Ga naar inhoud

Mercedes C63 AMG


Botje

Aanbevolen berichten

16 uren geleden, Botje zei:

Ik hoorde al x aantal keer, dat performance modellen (zoals een amg er één is) een soort logging systeem hebben van alle inputs en outputs. Ze kunnen maw zien hoe er met een wagen gereden worden over y aantal tijd.

a) Klopt dit?
b) Indien ja, kan deze data door een MB garage geraadpleegd worden en adhv de data (simpel en snel) gezien worden hoe de wagen gebruikt/misbruikt werd?
 

normaal kan dat inderdaad

 

3 uren geleden, Krikkie zei:

Er zijn er nog te koop, zoek gewoon eentje die een sluitende onderhoudshistorie heeft bij MB. 

dit

ik zou deze niet kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, tuscani zei:

vreemde redenering. ik heb nog nooit een wagen laten staan, omdat ik 6maand later al een onderhoud zou moeten laten doen.

Denk dat we over andere budgetten spreken bij AMG & //M. Meestal is het niet enkel olie 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over wat voor budget spreken we eigenlijk, 25-35k en schrijf je dit gewoon in of wordt het een LV? 

Als je geen LV pakt en je kunt het rekken dan zou ik een nieuwer model C63 AMG kiezen, ben je ook nog eens beter af qua VB, BIV en algemene betrouwbaarheid. Zit je al wel aan 50-60k. 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=264152907&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=198&maxFirstRegistrationDate=2016&maxMileage=100000&minFirstRegistrationDate=2014&minMileage=40000&pageNumber=2&scopeId=C&searchId=83c444f7-3801-ce4e-67ce-ff709e34ce78

Link naar reactie
Delen op andere sites

40-45k.

LV is vereist. Maar is die het niet bij aankoop, dan kan die dat natuurlijk wel worden.

Duitsland is geen optie vrees ik. Ik wil voorlopig enkel junge sterne's. Maar die concessiehouders willen allemaal geen 3l diesel bmw binnenhalen (of toch niet voor een correcte prijs imo).

Mijn vraag over de data logging werd negatief beantwoord door een medewerker van een MB garage. Blijkbaar gebeurt dat niet (of toch niet bij een W204).

aangepast door Botje
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, dragonfly zei:

Denk dat we over andere budgetten spreken bij AMG & //M. Meestal is het niet enkel olie 😛 

als je al direct een jaar moet sparen om het onderhoud te kunnen betalen kan je beter een vw kopen. :D

dat is zoals bij de verkoop van de audi. "doe je er nog iets af, want de biv is toch redelijk hoog?" als de biv je al gaat nekken, koop je beter iets goedkoper, maar ja ze wilden een audi want de volgende week was het communie, en ze wilden een mooie wagen aan de kerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is nu toch geen motor waar ik zelfs het geringste risico zou willen bij lopen. De situatie die je daar schetst zegt al genoeg, wat gaat onze goede vriend handelaar doen als het echt fout loopt dan? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Titleist zei:

Ja dat is nu toch geen motor waar ik zelfs het geringste risico zou willen bij lopen. De situatie die je daar schetst zegt al genoeg, wat gaat onze goede vriend handelaar doen als het echt fout loopt dan? :D

Afkomen met een lijst van zaken die niet onder garantie vallen 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/7/2018 om 19:57, Titleist zei:

Ja dat is nu toch geen motor waar ik zelfs het geringste risico zou willen bij lopen. De situatie die je daar schetst zegt al genoeg, wat gaat onze goede vriend handelaar doen als het echt fout loopt dan? :D

En het is hier DCT. Toch al n paar horrorstories over gehoord. Het is trouwens via 1 van die stories dat ik te weten kwam dat de handelaar niet verplicht is binnen garantie de volledige som te vergoeden in geval van defect (als ik me goed herinner is dat slechts de helft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rabbit zei:

En het is hier DCT. Toch al n paar horrorstories over gehoord. Het is trouwens via 1 van die stories dat ik te weten kwam dat de handelaar niet verplicht is binnen garantie de volledige som te vergoeden in geval van defect (als ik me goed herinner is dat slechts de helft)

Nog nooit iets over gehoord? 

@RRD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is bull shit.

Wel is het zo dat je slechts 6 maanden echt garantie hebt. De daaropvolgende 6 maanden dekt enkel 'verborgen gebreken' en is derhalve heel moeilijk te bewijzen.

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, RRD zei:

Dat is bull shit.

Wel is het zo dat je slechts 6 maanden echt garantie hebt. De daaropvolgende 6 maanden dekt enkel 'verborgen gebreken' en is derhalve heel moeilijk te bewijzen.

Laatste wist ik inderdaad, thanks ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht wel nog beetje af ... !

Hopelijk devalueert mijn 6 niet te sterk ...

Bedankt voor de tips iig !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje:

Op mobile.de vind je verschillende MB's onder het label "Junge sterne". Die hebben blijkbaar 2j (fabrieks?)garantie.

Deze garantie zou nu ook kunnen overgezet worden naar België. Maar gaat dat zonder slag of stoot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Botje said:

Nog een vraagje:

Op mobile.de vind je verschillende MB's onder het label "Junge sterne". Die hebben blijkbaar 2j (fabrieks?)garantie.

Deze garantie zou nu ook kunnen overgezet worden naar België. Maar gaat dat zonder slag of stoot?

Mijn broer heeft een C63S gekocht in Duitsland met Jung Sterne garantie. Hij had een probleem met de koeling van de boite en dit hebben ze in Belgie onder garantie hersteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje:

Op mobile.de vind je verschillende MB's onder het label "Junge sterne". Die hebben blijkbaar 2j (fabrieks?)garantie.

Deze garantie zou nu ook kunnen overgezet worden naar België. Maar gaat dat zonder slag of stoot?
Ja, over 3 of 4 maand een E klasse gaan kopen en is in heel Europa geen probleem. Achteraf sturen ze nog een kaart op ook voor.de garantie.af43d0a2ce2770e122cf9b82e007a480.jpg
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Botje zei:

Nog een vraagje:

Op mobile.de vind je verschillende MB's onder het label "Junge sterne". Die hebben blijkbaar 2j (fabrieks?)garantie.

Deze garantie zou nu ook kunnen overgezet worden naar België. Maar gaat dat zonder slag of stoot?

no problem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid