Ga naar inhoud

Aston Martin DBS


korneeldebruyn_OUD

Aanbevolen berichten

9 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ook de mijne ! Staat op nr1 op de lijst. Ik wil deze KEIHARD. 

Gezien hoe die coupés hun waarde verliezen, is dat morgen binnen handbereik! 😁

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aankoopprijs is 1 ding, maar daarbuiten heb je ook de gebruikskost. ook al zakken ze naar 150k, dan nog is het geen spek voor mijn bek. het zal voor mij bij dromen blijven...

Ik heb eigenlijk gezegd dat ik niet nog eens 11k BIV betaal zoals bij de GT3. Je hebt ook nog de Vantage die 8k BIV kost en 3k rijtax ieder jaar, maar dan ben ik eerder geneigd de 992 te kopen, die minder dan de helft kost aan BIV, en nog geen 1/3 aan rijtax.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even mijn "denk" patroon.

Op "onze" wegen is snel rijden echt wel russische roulette

Ik heb de luxe om makkelijk acces te hebben op circuit en me daar volledig uit te leven

De GT3 is overgekwalificeerd voor openbare weg en te duur voor circuit

Funcup gekocht om trackdays mee te doen (ipv GT3)

Dus

Ofwel koop ik opnieuw een Lotus omdat het zowat het enige is dat me op de openbare weg een smile kan geven

Ofwel deze Aston gewoon om te genieten van zijn lijn, sound, motor. 

 

Lotus: been there done that.

 

Blijft over : Aston

 

Enfin dat is zowat het denkproces :)

 

 

ps: Die GT3 "zien staan" is natuurlijk ook geen straf, ik blijf die bloedmooi vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, ir_fuel said:

Waarom is dat eigenlijk zo?

Waarom Aston's waarde verliezen? Ik veronderstel deels reputatie, deels omdat dat cliënteel nieuw neigt te kopen? Buiten Porsche en Ferrari is er toch bitter weinig dat enigszins waarde vasthoudt in dat segment?

Sowieso zit je met een waanzinnig overaanbod in dat segment momenteel. Ik denk dat er op dat vlak een bom op ontploffen staat. Als ik zie dat er in CH alleen 120 458's, 100 488's, 100 Huracan's, 1700 911's, ... te koop staan, er zijn gewoon niet genoeg gegadigden om dat in stand te houden.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Jokke_vlo said:

Even mijn "denk" patroon.

Op "onze" wegen is snel rijden echt wel russische roulette

Ik heb de luxe om makkelijk acces te hebben op circuit en me daar volledig uit te leven

De GT3 is overgekwalificeerd voor openbare weg en te duur voor circuit

Funcup gekocht om trackdays mee te doen (ipv GT3)

Dus

Ofwel koop ik opnieuw een Lotus omdat het zowat het enige is dat me op de openbare weg een smile kan geven

Ofwel deze Aston gewoon om te genieten van zijn lijn, sound, motor. 

 

Lotus: been there done that.

 

Blijft over : Aston

 

Enfin dat is zowat het denkproces :)

 

 

ps: Die GT3 "zien staan" is natuurlijk ook geen straf, ik blijf die bloedmooi vinden. 

Ik volg u, gezien ik geen racekar heb waag ik me nog niet aan zo'n DBS hoewel ik het bloedmooi vind. Als enige sportkar gaat dat te comfy zijn voor mij denk ik, maar als alledaags transport met iets on the side, wauw...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Porker zei:

Waarom Aston's waarde verliezen? Ik veronderstel deels reputatie, deels omdat dat cliënteel nieuw neigt te kopen? Buiten Porsche en Ferrari is er toch bitter weinig dat enigszins waarde vasthoudt in dat segment?

Sowieso zit je met een waanzinnig overaanbod in dat segment momenteel. Ik denk dat er op dat vlak een bom op ontploffen staat. Als ik zie dat er in CH alleen 120 458's, 100 488's, 100 Huracan's, 1700 911's, ... te koop staan, er zijn gewoon niet genoeg gegadigden om dat in stand te houden.

Ik heb soms het gevoel dat de jongere generatie niet meer zo autofreak is als wij, en dat diegene die het wel willen kopen, toch anders beginnen denken door 1. de altijd maar toenemend snelheidslimieten en -controles, en 2. het besef dat door de politieke visie op klimaat en CO2-uitstoot, de kans bestaat dat dergelijke wagens onbetaalbaar en onverkoopbaar gaan worden over een paar jaren. Maar, ik kan mis zijn...

Ik vind een DBS ook knapper dan de Vantage, maar die zit ver boven mijn budget. Freddy Loix zegt ook altijd dat een Vantage veel plezanter rijdt dan een DBS, die wel heel snel is, maar ook veel zwaarder en minder sportief. Ik vind de Vantage ook een heel dik machien, maar ik weet niet of ik deze zou verkiezen boven een 992. Sowieso vind ik de Vantage net iets knapper, en zeker exclusiever/specialer. Ook is de Vantage veel meer 'hooligan' met z'n luid klinkende en heel brutale motor, en z'n speelser rijgedrag met z'n RWD en motor voorin. 

Freddy heeft een leuke op stock...

https://www.astonmartinbrussels.com/nl/wagens/new-cars/vantage/vantage-coupe-lightning-silver/

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@BMWMB : heb niet met de vantage gereden maar als ik de tests bekijk op YouTube dan is de tendens toch dat een 911 beter rijdt.


Ik volg u ook wat het CO2 verhaal betreft. Graag koop ik een 992, maar wat binnen een paar jaar ? Ga je die nog ergens kwijt raken ? Ben er redelijk gerust is dat je voor een Taycan nog een redelijke prijs kan hebben, als gaat het wel hard gaan met de verbeteringen denk ik waardoor EV’s een beetje als computers worden. Al moet ik zeggen dat mijn desktop al 10 jaar oud is en nog perfect doet wat ie moet doen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de kont van de Vantage net wel knap, met die glooiende lijn van de lichten en die heerlijke ruige diffusor. [emoji7]

Ik heb al met zowel de Vantage en de 992 gereden, en kan zeggen dat de 992 veel sterieler rijdt, en dat vooral omdat het geluid teveel gedempt is. De V8 van de Vantage brult zoveel luider.




Beiden hebben ze ook een ander karakter. Zoals ik al zei is de 992 sterieler en te perfect. De Vantage is wat onstuimiger en rebels.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geluid van de 992 is verschrikkelijk,mijn 718 klinkt nog beter.


992 sucked inderdaad qua sound. er zijn wel aftermarket oplossingen voor.. anderzijds als je een 718 goed vind klinken [emoji849] dat trekt helemaal nergens op! Dan liever helemaal geen sound. De 992 klinkt binnenin nog wel ok.
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/10/2020 at 3:46 PM, Porker said:

Waarom Aston's waarde verliezen? Ik veronderstel deels reputatie, deels omdat dat cliënteel nieuw neigt te kopen? Buiten Porsche en Ferrari is er toch bitter weinig dat enigszins waarde vasthoudt in dat segment?

Ja maar toch straf dat een Ferrari wel iet of wat waarde houdt, en een Aston niet? Is toch beide hetzelfde segment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/11/2020 at 11:58 AM, BMWMB said:

Ik heb soms het gevoel dat de jongere generatie niet meer zo autofreak is als wij, en dat diegene die het wel willen kopen, toch anders beginnen denken door 1. de altijd maar toenemend snelheidslimieten en -controles, en 2. het besef dat door de politieke visie op klimaat en CO2-uitstoot, de kans bestaat dat dergelijke wagens onbetaalbaar en onverkoopbaar gaan worden over een paar jaren. Maar, ik kan mis zijn...

Al die "jongeren" die anders een okkazie van 250K euro zouden kopen? :lol: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/10/2020 at 3:46 PM, Porker said:

Sowieso zit je met een waanzinnig overaanbod in dat segment momenteel. Ik denk dat er op dat vlak een bom op ontploffen staat. Als ik zie dat er in CH alleen 120 458's, 100 488's, 100 Huracan's, 1700 911's, ... te koop staan, er zijn gewoon niet genoeg gegadigden om dat in stand te houden.

Jij hebt het dan nog over de gewone modellen. Ik zie bij de "limited editions" een nog veel groter slagveld op termijn. Elke fabrikant brengt elke 6 maand een andere special uit die dan direct omhoog schiet op de okkazie-markt. Zie maar al eens wat sommigen durven vragen voor hun GT2 RS :fp: . Neem al die "limited edition" versies van alle fabrikanten bij mekaar en zo "limited" is dat totaalaanbod ineens niet meer. 

Wat heeft Ferrari, Lamborghini, Porsche, Aston Martin en McLaren de laatste 10 jaar allemaal uit gebracht? Het is toch te zot voor woorden? En dan heeft allemaal "increase in future value potential!!!"? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/11/2020 at 11:58 AM, BMWMB said:

Ook is de Vantage veel meer 'hooligan' met z'n luid klinkende en heel brutale motor, en z'n speelser rijgedrag met z'n RWD en motor voorin. 

Als het om de motor te doen is ga dan een AMG GT kopen. Je gaat wat minder bij de garage staan ook :lol: 

Is dat niks voor u, zo ne GTC roadster?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Aston heeft natuurlijk een heel andere uitstraling dan de zoveelste merc...

Bij Astons heb ik wel een beetje een maserati gevoel.. veel geld voor een niet zo bijster goed product.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid