Jump to content
Sign in to follow this  
Mich

Koersen in Frankrijk

Recommended Posts

Jokke_vlo    9,871
Jokke_vlo

Zalig Mich !! Knap hoe jij steeds op momentum rijdt, heel specifieke stijl.

Ziet er weer ook allemaal zo makkelijk uit terwijl zowel je rondetijd als de spin laat zien dat je wagen mooi tegen de limiet zit.

Het nadeel van races waar men talent probeert te compenseren met geld zie je hier duidelijk. Het kost je je wedstrijd.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    7,672
dragonfly

Voor het geval je je oude topic kwijt zou zijn :D 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mich    1,539
Mich
13 minuten geleden, dragonfly zei:

Voor het geval je je oude topic kwijt zou zijn

 


Nee maar beter 1 draadje met alles erin. Lijkt me leuker

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mich    1,539
Mich
Zalig Mich !! Knap hoe jij steeds op momentum rijdt, heel specifieke stijl.
Ziet er weer ook allemaal zo makkelijk uit terwijl zowel je rondetijd als de spin laat zien dat je wagen mooi tegen de limiet zit.
Het nadeel van races waar men talent probeert te compenseren met geld zie je hier duidelijk. Het kost je je wedstrijd.
 


Als jij het zegt ... ik zie dat natuurlijk ni van mezelf. Maar de wagen zit echt wel tegen de gripgrens gereden hoor. Enfin, de grens van nen amateur. Er heeft niemand vd amateurpiloten op een cup onder de 1.22 gedraaid in koers en er zaten 2 4.0l in het veld.
Simmenauer van bij Sebastien Loeb racing draaide 1.20.5 in koers. Hoe die manne dat doen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waky    800
Waky

Leuk dat jullie zo close zitten qua tijden. En zonder abs lijkt me supermoeilijk, is toch iets dat je moet leren aanvoelen en kan toch enkel en alleen door veel op die wagen te rijden. Dus niet verwonderlijk dat de routiniers snellere tijden kunnen draaien. 

En wtf, schoon weer in Dijon ja? :ninja: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mich    1,539
Mich

Hangt van circuit af maar we zijn zeker aan mekaar gewaagd. Al is hij wel de betere qualifier, ik ben dan weer wat beter in koers. Het grote verschil is dat hij met Abs rijdt en ik zonder. Dus er zit Abs op de wagen, maar ik zet het af. Gewoon uit principe. Intussen heeft Seb al zo vaak met absgereden dat het moeilijk is om nog zonder te kunnen. En dat wil ik nu precies vermijden.

Over het rijden zonder: het is alleszins makkelijker dan op een 997. Er zit gevoel in. Ik stamp ook ni echt, ik doe het in 2 trappen: eerst goe duwen op de pedaal om de massatransfer te creeren en gewicht naar voor te brengen. Daarna flink doorduwen. En dat werkt prima zo. Ik blokkeer af en toe wel es iets maar nooit echt zwaar of lang.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jokke_vlo    9,871
Jokke_vlo
1 uur terug, Mich zei:

 


Als jij het zegt emoji3.png... ik zie dat natuurlijk ni van mezelf. Maar de wagen zit echt wel tegen de gripgrens gereden hoor. Enfin, de grens van nen amateur. Er heeft niemand vd amateurpiloten op een cup onder de 1.22 gedraaid in koers en er zaten 2 4.0l in het veld.
Simmenauer van bij Sebastien Loeb racing draaide 1.20.5 in koers. Hoe die manne dat doen emoji51.pngemoji51.pngemoji854.png

 

1.22 is FUCKING fast op Dijon met de Porsche, voor een amateur, dat zijn toptijden hoor. (ik zie het me niet direct doen).

Betreft abs: een cup met abs op het droge is trager dan eentje zonder (zolang je geen flatsport remt :D ) 

Laatste race vorig jaar op Zolder ook zonder abs in het droge: ik was merkelijk sneller. 

Mooi weer in Dijon, het bestaat ! Opwarming van de aarde is in een feit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mich    1,539
Mich

Wij konden mooi in de 1.23 draaien in koers. Paar uitschieters van 22.9 maar dat kan ni constant. Dat is qualif mode, waarbij de 2 laatste bochten in 4 en 5 genomen worden ipv 3 en 4. Maar de wagen is te onrustig en mankert gevoel in 5de. Bovendien te weinig motorrem om de neus naar de koord te krijgen.

Ben er zeker van dat jokke en waky nog iets meer uit dit materiaal kunne halen. Auto gaf echt veel vertrouwen!!

Abs vs non-abs. Nauurlijk is zonder sneller in theorie. Maar abs geeft uw wel altijd laat ons zeggen 95% remkracht he. Zonder is het tasten naar die 100%. Het is ook daar dat die cup piloten nog wat winst halen tov amateurs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    594
Le Capri Mauve

Rijden meet ABS, ik neem aan dat dat betekent "met ABS aan maar zonder het te triggeren"?

Ik snap dat trouwens niet helemaal. Kunnen ze die ABS niet tunen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waky    800
Waky

Coole video, knap gereden en leuke battle! :popcorn:  Jammer van de spin, maar gelukkig geen schade :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Porker    5,794
Porker

Super cool Mich. Akkoord wat betreft Dijon, heerlijk circuit, die laatste bocht is echt geweldig imo. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jokke_vlo    9,871
Jokke_vlo

Idem met de eerste bocht, daar gebeuren de meeste schuivers en ongelukken. Is een "ballen" bocht en remzone als je gaat voor snelle rondjes. 

Kort circuit maar wel uitdagend en niet makkelijk. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mich    1,539
Mich

164 km/u gemiddeld over een rondje... dat is al iets hé

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    32,389
ir_fuel
On 4/24/2018 at 11:26 AM, Le Capri Mauve said:

Rijden meet ABS, ik neem aan dat dat betekent "met ABS aan maar zonder het te triggeren"?

Ik snap dat trouwens niet helemaal. Kunnen ze die ABS niet tunen?

Dat is race abs he. Als je weet wat die module moet kosten ... wees maar zeker dat dat getuned is. Maar feit blijft dat abs niet gemaakt is om sneller stil te staan, maar om nog te kunnen sturen tijdens het remmen en wielen niet te blokkeren. ABS stookt ook de remmen een pak heter en is dodelijk voor de blokken als je het veel gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    32,389
ir_fuel
6 minutes ago, Mich said:

164 km/u gemiddeld over een rondje... dat is al iets hé

:wanker: Dat haal ik met mijn BMW op de snelweg ook :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mich    1,539
Mich

eergisteren effe langsgeweest op Zandvoort, daar was het de tweede manche van de Porsche Cup Benelux en Carrera Cup France. Spectacilaire races gezien trouwens, de top10 vh plateau zijn echt toppers!

Soit, na de koers nog even dag gezegd links en rechts in paddock. Fransman Nicolas Misslin ken ik al een tijdje en die rijdt bij het befaamde Almeras Team dat al paar jaar de Franse kampioen aflevert alsook in SuperCup hoge toppen scheert. Even met zijn ingenieur het over ABS/non-ABS gehad.

Hij vertelde dat met ABS uiteindelijk sneller is. Je verliest in theorie een paar meters remafstand in rechte lijn tov een non-ABS, maar met ABS kan je dan weer langer en dieper de bocht inremmen waarmee je dit verlies ruimschoots compenseert. En dan hebben we het nog niet over het comfort en relatief gemak vh rijden met ABS. 

 

  • Like 3
  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    594
Le Capri Mauve

Re:Dijon,

ter vergelijking , deze van ballast ontdane 996 turbo met een levigende chauffeur doet er 1:31 over op't filmke.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mich    1,539
Mich

Afgelopen weekend naar Magny Cours afgezakt. Eind augustus traditioneel toneel voor de franse Porsche days. Gezellige sfeer, lekker weer maar vooral de races van Club Motorsport zijn de moeite. Naast de gebruikelijke Cayman en 991 cup koersen had men voor de eerste maal ook een Classic race ingericht voor oude Porsches. Het was een premiere en de bedoeling om volgend jaar een kleine kalender hiervoor op te stellen

a528c63889d2df5a6b561a9f19b3fcdb.jpg20a23383c2016b38d718e4ef74502ed2.jpgd13a6c9d583991e63e818ae516663329.jpg1904689d8bf01d94bd802c93f25c5932.jpgcddc615de11d4c5f57ffd6dd2308d202.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • B3noît
      By B3noît
      Bij deze mag stellen we onze 991 te koop. Reden? Dubbel gebruik en overweging tot aankoop van oldtimer.
      Model: Porsche 991 Carrera 3.4i manueel (PJH approved)
      Exterieur: GT Zilver metallic
      Interieur: Volleder zwart/platinagrijs
      Kilometerstand: 147000 km
      1e ingebruikname: 15/10/2012
      Optielijst:
      176F Sport Uitlaatsysteem
      220F Mechanisch achteras-sperdifferentieel
      342F Stoelverwarming
      423F 20 inch Carrera S wielen
      425F Achterruitenwisser
      454F Cruisecontrol
      475F Porsche Active Suspension Management (PASM)
      603F Dynamische bochtenverlichting
      636F ParkAssist voor en achter
      640F Sport Chrono Pakket Plus
      651F Elektrisch schuif-kanteldak
      658F Servotronic
      666F Telefoonmodule Bluetooth
      674F Voorbereiding Vehicle Tracking System
      748F Elektrisch inklapbare buitenspiegels
      810F Vloermatten
      840F SportDesign stuurwiel
      970F Lederuitrusting bi-color
      P05F Sportstoelen Plus (4-voudig elektrisch verstelbaar)
      P23F Porsche Communication Management (PCM) inclusief navigatiemodule
      XRPF Spoorverbreders 5mm
      Aanwezigheid van Car-Pass
      Wagen heeft dealer onderhoudsboek en heeft de terugroepacties gehad,
      alsook zijn in 2017 de 6 brandstofinjectoren vervangen, hogedrukpomp en recent ook de 2 radiatoren vooraan gezien airco niet meer koelde. 
      Wagen rijdt verder echt hemels in deze configuratie van manuele 7-versnellingsbak met sportuitlaat. 1 van de laatste gezien ze nu allemaal NEDC uitlaten hebben










      Verkoopprijs: 61000 €
    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
      Porsche Panamera Sport Turismo Concept

      Verrassing! Daar is ie dan! Een station shooting brake versie van de Porsche Panamera. Blijkbaar heeft de Mercedes CLS Shooting Brake de mensen bij Porsche op een idee gebracht.
      Het gerucht deed al een tijdje de ronde en blijkbaar was het gerucht waar. Details ontbreken momenteel nog, maar vanavond zal Porsche tijdens een evenement alles bekend maken.
      De foto’s laten wel zien dat er waarschijnlijk iets van een hybrideaandrijflijn gemonteerd is. We zijn benieuwd!
      www.autoblog.nl




    • XavierBE
      By XavierBE
      Ik kan wat hulp gebruik van de Porsche kenners / liefhebbers.
      Mijn vader verkoopt binnenkort zijn Porsche 911 Targa (small body) uit 1976. Ik wil er een eerlijke prijs voor betalen, maar heb geen idee van waarde.
      Deze zal in orde gezet worden en herspoten worden in "een" originele kleur uit 1976 voor deze verkocht wordt.
      Bijgevoegd een foto waarbij enkele stickers uit gephotoshopt zijn. Dus zal er ongeveer zo uit zien bij verkoop (buiten de kleur dan).

      Rekening houdende met volgende zaken kan ik er moeilijk een prijs op plakken.
      - Km-stand van rond de 240.000 km.
      - De wagen heeft een 3.2L motor (origineel was een 2.7L dacht ik, maar de 3.2L is betrouwbaarder).
      - Heeft waarschijnlijk een recentere G50 versnellingsbak ipv de originele 915.
      - Zal het interieur krijgen van een Porsche 911 SC.
      - Niet originele lak.
      - Komt met goeie soft top en hard top.
      - Originele Fuchs wielen.
      - Motor is in orde, wagen rijdt goed.

      Volgende zaken kunnen waarschijnlijk met klein budget terug origineel gebracht worden:
      - Spiegels zijn van een ouder Porsche 911 model en niet elektrisch verstelbaar.
      - Side skirts ontbreken.
      - Motorkap is van een recentere 964.
      - Sport stuurtje ipv origineel stuur

      Hoeveel schatten jullie de wagen?

    • flupke73
      By flupke73
      sausje van Taycan over een Boxster
      https://uk.motor1.com/news/398922/porsche-e718-detailed-probably-coming/
       
    • The Swede
      By The Swede
      Netflix & Chill... Op mijn leeftijd betekent dat "madame kijkt naar aflevering 4723 van Suits op Netflix terwijl gij ernaast zit en op uwen telefoon tweedehands auto websites zit af te speuren".
      Als autofan, ben ik uiteraard fan van de 911. En daarbij kwam gisteren deze vraag bij mij naar boven:
      Stel: je hebt een redelijke gezinswagen (of meer dan 1) en je wil als pater familias een auto enkel voor jezelf. Die zal dienen voor als je in het weekend onder uwen allenen rondrijdt en misschien dat je hem in de week, als je goesting hebt, hem es gebruikt om naar het werk te gaan. Je wil je hierbij het plezier gunnen van een echte (zuivere) 911 = coupe, 2WD, manueel, atmo. 
      Ik heb de 997 in 2WD (manual, coupe) steeds de meest geslaagde 911 gevonden (beter "uitgerijpt" dan de 993 en 996, maar zonder te ver te gaan zoals de 991), met daar net achter de 964 (de laatste "klassieke" 911).
      De prijzen liggen redelijk gelijklopend (met de 964 die iets zeldzamer en iets duurder is).
      Ik kan voor beiden een punt maken: de 997 is een modernere auto waar je ook makkelijk een pendel mee kan doen, er zijn er veel beschikbaar en hij is iets goedkoper dan een 964. De 964 is dan weer authentieker, luchtgekoeld,... 
      Welke zouden jullie kiezen (en waarom)?
      Voor de 964 kijken we naar de gewone "Carrera 2" Coupe, voor de 997 de gewone coupe, manueel, 2wd (in 3.6 of 3.8, doet er weinig toe. Het verschil in het rijden was nihil). 
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions