Ga naar inhoud

Koersen in Frankrijk


Mich

Aanbevolen berichten

Zalig Mich !! Knap hoe jij steeds op momentum rijdt, heel specifieke stijl.

Ziet er weer ook allemaal zo makkelijk uit terwijl zowel je rondetijd als de spin laat zien dat je wagen mooi tegen de limiet zit.

Het nadeel van races waar men talent probeert te compenseren met geld zie je hier duidelijk. Het kost je je wedstrijd.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, dragonfly zei:

Voor het geval je je oude topic kwijt zou zijn

 


Nee maar beter 1 draadje met alles erin. Lijkt me leuker [emoji6][emoji106]

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig Mich !! Knap hoe jij steeds op momentum rijdt, heel specifieke stijl.
Ziet er weer ook allemaal zo makkelijk uit terwijl zowel je rondetijd als de spin laat zien dat je wagen mooi tegen de limiet zit.
Het nadeel van races waar men talent probeert te compenseren met geld zie je hier duidelijk. Het kost je je wedstrijd.
 


Als jij het zegt [emoji3]... ik zie dat natuurlijk ni van mezelf. Maar de wagen zit echt wel tegen de gripgrens gereden hoor. Enfin, de grens van nen amateur. Er heeft niemand vd amateurpiloten op een cup onder de 1.22 gedraaid in koers en er zaten 2 4.0l in het veld.
Simmenauer van bij Sebastien Loeb racing draaide 1.20.5 in koers. Hoe die manne dat doen [emoji51][emoji51][emoji854]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat jullie zo close zitten qua tijden. En zonder abs lijkt me supermoeilijk, is toch iets dat je moet leren aanvoelen en kan toch enkel en alleen door veel op die wagen te rijden. Dus niet verwonderlijk dat de routiniers snellere tijden kunnen draaien. 

En wtf, schoon weer in Dijon ja? :ninja: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt van circuit af maar we zijn zeker aan mekaar gewaagd. Al is hij wel de betere qualifier, ik ben dan weer wat beter in koers. Het grote verschil is dat hij met Abs rijdt en ik zonder. Dus er zit Abs op de wagen, maar ik zet het af. Gewoon uit principe. Intussen heeft Seb al zo vaak met absgereden dat het moeilijk is om nog zonder te kunnen. En dat wil ik nu precies vermijden.

Over het rijden zonder: het is alleszins makkelijker dan op een 997. Er zit gevoel in. Ik stamp ook ni echt, ik doe het in 2 trappen: eerst goe duwen op de pedaal om de massatransfer te creeren en gewicht naar voor te brengen. Daarna flink doorduwen. En dat werkt prima zo. Ik blokkeer af en toe wel es iets maar nooit echt zwaar of lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mich zei:

 


Als jij het zegt emoji3.png... ik zie dat natuurlijk ni van mezelf. Maar de wagen zit echt wel tegen de gripgrens gereden hoor. Enfin, de grens van nen amateur. Er heeft niemand vd amateurpiloten op een cup onder de 1.22 gedraaid in koers en er zaten 2 4.0l in het veld.
Simmenauer van bij Sebastien Loeb racing draaide 1.20.5 in koers. Hoe die manne dat doen emoji51.pngemoji51.pngemoji854.png

 

1.22 is FUCKING fast op Dijon met de Porsche, voor een amateur, dat zijn toptijden hoor. (ik zie het me niet direct doen).

Betreft abs: een cup met abs op het droge is trager dan eentje zonder (zolang je geen flatsport remt :D ) 

Laatste race vorig jaar op Zolder ook zonder abs in het droge: ik was merkelijk sneller. 

Mooi weer in Dijon, het bestaat ! Opwarming van de aarde is in een feit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij konden mooi in de 1.23 draaien in koers. Paar uitschieters van 22.9 maar dat kan ni constant. Dat is qualif mode, waarbij de 2 laatste bochten in 4 en 5 genomen worden ipv 3 en 4. Maar de wagen is te onrustig en mankert gevoel in 5de. Bovendien te weinig motorrem om de neus naar de koord te krijgen.

Ben er zeker van dat jokke en waky nog iets meer uit dit materiaal kunne halen. Auto gaf echt veel vertrouwen!!

Abs vs non-abs. Nauurlijk is zonder sneller in theorie. Maar abs geeft uw wel altijd laat ons zeggen 95% remkracht he. Zonder is het tasten naar die 100%. Het is ook daar dat die cup piloten nog wat winst halen tov amateurs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijden meet ABS, ik neem aan dat dat betekent "met ABS aan maar zonder het te triggeren"?

Ik snap dat trouwens niet helemaal. Kunnen ze die ABS niet tunen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem met de eerste bocht, daar gebeuren de meeste schuivers en ongelukken. Is een "ballen" bocht en remzone als je gaat voor snelle rondjes. 

Kort circuit maar wel uitdagend en niet makkelijk. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 4/24/2018 at 11:26 AM, Le Capri Mauve said:

Rijden meet ABS, ik neem aan dat dat betekent "met ABS aan maar zonder het te triggeren"?

Ik snap dat trouwens niet helemaal. Kunnen ze die ABS niet tunen?

Dat is race abs he. Als je weet wat die module moet kosten ... wees maar zeker dat dat getuned is. Maar feit blijft dat abs niet gemaakt is om sneller stil te staan, maar om nog te kunnen sturen tijdens het remmen en wielen niet te blokkeren. ABS stookt ook de remmen een pak heter en is dodelijk voor de blokken als je het veel gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Mich said:

164 km/u gemiddeld over een rondje... dat is al iets hé

:wanker: Dat haal ik met mijn BMW op de snelweg ook :closed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

eergisteren effe langsgeweest op Zandvoort, daar was het de tweede manche van de Porsche Cup Benelux en Carrera Cup France. Spectacilaire races gezien trouwens, de top10 vh plateau zijn echt toppers!

Soit, na de koers nog even dag gezegd links en rechts in paddock. Fransman Nicolas Misslin ken ik al een tijdje en die rijdt bij het befaamde Almeras Team dat al paar jaar de Franse kampioen aflevert alsook in SuperCup hoge toppen scheert. Even met zijn ingenieur het over ABS/non-ABS gehad.

Hij vertelde dat met ABS uiteindelijk sneller is. Je verliest in theorie een paar meters remafstand in rechte lijn tov een non-ABS, maar met ABS kan je dan weer langer en dieper de bocht inremmen waarmee je dit verlies ruimschoots compenseert. En dan hebben we het nog niet over het comfort en relatief gemak vh rijden met ABS. 

 

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Re:Dijon,

ter vergelijking , deze van ballast ontdane 996 turbo met een levigende chauffeur doet er 1:31 over op't filmke.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Afgelopen weekend naar Magny Cours afgezakt. Eind augustus traditioneel toneel voor de franse Porsche days. Gezellige sfeer, lekker weer maar vooral de races van Club Motorsport zijn de moeite. Naast de gebruikelijke Cayman en 991 cup koersen had men voor de eerste maal ook een Classic race ingericht voor oude Porsches. Het was een premiere en de bedoeling om volgend jaar een kleine kalender hiervoor op te stellen

a528c63889d2df5a6b561a9f19b3fcdb.jpg20a23383c2016b38d718e4ef74502ed2.jpgd13a6c9d583991e63e818ae516663329.jpg1904689d8bf01d94bd802c93f25c5932.jpgcddc615de11d4c5f57ffd6dd2308d202.jpg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid