Gast wooter Geplaatst: 26 april 2018 Delen Geplaatst: 26 april 2018 De I.D. Concept: En recent is het productiemodel gespot: https://electrek.co/2018/04/26/vw-neo-production-electric-car-image-leaks-id-concept/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 27 april 2018 Delen Geplaatst: 27 april 2018 ziet er netjes uit op het eerste zicht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 27 april 2018 Delen Geplaatst: 27 april 2018 Ik zou eerder zeggen 'nogal futuristisch' :). Vind de korte motorkap wel netjes. Zonder het nut van een motorkap moet je niet blijven doen alsof het het meest optimale ontwerp is; een groot luik waaronder een ingewikkelde machine die hitte veroorzaakt, moet gemonteerd zitten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 27 april 2018 Delen Geplaatst: 27 april 2018 Vind 'm niet afgrijselijk. Enkel die velgen vind ik wat 'futuristisch om futuristisch te doen', zoals helaas quasi altijd het geval is bij Elektrische auto's. Behalve (en dit zal wooter graag horen) bij de Model S. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 27 april 2018 Delen Geplaatst: 27 april 2018 Ik denk dat dat wieldeksels zijn om een resultaat te krijgen tegen de luchtweerstand. Zoals ik ergens anders zei kan je door regeneratie bij vertragen heel wat energie terug winnen, en wordt de luchtweerstand de grootste factor bij je verbruik. Tezamen met de beperkte batterijen en laadduur wordt het dus belangrijker om modellen met lage luchtweerstand te produceren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 28 april 2018 Delen Geplaatst: 28 april 2018 Als het puur functioneel is, is het al meer te rechtvaardigen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 30 april 2018 Delen Geplaatst: 30 april 2018 (aangepast) Quote The Golf-sized I.D. is the one that was reportedly revealed this week in a report by Germany’s Bild (paywall). They say that it will be called the ‘Neo’ and they claim that the picture above and below is the first image of the production version to be unveiled next year. Here it is next to the official I.D. concept (left) unveiled last year: The report reiterates the range that VW originally announced, which was a NEDC-rated range of “400 to 600 km” (~250 to 375 miles) depending on the battery pack configuration – though we expect it to drop significantly under the WLTP standard. As for pricing, a Volkswagen executive said last year they were aiming for the mass-market vehicle to be “about $7,000 to $8,000 cheaper than the Model 3”. The vehicle is expected to be first available in Europe, where Tesla has yet to confirm pricing for the Model 3, but it should result in a price for the I.D. concept, or now the VW Neo, of about 25,000 euros (~$30,000 USD). Documents leaked last year showed that VW’s electric I.D. effort includes several other yet-to-be-announced EVs and a focus on Europe and China, where regulations are becoming more favorable to EVs. The vehicle is expected to be first available in Europe, where Tesla has yet to confirm pricing for the Model 3, but it should result in a price for the I.D. concept, or now the VW Neo, of about 25,000 euros (~$30,000 USD). Als ze deze voor €25000 gaan verkopen, gaan ze leveringsproblemen krijgen... Wie wil dan nog een gedownsizde benzine of diesel. 30 april 2018 aangepast door Dirk75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 30 april 2018 Delen Geplaatst: 30 april 2018 HO ho ho, productie pas vanaf 2020... Tegen dan rijden hier ook al de eerste Model 3's rond en is het Ionity netwerk hopelijk heel wat uitgebreid. Ik denk wel dat je nog leveringsproblemen gaat zien... Porsche mikt met hun Mission E ook maar op een jaarproductie van 30000 stuks, en dat is wat Tesla nu draait aan Model X en Model S. De Model 3 zou 260000 stuks per jaar moeten gaan draaien, en ze zijn momenteel de enige met een zogenaamde gigafactory om batterijen te maken en hebben daar zelfs nu nog leveringsproblemen. Wat zou een VW dan klaar zijn om dergelijke aantallen te kunnen produceren, of laten produceren door OEM's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 30 april 2018 Delen Geplaatst: 30 april 2018 (aangepast) http://www.catlbattery.com/en/web/index.php/about/status Om er maar eentje te noemen... niet iedereen roept het van de daken. Nu ik toch aan het zoeken ben: https://w3.siemens.com/markets/global/en/battery-manufacturing/pages/battery-manufacturing.aspx 30 april 2018 aangepast door Dirk75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 30 april 2018 Delen Geplaatst: 30 april 2018 (aangepast) Vw investeert.... 40% meer dan tesla.... https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-13/vw-secures-25-billion-battery-supplies-in-electric-car-surge https://www.greentechmedia.com/articles/read/volkswagen-25-billion-battery-purchase-electric-vehicles#gs.Kri6WyQ Taken together the investments should help Volkswagen produce its planned 3 million electric cars per year by 2025. To hit that target Bloomberg reported that the manufacturer plans a brisk pace, rolling out a new electric model nearly every month starting in 2019. The manufacturer plans to offer electric models of all its cars by 2030. 30 april 2018 aangepast door Dirk75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 1 mei 2018 Delen Geplaatst: 1 mei 2018 (aangepast) In 2016 introduceerde Volkswagen de ID Concept op het Autosalon van Parijs, het eerste model van wat een elektrische modelfamilie moet worden. Niet veel later volgden de ID Buzz Concept, de ID Crozz Concept en de ID Vizzion Concept, respectievelijk een elektro-busje, een elektro-SUV en een elektro-limousine. Nu weten we ook hoe de eind 2019 verwachte productieversie van de VW ID Concept zal gaan heten. Wolfsburg zou de elektrische Volkswagen Neo dopen. De compacte middenklasser is wat compacter dan een Golf, maar biedt meer binnenruimte. De Neo bouwt op het MEB-platform, heeft batterijen met een capaciteit tussen de 60 en de 110 kWh en pronkt met een autonomie van 400 kilometer. Het sprintje van 0 naar 100 km/u zou niet meer dan 8 seconden vragen, de topsnelheid van de VW Neo zou 160 km/u bedragen. Maar belangrijker is de prijs, die bijzonder competitief zou zijn. Onder de 30.000 euro, horen we uit Duitsland. Bron:https://www.autowereld.be/autonieuws/nieuwe-modellen/vw-id-concept-gaat-in-productie-als-neo.html 1 mei 2018 aangepast door Dirk75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 1 mei 2018 Delen Geplaatst: 1 mei 2018 21 hours ago, Dirk75 said: Vw investeert.... 40% meer dan tesla.... https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-13/vw-secures-25-billion-battery-supplies-in-electric-car-surge https://www.greentechmedia.com/articles/read/volkswagen-25-billion-battery-purchase-electric-vehicles#gs.Kri6WyQ Taken together the investments should help Volkswagen produce its planned 3 million electric cars per year by 2025. To hit that target Bloomberg reported that the manufacturer plans a brisk pace, rolling out a new electric model nearly every month starting in 2019. The manufacturer plans to offer electric models of all its cars by 2030. Goed die artikels eens lezen. VW gaat nl. alles outsourcen bij 4 verschillende leveranciers, en die fabrieken staan er nog niet. En de CEO is net ontslagen Komt erop neer dat zelfs met die investeringen, Tesla een voorsprong heeft van 4 jaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 1 mei 2018 Delen Geplaatst: 1 mei 2018 Ik denk wel dat VW heel hard zijn best aan het doen is om vanaf 2020 effectief een groot aantal EV's te produceren en ik zie niet echt in waarom hen dat niet zou lukken. Een batterij fabriek bouwen, duurt ook geen jaren. En de technologie hebben ze in principe in huis (e-golf, ID/Neo). 't is goed dat er meerdere merken op de kar springen, als tesla en andere merken betaalbare EV's kunnen bouwen en er nog wat winst op kunnen nemen, denk ik wel dat de trend voor het volgende decennium gezet is. Als Tesla failliet gaat zal dat wel niet door de concurrentie van VW zijn (de vraag naar EV's is groot genoeg om de koek te delen), maar wel doordat ze hun te hard in de schulden hebben gestoken de voorbije jaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 1 mei 2018 Delen Geplaatst: 1 mei 2018 Inderdaad, moet ze wel nageven dat als die euro's effectief gespendeerd worden, ze een effort doen. Ik vraag me wel af of je met 40% meer dan Tesla investeren ook zoveel miljoenen auto's kan bouwen, als Tesla zelf hoopt op 300000 per jaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Parsifal 3.758 Geplaatst: 2 mei 2018 Delen Geplaatst: 2 mei 2018 Ik denk dat het probleem bij VW nu niet echt productie gaat zijn. Dat is iets waar ze, in tegenstelling tot Tesla, best wat ervaring in hebben. Het is eerder op vlak van development en know-how dat ze wat achterstand moeten inhalen op hun concurrenten. Denk dat ze die 40% vooral gaan gebruiken om de toppers van Tesla bij hen binnen te krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 2 mei 2018 Delen Geplaatst: 2 mei 2018 Er is inderdaad een stevige war on talent bezig in die omgeving. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 7 oktober 2018 Delen Geplaatst: 7 oktober 2018 https://insideevs.com/volkswagen-electric-car-delay-id-hatch/ Uitgesteld tot 2020. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 4 november 2018 Delen Geplaatst: 4 november 2018 https://ev-database.nl/auto/1127/Volkswagen-ID-Neo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 17 november 2018 Delen Geplaatst: 17 november 2018 https://www.vroom.be/nl/nieuws/wil-volkswagen-een-elektrische-suv-van-minder-dan-20-000-20981?utm_source=vroom&utm_medium=content&utm_campaign=newsletter-daily-content&utm_term=news4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 22 december 2018 Delen Geplaatst: 22 december 2018 @PJH RWD! @13m40s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 30 december 2018 Delen Geplaatst: 30 december 2018 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 30 december 2018 Delen Geplaatst: 30 december 2018 als hij inderdaad voor 30k te krijgen is, ga ik mij wellicht maar moeilijk kunnen inhouden om er ene te reserveren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.842 Geplaatst: 6 september 2019 Delen Geplaatst: 6 september 2019 Offensief voor lancering maandag is begonnen: https://www.volkswagen.be/content/vw_pkw/magazine/be/nl/12-mythes-over-E-mobiliteit.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 8 september 2019 Delen Geplaatst: 8 september 2019 Op 6/9/2019 om 11:35, BWS zei: Offensief voor lancering maandag is begonnen: https://www.volkswagen.be/content/vw_pkw/magazine/be/nl/12-mythes-over-E-mobiliteit.html Dus eigenlijk geven ze toe dat er in België onvoldoende punten zijn. Marketing boys In België verwijzen naar het aantal oplaadpunten in Duitsland. Quote Mythe 2 : “Er zijn onvoldoende laadstations!” Laadmogelijkheden: het aantal elektrische laadstations stijgt snel. Het aantal elektrische laadstations stijgt snel. Vandaag zijn er in Duitsland alleen al meer dan 17.400 openbare laadstations en dat cijfer neemt dagelijks toe. Supermarkten, hotels en operatoren van parkeergarages installeren laadstations voor hun klanten terwijl bedrijven precies hetzelfde doen voor hun werknemers. Met de Volkswagen We Charge-kaart zullen klanten in de toekomst elektriciteit kunnen laden aan zowat 100.000 stations in heel Europa. Overigens, een elektrische auto kan ook traag worden opgeladen via eender welke professioneel geïnstalleerde thuisstekker. Interessant om weten is dat zowat 70 procent van alle laadbeurten thuis of op de werkplek gebeuren, wat het laden onderweg vaak overbodig maakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 8 september 2019 Delen Geplaatst: 8 september 2019 (aangepast) 3 hours ago, dragonfly said: Dus eigenlijk geven ze toe dat er in België onvoldoende punten zijn. Marketing boys In België verwijzen naar het aantal oplaadpunten in Duitsland. is dankzij de bureaucratie en de politiek https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vlaamse-snellaadpunten-laten-op-zich-wachten~ad2da3f8/ Quote Vlaanderen slaagt er maar moeizaam in snellaadpunten te plaatsen voor elektrische auto’s. Verschillende installateurs klagen over een aanslepende administratieve procedure en lange wachttijden om een aansluiting te krijgen op het elektriciteitsnet. Dat schrijft De Tijd vandaag. “In Nederland bedraagt de realisatietermijn voor een snellaadpunt typisch vier maanden. Hier in Vlaanderen duurt het anderhalf tot drie jaar”, zegt Jochen De Smet, de voorzitter van Avere, de federatie voor elektrische mobiliteit. 8 september 2019 aangepast door teus_ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.