Ga naar inhoud

Het grote banden vraag- & antwoordtopic


Soul

Aanbevolen berichten

17 minutes ago, Jenkins said:

Ik vind op Michelin.be het volgende terug:

PSS: https://www.michelin.be/nl/auto/tyres/michelin-pilot-super-sport#sizes = 21 maten in 18”

PS4S: https://www.michelin.be/nl/auto/tyres/michelin-pilot-sport-4-s#sizes = 2 maten in 18”

 

Ik wist niet dat er nog zoveel waren in PSS. Eind dit jaar komt er alvast nog 225/40ZR18 bij in de PS4S range. (eerste montage GR Yaris).

Enige minpunt van de PSS is eigenlijk de beperkte grip op nat, verder een sublieme band vooral in zijn feeling.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, lancer-evo zei:

Ik wist niet dat er nog zoveel waren in PSS. Eind dit jaar komt er alvast nog 225/40ZR18 bij in de PS4S range. (eerste montage GR Yaris).

Enige minpunt van de PSS is eigenlijk de beperkte grip op nat, verder een sublieme band vooral in zijn feeling.

Goed nieuws, want dat is de maat op mijn E85. Maar omdat die alleen bij goed weer buitenkomt blijft de PSS toch ook een optie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, lancer-evo zei:

Ik wist niet dat er nog zoveel waren in PSS. Eind dit jaar komt er alvast nog 225/40ZR18 bij in de PS4S range. (eerste montage GR Yaris).

Enige minpunt van de PSS is eigenlijk de beperkte grip op nat, verder een sublieme band vooral in zijn feeling.

PSS is een drama in de regen. PS4S niet verkrijgbaar in m'n 18" dus PS4 gekocht.

Alvast positief als 225/40 er komt, al nieuws over 245? 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/5/2020 om 20:00, Jenkins zei:

Is dat nu mijn gedacht of zijn autobanden een stuk duurder geworden de laatste tijd? 

Idem mijn gedacht

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 10/5/2020 om 11:42, mrbbs zei:

Ik wist niet dat er nog zoveel waren in PSS. Eind dit jaar komt er alvast nog 225/40ZR18 bij in de PS4S range. (eerste montage GR Yaris).

Enige minpunt van de PSS is eigenlijk de beperkte grip op nat, verder een sublieme band vooral in zijn feeling.

 

Op 10/5/2020 om 20:06, dragonfly zei:

PSS is een drama in de regen. PS4S niet verkrijgbaar in m'n 18" dus PS4 gekocht.

Alvast positief als 225/40 er komt, al nieuws over 245? 😄 

Was daarnet nog wat aan het rondsnuisteren en vond dit artikel terug: https://michelinmedia.com/pages/blog/detail/article/c/a706/ 

Sinds februari 2018 zijn de PS4S dus al in véél meer laten beschikbaar in de US. Wat kan in hemelsnaam de reden zijn dat die in Europa dan niet te krijgen zijn 🙁?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
3 uren geleden, mrbbs zei:

Geen verrassing de conclusie van de video..

Misschien, maar daarom niet minder interessant.

Plus: er is ook nog al de rest van de video, alles vóór de conclusie.
Ook dat is - vind ik - leuk om te zien én verdomd interessant.

Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Misschien, maar daarom niet minder interessant.

Plus: er is ook nog al de rest van de video, alles vóór de conclusie.
Ook dat is - vind ik - leuk om te zien én verdomd interessant.

Toch?

Agreed, tof videoke. Altijd fan geweest van de Trofeo, Cup 2 voelt veel meer straat focussed aan en gezien mijn gebruik nu is dat ook de logischere keuze. Maar on track in het droge, absoluut liever op Trofeo's. Geen ervaring met de andere spelers hier, maar zo'n Cup 2 R lijkt mij meer een gimmick dan een serieuze/bruikbare band. Tenzij je verschillende sets meehebt op een trackday heb ik liever iets dat toch een paar dagen meegaat en evt ook wat water kan verzetten op weg naar huis indien mogelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Porker said:

heb ik liever iets dat toch een paar dagen meegaat

Jij hebt nooit de eerste generatie Trofeo (niet-R) gehad. Dat was precies qualif. rubber :lolz: Die smolt gewoon weg terwijl je er naar keek, en was nog eens een pak duurder ook. Daar heb ik maar 1 of 2 sets van gebruikt, was onbetaalbaar in gebruik. Kostte meer dan op slicks rijden.

Ik weet niet of het nu nog is maar ik heb de Pirelli's (gelijk welk model) altijd progressiever gevonden op de limiet dan de Michelin. Die laatste is veel meer on/off. Voor een amateur zoals ik is de Pirelli dan ook de makkelijkere band.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

Jij hebt nooit de eerste generatie Trofeo (niet-R) gehad. Dat was precies qualif. rubber :lolz: Die smolt gewoon weg terwijl je er naar keek, en was nog eens een pak duurder ook. Daar heb ik maar 1 of 2 sets van gebruikt, was onbetaalbaar in gebruik. Kostte meer dan op slicks rijden.

 

Ik veronderstel dat dat beetje zelfde verhaal is met die Cup R's nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een gegeven moment moet je je ook nog afvragen of het sop de kool waard is. Wat ben ik er als piloot mee dat ik een band koop die me 2 seconden sneller maakt, behalve aan de toog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk te volgen, ik moet uitzien naar een nieuwe set voor de touring maar heb  totaal geen idee wat ik best bestel. Ken daar ook weinig van om een correcte beslissing te nemen. 
gevoelsmatig ging ik richting Michelin, maar als ik bovenstaande lees neem ik beter Pirelli ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Maverick said:

Leuk te volgen, ik moet uitzien naar een nieuwe set voor de touring maar heb  totaal geen idee wat ik best bestel. Ken daar ook weinig van om een correcte beslissing te nemen. 
gevoelsmatig ging ik richting Michelin, maar als ik bovenstaande lees neem ik beter Pirelli ?

Geen van bovenstaande, voor uw gebruik.

Ik zou ne Michelin PS4S pakken, of de Pirelli P Zero Sport (die liggen nu op mijn Spyder). Tenzij je regelmatig NS / track gaat doen is de rest nutteloos, IMO.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Geen van bovenstaande, voor uw gebruik.

Ik zou ne Michelin PS4S pakken, of de Pirelli P Zero Sport (die liggen nu op mijn Spyder). Tenzij je regelmatig NS / track gaat doen is de rest nutteloos, IMO.

Was ook niet men bedoeling. Keuze ging inderdaad tussen Pirelli p zero of een Michelin.. ik lees en hoor veel goeds van de Michelin maar las bovenstaand over de Pirelli...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Maverick said:

Was ook niet men bedoeling. Keuze ging inderdaad tussen Pirelli p zero of een Michelin.. ik lees en hoor veel goeds van de Michelin maar las bovenstaand over de Pirelli...

Over de Trofeo. Dat is een compleet andere band.

Pak de PS4S, daar kan je niks mis mee doen.

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, ir_fuel zei:

Geen van bovenstaande, voor uw gebruik.

Ik zou ne Michelin PS4S pakken, of de Pirelli P Zero Sport (die liggen nu op mijn Spyder). Tenzij je regelmatig NS / track gaat doen is de rest nutteloos, IMO.

Ik vind zelfs dat een echte semislick 'mooi' en 'juist' oogt op een GT3 of GT4, maar niet op een Touring of Spyder 🤓

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier even verder @gTa

 

Blijkbaar is die CrossClimate+ concurrent van Continental ook niet slecht?

Ben een beetje aan het zoeken want ik heb dus nodig:

225/40/18

245/35/18

 

En als het even kan in run flat.

 

Zijn er nog andere fabrikanten met zo een band ondertussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hier even verder @gTa

 

Blijkbaar is die CrossClimate+ concurrent van Continental ook niet slecht?

Ben een beetje aan het zoeken want ik heb dus nodig:

225/40/18

245/35/18

 

En als het even kan in run flat.

 

Zijn er nog andere fabrikanten met zo een band ondertussen?

Ja, beter topic idd.

Geen idee, momenteel volg ik het absoluut niet. Maar de winter-20/21 modellen en nieuwigheden moeten in principe allemaal uit zijn, nu.
Ik zou alvast even de websites van de A-merken bekijken en dan wat gerichter zoeken via Google naar tests of berichten. Vergelijkende tests gaan er nog niet zijn, denk ik, die zullen ze op 't eind van de winter (zuidelijk halfrond) maken en zullen dus sept/okt beschikbaar worden.

Ik verwacht dat dat een bandtype is dat nu pas goed gaat doorbreken, ja. Waar het vroeger een mossel-noch-vis-compromisding was, lijkt het met de laatste/beste exemplaren uit die categorie écht anders te gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

ga eens bij de fabrikanten zelf moeten kijken, want op de bandenboer-sites is het nogal raar. Daar vind je dan de 225 wel in run flat, maar de 245 niet.

225/40R18 komt dan ook veel meer voor dan 245/35R18 ... dus vind ik niet zo verwonderlijk, eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid