Ga naar inhoud

Volvo S60


fuxhound

Aanbevolen berichten

Quote

Op dezelfde dag dat Volvo haar eerste Amerikaanse fabriek onthult in Charleston, geven de Zweden ook alle informatie en foto’s van de nieuwe S60 vrij. Een logische zet, daar de auto in diezelfde fabriek in South Carolina in elkaar geschroefd zal worden. Daarmee wordt het de allereerste auto die het merk in de Verenigde Staten produceert. Dit is echter bij lange na niet het enige waarom de Volvo S60 een auto is om rekening mee te houden.

De nieuwe S60 is voor Volvo niet alleen een grote stap op geografisch gebied. De sedanversie van de V60 is namelijk het eerste model dat Volvo levert zonder dieselmotoren. De Zweden lieten veel eerder al weten dat ze klaar waren met de zelfontbrander, maar de S60 markeert het eerste model dat ook daadwerkelijk zonder de gehate brandstofmotor geleverd wordt.

 

Waarvan voorziet Volvo de S60 dan wel? Nou, eigenlijk alleen benzinemotoren, die overigens grotendeels in de auto worden gelegd als onderdeel van een hybride aandrijflijn. De S60 wordt direct leverbaar met een individuele T5-benzinemotor, evenals een tweetal hybride motoren. Naast de 405 pk sterke Polestar Engineered T8 Twin Engine, waarover we eerder schreven, krijgt de S60 een 340 pk sterke T6 Twin Engine AWD in het vooronder.

Het zal je niet verbazen dat de nieuwe S60 zijn basis deelt met de V60. De sedan is gebouwd op Volvo’s Scalable Product Architecture-platform, waarop eveneens de gehele 90-serie en de nieuwe XC60 zijn gebaseerd. Binnenin de auto worden we evenmin verrast; hier herkennen we het interieur dat Volvo al jaren in haar auto’s smijt. Gedateerd oogt het echter allesbehalve. De nieuwe S60 is, net als de rest van de Volvo-lijn, voorzien van de veiligste assistentietechnieken.

Het is nog niet bekend hoeveel de nieuwe Volvo S60 mag gaan kosten, of wanneer de auto precies op de markt komt.

https://www.autoblog.nl/nieuws/halla-daar-hebben-we-de-nieuwe-volvo-s60-110445

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die achterlichten zijn het toch ook niet echt. Bovenaan lopen ze te ver naar het midden toe.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schitterend, mooie sportieve lijn. Een mini s90, maar hij komt veel sportiever gelijnd over door een beetje meer gedrongen te zijn. Achterlichten zijn ook goed geslaagd. Vooral de zwarte is :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Volvo's altijd mooie auto's gevonden, maar bij de huidige modellen heb ik toch wat mijn twijfels.
Ik kan echt niet wennen aan die koplampen met die nieuwe dagrijlichten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet mij denken aan dat oudere model van wat, 10-15 jaar geleden maar dan een update? 

 

Ziet er wel heel dik uit want die lijnen zijn redelijk perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, maar geen diesel, en ... zo zwaar! Begint bij 1680 kg? Dat is er toch los over? Da's dan wel voor de T5.  Een Audi A4 2.0 TFSI met automaat en 250 pk (vergelijkbaar met de T5) weegt 1405 kg (volgens Autoweek Carbase) ...

aangepast door Marvin
Bronnen toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Marvin zei:

Mooi, maar geen diesel, en ... zo zwaar! Begint bij 1680 kg? Dat is er toch los over? Da's dan wel voor de T5.  Een Audi A4 2.0 TFSI met automaat en 250 pk (vergelijkbaar met de T5) weegt 1405 kg (volgens Autoweek Carbase) ...

Ik denk dat het verschil ook deels ligt aan een uitgebreidere standaarduitrusting voor de de Volvo. (?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Marvin zei:

Mooi, maar geen diesel, en ... zo zwaar! Begint bij 1680 kg? Dat is er toch los over? Da's dan wel voor de T5.  Een Audi A4 2.0 TFSI met automaat en 250 pk (vergelijkbaar met de T5) weegt 1405 kg (volgens Autoweek Carbase) ...

Een Audi A4 zal dan ook een stuk kleiner zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, fuxhound zei:

 

 

16_volvo-s60-2018.jpg

wat me wel opvalt is de serieus hoge middentunnel. geen lachertje voor de middelste passagier. Zou het enkel bij de hybrides zo hoog zijn, of bij alle modellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, tuscani zei:

wat me wel opvalt is de serieus hoge middentunnel. geen lachertje voor de middelste passagier. Zou het enkel bij de hybrides zo hoog zijn, of bij alle modellen?

 

In mijn V90 is die ook redelijk hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, fuxhound zei:

 

24_volvo-s60-2018.jpg

 

 

Bij mij zag de middenconsole en touchscreen de eerste week er ook zo mooi stofvrij uit, tegenwoordig is het wat stoffiger :lol: 

Heel mooi, jammer dat het moeilijk proper te houden blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, DRIVER-W said:

Een Audi A4 zal dan ook een stuk kleiner zijn. 

Blijkbaar niet. Vergelijkbaar:

  • Lengte: 4,76 (Volvo) versus 4,73 (Audi)
  • Hoogte: 1,43 versus 1,43
  • Breedte: 1,85 versus 1,84

Uitrusting misschien wel, maar toch geen tweehonderd kilogram aan airbags en sensoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had verwacht dat de A4 kleiner zou zijn, omdat het binnenin ook een stuk kleiner is. Volvo maakt wel gebruik van een serieus verstevigde rolkooi ed, dus misschien ligt het daaraan.

Ik vind wel dat je het bij de V60 niet echt voelt dat de auto zo ‘zwaar’ is. Uiteraard wordt het geen bochtenvreter, maar dat rijdt meer dan ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, tuscani zei:

wat me wel opvalt is de serieus hoge middentunnel. geen lachertje voor de middelste passagier. Zou het enkel bij de hybrides zo hoog zijn, of bij alle modellen?

Is de plaats voor de batterijen. Voor zo ver ik kon zien bij de voorstelling van de V60 hadden ze het allemaal. Maar of het allemaal hybrides waren heb ik niet gechecked.

4 uren geleden, Niko80 zei:

@Bompa, geen spijt dat je het oude model nog hebt als je dit ziet ?

Ja, uiteraard zou ik geen neen zeggen tegen die nieuwe S60. Maar de onze heeft ook nog zijn "hééé-gehalte" en je moet zien hoe onze S60 er gekomen is. Dat is onze tweede wagen, en in plaats van een nieuwe kleine koekendoos te kopen, wou ik voor minder dan de helft van de prijs iets veel vetter dan een koekendoos. Mijn vrouw wou dus een V50 of S40, maar die vind ik niet echt speciaal, en de 1.6d versus kleine afstanden was niet echt ideaal, dus wou ik benzine. Dat dat dan een 2.4 vijfcilinder op benzine geworden is, is geen toeval :)

Dat rijdt dus ongetwijfeld anders dan alle 4-cilinders, hoe modern ze ook mogen zijn. Voelt wel een pak minder modern aan, voelt zelfs helemaal niet modern aan, maar dat begint ondertussen ook al weer zijn charmes te krijgen :)

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid