Ga naar inhoud

Porsche 991.2 Speedster


BMWMB

Aanbevolen berichten

Om de 991 reeks in schoonheid te eindigen komt er nog een laatste gelimiteerde versie, nl. een Speedster. 

Wat nog niet zeker is, is wat de krachtbron gaat zijn, de 4.0 NA van de GT3 of de 3.0 BT van de GTS.

Porsche-911-991-Speedster-2018-Erste-Inf

Porsche-911-991-Speedster-2018-Erste-Inf

Porsche-911-991-Speedster-2018-Erste-Inf

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, BMWMB said:

Wat nog niet zeker is, is wat de krachtbron gaat zijn, de 4.0 NA van de GT3 of de 3.0 BT van de GTS.

Is toch vrij logisch wat het zal zijn gezien de velgen, bumpers, uitlaat, etc.?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Phil said:

Is toch vrij logisch wat het zal zijn gezien de velgen, bumpers, uitlaat, etc.?

2.0 flat 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, William Blake said:

RS motor had ik opgevangen

Zal wel zoiets zijn, is toch altijd een hele dure 911 geweest, dus waarom er dan een "simpele" motor in leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Zal wel zoiets zijn, is toch altijd een hele dure 911 geweest, dus waarom er dan een "simpele" motor in leggen.

dan kan de hele heisa opnieuw beginnen.

welke is beter: gt3 met spoiler, gt3 touring of gt3 speedster. (de laatste is lichter en heeft een plattere voorruit dus betere aero en gewichtsverdeling) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
1 hour ago, Phil said:

Dat ziet er toch niet uit...

Natuurlijk niet. Dat zal dan ook wel niet het definitieve cabriodak zijn, gezien de prachtige afwerking ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GT3 Touring cabrio [emoji1]

Manueel , atmo, cabrio : enige keuze.

Het zou eigenlijk nog perfect kunnen ook. En ongetwijfeld kopers trekken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Manueel , atmo, cabrio : enige keuze.

Het zou eigenlijk nog perfect kunnen ook. En ongetwijfeld kopers trekken.

Ja, mij.

(Serieus gemeend.)

Ik houd (enorm) van analoog rijden, zo'n motor als deze van de GT3 moet voor mij niet uitgewrongen worden om plezier te geven (middenin met deellast is ook prachtig, maar het mag en kan uiteraard ook (graag) voluit), de verminderde torsiestijfheid van 't koetswerk zou mij op mijn ontspanningsritjes geenszins storen, en ik rijd enorm graag "open" (cabrio, moto) omdat dat een enorme boost geeft aan de beleving. Best of all worlds, lijkt me, qua gepassioneerd rij-apparaat voor "mijn" typisch gebruik. (Mocht ik dat kunnen betalen, that is.)

Ik vind 't er persoonlijk niet uit zien en ik ga bij elke car meeting het snuiven van de echte passionisti moeten ondergaan wegens "cabrio flikker décapo flaneermobiel", maar ze doen maar. :D 

...

Enige enorme nadeel dat we allemaal onderkennen: het ding heeft geen spoiler achteraan en gaat dus bij de eerste flauwe bocht aan 25 à 30 per uur compleet oncontroleerbaar de bocht uit met moordend overstuur. :D Dat zou me wel waf afschrikken.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


Manueel , atmo, cabrio : enige keuze.

Het zou eigenlijk nog perfect kunnen ook. En ongetwijfeld kopers trekken.

Ja, ik zou ‘m wel willen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pete Stout, hoofdredacteur van 000 magazine, vertelt in volgende podcast (https://www.podcastone.com/spikes-car-radio vanaf 44:50) dat het oorspronkelijke plan was om al in de 997 Speedster (en Sport Classic) een GT-motor te leggen. Het GT-departement zou echter geweigerd hebben om in een Exclusive-product hun motor te laten leggen. 
De relatie tussen het GT en Exclusive departement zou nu verbeterd zijn waardoor nu wél de 4.0 zou worden gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt een beetje gek. In een bedrijf zoals dat, lijkt mij zo'n beslissing enkel ingegeven te kunnen zijn door ofwel een (grondige) technische reden, ofwel (en waarschijnlijk vooral) door geldelijke redenen. Dat Piet van dienst A een beetje minder vriendjes is met Pol van dienst B, lijkt me in zo'n professioneel bedrijf toch écht niet de reden te kunnen zijn? 't Vertelt natuurlijk wel lekker sappig, in deze hln.be-tijden...

(Maar ik kan me dus vergissen.)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/19/2018 at 11:19 AM, gTa said:

Ik houd (enorm) van analoog rijden, zo'n motor als deze van de GT3 moet voor mij niet uitgewrongen worden om plezier te geven (middenin met deellast is ook prachtig, maar het mag en kan uiteraard ook (graag) voluit),

Je wil voor op straat toch echt wel iets meer middengebied, ipv een motor die enkel maar vraagt van naar 9K rpm gejaagd te worden.

On 5/19/2018 at 11:19 AM, gTa said:

de verminderde torsiestijfheid van 't koetswerk zou mij op mijn ontspanningsritjes geenszins storen,

Straffe kerel als je dat merkt bij een Porsche :P 

Bij de 911 geen ervaring mee maar verschil in stijfheid tussen een Boxster en een Cayman? Nou ... :) 

On 5/19/2018 at 11:19 AM, gTa said:

en ik rijd enorm graag "open" (cabrio, moto) omdat dat een enorme boost geeft aan de beleving. Best of all worlds, lijkt me, qua gepassioneerd rij-apparaat voor "mijn" typisch gebruik. (Mocht ik dat kunnen betalen, that is.)

Ik vind 't er persoonlijk niet uit zien en ik ga bij elke car meeting het snuiven van de echte passionisti moeten ondergaan wegens "cabrio flikker décapo flaneermobiel", maar ze doen maar. :D 

Idd. Beleving is maal 10.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid