Ga naar inhoud

Mercedes-Benz EQC


Gast wooter

Aanbevolen berichten

  • 3 maanden later...
  • 3 weken later...

 


Precies een Porsche langs achter.. gaat nu echt elke fabrikant volle streep achterop plaatsen ?

Ben in elk geval zeer benieuwd naar het accu pakket.. de eerste met een capaciteit van 150 kWh ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, William Blake zei:

Argh, weeral die goedkope pianolak...

Voor de rest wel knap op 't eerste zicht 

Mottig dat. Wel gezond benieuwd verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Germinal said:

Ik geloof niet dat ze met meer dan 100kWh gaan uitkomen. Het zou me verbazen moesten ze een hogere energiedichtheid kunnen leveren dan wat Tesla nu levert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30 août 2018 om 19:20, Carlito zei:

Benz heeft hun eigen batterij fabriek.

Ben benieuwd. Kans is groot dat dit een van mijn volgende demo's gaat zijn.

Idem! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/8/2018 om 14:34, wooter zei:

Een deal is 1 ding, maar je moet ook nog productie hebben. Een fabriek bouwen gebeurt niet stiekem in de wereld van batterij producenten...

 

Must ... defend ... TESLA ... at ... any ... cost

 

 

2DA4B06B-0032-427A-B7C5-548CDEE4795D.jpeg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap jullie reacties wel, maar zolang tesla zijn superchargers heeft en mensen daar (bijna) kosteloos kunnen laden, zijn ze volgens mij (en ik vermoed vele anderen) nog steeds een stap voor op de rest.  want hoe je het ook draait of keert, de vele laadpunten zijn gewoon het sterkste punt van hun. oké je verliest tijd bij het (vele) laden, maar ik begin er meer en meer op te letten en je ziet idd overal superchargers opduiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tesla heeft wat dat betreft wel een voorsprong.

Maar dat gaat infeite niet over de auto 'zelf' en hoe die rijdt, afgewerkt is, aanvoelt, etc... en daar zijn we benieuwd naar ;)

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, William Blake zei:

Tesla heeft wat dat betreft wel een voorsprong.

Maar dat gaat infeite niet over de auto 'zelf' en hoe die rijdt, afgewerkt is, aanvoelt, etc... en daar zijn we benieuwd naar ;)

 

tuurlijk ik had het gewoon over het tesla gebash altijd. zag nadien dat het in het eqc topic stond en niet in teslalovers.

de merc, zal er volgens mij knap uit zien en we sturen bmwmb er mee op stap om rammels te zoeken. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we eerlijk zijn; in een Tesla zit je niet alsof je in een brakke Lada zit. Het is ook mooi afgewerkt, enkel is het ontwerp zo anders dat we het niet gewoon zijn in auto's. Het tekort tegenover de concurrentie zit 'm bij Tesla vooral bij de beperkte afwerkingsopties qua kleuren.

En zolang er geen wijdverspreid netwerk van betrouwbare publieke snelladers zijn, zal het supercharger netwerk van Tesla belangrijk blijven bij mensen die een elektrische auto willen inzetten voor niet alleen woon-werkverkeer maar ook langere trips. Voor een auto van +30K vind ik die capaciteit wel belangrijk, tezamen met een realistische range van +300km.

Nu, vanavond 19u is het zover: http://www.autobild.de/artikel/mercedes-eqc-2019-livestream-technik-test-10241905.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit andere bronnen:

Quote

80 kWh accu
110 kW snelladen
2400 kg leeggewicht
400 km WLTP actieradius

De WLTP geeft de I-Pace 170km range extra dan wat ie echt aan kan, dus het kan goed zijn dat je met de EQC de 250km niet haalt, of de Cx zou beter moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid