Bompa 15.451 Geplaatst: 23 september 2019 Delen Geplaatst: 23 september 2019 Absoluut! Zalig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.204 Geplaatst: 24 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.204 Geplaatst: 28 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.204 Geplaatst: 1 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.204 Geplaatst: 8 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.204 Geplaatst: 3 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.204 Geplaatst: 15 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.204 Geplaatst: 22 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.204 Geplaatst: 8 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gixxer 611 Geplaatst: 26 december 2019 Delen Geplaatst: 26 december 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gixxer 611 Geplaatst: 26 december 2019 Delen Geplaatst: 26 december 2019 Waarvoor gebruiken ze zoiets nu. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CAS 7.241 Geplaatst: 26 december 2019 Delen Geplaatst: 26 december 2019 11 uren geleden, Gixxer zei: Waarvoor gebruiken ze zoiets nu. Al eens gehad dat je naar de winkel gaat en wanneer je aan komt, die hele parking zo goed als leeg is? Je zet je uit veiligheid toch wat verder weg van de ingang, gaat binnen en wanneer je buiten komt blijkt dat je het toch wat onderschat hebt en weet je niet goed meer waar je je nu juist gezet had en nu staat heel die parking gewoon bomvol. Wel, geen probleem met een kar zoals deze! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 27 december 2019 Delen Geplaatst: 27 december 2019 Waarvoor gebruiken ze zoiets nu. Kan zo een giga mobilhome aan toch? Die hebben toch vaak hun koppelplaat in de laadbak van zo een pickup.Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.204 Geplaatst: 3 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2020 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.147 Geplaatst: 3 februari 2020 Delen Geplaatst: 3 februari 2020 Vrijdag mijn bijscholing code 95 afgewerkt met een praktijktest, ik moest drie uur economisch rijden, vrachtwagen was een iveco met 8 versnellingen, wat een miserie was dat! Vertrekken in tweede, dan naar vierde, neutraal, pook naar rechts en dan omhoog en je stond stil of in vijfde Verbruik was op het einde van de les 25l/100km, niet slecht denk ik, vond het wel een uitdaging! Ik rijd wel 100x liever met onze oude volvo fl6, die schakelt gewoon als een auto en heeft genoeg met zes versnellingen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gixxer 611 Geplaatst: 3 februari 2020 Delen Geplaatst: 3 februari 2020 Vertrekken in vierde of gaat dat niet meer? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.147 Geplaatst: 3 februari 2020 Delen Geplaatst: 3 februari 2020 33 minuten geleden, Gixxer zei: Vertrekken in vierde of gaat dat niet meer? Dat ging niet, derde zou nog net lukken denk ik. *economisch = ecologisch Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CAS 7.241 Geplaatst: 3 februari 2020 Delen Geplaatst: 3 februari 2020 44 minuten geleden, Gixxer zei: Vertrekken in vierde of gaat dat niet meer? Met een 8bak? Zou ik toch nooit doen. Vertrek zelfs altijd in 1ste bij 8bak. Koppeling gaat makkelijk 750000km mee dan. Had gemiddeld 31l op mijn eco rit. Rijden wel met eigen materiaal. En geladen. Mag je trouwens met oldtimer ook doen. Vind dat de max, voor de ecologie even minimum 3u gaan rond knallen met een 40tonner zonder een doel. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gixxer 611 Geplaatst: 4 februari 2020 Delen Geplaatst: 4 februari 2020 Was toen een 8 bak met “klopper” en kleine en grote vitessen.Leeg vertrok ik altijd in die vierde, ging zo het snelst uit de startblokken. De Renault kon dat dan weer niet. Die moest in tweede vertrekken en bleef heel vaak in neutraal hangen. Op het einde van de dag voelde je het in arm en been. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.204 Geplaatst: 9 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2020 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CAS 7.241 Geplaatst: 14 februari 2020 Delen Geplaatst: 14 februari 2020 RIP RAN 708 Dinsdag op 1 386 447km tot zijn eind gekomen. Mss dat er nog een Afrikaan leven gaat in blazen. Krukas lagers van cilinder 2 zijn gescheurd. Wss wat speling op, want krukas is op een 1 000 000 km vervangen. Slechte foto van waar ik hem nog tot stilstand heb kunnen brengen: Kleine hommage:  3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.451 Geplaatst: 15 februari 2020 Delen Geplaatst: 15 februari 2020 Waren dat staalrollen uit sidmar? En what's next? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CAS 7.241 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 9 uren geleden, Bompa zei: Waren dat staalrollen uit sidmar? En what's next? Zijn er voor Joris Ide die ik haal bij Katoen Natie kaai 1229 in Antwerpen. Heb de week verder gezet met een tandem XF die 200km minder gereden had en ga nu 3 weken met een Euro3 XF rijden, 380pk, 1 740 000km en manuele 16bak. Met dat er net nieuwe besteld zijn en deze voor collega's waren ga ik daarna een tandem krijgen van collega. Volgend jaar samen met de baas elk een nieuwe gaan afhalen. Was sowieso het plan, alleen is deze iets te vroeg tot zijn eind gekomen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 Zijn er voor Joris Ide die ik haal bij Katoen Natie kaai 1229 in Antwerpen. Heb de week verder gezet met een tandem XF die 200km minder gereden had en ga nu 3 weken met een Euro3 XF rijden, 380pk, 1 740 000km en manuele 16bak. Met dat er net nieuwe besteld zijn en deze voor collega's waren ga ik daarna een tandem krijgen van collega. Volgend jaar samen met de baas elk een nieuwe gaan afhalen. Was sowieso het plan, alleen is deze iets te vroeg tot zijn eind gekomen. Jullie hebben precies nog geen last van CO2 eisen van klanten [emoji3]Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CAS 7.241 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 19 minuten geleden, josenjef zei: Jullie hebben precies nog geen last van CO2 eisen van klanten Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk Wel een beetje. Maar werken veel samen met boeren en daar is er geen enkele die er hem lastig om maakt. Wel lez zones die ik nu niet gaan binnen kunnen. Maar op zich zo erg niet, stadsverkeer mentaliteit met een manuele 16bak zijn toch geen cadeau Hebben trouwens vooral Euro6 staan, maar die oude (Euro3 en er voor), mijne was euro5, krijg je eigenlijk niet stuk. Euro5 model had last aan krukas, is bij mij binnen geweest daarvoor zoals vermeld, dus denk toch dat er daar iets moet verkeerd gelopen zijn. Ofwel olieleiding die verstopt is geraakt. Zou op zich enkel kapot mogen gaan bij over toeren, maar met die automaat is dat toch onmogelijk. Zelfs DAF zegt dat we met die Euro6 zo lang niet gaan rijden... En we krijgen nog een pak minder voor een Euro5 die te koop staat dan dat we een euro2 of 3 zouden verkopen omdat die gegeerd zijn voor export. Vraag mij dus af wat dat allemaal uit maakt om een wagenpark te vernieuwen als ze in Afrika die nieuwe toch niet moeten hebben omdat ze daar ook al weten dat je enkel aan de oude nog kan werken en dat die gemaakt zijn om te blijven lopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.