Ga naar inhoud

Het grote banden vraag- & antwoordtopic


Soul

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
12 uren geleden, Jenkins zei:

 

Wou 'm ook net komen posten :D

Moet wel nog zelf kijken, zit in m'n later bekijken lijstje.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Wou 'm ook net komen posten :D

Moet wel nog zelf kijken, zit in m'n later bekijken lijstje.

Heerlijke video's van die man. 'Blij' met zijn conclusie ook, want ik twijfel(de) tussen twee geteste banden voor op de Z4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is juste ambetant dat hij zijn video's niet duidelijk opdeelt qua doelpubliek, USA vs EU. Want heel wat van z'n tests zijn met USA only banden (bv allseason sport). Maar bon, dat heb je wel meteen door na 't bekijken van de lijst contenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
[mention=93]Jenkins[/mention], [mention=145]gTa[/mention] heeft het eigenlijk al mooi samengevat. [emoji106] En het is inderdaad Asymmetric met 1 s. [emoji3526]
Het profiel is dus wel wezenlijk anders zoals duidelijk zichtbaar is in twee foto's. Compound is ook stickier bij de Supersport. Als je echt sportief weggebruik voor ogen hebt, dan zou ik voor de supersport gaan. Als het voornamelijk gewoon rijden is en eens een Ardennenritje, kan je ook de gewone Eagle F1 Asy kiezen.

Ik heb de F1 Eagle Asy 2 op mijn Cayman liggen en ben daar zeer tevreden van! Prima in nat en koud weer en voldeed zelfs op Francorchamps bij 34C. Zeer goede allround sportieve band!
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Een blindtest ware wel wat objectiever geweest ...

Iemand moet dat snoepreisje betalen 😄 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, dragonfly zei:

Ik dacht altijd dat het marketing was maar er zit toch wel een verschil op 😮 

 

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Mijne goeie maat @Bouncing Bullet heeft me dat eens uit de doeken gedaan. :D 

Is verre van marketing.

Inderdaad, wat hier nog niet genoemd wordt is aero-, akoestik-, drukcontrole- en slijtagetuning die voor een OEM band doorgevoerd wordt. 

The short version is dat de band volledig naar de auto getuned wordt, de aftermarket wordt naar de tests van ADAC, Automotorsport .... getuned. 

  • Thanks Friendly 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit dit verschil tussen OE en "gewone" band er ook nog bij bv Porsche als je eentje koopt met N codering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ir_fuel zei:

Een blindtest ware wel wat objectiever geweest ...

Ja en dan ergens tegenrijden zeker!

Maar ik moet zeggen dat het straf is hoe customized die banden tegenwoordig ontwikkeld worden. Hoeveel stuks worden daarvan gemaakt dan dat ze die zware ontwikkelingskost eruithalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net Michelin Pilot Sport 4S besteld voor de Mazda. Vorige week een klapband gehad waardoor beide banden van de as vervangen moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Capitol zei:

Zit dit verschil tussen OE en "gewone" band er ook nog bij bv Porsche als je eentje koopt met N codering?

 

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Is hetzelfde principe.

Idd n, po, AO, ro.... Allemaal eigen ontwikkeling. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Original Equipment Manufacturer Sidewall marking Explanation
Alfa Romeo AR Alfa Romeo
Aston Martin AM Aston Martin
Audi AO
AOE
RO1
Audi Original
Audi Original Extended (ROF)
Audi Quattro
Bentley B Bentley
BMW * “Star” marking
Ferrari K1, K2, K3 /
Jaguar J Jaguar
Lamborghini L Lamborghini
Land Rover LR Land Rover
Jaguar & Land Rover JLR Jaguar Land Rover
Lotus LS Lotus Exige S
Maserati MGT Maserati Genuine Tires
McLaren MC Mclaren
Mercedes MOE
MO
MO1
Mercedes Original Extended (ROF)
Mercedes Original
Mercedes Original (for AMG models)
Nissan NR1 Nissan GT-R Nismo
Porsche N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6  
Tesla T0, T1, T2,… Tesla Original
Volkswagen Volkswagen Original +Tyres
Volvo VOL Volvo
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Ja en dan ergens tegenrijden zeker!

Maar ik moet zeggen dat het straf is hoe customized die banden tegenwoordig ontwikkeld worden. Hoeveel stuks worden daarvan gemaakt dan dat ze die zware ontwikkelingskost eruithalen?

Dat hangt er vanaf voor welk model dat ontwikkeld wordt. Als je banden voor een BMW 3-reeks of Mercedes E-klasse ontwikkeld, heeft dat nog wel een zekere oplage. Maar banden voor pakweg een Rolls Royce worden niet en masse geproduceerd, maar gewoon op de prototypelijn.

Voor de rest is het ook een kwestie van mensen te overtuigen door af fabriek jouw band te laten monteren en zo hopen dat de eigenaar tevreden is en bij het merk blijft voor zijn bandenwissels.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn f30 zijn de originele runflats Bridgestone Potenza versleten. Zou ik voor een sportieve niet runflat kiezen, of mij toch bij de originele runflats houden? Herinner mij nog in de tijd met mijn E90 dat dat toch wel aangenamer rijden was met gewone banden. Of is dit nu zo geen groot verschil meer? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk niks van het feit dat ik met runflats rijd.

Meer nog, ik wil op een daily niks anders meer. Al een paar keer gered dankzij die runflats. Laatste keer had ik 2 scheuren van een paar cm in mijn band. Succes met je compressor en schuim ...

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/5/2021 om 18:47, Soul zei:

 

Wat een vakmannen op die site. Ze maken ook toyota onderdelen.

"That is amazing! Can you make an AK47 too?"

"AK is easy. I can make you P90 for good price."

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid