Ga naar inhoud

BMW iX3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
Moet ook een beetje veel wennen aan de velgen. 

Waarom moet dat altijd 'speciaal' zijn op elektrische auto's... Geforceerd futuristisch, doet me denken aan die ditto 'futuristische' concept cars van begin jaren '90. Jaren later, als blijkt dat de werkelijkheid helemaal anders uitgedraaid is, bekijk je dat dan als 'waar zaten ze toch met hun hoofd'.

 

En die nieren.. Gooi ze dan meteen volledig in de vuilbak als je je 'heritage' kenmerk zo gaat beledigen...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
33 minuten geleden, Ian zei:

Waarom moet dat altijd 'speciaal' zijn op elektrische auto's... Geforceerd futuristisch, doet me denken aan die ditto 'futuristische' concept cars van begin jaren '90. Jaren later, als blijkt dat de werkelijkheid helemaal anders uitgedraaid is, bekijk je dat dan als 'waar zaten ze toch met hun hoofd'.

 

En die nieren.. Gooi ze dan meteen volledig in de vuilbak als je je 'heritage' kenmerk zo gaat beledigen...

 

Is gewoon om aan te geven, dat het om een prototype gaat. Duidelijk herkenbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Een concept, en de natuur van elektrische motoren en batterijen.

Een elektromotor is zuiniger dan een verbrandingsmotor, maar je kan ook maar een fractie aan energie meenemen dan met een benzinetank.

1 liter benzine is 9,7 kWH aan energie, dus je zit met 50 liter benzine aan 485 kWh aan energie in je benzinetank. Als je dat dan vergelijkt met 90kWh dat in de Jaguar I-Pace zit, zie je direct al het probleem.

"Gelukkig" dat je I-Pace dan maar 250Wh/km verbruikt, terwijl je benzinemotor bijvoorbeeld aan 9 liter per 100km zit, wat 873 Wh per km is. Een elektromotor is dus drie keer zo zuinig.

Maar je 'tank' is 5 keer zo klein, dus kom je uit op minder range. En hoe kan je range toch vergroten? Door de auto meer gestroomlijnd te maken. Dat kan door vlakkere wieldeksels, dichtmaken van luchtgaten, wegwerken van klinken en spiegels en spoilers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎25‎/‎04‎/‎2018 om 21:30, wooter zei:

Oh en nog 2 problemen:

  • Productie enkel in China...

En het probleem daarmee is....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Omdat de Chinese overheid autobouwers verplicht dat een percentage van hun autoverkopen elektrisch of lage emissie zijn. Als je meer dan 30000 auto’s verkoopt in China, moeten er 8% daarvan aan die regel voldoen, en dit percentage stijgt elk jaar.

Omdat de noodzaak en vraag dus het grootst zal zijn in China, wordt deze X3 dus niet in de VS gebouwd.

Wat is er dan nadelig aan? Chinese kopers krijgen voorrang.

Nu, met de grotere investeringen is het misschien mogelijk dat er toch genoeg batterijen gaan zijn om de rest van de wereld te voorzien van deze iX3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75

Tesla is in hetzelfde bedje ziek. Alleen is het kwa productie geen internationale speler.

Al gaat daar verandering in kopen. Productie in Duitsland.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, wooter zei:

Omdat de Chinese overheid autobouwers verplicht dat een percentage van hun autoverkopen elektrisch of lage emissie zijn. Als je meer dan 30000 auto’s verkoopt in China, moeten er 8% daarvan aan die regel voldoen, en dit percentage stijgt elk jaar.

Omdat de noodzaak en vraag dus het grootst zal zijn in China, wordt deze X3 dus niet in de VS gebouwd.

Wat is er dan nadelig aan? Chinese kopers krijgen voorrang.

Nu, met de grotere investeringen is het misschien mogelijk dat er toch genoeg batterijen gaan zijn om de rest van de wereld te voorzien van deze iX3.

In tegendeel tot hier in China zitten ze in de VS helemaal niet te wachten op de iX3 dus ik zie nog steeds het probleem niet.
Als bedrijf zou je gek moeten zijn om niet te produceren in de belangrijkste en meest dynamische EV markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
4 minutes ago, Audi S8 said:

In tegendeel tot hier in China zitten ze in de VS helemaal niet te wachten op de iX3 dus ik zie nog steeds het probleem niet.
Als bedrijf zou je gek moeten zijn om niet te produceren in de belangrijkste en meest dynamische EV markt.

De Model 3 verkoopt in de VS beter dan de 3 reeks, de C klasse en de Audi A4 samen, en jij zegt dat niemand wacht op een iX3 in de VS?

Het kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Pas op, ik vind het ook logisch om te produceren in China, maar met de voorgaande investeringen leek het alsof de auto echt enkel voor de Chinese markt ging zijn, hoewel BMW hoera-geluiden liet horen over hun volgend EV-model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Terwijl Mercedes zijn EQC heeft onthuld en Audi op het punt staat om zijn e-tron op de markt te brengen, duurt het nog tot 2020 voor de BMW iX3 klaar is. Het merk heeft daarom beslist om zijn achterstand wat te proberen in te lopen door alvast de orderboekjes voor zijn elektrische X3 te openen. Maar dan wel enkel in Noorwegen. Net zoals Tesla biedt het merk uit München de mogelijkheid om een – terugvorderbaar – voorschot te storten van 15.000 kronen (1.500 euro). Zo zijn klanten er zeker van dat ze hun exemplaar kort na de marktintroductie over iets minder dan twee jaar in ontvangst kunnen nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
8 minuten geleden, wooter zei:

Vooral de WLTP range is lachen. Met 200Wh/km verbruik kom je met 70kWh maar 350km ver, dus er klopt iets niet.

Ieder zijn humor,  ik ga verder op 350km maximaal.  (200km met vlotte rijstijl en 35 min. Bijladen op 100 kw) los van de discussie of ze er al zij of niet. Zowel auto als laden aan 100kw

De site heeft echt zijn waarde, ongeacht de “fouten”.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid