Ga naar inhoud

Aston Martin DBS


korneeldebruyn_OUD

Aanbevolen berichten

51 minuten geleden, Lefty zei:

Ja fully agree. Maar bon, ik kan ook in die andere keuze wel inkomen. 

Ik weet dat jij een een iets minder emotionele autoliefhebber bent, in die zin dat het het mechanische en de effectieve bang for the buck voor jou wat belangrijker is. Daar is niets mis mee. 

Iedereen vult dat wat anders in vermoed ik.

Zelf zou ik bijvoorbeeld graag een Citroen BX hebben, ik vind dat prachtig. Kan me niet inbeelden dat ik jou daar een plezier mee zou doen 😆

 

 

Kan me ook in de verschillende invalshoeken inleven...... meer nog ik kan perfect de ene dag zin hebben in het ene en de andere dag in het andere. Een rationele aankoop (vanuit financieel, sportief of ecoligsch oogpunt,  is niet altijd diegene waarvan de haren op je arm rechtkomen of je achteraf met een smile uitstapt. Integendeel zou ik durven stellen :) 

Net daarom zijn we autoliefhebbers. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Lefty zei:

Maar om even op @Jokke_vlo terug te komen. Ik snap je insteek wel, maar ik vermoed dat je het daar voor jezelf wat verpest hebt door je circuit-ervaring. Zelfs een pakweg 'simpele' Golf gti ga jij op de openbare weg niet meer kunnen maximaliseren qua gebruik, toch zeker niet in België.

Ik denk dat het rijplezier met een sportieve wagen op de openbare weg in Vlaanderen - bar some exceptions - ook gewoon niet meer te vinden is. Maar je gaat me nu toch niet wijsmaken dat jij met pakweg een DBS geen bakken plezier zou kunnen hebben in de Vogezen, op de Route Napoleon of ergens in de Alpen? 

Daarbij komt nog dat je in zo'n auto ook cruisend aan legale snelheid enorm geniet. Ik heb dat met de Lusso. Zelfs in de file vind ik het leuk om daarin te vertoeven.

Wel daar kan ik me perfect bij aansluiten.  Best confronterend wanneer je met je lompe limo met een even grote of grotere smile de bergen uitkomt als met je GT3.

De moderne sportwagens zijn geen driverscars meer voor de openbare weg, daarvoor zijn ze "te" goed, of te "onverantwoord" voor de buitenwereld. Pas op ik kan voor een kwartier zeggen: waaaauw die auto is steengoed, maar vrees dat ik puur als liefhebber met een grotere smile uit een oude wagen stap waar je moet vechten om hem in het spoor te houden of een Caterham. 

Ja mijn liefde voor Lotus komt eigenlijk wel altijd terug wanneer je daarover nadenkt.

Rationeel is het dus allemaal niet voor een wagen zoals in dit topic, alleen al het interieur met de electronica van een Mecedes Vito uit 2008 of zo :D  voor een auto van 300.000 wippen.

Maar als je kippenvel krijgt bij het aanschouwen of rijden van de wagen, telkens weer dan zit het goed. Dat is de maatstaf voor een autoliefhebber.  

Verder: ik praat even graag over wat een "goedsturende" auto moet zijn, maar dan kunnen we bijna elke (echte)GT afschrijven. Ik ga nooit claimen dat deze auto fantastisch is in het sturen, maar of de totale rijbeleving perse minder is dan wanneer je met je GT3 met 500pk op de baan bent is heel individueel en een leuke discussie voor aan de toog. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik zou toch eerst eens met dat spel gaan rijden :D 

 

Of course, ik heb ook (nog) niet gekocht.  Dat hij puur theoretisch mijn hart het hardst doet slaan is wel zo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al over de 812 SuperFast piste nagedacht @Jokke_vlo ? 7jr gratis onderhoud, motor is echt mental en veel waardevaster dan de DBS... (voor hoe lang nog, dat weet wel niemand, maar Ferrari blijft specialer dan Aston imo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk alleen maar op dat de term upgraditis nog altijd geen tractie heeft op dit forum :) Of het nu voorwieltractie of achterwieltractie is

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Challazer zei:

Al over de 812 SuperFast piste nagedacht @Jokke_vlo ? 7jr gratis onderhoud, motor is echt mental en veel waardevaster dan de DBS... (voor hoe lang nog, dat weet wel niemand, maar Ferrari blijft specialer dan Aston imo)

Het zou zot zijn mocht ik daar niet over nagedacht hebben.......

Een Pista vind ik WAANZINNIG mooi, die staat qua passie vol op nr1. Mocht ik rentenier zijn en geen vrouw hebben: dat was het

Misschien dat velen hier me niet snappen (Ferrari is tenslotte een beter "merk" met "meer" imago) maar ik wil de Ferrari niet (ondanks dat het de "betere" auto is).

- Ik heb geen "klik" of onvoldoende klik met de 812. Dat werkt bij mij vrij simpel: ik kijk naar de auto en de liefde is er of niet. Dus optisch, gevoelsmatig heb ik het niet

- Ferrari is bij veel mensen nogal "in the face" dwz dat ik toch wat selectief moet zijn in het buitenkomen met die wagen, een Aston passeert een stuk makkelijker en past misschien ook beter bij hoe ik in het leven sta? Dus een image invloed is er ook. Ik kan ook easy alle dagen met die Aston komen werken, zou met het paardje uit Italië anders liggen. 

- Mijn madamme is compleet anti Ferrari/Lambo en dat soort wagens, en ondanks mijn enthousiasme voor Ferrari krijg ik dat er maar niet uit....... ze is wel compleet voor Aston. Het is toch een soort auto waar je heel regelmatig gezamelijk mee op stap gaat.

Maar de hoofdzaak bij mij is gewoon dat ik die Aston ongelooflijk knap vind en Aston zijn imago beter past bij mijn zakelijke kant. 

Indien ik hier rationaliteit bij betrek, enfin indien je dat binnen deze budgetten kan, dan moet ik altijd de Ferrari kiezen. Maar daar gaat het voor mij niet over. Het is niet zo dat ik van plan ben een koppel 100.000 uit te geven en dan maar eens ga kijken wat er beschikbaar is binnen dit budget. Zo is dat niet gegaan. Ik heb die auto gezien, wat video bekijken en ik was verliefd. Al de rest dat ik er bijsleur is eigenlijk maar sideways :)

Bij de Pista (ander gebruik) heb ik exact hetzelfde: love. 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Jokke_vlo said:

- Mijn madamme is compleet anti Ferrari/Lambo en dat soort wagens, en ondanks mijn enthousiasme voor Ferrari krijg ik dat er maar niet uit....... ze is wel compleet voor Aston. Het is toch een soort auto waar je heel regelmatig gezamelijk mee op stap gaat.

 

Bewijst voor mij mijn gevoel dat Aston Martin een merk voor vrouwen is 🤐

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan er wel inkomen dat het imago van een Aston Martin je meer aanspreekt. Hoewel ik de huidige DBS qua design echt niet zo kan smaken, knappe wagen maar vanuit elke hoek heb ik het gevoel dat er iets niet klopt. Iets wat ik bij de vorige generatie absoluut niet had, dat was echt een kar die door zijn design alleen al tot de verbeelding sprak. Anderzijds wat betreft dat "in the face" gehalte van de 812. Dat valt ook wel in te temperen met de juiste kleurencombinatie. In Blu TdF of azzurro california is dat een echte klasbak. Maar het blijft een paard natuurlijk :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amg GTr pro
128€ per maand voor 15000km/jaar en voor 5 jaar
Dat is ook een argument voor eens naar het simpele amg te kijken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Brunault zei:

Amg GTr pro
128€ per maand voor 15000km/jaar en voor 5 jaar
Dat is ook een argument voor eens naar het simpele amg te kijken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Voor mij is dat evenveel GT als een GT.......3 of een GTi :D 

Die auto rijdt veel beter, beter afgewerkt enz. Maar IK vind een GTr Pro nu niet direct een GT 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lefty zei:

Bewijst voor mij mijn gevoel dat Aston Martin een merk voor vrouwen is 🤐

Zie volgende comment

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

- Mijn madamme is compleet anti Ferrari/Lambo en dat soort wagens, en ondanks mijn enthousiasme voor Ferrari krijg ik dat er maar niet uit....... ze is wel compleet voor Aston. Het is toch een soort auto waar je heel regelmatig gezamelijk mee op stap gaat.

Als mijn madam mocht kiezen zou ze met een V8 Vantage rijden of een DB9 :D
Ten andere, als jij dat echt wil koop je dat gewoon. Het leven is te kort om u iets aan te trekken van iemand anders imo. If you can, you should. Ik weet nu al dat ze mij gaat doodslaan als ik met een moto of een vliegtuig thuis kom, maar het zal sowieso gebeuren. Je leeft maar één keer en als iets echt belangrijk voor u is, dan moeten ze dat begrijpen.

5 uren geleden, Lefty zei:

Ik denk dat het rijplezier met een sportieve wagen op de openbare weg in Vlaanderen - bar some exceptions - ook gewoon niet meer te vinden is.

Als je wat zoekt, dan kan het wel hoor. Maar je moet wel zoeken idd :(

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest ik zo'n DBS kunnen betalen, dan stond 'm hier al op mijn oprit. De DBS is voor mij de mooiste auto die je vandaag kan kopen, en met de meest zalige stem. 😍

Ik zal mij content moeten stellen met de kleinere en goedkopere Vantage. 😁

Veel vrouwen zijn zot van Porsche en van Aston Martin, omdat dat auto's zijn waar ze hun zelf zien in rijden. Met een Ferrari of Lambo, of zelfs de GT3 die ik nu heb, daar rijden ze niet graag mee, of kunnen ze niet goed mee rijden. Alleen al daarom zou ik een andere auto willen kopen, zodat mijn schatteke daar ook eens kan van genieten. Ik neem dan wel de 964. 😍😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is niet rood, heeft geen spoiler en geen k[emoji2400]uipstoelen. Als ‘m niet rammelt, en ‘m niet de ganse tijd technische problemen heeft, zou ik niet weten wat mij zou sturen.

Vooral dat laatste is wel een risico-factor... wil ik zeker zijn, dan moet ik een 992 kopen. Maar, ik vind de Aston mooier, en de sound is zoveel mooier en indrukwekkender. Bij de 992 vind ik het interieur wel wat knapper.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Brunault said:

Amg GTr pro
128€ per maand voor 15000km/jaar en voor 5 jaar
Dat is ook een argument voor eens naar het simpele amg te kijken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik wil ook wel AMG rijden voor 128 euro / maand!

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn madame carte blanche geven = ze rijdt ook Aston Martin. :inlove:  Een DB9 vindt ze 't knapst, wegens heel zuiver gelijnd en niet zo posh of extravert of schreeuwerig. Wel eentje met de rode achterlichten, de lichtgrijze vindt ze maar niks. "Da's met V12, zeker, want dat moet dan wel. Zou je dat kunnen krijgen met manuele versnellingsbak? Dat moet zalig zijn, V12-motor en dan manuele versnellingsbak...:D  Heb haar dan een Vanquish getoond, maar dat vond ze precies een tik te "bulldog".

Dus ja: Aston Martin is een vrouwenmerk. :D 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik wil ook wel AMG rijden voor 128 euro / maand!

Besef jij wel dat je voor datzelfde geld op dezelfde termijn ook een top-of-the-line Riese+Müller kan krijgen, waarmee je tenminste progressief en sociaal en uitstootneutraal onderweg bent?!?

Mvg,
half Gent

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die test er voor en dit filmpje geeft duidelijk weer waarom ik voor de AM kies. Sound en looks al de rest is die Ferrari gewoon beter. Je weet dus waarvoor je kiest. Geen nood om die auto dingen toe te dichten die er niet zijn :) 

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid