Ga naar inhoud

Michelin PSS vs PS4


Rabbit

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
44 minuten geleden, Rabbit zei:

@Porker, al enige korte review in vergelijking met de SuperSport ?

heb mijn 4s banden verleden week besteld.

Hij is wreed content :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Rabbit said:

@Porker, al enige korte review in vergelijking met de SuperSport ?

heb mijn 4s banden verleden week besteld.

Ze staan er nog niet op, geen tijd gehad.

Toevalligerwijs staan er nu wel ook PS4S op de D3,, heb er enkel autostrade mee gedaan, viel me op dat ze stiller zijn en wat comfortabeler/zachter ondanks dat men de bandendruk op 3.8bar had gezet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de breedte van de velg?

Voor de autokeuring mag het alleszins (http://www.goca.be/nl/banden ).

 

Hoe kan ik dat zien ? Wat de breedte is ?

 

Een panamera turbo hybrid heeft bv 325 liggen en een gewone hybrid 315..

 

Volgens mij is dat toch exact dezelfde velg...

 

En de Michelin 4s band is er wel in 325 maar niet in 315

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

PS4S zowel in de regen als in droog. Zowel road als track heel goede band. Super allrounder.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nog even nieuw leven inblazen en terwijl een vraagje:

 

De flank van een PS4/PS4s, zit daar veel verschil op? Komen onder een F30 320d (19”). Allesbehalve een pk monster dus.

Ik heb wel een lichte allergie aan zachte flanken en het bijhorende zweverig rijgedrag tijdens insturen.

Vroeger had ik PSS op de m135i en was daar zeer tevreden over. Al lijkt me dat op een 320d misschien wat overkill. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel geen fluit verschil. Kan aan mij liggen, of de PS4S is inderdaad gewoon een logische evolutie op de PSS. Waarom verwacht je toch een zwabberband?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had die opmerking al enkele keren  gezien bij reviews.. met name op de vooras. Momenteel liggen er RFT’s op, die zijn uiteraard beenhard qua flanken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, Jan said:

Even vermelden dat dit over ps4 reviews gaat en niet de “s” 😉

Volledig andere band en bouwreeks.

PS4 is een Ford Orion band.

PS4S is de PSS opvolger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik overweeg nu PS4 na mijn primacies (17 inch). Zou dan mijn eerste sportievere band worden. Wat steviger flank dan ik nu heb neem ik aan. Dat is leuk omdat het anders is, wat simpeler denk ik, maar ik heb die voorkeur voor sportieve banden niet. Voel mij niet ingeperkt door zachte flanken, is gewoon aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

PS4s liggen op mijn e klasse en ik ben daar super tevreden van


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig andere band en bouwreeks.
PS4 is een Ford Orion band.
PS4S is de PSS opvolger.


Ik wou ook PS4S onder de panamera steken maar ik hoor net dat enkel de PS4 een Porsche homologatie heeft en dat ze die PS4s dan niet mogen plaatsen ??

Wel raar dat als de 4s de sportieve band is Porsche enkel homologeert voor de 4 ? Wat dan naar wat ik hier lees helemaal niet een sportieve band is ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Germinal said:

 


Ik wou ook PS4S onder de panamera steken maar ik hoor net dat enkel de PS4 een Porsche homologatie heeft en dat ze die PS4s dan niet mogen plaatsen ??

Wel raar dat als de 4s de sportieve band is Porsche enkel homologeert voor de 4 ? Wat dan naar wat ik hier lees helemaal niet een sportieve band is ?

 

Moet een homologatie timing kwestie zijn, de Ps4S is ook geen ‘ster band’, zogezegd ook niet voor de M4. Maar het werkt heel erg goed.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet een homologatie timing kwestie zijn, de Ps4S is ook geen ‘ster band’, zogezegd ook niet voor de M4. Maar het werkt heel erg goed.


Weet je misschien wat juist het verschil is tussen de PS4 en de Ps4s ?

Je zei het is een heel andere band... maar kan je iets specifieker zijn ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop dat ze nog iets maken voor mijn E46 M3 op OEM 18". Rij al jaren met verschillende PS varianten en wil niet echt veranderen maar dat is toch een vrij specifiek type dacht ik, vergeleken met mijn vorige E91 lijkt die band dubbel zo dik. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Germinal said:

 


Weet je misschien wat juist het verschil is tussen de PS4 en de Ps4s ?

Je zei het is een heel andere band... maar kan je iets specifieker zijn ?

 

Nee, geen technische details.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/7/2018 om 18:39, ///NFSThunder zei:

Ik ga nu ook PS4S monteren op de alpina D3. Ben benieuwd...

Ik vind ze voor die auto alvast een top band, de D3 beweegt bij mij niet, zoveel grip heeft het ding. Hij leek me ook iets comfortabeler tegenover PSS (maar goed je vergelijkt dan altijd een versleten PSS tov een nieuwe PS4S).

Ik vind het momenteel zelfs niet geestig meer, auto breekt zo makkelijk niet meer uit 😁 ook in de regen gript ie pakken beter, maar ja kan ook aan de aan de diepte van de groeven liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ze voor die auto alvast een top band, de D3 beweegt bij mij niet, zoveel grip heeft het ding. Hij leek me ook iets comfortabeler tegenover PSS (maar goed je vergelijkt dan altijd een versleten PSS tov een nieuwe PS4S).
Ik vind het momenteel zelfs niet geestig meer, auto breekt zo makkelijk niet meer uit [emoji16] ook in de regen gript ie pakken beter, maar ja kan ook aan de aan de diepte van de groeven liggen. 
Ik rij wel met e90 met iets minder pks en is ook ni m'n speelwagen. maar kom toch ook van super sports. Donderdag gaan ze erop. Benieuwd wel.

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/7/2018 om 18:07, Le Capri Mauve zei:

Ik overweeg nu PS4 na mijn primacies (17 inch). Zou dan mijn eerste sportievere band worden. Wat steviger flank dan ik nu heb neem ik aan. Dat is leuk omdat het anders is, wat simpeler denk ik, maar ik heb die voorkeur voor sportieve banden niet. Voel mij niet ingeperkt door zachte flanken, is gewoon aanpassen.

Zal dan toch voor na Ecuyers worden en de belangrijkste reden voor een sportiever type is toch circuitgebruik. Heb nu nog 3mm op de Primacies en in zomerweer is dat genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid