Jump to content
Guest wooter

VW I.D.

Recommended Posts

stijn82    115
stijn82

ziet er netjes uit op het eerste zicht. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Ik zou eerder zeggen 'nogal futuristisch' :).

Vind de korte motorkap wel netjes. Zonder het nut van een motorkap moet je niet blijven doen alsof het het meest optimale ontwerp is; een groot luik waaronder een ingewikkelde machine die hitte veroorzaakt, moet gemonteerd zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    456
Ian

Vind 'm niet afgrijselijk. Enkel die velgen vind ik wat 'futuristisch om futuristisch te doen', zoals helaas quasi altijd het geval is bij Elektrische auto's. Behalve (en dit zal wooter graag horen) bij de Model S.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Ik denk dat dat wieldeksels zijn om een resultaat te krijgen tegen de luchtweerstand. Zoals ik ergens anders zei kan je door regeneratie bij vertragen heel wat energie terug winnen, en wordt de luchtweerstand de grootste factor bij je verbruik. Tezamen met de beperkte batterijen en laadduur wordt het dus belangrijker om modellen met lage luchtweerstand te produceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    456
Ian

Als het puur functioneel is, is het al meer te rechtvaardigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dirk75   
Guest Dirk75
Quote

The Golf-sized I.D. is the one that was reportedly revealed this week in a report by Germany’s Bild (paywall).

They say that it will be called the ‘Neo’ and they claim that the picture above and below is the first image of the production version to be unveiled next year.

Here it is next to the official I.D. concept (left) unveiled last year:

 

vw-id-concept-2 (1)
Screen Shot 2018-04-26 at 10.58.37 AM

 

The report reiterates the range that VW originally announced, which was a NEDC-rated range of “400 to 600 km” (~250 to 375 miles) depending on the battery pack configuration – though we expect it to drop significantly under the WLTP standard.

As for pricing, a Volkswagen executive said last year they were aiming for the mass-market vehicle to be “about $7,000 to $8,000 cheaper than the Model 3”.

The vehicle is expected to be first available in Europe, where Tesla has yet to confirm pricing for the Model 3, but it should result in a price for the I.D. concept, or now the VW Neo, of about 25,000 euros (~$30,000 USD).

Documents leaked last year showed that VW’s electric I.D. effort includes several other yet-to-be-announced EVs and a focus on Europe and China, where regulations are becoming more favorable to EVs.

 

The vehicle is expected to be first available in Europe, where Tesla has yet to confirm pricing for the Model 3, but it should result in a price for the I.D. concept, or now the VW Neo, of about 25,000 euros (~$30,000 USD).

Als ze deze voor €25000 gaan verkopen, gaan ze leveringsproblemen krijgen...

Wie wil dan nog een gedownsizde benzine of diesel.

Edited by Dirk75

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

HO ho ho, productie pas vanaf 2020... Tegen dan rijden hier ook al de eerste Model 3's rond en is het Ionity netwerk hopelijk heel wat uitgebreid.

Ik denk wel dat je nog leveringsproblemen gaat zien... Porsche mikt met hun Mission E ook maar op een jaarproductie van 30000 stuks, en dat is wat Tesla nu draait aan Model X en Model S. De Model 3 zou 260000 stuks per jaar moeten gaan draaien, en ze zijn momenteel de enige met een zogenaamde gigafactory om batterijen te maken en hebben daar zelfs nu nog leveringsproblemen. Wat zou een VW dan klaar zijn om dergelijke aantallen te kunnen produceren, of laten produceren door OEM's.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dirk75   
Guest Dirk75

Vw investeert.... 40% meer dan tesla....

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-13/vw-secures-25-billion-battery-supplies-in-electric-car-surge

https://www.greentechmedia.com/articles/read/volkswagen-25-billion-battery-purchase-electric-vehicles#gs.Kri6WyQ

 

Taken together the investments should help Volkswagen produce its planned 3 million electric cars per year by 2025. To hit that target Bloomberg reported that the manufacturer plans a brisk pace, rolling out a new electric model nearly every month starting in 2019. The manufacturer plans to offer electric models of all its cars by 2030. 

Edited by Dirk75

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dirk75   
Guest Dirk75

In 2016 introduceerde Volkswagen de ID Concept op het Autosalon van Parijs, het eerste model van wat een elektrische modelfamilie moet worden. Niet veel later volgden de ID Buzz Concept, de ID Crozz Concept en de ID Vizzion Concept, respectievelijk een elektro-busje, een elektro-SUV en een elektro-limousine.

Nu weten we ook hoe de eind 2019 verwachte productieversie van de VW ID Concept zal gaan heten. Wolfsburg zou de elektrische Volkswagen Neo dopen. De compacte middenklasser is wat compacter dan een Golf, maar biedt meer binnenruimte. De Neo bouwt op het MEB-platform, heeft batterijen met een capaciteit tussen de 60 en de 110 kWh en pronkt met een autonomie van 400 kilometer.

Het sprintje van 0 naar 100 km/u zou niet meer dan 8 seconden vragen, de topsnelheid van de VW Neo zou 160 km/u bedragen. Maar belangrijker is de prijs, die bijzonder competitief zou zijn. Onder de 30.000 euro, horen we uit Duitsland. 

Bron:https://www.autowereld.be/autonieuws/nieuwe-modellen/vw-id-concept-gaat-in-productie-als-neo.html

Edited by Dirk75

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
21 hours ago, Dirk75 said:

Vw investeert.... 40% meer dan tesla....

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-13/vw-secures-25-billion-battery-supplies-in-electric-car-surge

https://www.greentechmedia.com/articles/read/volkswagen-25-billion-battery-purchase-electric-vehicles#gs.Kri6WyQ

 

Taken together the investments should help Volkswagen produce its planned 3 million electric cars per year by 2025. To hit that target Bloomberg reported that the manufacturer plans a brisk pace, rolling out a new electric model nearly every month starting in 2019. The manufacturer plans to offer electric models of all its cars by 2030. 

Goed die artikels eens lezen. VW gaat nl. alles outsourcen bij 4 verschillende leveranciers, en die fabrieken staan er nog niet. En de CEO is net ontslagen :)

Komt erop neer dat zelfs met die investeringen, Tesla een voorsprong heeft van 4 jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stijn82    115
stijn82

Ik denk wel dat VW heel hard zijn best aan het doen is om vanaf 2020 effectief een groot aantal EV's te produceren en ik zie niet echt in waarom hen dat niet zou lukken. Een batterij fabriek bouwen, duurt ook geen jaren. En de technologie hebben ze in principe in huis (e-golf, ID/Neo). 

't is goed dat er meerdere merken op de kar springen, als tesla en andere merken betaalbare EV's kunnen bouwen en er nog wat winst op kunnen nemen, denk ik wel dat de trend voor het volgende decennium gezet is. 

Als Tesla failliet gaat zal dat wel niet door de concurrentie van VW zijn (de vraag naar EV's is groot genoeg om de koek te delen), maar wel doordat ze hun te hard in de schulden hebben gestoken de voorbije jaren.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Inderdaad, moet ze wel nageven dat als die euro's effectief gespendeerd worden, ze een effort doen. Ik vraag me wel af of je met 40% meer dan Tesla investeren ook zoveel miljoenen auto's kan bouwen, als Tesla zelf hoopt op 300000 per jaar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Parsifal    2,606
Parsifal

Ik denk dat het probleem bij VW nu niet echt productie gaat zijn. Dat is iets waar ze, in tegenstelling tot Tesla, best wat ervaring in hebben.

Het is eerder op vlak van development en know-how dat ze wat achterstand moeten inhalen op hun concurrenten.

Denk dat ze die 40% vooral gaan gebruiken om de toppers van Tesla bij hen binnen te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stijn82    115
stijn82

als hij inderdaad voor 30k te krijgen is, ga ik mij wellicht maar moeilijk kunnen inhouden om er ene te reserveren. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    7,504
dragonfly
Op 6/9/2019 om 11:35, BWS zei:

Dus eigenlijk geven ze toe dat er in België onvoldoende punten zijn. Marketing boys :fp: In België verwijzen naar het aantal oplaadpunten in Duitsland.

Quote

Mythe 2 :
 
“Er zijn onvoldoende laadstations!”    
Laadmogelijkheden: het aantal elektrische laadstations stijgt snel.  

Het aantal elektrische laadstations stijgt snel. Vandaag zijn er in Duitsland alleen al meer dan 17.400 openbare laadstations en dat cijfer neemt dagelijks toe. Supermarkten, hotels en operatoren van parkeergarages installeren laadstations voor hun klanten terwijl bedrijven precies hetzelfde doen voor hun werknemers. Met de Volkswagen We Charge-kaart zullen klanten in de toekomst elektriciteit kunnen laden aan zowat 100.000 stations in heel Europa. Overigens, een elektrische auto kan ook traag worden opgeladen via eender welke professioneel geïnstalleerde thuisstekker. Interessant om weten is dat zowat 70 procent van alle laadbeurten thuis of op de werkplek gebeuren, wat het laden onderweg vaak overbodig maakt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
teus_    180
teus_
3 hours ago, dragonfly said:

Dus eigenlijk geven ze toe dat er in België onvoldoende punten zijn. Marketing boys :fp: In België verwijzen naar het aantal oplaadpunten in Duitsland.

is dankzij de bureaucratie en de politiek

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vlaamse-snellaadpunten-laten-op-zich-wachten~ad2da3f8/

Quote

Vlaanderen slaagt er maar moeizaam in snellaadpunten te plaatsen voor elektrische auto’s. Verschillende installateurs klagen over een aanslepende administratieve procedure en lange wachttijden om een aansluiting te krijgen op het elektriciteitsnet. Dat schrijft De Tijd vandaag. 


“In Nederland bedraagt de realisatietermijn voor een snellaadpunt typisch vier maanden. Hier in Vlaanderen duurt het anderhalf tot drie jaar”, zegt Jochen De Smet, de voorzitter van Avere, de federatie voor elektrische mobiliteit.

 

Edited by teus_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • tuscani
      By tuscani
      https://www.polestar.com/nl-be/polestar-2/configurator/534EDPI1E00072800RF8000_00000001150__1150#summary
      Aangezien er een configurator bestaat en je kan bestellen (levering 2020) mag er een topic bij nieuwe wagens vermoed ik?
      2 elektromotoren (achter- en vooras), Vermogen 300 kW / 408 pk, Koppel 660 Nm
      Bereik doel: 500 km (WLTP)
      Batterijen: 78 kWh in 27 modules
      0 tot 100 Kilometer per uur : 4,7 sec
      prijs begint vanaf 59000€

       

       

    • Parsifal
      By Parsifal
      Na 13 jaar krijgt de 500 eindelijk een opvolger:




       

    • Krikkie
      By Krikkie
      Te koop:
      -Volkswagen Golf 7R variant 
      -bj 2015
      -kilometerstand 56000km
      Heeft altijd mooi op tijd zijn onderhoud gekregen, elk jaar nieuwe olie en heeft het groot onderhoud van 60.000km al gekregen. Steken ook vier nieuwe Pirelli Pzero banden onder. Buiten twee rondjes Nurburgring nooit trackdays gedaan en ook nooit gechipt geweest. 
      Perfecte algemene staat, bij het volgende onderhoud zouden de achterste remschijven wel vervangen moeten worden, is niet dringend... 
      Prijs: 26999€
      Jaarlijkse taks +-400€ (euro 6)


       
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions