Ga naar inhoud

Aston Martin DBS


korneeldebruyn_OUD

Aanbevolen berichten

Neen, en dat hoeft ook niet. De Ferrari zal heel zeker sportiever zijn, maar ik vond de DBS al fenomenaal. De schoonheid van de DBS is voor mij sterker dan de sportieve rij-eigenschappen van de Ferrari. Het is maar wat je verkiest...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar een redelijk "speciaal" idee over. Gelijkopend met BMWMBaston

Heb al met veel "scherpe" auto's mogen rijden en het wordt steeds moeilijker om uw "gangen" te gaan op de openbare weg. Een Caterham of Lotus kan me nog echt plezier schenken, net als een old timer (check ook een Leftie met zijn oude Peugeotje). Moderne auto's zijn gewoon te clean, te zwaar of te vaag. 

DUS cruisen wordt de boodschap, en dan kies ik iets waar ik kan blijven naar kijken, dat me kippenvel bezorgt.

Maw het kan me niet schelen dat merk X Y of Z iets beter stuurt of van 0-100 in 3.2, 2.8 of 4 sec gaat, etc......... zodoende zeg ik nu FUCK IT ALL ik ga voor looks en sound. Met 700pk onder mijn gat en een auto die wel nog ok stuurt zie ik het probleem niet. 

No way dat ik meer dan 2x per jaar op de OW het nut ga voelen/hebben om in dat soort auto of zone meer pk of een scherper stuurgedrag te hebben.

Laat staan dat TCO belangrijk is. 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

veel geld voor iets om naar te kijken.

Door dat niet te doen kunt ge met wat ge uitspaart de komende 13 jaar elk jaar naar de duurste winterstage van Curbstone in Lapland, en ge gaat nog een hoop geld over hebben :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dus gaan we met een GT van 2 ton rondjakkeren? [emoji3] 

Dat zeg ik toch niet. Ik beaam alleen (Jokke) maar dat het rijplezier op de openbare weg belangrijker is dan de pure cijfers of mogelijke prestaties op circuit. Een (te) goede, efficiënte auto is niet persé een synoniem voor rijplezier op de openbare weg. Wat het belangrijkste is in rijplezier moet iedereen voor zich uitmaken.
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, Jokke_vlo said:

Ik heb daar een redelijk "speciaal" idee over. Gelijkopend met BMWMBaston

Heb al met veel "scherpe" auto's mogen rijden en het wordt steeds moeilijker om uw "gangen" te gaan op de openbare weg. Een Caterham of Lotus kan me nog echt plezier schenken, net als een old timer (check ook een Leftie met zijn oude Peugeotje). Moderne auto's zijn gewoon te clean, te zwaar of te vaag. 

DUS cruisen wordt de boodschap, en dan kies ik iets waar ik kan blijven naar kijken, dat me kippenvel bezorgt.

Maw het kan me niet schelen dat merk X Y of Z iets beter stuurt of van 0-100 in 3.2, 2.8 of 4 sec gaat, etc......... zodoende zeg ik nu FUCK IT ALL ik ga voor looks en sound. Met 700pk onder mijn gat en een auto die wel nog ok stuurt zie ik het probleem niet. 

No way dat ik meer dan 2x per jaar op de OW het nut ga voelen/hebben om in dat soort auto of zone meer pk of een scherper stuurgedrag te hebben.

Laat staan dat TCO belangrijk is. 

 

 

 

We waren recent op pad met een 812, en dat ding slaagt er echt in om ondanks layout, écht sportief aan te voelen. Dat is veel meer supercar dan GT, ik veronderstel dat de DBS het net omgekeerd doet.

Fantastische ervaring om met een moderne auto te rijden waarvan je het volle vermogen effectief 99% van de tijd niet kan benutten. Dat je echt moet nadenken of je 50%, 60% gaat aanspreken want meer krijg je niet op de baan (tenzij in perfecte omstandigheden/hogere snelheden). Dat maakt er echt nog een rijderskar van, je moet nadenken en bij de les blijven, heerlijk vond ik dat.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van wat ik gelezen heb over de 812 voldoet die volledig aan het Ferrari credo "je betaalt voor de motor en de rest krijg je er gratis bij". Schijnt een waanzinnig ding te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minutes ago, ir_fuel said:

Van wat ik gelezen heb over de 812 voldoet die volledig aan het Ferrari credo "je betaalt voor de motor en de rest krijg je er gratis bij". Schijnt een waanzinnig ding te zijn.

Dat is echt zo, niet dat dat chassis niet on par is, maar die motor is écht waanzinnig. Heb ooit een paar km LaFerrari mogen rijden, dat voelt net zo absurd/speciaal in de 812, vanuit dat perspectief is het een batje! #manmaths

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Van wat ik gelezen heb over de 812 voldoet die volledig aan het Ferrari credo "je betaalt voor de motor en de rest krijg je er gratis bij". Schijnt een waanzinnig ding te zijn.

die V12 is echt niet normaal, echt uniek

eigenlijk het samenspel met de boite ook, maar ik heb maar een 5 km of in een industriepark kunnen 'rijden'

echt een droomwagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ICM said:

Ik hoorde dat Ferrari na deze geen V12 meer gaat maken.

Deze zat aan het einde van zijn latijn dacht ik, maar er komt sowieso nog een V12. Was laatste keer zonder hybride hulp dacht ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Porker said:

Deze zat aan het einde van zijn latijn dacht ik, maar er komt sowieso nog een V12. Was laatste keer zonder hybride hulp dacht ik.

Goed nieuws.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

23 hours ago, flupke73 said:

gratis onderhoud...

 

Dit - toch iets wat veel mensen vergeten. Zonder dat had ik ook nooit de Lusso gekocht.

 

21 hours ago, ir_fuel said:

veel geld voor iets om naar te kijken.

Door dat niet te doen kunt ge met wat ge uitspaart de komende 13 jaar elk jaar naar de duurste winterstage van Curbstone in Lapland, en ge gaat nog een hoop geld over hebben :D 

 

Daar zeggen anderen dan weer op: veel geld om in de sneeuw te gaan spelen (ik niet, voor alle duidelijkheid).

Dat is allemaal zo subjectief...

 

21 minutes ago, Porker said:

Deze zat aan het einde van zijn latijn dacht ik, maar er komt sowieso nog een V12. Was laatste keer zonder hybride hulp dacht ik.

 

Vermoedelijk enkel nog een soort tdf versie van de 812SF.  860HP volgens laatste geruchten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Lefty said:

Daar zeggen anderen dan weer op: veel geld om in de sneeuw te gaan spelen (ik niet, voor alle duidelijkheid).

Dat is allemaal zo subjectief...

Ja, maar als ge eerst een heel stuk neerpent over de onbruikbaarheid van hedendaagse sportwagens op de openbare weg .... om vervolgens 200+K te gaan willen geven aan iets puur voor "de looks", dan is dat mijn tegenargument.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja fully agree. Maar bon, ik kan ook in die andere keuze wel inkomen. 

Ik weet dat jij een een iets minder emotionele autoliefhebber bent, in die zin dat het het mechanische en de effectieve bang for the buck voor jou wat belangrijker is. Daar is niets mis mee. 

Iedereen vult dat wat anders in vermoed ik.

Zelf zou ik bijvoorbeeld graag een Citroen BX hebben, ik vind dat prachtig. Kan me niet inbeelden dat ik jou daar een plezier mee zou doen 😆

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Lefty said:

 

Zelf zou ik bijvoorbeeld graag een Citroen BX hebben, ik vind dat prachtig. Kan me niet inbeelden dat ik jou daar een plezier mee zou doen 😆

 

 

Beetje raar om als cadeau te geven als je ergens moet gaan eten, maar bon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Lefty zei:

Zelf zou ik bijvoorbeeld graag een Citroen BX hebben, ik vind dat prachtig. 

Het geluid van blik op blik als ge de deur van een BX dichtslaat is inderdaad nooit overtroffen :) Toch niet door niet-franse merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Lefty zei:

 

Zelf zou ik bijvoorbeeld graag een Citroen BX hebben, ik vind dat prachtig. Kan me niet inbeelden dat ik jou daar een plezier mee zou doen 😆

 

 

fuel is fan van zachte, wollige vering. Overhangen in de bocht en de klinken in de bochten tegen de grond leggen. Bij remmen de voorbumper horen schrepen en bij optrekken bang zijn dat de auto een wheelie gaat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar om even op @Jokke_vlo terug te komen. Ik snap je insteek wel, maar ik vermoed dat je het daar voor jezelf wat verpest hebt door je circuit-ervaring. Zelfs een pakweg 'simpele' Golf gti ga jij op de openbare weg niet meer kunnen maximaliseren qua gebruik, toch zeker niet in België.

Ik denk dat het rijplezier met een sportieve wagen op de openbare weg in Vlaanderen - bar some exceptions - ook gewoon niet meer te vinden is. Maar je gaat me nu toch niet wijsmaken dat jij met pakweg een DBS geen bakken plezier zou kunnen hebben in de Vogezen, op de Route Napoleon of ergens in de Alpen? 

Daarbij komt nog dat je in zo'n auto ook cruisend aan legale snelheid enorm geniet. Ik heb dat met de Lusso. Zelfs in de file vind ik het leuk om daarin te vertoeven.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid