Ga naar inhoud

2019 Porsche Macan


Audi S8

Aanbevolen berichten

On 7/25/2018 at 8:28 PM, gTa said:

image.png.e1673f3f364184a316552b3bd2acc35e.png

 

Da's dik.

Knappe velg, maar ze was een maat te klein tot nu toe. Hopelijk klopt het van die 21 inch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Komt hier geen hybride van? Zou volgens mij nogal verkopen.



Hybride.. mossel noch vis.. maar zou inderdaad wel verkopen, kwestie van lage CO2 ;) de vorige V6 had al 200+ CO2 , onder WLTP zal dit wel 250 worden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Alexanderr zei:

Denk dat dit op wereldvlak geen prioriteit is

Klopt.

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Gemiddelde uitstoot van de vloot?

Daarvoor bestaan de hybrid versies van de Cayenne en Panamera. Structureel gezien is er in het huidige ontwerp van de Macan geen ruimte voor een batterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Dan mag je hem eerst wel wat opblazen via zijn uitlaat (Ah neen die gaat hij niet meer hebben), want een macan is serieus wat kleiner. 

Zal eerder model Y concurrent zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...

Sinds maandag onderweg met het rode exemplaar van de foto's hierboven en het betreft hier eentje met een 2.0 naft motor en dus 245pk.

Het is en blijft een leuke auto de macan en als vervangwagen zeker geen klagen over moet ik zeggen. Dat rijdt goed, gaat vlot mee in het verkeer, ziet er goed uit (hoewel ik nog steeds de kont van de vorige verkies) en is binnen zeker voldoende ruim...

Maar zoals Alexanderr zelf aangeeft zijn ze het moteurke wel vergeten. In eerste instantie is dat best ok want dat brengt die macan nog redelijk vlot van zijn plaats maar na wat km's denk je er toch anders over. Eenmaal vanaf 4de versnelling is dat ding volledig dood en vanaf 100 zit daar niet echt nog een mega versnelling in (we zijn natuurlijk wel verwend anders). Ding schreeuwt ook nogal hard natuurlijk als het moet vooruit gaan en dan hebben we het even niet over het verbruik :lolz: Dat spel zit dus op hetzelfde traject aan eenzelfde verbruik als de 992 en dus in M3 gebied. Nog een mooie vaststelling is dat het aangegeven gemiddeld verbruik in de auto een max kent: 19.9l/100km en erboven worden het streepkes :ninja: 

Ophanging komt nogal wiebelig over en ding helt extreem veel, maar de wegligging is opmerkelijk goed. De remmen overtuigen mij niet echt, ze missen vooral initial bite maar ik kan daarin wel biased zijn gezien ik nu de laatste jaren rondrij met auto's die wel een andere insteek hebben...

Buiten design is ok, alleen ben ik nog steeds geen fan van zwarte velgen en degene op de testwagen trekken op zo'n goedkope aftermarket velgkes. Dat is echter begrijpelijk voor een vervangwagen want anders kan je die velgen elke week herdoen. 

Interieur is echter wel heel gedateerd... Gebruikte materialen zien er heel oud uit en zo overdreven gekorreld. Zetels zitten niet zo goed en die middenconsole met die knoppengalore is ridicuul... Al zeker gezien dat ding de nieuwe nav heeft met touchscreen zijn de helft van die knoppen gewoon een vast exemplaar voor dingen die op de touch al een sneltoets hebben, ze hebben met andere woorden de oude layout gehouden en er het nieuwe scherm in gestoken... Zet trouwens dat gekanker van de reviewers van de 992 wegens het gebrek aan knoppen wel te schijt, want hier kan je ook nooit blindelings je knoppen bedienen... Dan vind ik mijn knop sport en M handiger in de 992 (en de uitlaat gaat in sportstand met die eerste knop ook).

Miss heeft er ook eens mee gereden gezien zij best in staat is om te vergelijken met haar GLC43 en haar opmerkingen:

  • Loom, traag en irritant motorgeluid --> is normaal, want vergelijken zou je moeten doen met een macan S
  • Zware deuren --> toen ik er op lette viel mij dat ook op, maar zie ik niet echt als een nadeel
  • Interieur veel minder --> terechte opmerking
  • Wiebelige ophanging --> ja terecht, maar ook hier is vergelijken niet eerlijk gezien de GLC luchtvering heeft.

Mijn madam zou dus opnieuw voorkeur geven aan de GLC, ik denk dat ik een deftig uitgeruste Macan S met de nodige opties wel een close call zou vinden op voorwaarde dat interieur de 992 styling krijgt...

Ah ja, @Alexanderr ik zou ook een verboden te roken stikkerke plakken in jullie vervangwagens... Wie doet nu zoiets? Spel had 4000km en stonk gelijk een asbak.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid