Jump to content
Sign in to follow this  
Guest wooter

VW I.D.

Recommended Posts

stijn82    116
stijn82

ziet er netjes uit op het eerste zicht. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Ik zou eerder zeggen 'nogal futuristisch' :).

Vind de korte motorkap wel netjes. Zonder het nut van een motorkap moet je niet blijven doen alsof het het meest optimale ontwerp is; een groot luik waaronder een ingewikkelde machine die hitte veroorzaakt, moet gemonteerd zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    509
Ian

Vind 'm niet afgrijselijk. Enkel die velgen vind ik wat 'futuristisch om futuristisch te doen', zoals helaas quasi altijd het geval is bij Elektrische auto's. Behalve (en dit zal wooter graag horen) bij de Model S.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Ik denk dat dat wieldeksels zijn om een resultaat te krijgen tegen de luchtweerstand. Zoals ik ergens anders zei kan je door regeneratie bij vertragen heel wat energie terug winnen, en wordt de luchtweerstand de grootste factor bij je verbruik. Tezamen met de beperkte batterijen en laadduur wordt het dus belangrijker om modellen met lage luchtweerstand te produceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    509
Ian

Als het puur functioneel is, is het al meer te rechtvaardigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dirk75   
Guest Dirk75
Quote

The Golf-sized I.D. is the one that was reportedly revealed this week in a report by Germany’s Bild (paywall).

They say that it will be called the ‘Neo’ and they claim that the picture above and below is the first image of the production version to be unveiled next year.

Here it is next to the official I.D. concept (left) unveiled last year:

 

vw-id-concept-2 (1)
Screen Shot 2018-04-26 at 10.58.37 AM

 

The report reiterates the range that VW originally announced, which was a NEDC-rated range of “400 to 600 km” (~250 to 375 miles) depending on the battery pack configuration – though we expect it to drop significantly under the WLTP standard.

As for pricing, a Volkswagen executive said last year they were aiming for the mass-market vehicle to be “about $7,000 to $8,000 cheaper than the Model 3”.

The vehicle is expected to be first available in Europe, where Tesla has yet to confirm pricing for the Model 3, but it should result in a price for the I.D. concept, or now the VW Neo, of about 25,000 euros (~$30,000 USD).

Documents leaked last year showed that VW’s electric I.D. effort includes several other yet-to-be-announced EVs and a focus on Europe and China, where regulations are becoming more favorable to EVs.

 

The vehicle is expected to be first available in Europe, where Tesla has yet to confirm pricing for the Model 3, but it should result in a price for the I.D. concept, or now the VW Neo, of about 25,000 euros (~$30,000 USD).

Als ze deze voor €25000 gaan verkopen, gaan ze leveringsproblemen krijgen...

Wie wil dan nog een gedownsizde benzine of diesel.

Edited by Dirk75

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

HO ho ho, productie pas vanaf 2020... Tegen dan rijden hier ook al de eerste Model 3's rond en is het Ionity netwerk hopelijk heel wat uitgebreid.

Ik denk wel dat je nog leveringsproblemen gaat zien... Porsche mikt met hun Mission E ook maar op een jaarproductie van 30000 stuks, en dat is wat Tesla nu draait aan Model X en Model S. De Model 3 zou 260000 stuks per jaar moeten gaan draaien, en ze zijn momenteel de enige met een zogenaamde gigafactory om batterijen te maken en hebben daar zelfs nu nog leveringsproblemen. Wat zou een VW dan klaar zijn om dergelijke aantallen te kunnen produceren, of laten produceren door OEM's.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dirk75   
Guest Dirk75

Vw investeert.... 40% meer dan tesla....

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-13/vw-secures-25-billion-battery-supplies-in-electric-car-surge

https://www.greentechmedia.com/articles/read/volkswagen-25-billion-battery-purchase-electric-vehicles#gs.Kri6WyQ

 

Taken together the investments should help Volkswagen produce its planned 3 million electric cars per year by 2025. To hit that target Bloomberg reported that the manufacturer plans a brisk pace, rolling out a new electric model nearly every month starting in 2019. The manufacturer plans to offer electric models of all its cars by 2030. 

Edited by Dirk75

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dirk75   
Guest Dirk75

In 2016 introduceerde Volkswagen de ID Concept op het Autosalon van Parijs, het eerste model van wat een elektrische modelfamilie moet worden. Niet veel later volgden de ID Buzz Concept, de ID Crozz Concept en de ID Vizzion Concept, respectievelijk een elektro-busje, een elektro-SUV en een elektro-limousine.

Nu weten we ook hoe de eind 2019 verwachte productieversie van de VW ID Concept zal gaan heten. Wolfsburg zou de elektrische Volkswagen Neo dopen. De compacte middenklasser is wat compacter dan een Golf, maar biedt meer binnenruimte. De Neo bouwt op het MEB-platform, heeft batterijen met een capaciteit tussen de 60 en de 110 kWh en pronkt met een autonomie van 400 kilometer.

Het sprintje van 0 naar 100 km/u zou niet meer dan 8 seconden vragen, de topsnelheid van de VW Neo zou 160 km/u bedragen. Maar belangrijker is de prijs, die bijzonder competitief zou zijn. Onder de 30.000 euro, horen we uit Duitsland. 

Bron:https://www.autowereld.be/autonieuws/nieuwe-modellen/vw-id-concept-gaat-in-productie-als-neo.html

Edited by Dirk75

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
21 hours ago, Dirk75 said:

Vw investeert.... 40% meer dan tesla....

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-13/vw-secures-25-billion-battery-supplies-in-electric-car-surge

https://www.greentechmedia.com/articles/read/volkswagen-25-billion-battery-purchase-electric-vehicles#gs.Kri6WyQ

 

Taken together the investments should help Volkswagen produce its planned 3 million electric cars per year by 2025. To hit that target Bloomberg reported that the manufacturer plans a brisk pace, rolling out a new electric model nearly every month starting in 2019. The manufacturer plans to offer electric models of all its cars by 2030. 

Goed die artikels eens lezen. VW gaat nl. alles outsourcen bij 4 verschillende leveranciers, en die fabrieken staan er nog niet. En de CEO is net ontslagen :)

Komt erop neer dat zelfs met die investeringen, Tesla een voorsprong heeft van 4 jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stijn82    116
stijn82

Ik denk wel dat VW heel hard zijn best aan het doen is om vanaf 2020 effectief een groot aantal EV's te produceren en ik zie niet echt in waarom hen dat niet zou lukken. Een batterij fabriek bouwen, duurt ook geen jaren. En de technologie hebben ze in principe in huis (e-golf, ID/Neo). 

't is goed dat er meerdere merken op de kar springen, als tesla en andere merken betaalbare EV's kunnen bouwen en er nog wat winst op kunnen nemen, denk ik wel dat de trend voor het volgende decennium gezet is. 

Als Tesla failliet gaat zal dat wel niet door de concurrentie van VW zijn (de vraag naar EV's is groot genoeg om de koek te delen), maar wel doordat ze hun te hard in de schulden hebben gestoken de voorbije jaren.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Inderdaad, moet ze wel nageven dat als die euro's effectief gespendeerd worden, ze een effort doen. Ik vraag me wel af of je met 40% meer dan Tesla investeren ook zoveel miljoenen auto's kan bouwen, als Tesla zelf hoopt op 300000 per jaar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Parsifal    3,223
Parsifal

Ik denk dat het probleem bij VW nu niet echt productie gaat zijn. Dat is iets waar ze, in tegenstelling tot Tesla, best wat ervaring in hebben.

Het is eerder op vlak van development en know-how dat ze wat achterstand moeten inhalen op hun concurrenten.

Denk dat ze die 40% vooral gaan gebruiken om de toppers van Tesla bij hen binnen te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stijn82    116
stijn82

als hij inderdaad voor 30k te krijgen is, ga ik mij wellicht maar moeilijk kunnen inhouden om er ene te reserveren. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    9,469
dragonfly
Op 6/9/2019 om 11:35, BWS zei:

Dus eigenlijk geven ze toe dat er in België onvoldoende punten zijn. Marketing boys :fp: In België verwijzen naar het aantal oplaadpunten in Duitsland.

Quote

Mythe 2 :
 
“Er zijn onvoldoende laadstations!”    
Laadmogelijkheden: het aantal elektrische laadstations stijgt snel.  

Het aantal elektrische laadstations stijgt snel. Vandaag zijn er in Duitsland alleen al meer dan 17.400 openbare laadstations en dat cijfer neemt dagelijks toe. Supermarkten, hotels en operatoren van parkeergarages installeren laadstations voor hun klanten terwijl bedrijven precies hetzelfde doen voor hun werknemers. Met de Volkswagen We Charge-kaart zullen klanten in de toekomst elektriciteit kunnen laden aan zowat 100.000 stations in heel Europa. Overigens, een elektrische auto kan ook traag worden opgeladen via eender welke professioneel geïnstalleerde thuisstekker. Interessant om weten is dat zowat 70 procent van alle laadbeurten thuis of op de werkplek gebeuren, wat het laden onderweg vaak overbodig maakt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
teus_    245
teus_
3 hours ago, dragonfly said:

Dus eigenlijk geven ze toe dat er in België onvoldoende punten zijn. Marketing boys :fp: In België verwijzen naar het aantal oplaadpunten in Duitsland.

is dankzij de bureaucratie en de politiek

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vlaamse-snellaadpunten-laten-op-zich-wachten~ad2da3f8/

Quote

Vlaanderen slaagt er maar moeizaam in snellaadpunten te plaatsen voor elektrische auto’s. Verschillende installateurs klagen over een aanslepende administratieve procedure en lange wachttijden om een aansluiting te krijgen op het elektriciteitsnet. Dat schrijft De Tijd vandaag. 


“In Nederland bedraagt de realisatietermijn voor een snellaadpunt typisch vier maanden. Hier in Vlaanderen duurt het anderhalf tot drie jaar”, zegt Jochen De Smet, de voorzitter van Avere, de federatie voor elektrische mobiliteit.

 

Edited by teus_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
    • Parsifal
      By Parsifal
      Test Aankoop heeft een filmpje gemaakt over elektrisch rijden. En dat maakt geen al te goede beurt.
      Los van het feit dat de testrijden duidelijk niet gewoon is om EV te rijden, is duidelijk dat de infrastructuur nog wel de wensen overlaat.
      Wat denken jullie. Bewuste framing? Of echt realiteit?
       
       
    • Parsifal
      By Parsifal
      Nieuwe all-electric Volvo
      Range: 420km, gebouwd in Gent.
      De eerste van een reeks die enkel en alleen elektrisch zal worden aangeboden.








  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions