Ga naar inhoud

Het auto-(reclame)affiches & -brochures topic


Soul

Aanbevolen berichten

Teleurgesteld van de specs, amai. :noparty: 

Dat klinkt alsof dat 400 pk of meer uitbraakt.

200 miezerige ezels kotst dat uit. :noparty: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom in het Amerika van eind jaren '70 en de gevolgen daarvan.

Als ik mij niet vergis, is het begonnen in Californië, alwaar d'er nogal strenge milieunormen opgelegd werden. V6 van 3 à 3,5 l inhoud die het moet doen met een 160 peekaatjes...

Ook nu nog moeten in bepaalde staten zelfs oldtimers eerst naar een keuring waarbij de uitstoot een heel belangrijk gegeven is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Soul zei:

Welkom in het Amerika van eind jaren '70 en de gevolgen daarvan.

Als ik mij niet vergis, is het begonnen in Californië, alwaar d'er nogal strenge milieunormen opgelegd werden. V6 van 3 à 3,5 l inhoud die het moet doen met een 160 peekaatjes...

Ook nu nog moeten in bepaalde staten zelfs oldtimers eerst naar een keuring waarbij de uitstoot een heel belangrijk gegeven is. 

Weet ik allemaal wel ... maar ... gast, dat is een 5-liter V8 ... mét turbo!!  Kleinere atmo V8-motoren toen haalden veelal tussen de 150 en 180 pk, sommige zelfs 200. Als die dan zo hard toeteren dat het nen TURBOTURBO is, dan denkt ge "okay, oldschool high boost looong delay, zal wel een pak poeier in zitten" ... buh 200 paarden. :noparty: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mij die blauwe XKSS maar. En omdat ééntje gééntje is: die groene XK150DHC van eronder mag er ook nog bij. Danku!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Heb nog eens wat opgezocht in mijn collectie, en eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om een foto te nemen.

Onderste twee schappen: allemaal autobrochures. Van ongeveer 1972 tot ongeveer 2000. Meeste wel jaren '80 en '90.

Derde schap: autobrochures + 20% andere dingen.

Vierde schap: andere dingen

Vijfde en zesde schap: automagazines, jaarboeken, manuals, enz, in dubbele rij per schap. Autogids van 1978 tot 1991, Auto magazine volledige reeks, enz enz.

Moet er dringend eens een kuis in houden, en zou dit allemaal eens willen gedigitaliseerd zien, maar dat is utopie.

 

 

237607519_2018-11-1018_43_33.thumb.jpg.b5995ed96e36c49a67b2b3fb3206ac91.jpg

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bompa : Misschien eens wat bijbouwen, enkele vitrinnekasten, enkele kaders aan de muur, computertje dat enkele highlights van je verzameling projecteert op een TV,... en je hebt een museum !

😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie vintage-topic doorheen de jaren bij wijze van spreken ;) , ik ben vintage spullen bijeen aan het zoeken om binnen x tijd een complete 70's-room te maken, daarin moet dat allemaal komen.

Ik heb dus inderdaad zoiets in gedachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/11/2018 om 21:51, Bompa zei:

Moet er dringend eens een kuis in houden, en zou dit allemaal eens willen gedigitaliseerd zien, maar dat is utopie

Indrukwekkend. Als ge het digitaliseert en uploadt naar AM, gelieve niet alles op een en dezelfde pagina te posten.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoeling is om dan in die seventies room met een dik sigaarke en wat goede muziek op de achtergrond, lui in een zetel te liggen bladeren in die brochures of magazines. In het zonnetje. Ik zie het al zo voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid