Ga naar inhoud

Huurauto op vakantie


mrbbs

Aanbevolen berichten

3 minutes ago, ex-Mooseman said:

En komt dit niet uit het Assistance-gedeelte?  Waarbij men bijstand bij pech & ongeval gaat verlenen, maar ook hier weer niet de eigen schade/vrijstelling  betalen? 

Hey, ik probeer ook maar he :lol:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, ex-Mooseman said:

En komt dit niet uit het Assistance-gedeelte?  Waarbij men bijstand bij pech & ongeval gaat verlenen, maar ook hier weer niet de eigen schade/vrijstelling  betalen? 

Is inderdaad niet alles, wel staat het bij de 'travel accident insurance'. Maar zal dan effectief over ongevallen gaan met eventuele fysieke verwondingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, ICM said:

Idem

Visa is privé 

Mastercard privé 

Zelfde voorwaarden.

Wat bedoel je met 'idem'?

 

Trouwens die gold platinum toestanden, als ik bij KBC kijk bestaat dat enkel privé?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerendeel die supplementaire dekkingen tellen enkel voor privé-reizen.

En er is idd gewoonlijk een aanbod privé-visa/masterkaarten, en een apart aanbod business-creditcards (en daar hangt gewoonlijk niks van verzekeringen aan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, ir_fuel said:

Wat bedoel je met 'idem'?

 

Trouwens die gold platinum toestanden, als ik bij KBC kijk bestaat dat enkel privé?

 

 

7 minutes ago, ex-Mooseman said:

Meerendeel die supplementaire dekkingen tellen enkel voor privé-reizen.

En er is idd gewoonlijk een aanbod privé-visa/masterkaarten, en een apart aanbod business-creditcards (en daar hangt gewoonlijk niks van verzekeringen aan)

In m’n schermprint zie je dat het document met voorwaarden voor de gold zowel geldt voor visa (privé) als MasterCard (zakelijk) versies.

Ik zie niet in waarom een zakelijke aankoop niet gedekt zou zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ICM zei:

In m’n schermprint zie je dat het document met voorwaarden voor de gold zowel geldt voor visa (privé) als MasterCard (zakelijk) versies.

Ik zie niet in waarom een zakelijke aankoop niet gedekt zou zijn?

Is nochtans zo, in 2011 geïnformeerd na vlucht te moeten annuleren door ziekte en zo'n kaart ging enkel privé uitgaven dekken.

Privé als in betaald met je privé kaart, zakelijk kon ik geen zo'n kaart krijgen. Niets belet je om privé te betalen en het geld dan over te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ICM zei:

 

In m’n schermprint zie je dat het document met voorwaarden voor de gold zowel geldt voor visa (privé) als MasterCard (zakelijk) versies.

Ik zie niet in waarom een zakelijke aankoop niet gedekt zou zijn?

MasterCard Gold is er voor particulieren. MasterCard Business is voor professioneel gebruik, en heb je niet in gold of platinum-versie.

https://www.ing.be/static/legacy/SiteCollectionDocuments/Business/day-to-day-banking/MCBusinessProductsheetNL.pdf

https://www.ing.be/nl/retail/daily-banking/cards-and-payments/compare-our-cards

op de business is er enkel een beperkte ongevallendekking.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/26/2019 at 12:51 PM, ir_fuel said:

Hoe zit dat privé vs zakelijk eigenlijk? Als je een auto huurt op de firma bv.

Op de zaak kan enkel als de huurfirma met u een corporate account afsluit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/10/2019 om 23:59, dragonfly zei:

900cc Clio met 650km op te teller  :lolz: 

IMG_20190927_180633.jpg

 Niet boven de 2000o/m gaan hè! Die moet nog roderen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe de Eicma (motorbeurs) in Milaan, begin volgende maand. Vlieg op Malpensa, zo'n 50km van centrum Milaan. 

Trein kost een kleine 30 euro p.p. enkele rit en duurt ca. 1 uur. We zijn met 2 dus 120 euro h&t. 

Autorit is wat sneller en ik vind huurauto's voor een 30-tal euro voor 3,5 dagen (Fiat 500 en gelijkaardig). Parcheggio in Milaan voor die duurtijd is wel een kleine 100 euro. 

Zijn er hier AutoMinderaars met ervaring met vliegen op MXP en de ene of andere vervoeroptie tot in Milaan? 

Nog nuttige tips? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, utah zei:

Uber is jouw vriend? 

Geen idee. Nog nooit geUberd.

Welke voordelen heeft dat, daar? Tijdswinst vermoedelijk niet? Qua prijs?
Ah ja: afgezet worden aan het hotel en voor de rest geen omkijken meer naar.

Mjah, mogelijks een idee. Even onderzoeken.

1 uur terug, rouquin zei:

Of ben je lid van DriveNow? Die zitten ook in Milaan en dan kan je zelf rijden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Geen lid van DriveNow. Effe opzoeken.

 

Danke voor de antwoordjes, beiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, utah zei:

Uber is jouw vriend? 

Uber blijkt helemaal geen vriend van Italië te zijn. Uber Pop er illegaal en de drivers die er op responden zouden rogues zijn. Ik lees van world travellers dat Uber in MXP/Italië eigenlijk vnl te vermijden zou zijn (veel meer aanrekenen dan online quote, veel te laat aankomen, enz.) Uber Black zou er wel werken, maar is duurder en 't duurt langer eer ze arriveren...

Dan lijkt een gewone taxi me sowieso een beter alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uber is via hun app toch een vooraf vastgelegd bedrag? Dat wordt afgeboekt van je account rekening. Ik was niet op de hoogte dat Uber daar niet van de grond raakt door de te dure taxi lobby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spreek met je hotel af dat ze vervoer regelen, van en naar MXP. Of vraag daar eens wat de standaardrate is voor een taxi MXP > Centro (Prezzo fisso). In Napels betaalden we er 25 euro enkele rit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/10/2019 om 20:11, gTa zei:

Zijn er hier AutoMinderaars met ervaring met vliegen op MXP en de ene of andere vervoeroptie tot in Milaan? 

Vorig jaar geweest en de trein genomen naar het centrum. Ging eigenlijk wel vlot. Geen 30/pp enkele rit betaald hoor. Was H/T 20 euro/pp, online geboekt.

Dan kan je bus of taxi nemen voor de last mile. 10 jaar geleden eens een wagen gehuurd in Milaan maar dat was via Hertz dus prijzig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, dragonfly zei:

Vorig jaar geweest en de trein genomen naar het centrum. Ging eigenlijk wel vlot. Geen 30/pp enkele rit betaald hoor. Was H/T 20 euro/pp, online geboekt.

Dan kan je bus of taxi nemen voor de last mile. 10 jaar geleden eens een wagen gehuurd in Milaan maar dat was via Hertz dus prijzig..

Heb ondertussen beslist:

  • trein van Gent naar Zaventem
  • vliegtuig van Zaventem naar Malpensa
  • Malpensa Express (trein) van T1 Malpensa naar Milaan Garibaldi
  • metro van Garibaldi naar Viale Zara
  • te voet (150m) van metrostation naar hotel

Done.

:party:

 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid