Ga naar inhoud

Oude prototypes & concept cars


Soul

Aanbevolen berichten

chrysler-me412-me-four-twelve-me-412-153

Chrysler ME Four-Twelve

The 2004 ME Four-Twelve is the coolest thing to come from Chrysler this century, packing a carbon monocoque and a Mercedes V-12 engine. It was a fully running prototype, ready to be driven. Sadly, the financial crisis squashed any hope of it seeing production.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Soul zei:

buick-avista-concept-2016-1600-04-155628

Buick Avista

In 2016, Buick revealed something stunning. A two-door coupe designed by Ed Welburn, based on the Camaro's Alpha platform with a 400-hp twin-turbo V-6 and looks that hark back to great Buick concepts of the past. We hoped it'd see the light of day, but it was just a design study to generate hype.

Insignia coupé, ging in de wandelgangen als nieuwe Calibra geproduceerd worden. En toen kwam de overname...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
Op 1/8/2023 om 19:46, berengun zei:

Kan je oudere prototypes of concept cars eigenlijk ook privé kopen ?  Ik heb daar al wel es aan gedacht om zoiets in de living te zetten ipv de MX5, en nu ik dit topic zie moet ik eraan denken ... vb de Lancia Fulvia van midden jaren 90, dat is eentje toen wij hem zagen dat we direct gezegd hebben "die kopen we als ik ie uitkomt" maar hij is er nooit gekomen.  Ik heb hem ergens in een museum zien staan (dacht Italie) maar er zijn er waarschijnlijk ook genoeg andere die gewoon ergens in een loods staan te verkommeren ?

 

IMG_4574.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
image
image
image
image

Saab 98 Prototype, 1974, by Coggiola. Code named X14, designed by Björn Envall, this was an option for Saab to extend their range using the 95 as a base, to create a “Combie Coupé.” The project was abandoned as they concentrated on developing the 99 instead.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het werkelijk de velg die de auto maakt, of is het de bestuurder die de velg maakt? Wat bepaalt uiteindelijk de ware waarde en stijl van een voertuig?
Link naar reactie
Delen op andere sites

image
image
image
image
image

Alfa Romeo Delfino, 1983, door Bertone.

Een futuristische coupé-ontwerpstudie gebaseerd op de Alfa 6 ontworpen door Marc Deschamps. Gepresenteerd op de Autosalon van Genève, dit was in een tijd dat Alfa Romeo nog een staatsbedrijf was, maar in financiële problemen verkeerde, dus de Delfino kwam nooit verder dan de prototypefase.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid