Ga naar inhoud

Alfa Romeo Stelvio versus Mercedes GLC Coupe


zeramed

Aanbevolen berichten

Als je belang hecht gaan verbruik, dan moet je zeker geen 43AMG nemen...
Op 11K km zit mijn miss op een gemiddelde van 15.6...

Ik met mijn C450, nog met de oude 7-bak, op 11,2 liter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, toere zei:

ZOVEEL knapper de Stelvio...
Ben daar van afgestapt. Voor ik hem in real-life had gezien vond ik hem zeer mooi, maar hoe meer ik hem tegenkom hoe meer hij mij ontgoocheld.
Waarom geen BMW X3? Die is zo knap heemoji8.png

Niet zo'n fan van de nieuwe X3,eigenlijk van alle nieuwe modellen die BMW uitbrengt ben ik geen fan meer,neig nu meer naar Mercedes die voor mij prachtige modellen uitbrengt(nieuwe A-klasse,C-break,E-break)of naar Alfa Romeo..

Is het de ouderdom, kweet niet, toch vroeger altijd een echte BMW liefhebber geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, zeramed zei:

Niet zo'n fan van de nieuwe X3,eigenlijk van alle nieuwe modellen die BMW uitbrengt ben ik geen fan meer,neig nu meer naar Mercedes die voor mij prachtige modellen uitbrengt(nieuwe A-klasse,C-break,E-break)of naar Alfa Romeo..

Is het de ouderdom, kweet niet, toch vroeger altijd een echte BMW liefhebber geweest.

Ik ben van hetzelfde gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MB is idd goed bezig... Op dit moment voor mij:

* 1 reeks wint van A

* C wint nipt van 3

* E wint van 5

* S wint met veel verschil van 7

* GLA wint van X1

* GLC wint van X3 en van X4

* X5 wint van GLE

* GLE is gelijk aan X6

IMO

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, zeramed zei:

Niet zo'n fan van de nieuwe X3,eigenlijk van alle nieuwe modellen die BMW uitbrengt ben ik geen fan meer,neig nu meer naar Mercedes die voor mij prachtige modellen uitbrengt(nieuwe A-klasse,C-break,E-break)of naar Alfa Romeo..

Is het de ouderdom, kweet niet, toch vroeger altijd een echte BMW liefhebber geweest.

Dito hier. Twee vijf series gehad, met de obligate zes-in-lijn benzine (ondertussen wel al dik 8 jaar terug), maar de huidige 5 doet me weinig. Een E-Break daarentegen :inlove: 

En bij Alfa altijd fan geweest van de 156-159, de 166, de oudere Alfa's en nu de Guilia en Stelvio. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Verdict is gevallen...

Ik koop niks. :(  :) 

Reden om te veranderen was een firmawagen met tankkaart (genre A-klasse,Audi A3...)

Bedoeling was om de 430D en de Countryman te verkopen en een nieuwe/jonge tweedehands te kopen, zo hadden we beiden een (bijna)nieuwe wagen en waren we gerust voor enkel jaren.

De 430D is voor mij nog altijd de droommachine voor me,6 cilinder,genoeg power, alle opties die ik wil.

De zoektocht naar een andere was niet makkelijk,moest een SUV + benzine zijn van de vrouw,dus gereden met een GLC  ,X3,gisteren test gereden met een Stelvio 280pk.

Allemaal goed en wel tot je begint te spreken van overname, de Countryman heeft maar een 30,000km(2014),de 430D een kleine 70,000km.(2015)

Als je kijkt naar de verkoopprijzen op autoscout valt dit wel nog mee(ik moet ook het onderste van de kan niet hebben) tot ze beginnen te spreken over een 3,0liter diesel(blijkbaar gaan ze die aan de straatstenen niet meer kwijtraken ,70,000km,blablabla...kort gezegd,ze wilden hem wel overnemen maar dan wel voor een appel en een ei.

De Stelvio genoot onze voorkeur maar toch had ik een wrang gevoel om de 430D weg te doen en zou ik m'n geliefde wagen weg doen om enkele 100den€ winst te doen per maand maar tegelijk de 430D overlaten voor een belachelijke prijs.

Tijdens het naar huis rijden van de garage heb ik gezegd tegen m'n vrouw dat ze van mij allemaal den hoogsten boom in kunnen en dat ik toch geen firmawagen met tankkaart zal aannemen en alles zal laten zoals het is.

Kan ik eindelijk weer gerust slapen(het spookte altijd door m'n achterhoofd dat ik enorm veel spijt zou hebben mocht ik de 430D wegdoen)

Dus eind goed al goed.

 

 :) 

 

aangepast door zeramed
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, zeramed zei:

Verdict is gevallen...

Ik koop niks. :(  :) 

Reden om te veranderen was een firmawagen met tankkaart (genre A-klasse,Audi A3...)

Bedoeling was om de 430D en de Countryman te verkopen en een nieuwe/jonge tweedehands te kopen, zo hadden we beiden een (bijna)nieuwe wagen en waren we gerust voor enkel jaren.

De 430D is voor mij nog altijd de droommachine voor me,6 cilinder,genoeg power, alle opties die ik wil.

De zoektocht naar een andere was niet makkelijk,moest een SUV + benzine zijn van de vrouw,dus gereden met een GLC  ,X3,gisteren test gereden met een Stelvio 280pk.

Allemaal goed en wel tot je begint te spreken van overname, de Countryman heeft maar een 30,000km(2014),de 430D een kleine 70,000km.(2015)

Als je kijkt naar de verkoopprijzen op autoscout valt dit wel nog mee(ik moet ook het onderste van de kan niet hebben) tot ze beginnen te spreken over een 3,0liter diesel(blijkbaar gaan ze die aan de straatstenen niet meer kwijtraken ,70,000km,blablabla...kort gezegd,ze wilden hem wel overnemen maar dan wel voor een appel en een ei.

De Stelvio genoot onze voorkeur maar toch had ik een wrang gevoel om de 430D weg te doen en zou ik m'n geliefde wagen weg doen om enkele 100den€ winst te doen per maand maar tegelijk de 430D overlaten voor een belachelijke prijs.

Tijdens het naar huis rijden van de garage heb ik gezegd tegen m'n vrouw dat ze van mij allemaal den hoogsten boom in kunnen en dat ik toch geen firmawagen met tankkaart zal aannemen en alles zal laten zoals het is.

Kan ik eindelijk weer gerust slapen(het spookte altijd door m'n achterhoofd dat ik enorm veel spijt zou hebben mocht ik de 430D wegdoen)

Dus eind goed al goed.

 

 :) 

 

Zo schandalig wat ze boden ja?

Dacht het wel... enige optie is doorrijden. Verschil tussen vraagprijzen en overnameprijzen voor dit soort wagens lijkt immens te zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Het bloed kruipt blijkbaar waar het niet lopen kan...

Firmawagen met tankkaart toch aangenomen, was te aanlokkelijk...

Mini Countryman verkocht, blijf dus nog de 430 over en heb al bod van 28000€ :(..

Ben eens aan het kijken voor een BMW X4 benzine(nieuw model)enigste optie die we willen is open dak en xenon.

Om het verlies van de 430 te compenseren keek ik eens naar autoscout.de en mobile.de.

Basisprijs voor een X4 is daar een kleine 40000€dus met open dak en xenon,dus voor een kleine 45000€ zou ik een nieuwe X4 kunnen kopen...

Heeft er iemand ervaring of ben ik de enigste die dit bekijkt, scheelt toch wel serieus met de prijzen hier in België.

Of zou het interessanter zijn om te wachten in het voorjaar 2019 voor een jonge directiewagen?

Aanbieders daar zijn:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=263834605&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=92&maxMileage=5000&minFirstRegistrationDate=2018&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&fnai=prev&searchId=1f2d63aa-418d-c765-da3c-d886bc67033c

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=264965841&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=92&maxMileage=5000&minFirstRegistrationDate=2018&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=c4feb49e-a68d-fe61-1148-a338162dbc6f

 

Alvast bedankt.

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een 430d wegdoen voor een 180pk benzine in een SUV + ca. 15k€ verlies?
Omdat je de 430d nu nog verkocht krijgt en binnen 2-3j vrees je ervoor? Owv hogere zit/overzicht in X4? Of wordt de motor nooit warm in de diesel en wordt het kerktoren rijden?



Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, rouquin zei:

Waarom een 430d wegdoen voor een 180pk benzine in een SUV + ca. 15k€ verlies?

De wederhelft sukkelt beetje met de rug..


Omdat je de 430d nu nog verkocht krijgt en binnen 2-3j vrees je ervoor?

Inderdaad,heb nu 80000km,en vrees boven de 100000km al helemaal niet meer verkoopbaar.

Owv hogere zit/overzicht in X4?

Yep.

Of wordt de motor nooit warm in de diesel en wordt het kerktoren rijden?

Zal nog met moeite 8000 km doen per jaar.



Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

BMW 430D blijft voor de vrouw en de Mini gaat weg.

Zonet nog eens met een Stelvio gereden (2,0 nafte) en dat is toch dag en nacht verschil.

Als je naar de afwerking en op de details begint te letten bv zonneklep veel te licht, stand van de pinkershendel(of hoe noem je het)staat veel te ver door de paddels ,heel moeilijk op de juiste zitpositie te vinden...een groot verschil met BMW.

430d is gewoon weg top voor mij.

:) 

aangepast door zeramed
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Neh, kogel door de kerk..

Gisteren getekend voor een stockwagen Stelvio B-tech met black fryday korting 22%.

Stelvio 280pk

Volgende  week afhalen..

 

20181128_095446.jpeg

20181128_095337.jpg

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid