Ga naar inhoud

Truck lovers


Soul

Aanbevolen berichten

1 uur terug, gewoon ik zei:

al moeten gebruik maken van je bedje?

 

Ik sta meer stil dan ik rij dus ik lig daar veel op ja :)

uiteraard 's avonds wel thuis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, DéGioke zei:

Ik sta meer stil dan ik rij dus ik lig daar veel op ja :)

uiteraard 's avonds wel thuis...

Je slaapt terwijl je lost? Die mannen die bij mij kwamen leveren waren toch altijd zelf aan het lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je slaapt terwijl je lost? Die mannen die bij mij kwamen leveren waren toch altijd zelf aan het lossen.
Bij grote werven staan die mannen vaak op een rijtje te wachten [emoji6] wel een duur spel om meer stil te staan dan te rijden!

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, josenjef zei:

Bij grote werven staan die mannen vaak op een rijtje te wachten emoji6.png wel een duur spel om meer stil te staan dan te rijden!

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Da's iets dat vooral in de transport voor derden zo is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, josenjef zei:

Bij grote werven staan die mannen vaak op een rijtje te wachten emoji6.png wel een duur spel om meer stil te staan dan te rijden!

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Geen ervaring mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-11-2020 om 18:39, josenjef zei:

Bij grote werven staan die mannen vaak op een rijtje te wachten emoji6.png wel een duur spel om meer stil te staan dan te rijden!

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Voila... vaak aanschuiven, wachten bij klanten, wachtende op centrale ... nu iets meer dan twee jaar en amper 38.000km :)

aangepast door DéGioke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's iets dat vooral in de transport voor derden zo is. 
Toch wel vrij algemeen in de bouw toch. Transportprijzen zijn dan ook vaak uurtarieven en geen kilometers, materiaal gaat ook wel wat langer mee ook vaak daardoor.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, josenjef zei:

Toch wel vrij algemeen in de bouw toch. Transportprijzen zijn dan ook vaak uurtarieven en geen kilometers, materiaal gaat ook wel wat langer mee ook vaak daardoor.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Langer mee gaan? Die PTO uren mag je niet onderschatten. Denk kwa levensduur dat ze bij ons toch goed zitten. 120 a 160k per jaar (da's serieus fietsen) en meeste richting de 2miljoen km's eer ze weg gaan, al worden er geen grote of zotte kosten meer gedaan na 10jaar. Wel zo goed als altijd 1 chauffeur op 1 vrachtwagen. 

En hebben er een paar bollen die wel blijven rijden. Oude DAF 95 (nog voor XF) met 1,8mil km die op 1,7mil nieuwe vooras heeft gekregen. Die met schijven zijn goud waard e :D

Maar ken wat boeren ook, eigen vrachtwagen, Scania met alles op en aan. En is iets dat seizoensgebonden gebruikt wordt. Denk in de transport, waar ze het meest kunnen gebruiken, ze het minst hebben. Zeker bij de grotere bedrijven. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, DRIVER-W zei:

2 miljoen km 😅

Bij ons wordt er vanaf 750 000 km serieus nagedacht of we nog kosten doen aan een trekker.

Zijn ver allemaal autosnelweg e. Meeste dagen bestaan uit 200 a 300km rijden, 2 a 3 klanten doen, soms dicht bij elkaar, soms ook 100km van elkaar en dan weer terug. 6 a 700km per dag.

Veel licht, maar ook veel 44ton. Al bij al, eens op de autosnelweg is het gewoon gaan :D

Mijn is weggegaan aan 1,4miljoen, 2 van collega's aan 1,5 en dan nog een met 1,6 denk ik. 

Baas zelf zou over 3 jaar met zijne 2mil hebben en normaal zijn broer, met een model dat paar generaties jonger is ook. 

Meeste blokken kunnen eigenlijk wel wat aan, is meestal de rest dat het probleem is. Zeker die oudere, motorisch is dat enorm sterk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 10tal jaar gereden reed er een Griek voor intercargo in Wondelgem. Enkel op en af. Had een Scania 143 450pk met 5mil op. Wel paar keer blok open gedaan. Zelfde chauffeur. Vind dat zalig zo een dingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langer mee gaan? Die PTO uren mag je niet onderschatten. Denk kwa levensduur dat ze bij ons toch goed zitten. 120 a 160k per jaar (da's serieus fietsen) en meeste richting de 2miljoen km's eer ze weg gaan, al worden er geen grote of zotte kosten meer gedaan na 10jaar. Wel zo goed als altijd 1 chauffeur op 1 vrachtwagen. 
En hebben er een paar bollen die wel blijven rijden. Oude DAF 95 (nog voor XF) met 1,8mil km die op 1,7mil nieuwe vooras heeft gekregen. Die met schijven zijn goud waard e [emoji3]
Maar ken wat boeren ook, eigen vrachtwagen, Scania met alles op en aan. En is iets dat seizoensgebonden gebruikt wordt. Denk in de transport, waar ze het meest kunnen gebruiken, ze het minst hebben. Zeker bij de grotere bedrijven. 
 
Probleem is dat als je bolt om er aan te verdienen dat een luxueuze wagen niks extra opbrengt. Een klant gaat niet meer betalen omdat je in een Scania komt met alles er op en aan.

Het brengt natuurlijk wel op als je wat deftig personeel wil aantrekken, maar rechtstreeks zie je daar niks van terug.

Wanneer transport niet uw kernactiviteit is kan je uw marge ergens anders maken.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nagel op de kop! Ik hoor vaak chauffeurs zeggen dat ´ene kleine met 10 camions´ dat allemaal wel kan en ´wij niet´. Hangt er maar gewoon vanaf welke marge je wil en wat je nodig hebt voor die marge.

10 man hou je gemakkelijker aan de draai dan 400 man. Maar op dat moment moet de vrachtwagen ed evenzeer betaald worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt idd, langs de andere kant, als Waberer een bestelling doet van 900 XF's krijgen ze wss wel betere prijs dan wanneer wij er 2 kopen. 

Waar zit jij driver-W? Want een kleine met 10camions is meestal ook wel dat er meer gewerkt moet worden dan grotere bedrijven. Daar zit ook al verschil op in wat het opbrengt. 

Onze worden ook gekocht. Is toch iets anders dan leasing of afbetaling. Niet zozeer kwa kost, maar 't is wat minder stress als die dan toch eens stil staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt idd, langs de andere kant, als Waberer een bestelling doet van 900 XF's krijgen ze wss wel betere prijs dan wanneer wij er 2 kopen. 
Waar zit jij driver-W? Want een kleine met 10camions is meestal ook wel dat er meer gewerkt moet worden dan grotere bedrijven. Daar zit ook al verschil op in wat het opbrengt. 
Onze worden ook gekocht. Is toch iets anders dan leasing of afbetaling. Niet zozeer kwa kost, maar 't is wat minder stress als die dan toch eens stil staat. 
Waberer levert de wielen maar niet de diensten er rond. Ze zijn de uitvoerder voor andere logistieke spelers. Dus er is al veel marge weg vooraleer Waberer aan tafel komt [emoji6] ze draaien al jaren rode cijfers. Nu hebben ze onlangs aangekondigt dat ze gaan omschakelen naar contract logistiek, maar dat moet ik nog zien gebeuren. Moesten ze er in slagen om hun 4000 wagens te laten bollen voor hun eigen klanten dan is de hele marge voor hun. Maar dan gaan ze zwaar moeten investeren in IT en andere ondersteunende diensten ...

Zo iemand met 10 camions en een paar goede klanten die gaat het goed hebben zolang zijn klanten het goed doen. Die gaat meer overhouden op zijn duurbetaalde DAF dan een Waberer [emoji6] alleen gaat die het veel harder voelen als het bij een klant wat minder gaat.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-11-2020 om 07:45, gewoon ik zei:

Ah oei. Amai. En vermoedelijk toch lange dagen (als in weg van huis)

Zeker en vast. Meestal om 4h30 ongeveer uit bed, tegen 18 a 19h thuis. Maar uitschieters zijn er altijd, zowel vroeger of later...

Langs de andere kant, de hoeveelheid verlof die ik kan nemen is me goud waar. Ik probeer 5 dagen werken wat te vermijden...

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, DéGioke zei:

Zeker en vast. Meestal om 4h30 ongeveer uit bed, tegen 18 a 19h thuis. Maar uitschieters zijn er altijd, zowel vroeger of later...

Langs de andere kant, de hoeveelheid verlof die ik kan nemen is me goud waar. Ik probeer 5 dagen werken wat te vermijden...

Amai, faut le faire. Niets voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/7/2020 at 7:23 PM, CAS said:

Langer mee gaan? Die PTO uren mag je niet onderschatten. Denk kwa levensduur dat ze bij ons toch goed zitten. 120 a 160k per jaar (da's serieus fietsen) en meeste richting de 2miljoen km's eer ze weg gaan, al worden er geen grote of zotte kosten meer gedaan na 10jaar. Wel zo goed als altijd 1 chauffeur op 1 vrachtwagen. 

En hebben er een paar bollen die wel blijven rijden. Oude DAF 95 (nog voor XF) met 1,8mil km die op 1,7mil nieuwe vooras heeft gekregen. Die met schijven zijn goud waard e :D

Maar ken wat boeren ook, eigen vrachtwagen, Scania met alles op en aan. En is iets dat seizoensgebonden gebruikt wordt. Denk in de transport, waar ze het meest kunnen gebruiken, ze het minst hebben. Zeker bij de grotere bedrijven. 

 

Die oude 95 hebben wij ook nog gehad, en daarvoor de 3600. Gouden camions datte.

3600😍

DAF 3600 Space Cab - Alex Miedema

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/3/2020 at 10:41 AM, DéGioke said:

Lang geleden dat ik hier nog eens ben geweest :)

ik rij ondertussen nog steeds met beton! Sinds 1,5 jaar bij de huidige werkgever. Vorige was een ramp qua materiaal. In't begin reed ik met alles wat stil stond (ziekte, verlof,...). Na een maand of 4 werd er een chauffeur bedankt voor z'n diensten. Deze kwam dus vrij... kans gewaagd en voila. Zowel oplegger als trekker waren op die moment nog maar enkele maanden oud...

Voor onze job eigenlijk niet de beste keuze. Een beetje nat gras of losse ondergrond en het is gedaan met rijden :) ondanks de groffere banden en sper...

Maar in ruil worden we wel in de watten gelegd. 500pk, automaat, frigo, slaapcabine met bed (en hoog), luchtgeveerde vooras, rondom Alcoa velgen, nachtverwarming, 8 verstralers met bullbars...

kortom veel bling bling voor alle dagen in de modder te rijden :) 

IMG_4210.PNG

Ferme trekker

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid