Ga naar inhoud

Gillet lovers


Soul

Aanbevolen berichten

http://www.gilletvertigo.com/gillet/nl-index.php

https://www.youtube.com/user/automobilesgillet/videos

Volgens Wikipedia :

 

Gillet

Gillet is een Belgisch autoproducent van exotische sportwagens. Het bedrijf is opgericht door Tony Gillet en het enige model is de Maserati-aangedreven Gillet Vertigo. Tony Gillet is ook bekend doordat hij van het koningshuis de opdracht kreeg om het glazen dak van de Mercedes-Benz te produceren waarin Prins Filip van België en zijn huidige echtgenote Prinses Mathilde zijn getrouwd. Er worden per jaar een handvol Gillets vervaardigd in de fabriek in de Gembloerse deelgemeente Isnes. De prijs van een Gillet bedraagt circa 100 000 euro. Er zijn geen dealers buiten de fabriek. Gillet is de meest bekende van de vijf nog operationele Belgische autoproducenten. Er worden van Gillets ook raceversies gebouwd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afbeeldingsresultaat voor gillet vertigo

 

Afbeeldingsresultaat voor gillet vertigo

2002 Gillet Vertigo

012.jpg

Gerelateerde afbeelding

Afbeeldingsresultaat voor gillet vertigo

ec33d14a-2d90-11e6-922a-69a3bf800b1e.jpg

Gillet Vertigo uit 1995, met Ford Cosworth motor, 2000 cc 4 cilinder 220 pk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een zalig concept. Licht en snel, zoals het zou moeten zijn. Ik zou het alleen nooit kopen denk ik, wat eigenlijk zonde is.

Ik heb Gillet bezocht met een Openroads rondrit vorig jaar.

0110.jpg

0114.jpg

0115.jpg

0118.jpg

Voor mij iets te 'kitcar', en dat zou niet mogen in die prijzen. Maar wel indrukwekkend om te zien met hun volledige carbon kuip en lichtgewicht ophanging enz. Ik begrijp waarom de wagen zo duur is, dat is een feit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de foto's !

Waarom nooit kopen, omwille van het kitcargevoel ?

Kitcargevoel als iets negatiefs, maar van de andere kant, je kan de "kit" zelf samenstelleet veel mogelijkheden.

En effen doordromen, papa een snelle limousine, mama een suv om de kids naar school te brengen en papa en mama samen in zo'n gillet om op zondag urenlang weg te zijn om ergens een heerlijk ijsje te gaan eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Soul said:

En effen doordromen, papa een snelle limousine, mama een suv om de kids naar school te brengen en papa en mama samen in zo'n gillet om op zondag urenlang weg te zijn om ergens een heerlijk ijsje te gaan eten...

Goed zot.

Ik zie prijzen van 150-300k usd. Voor dit? Jawadde. 

Koop even een Ferrari/Lamborghini en/of een Bentley of Rolls Royce dan zo'n foorbak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Gillet was mijn favoriete auto bij 1 van de eerste grand turismo’s
Het was in de tijd wel leuk dat ze de V6 van alfa monteerden
Een monument onder de motoren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Soul zei:

Waarom nooit kopen, omwille van het kitcargevoel ?

 

't is en blijft een artisanaal product. Ik denk niet dat ik rijk genoeg ben om een tester te zijn van een wagen die niet in serieproductie zit. Want bij zo'n zaken ben jij echt de tester, en als er iets kapot gaat zien ze dat wel op uw wagen. Da's logisch ook, zo'n kleine constructeur heeft de budgetten niet om meteen een afgewerkt product te maken.

Kitcargevoel is eigenlijk niet zo heel erg, ik ben een Lotus fan en die mannen bouwen ook kitcars en caterhams en wat nog allemaal. Maar die kosten geen half huis :D

Nogmaals: ik weet waarom ze zoveel kosten: low volume productie, carbon chassis, lichtgewicht ophangingsdelen, ... je krijgt heel veel voor je centen en ik wil ze dus zeker niet afbreken. Het is gewoon geen wagen waar ik altijd al van droom :)

Wanneer zou ik dat wel kopen: als ik al 5 andere wagens had en het financieel zou kunnen dragen. Dan zou ik vermoedelijk iets specialer zoeken en dan is zo'n Vertigo perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid