Jump to content
Sign in to follow this  
Guest wooter

BMW iX3

Recommended Posts

Lotuzzz    10,748
Lotuzzz
9 minuten geleden, Martini Racing zei:

Beetje de KIA grill gekopieerd.

Beetje veel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    509
Ian
Moet ook een beetje veel wennen aan de velgen. 

Waarom moet dat altijd 'speciaal' zijn op elektrische auto's... Geforceerd futuristisch, doet me denken aan die ditto 'futuristische' concept cars van begin jaren '90. Jaren later, als blijkt dat de werkelijkheid helemaal anders uitgedraaid is, bekijk je dat dan als 'waar zaten ze toch met hun hoofd'.

 

En die nieren.. Gooi ze dan meteen volledig in de vuilbak als je je 'heritage' kenmerk zo gaat beledigen...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dirk75   
Guest Dirk75
33 minuten geleden, Ian zei:

Waarom moet dat altijd 'speciaal' zijn op elektrische auto's... Geforceerd futuristisch, doet me denken aan die ditto 'futuristische' concept cars van begin jaren '90. Jaren later, als blijkt dat de werkelijkheid helemaal anders uitgedraaid is, bekijk je dat dan als 'waar zaten ze toch met hun hoofd'.

 

En die nieren.. Gooi ze dan meteen volledig in de vuilbak als je je 'heritage' kenmerk zo gaat beledigen...

 

Is gewoon om aan te geven, dat het om een prototype gaat. Duidelijk herkenbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Een concept, en de natuur van elektrische motoren en batterijen.

Een elektromotor is zuiniger dan een verbrandingsmotor, maar je kan ook maar een fractie aan energie meenemen dan met een benzinetank.

1 liter benzine is 9,7 kWH aan energie, dus je zit met 50 liter benzine aan 485 kWh aan energie in je benzinetank. Als je dat dan vergelijkt met 90kWh dat in de Jaguar I-Pace zit, zie je direct al het probleem.

"Gelukkig" dat je I-Pace dan maar 250Wh/km verbruikt, terwijl je benzinemotor bijvoorbeeld aan 9 liter per 100km zit, wat 873 Wh per km is. Een elektromotor is dus drie keer zo zuinig.

Maar je 'tank' is 5 keer zo klein, dus kom je uit op minder range. En hoe kan je range toch vergroten? Door de auto meer gestroomlijnd te maken. Dat kan door vlakkere wieldeksels, dichtmaken van luchtgaten, wegwerken van klinken en spiegels en spoilers...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi S8    796
Audi S8
Op ‎25‎/‎04‎/‎2018 om 21:30, wooter zei:

Oh en nog 2 problemen:

  • Productie enkel in China...

En het probleem daarmee is....?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Omdat de Chinese overheid autobouwers verplicht dat een percentage van hun autoverkopen elektrisch of lage emissie zijn. Als je meer dan 30000 auto’s verkoopt in China, moeten er 8% daarvan aan die regel voldoen, en dit percentage stijgt elk jaar.

Omdat de noodzaak en vraag dus het grootst zal zijn in China, wordt deze X3 dus niet in de VS gebouwd.

Wat is er dan nadelig aan? Chinese kopers krijgen voorrang.

Nu, met de grotere investeringen is het misschien mogelijk dat er toch genoeg batterijen gaan zijn om de rest van de wereld te voorzien van deze iX3.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dirk75   
Guest Dirk75

Tesla is in hetzelfde bedje ziek. Alleen is het kwa productie geen internationale speler.

Al gaat daar verandering in kopen. Productie in Duitsland.

Edited by Dirk75

Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi S8    796
Audi S8
14 minuten geleden, wooter zei:

Omdat de Chinese overheid autobouwers verplicht dat een percentage van hun autoverkopen elektrisch of lage emissie zijn. Als je meer dan 30000 auto’s verkoopt in China, moeten er 8% daarvan aan die regel voldoen, en dit percentage stijgt elk jaar.

Omdat de noodzaak en vraag dus het grootst zal zijn in China, wordt deze X3 dus niet in de VS gebouwd.

Wat is er dan nadelig aan? Chinese kopers krijgen voorrang.

Nu, met de grotere investeringen is het misschien mogelijk dat er toch genoeg batterijen gaan zijn om de rest van de wereld te voorzien van deze iX3.

In tegendeel tot hier in China zitten ze in de VS helemaal niet te wachten op de iX3 dus ik zie nog steeds het probleem niet.
Als bedrijf zou je gek moeten zijn om niet te produceren in de belangrijkste en meest dynamische EV markt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
4 minutes ago, Audi S8 said:

In tegendeel tot hier in China zitten ze in de VS helemaal niet te wachten op de iX3 dus ik zie nog steeds het probleem niet.
Als bedrijf zou je gek moeten zijn om niet te produceren in de belangrijkste en meest dynamische EV markt.

De Model 3 verkoopt in de VS beter dan de 3 reeks, de C klasse en de Audi A4 samen, en jij zegt dat niemand wacht op een iX3 in de VS?

Het kan zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Pas op, ik vind het ook logisch om te produceren in China, maar met de voorgaande investeringen leek het alsof de auto echt enkel voor de Chinese markt ging zijn, hoewel BMW hoera-geluiden liet horen over hun volgend EV-model.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stancke    3,568
Stancke

Ik heb 80kWh horen vallen voor de iX3, zelfde als de ECQ dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dirk75   
Guest Dirk75

Terwijl Mercedes zijn EQC heeft onthuld en Audi op het punt staat om zijn e-tron op de markt te brengen, duurt het nog tot 2020 voor de BMW iX3 klaar is. Het merk heeft daarom beslist om zijn achterstand wat te proberen in te lopen door alvast de orderboekjes voor zijn elektrische X3 te openen. Maar dan wel enkel in Noorwegen. Net zoals Tesla biedt het merk uit München de mogelijkheid om een – terugvorderbaar – voorschot te storten van 15.000 kronen (1.500 euro). Zo zijn klanten er zeker van dat ze hun exemplaar kort na de marktintroductie over iets minder dan twee jaar in ontvangst kunnen nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Vooral de WLTP range is lachen. Met 200Wh/km verbruik kom je met 70kWh maar 350km ver, dus er klopt iets niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dirk75   
Guest Dirk75
8 minuten geleden, wooter zei:

Vooral de WLTP range is lachen. Met 200Wh/km verbruik kom je met 70kWh maar 350km ver, dus er klopt iets niet.

Ieder zijn humor,  ik ga verder op 350km maximaal.  (200km met vlotte rijstijl en 35 min. Bijladen op 100 kw) los van de discussie of ze er al zij of niet. Zowel auto als laden aan 100kw

De site heeft echt zijn waarde, ongeacht de “fouten”.

Edited by Dirk75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Phil
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • Soul
      By Soul
      https://www.bmwblog.com/2021/03/11/bmw-8-series-gran-coupe-spy-photos/
       
      &
       




      https://www.motorauthority.com/news/1131538_2023-bmw-8-series-gran-coupe-spy-shots
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions