Ga naar inhoud

Aankoop Porsche 911 991.2 4s


Germinal

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden, ir_fuel zei:

Waarom?

 

omdat ik het formaat en het uiterlijk van zo'n GT4 aantrekkelijker vind, dan de 911 uit de beginpost. ik zou zo'n ding ook op circuit willen gebruiken. lijkt me de GT4 net iets geschikter voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom geen 992 kopen...

Voor de prijs moet je het niet doen lijkt me en dan heb je meteen het nieuwe model en vermijd je ook de waardedeuk die er sowieso komt met een nieuw model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Naish said:

En waarom geen 992 kopen...

Voor de prijs moet je het niet doen lijkt me en dan heb je meteen het nieuwe model en vermijd je ook de waardedeuk die er sowieso komt met een nieuw model.

Dan heb je de waardedeuk van de eerste afschrijving 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, #166 said:

omdat ik het formaat en het uiterlijk van zo'n GT4 aantrekkelijker vind, dan de 911 uit de beginpost. ik zou zo'n ding ook op circuit willen gebruiken. lijkt me de GT4 net iets geschikter voor.

Ja dat laatste sowieso. Maar dat is niet voor iedereen een criterium.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, ir_fuel said:

Waarom zou je daar iemand achterin laten instappen? Je ziet die persoon niet graag? :D 

Een kind, of een volwassene voor een korte rit eventueel toch wel?

Ik herinner me dat ik dat als kind zalig vond, die kleine lage zitjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edith zegt wel dat buiten manueel eventueel 2WD ook nog mijn voorkeur zou hebben.

Hoe zit dat eigenlijk bij die recente Porsches? Zit daar nog veel verschil op bij sportief op de openbare weg rijden?
Die GTS heeft sowieso een brede kont zeker he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom geen 992 kopen...
Voor de prijs moet je het niet doen lijkt me en dan heb je meteen het nieuwe model en vermijd je ook de waardedeuk die er sowieso komt met een nieuw model.


Daar heb je zeker gelijk in..

Echter alles tot en met max 180 gr CO2 is nog 70% aftrekbaar.

Ik dacht op die manier nog snel een “fiscale” zaak te doen door hem op 18 maanden te renten en in kosten te steken.

Oudere Porsches vallen dus af op die manier. Die hebben meestal ook zeer zware BIV en rijtaks, mazr zullen wel (opnieuw) zeer interessant worden met de km-heffing.

Ik heb ondertussen met een GTS 991.2 en 718 S gereden. Overmorgen testrit met een Carrera T...
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, Germinal said:

Oudere Porsches vallen dus af op die manier. Die hebben meestal ook zeer zware BIV en rijtaks, mazr zullen wel (opnieuw) zeer interessant worden met de km-heffing.
 

 

 

Daar zou ik niet op rekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Germinal zei:

Ik dacht op die manier nog snel een “fiscale” zaak te doen door hem op 18 maanden te renten en in kosten te steken.

Good luck with that bij een controle :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest ik vandaag een 911 kopen het zou een T zijn.

De enige waar je kuipen in kan krijgen, je kan die met de juiste opties speccen qua chassis, en hij zou nog iet of wat in mijn budget passen.

De rest kan mijne bruine helaas niet meer trekken. Stegen mijn inkomsten maar zoals de prijzen bij Porsche 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, dragonfly said:

Good luck with that bij een controle :D 

Waarom?

Ik zie daar geen problemen mee.

Ik heb destijds een GT3 gerent. 30% eerste verhoogde huur. Dat was dus het einde van eerste jaar  38000 euro in 1 keer in kosten steken, enkel aan renting (komt nog taks, BIV, verzekering etc bij). Nooit iets over gezegd. En ja ik heb over die jaren controle gehad.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Waarom?

Ik zie daar geen problemen mee.

Ik heb destijds een GT3 gerent. 30% eerste verhoogde huur. Dat was dus het einde van eerste jaar  38000 euro in 1 keer in kosten steken, enkel aan renting (komt nog taks, BIV, verzekering etc bij). Nooit iets over gezegd. En ja ik heb over die jaren controle gehad.

Ik had minder geluk :noparty: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, dragonfly said:

Ik had minder geluk :noparty: 

Ze moeten het nog kunnen argumenteren he.

40K in kosten steken voor een auto bij 50K omzet gaan ze niet aanvaarden nee 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om maar te zeggen, wat hij wil doen is niet per definitie een probleem. Een auto huren op 18 maand, ik zie het probleem niet. Hem kopen op de zaak en afschrijven op 18 maand, ja dat is wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edith zegt wel dat buiten manueel eventueel 2WD ook nog mijn voorkeur zou hebben.
Hoe zit dat eigenlijk bij die recente Porsches? Zit daar nog veel verschil op bij sportief op de openbare weg rijden?
Die GTS heeft sowieso een brede kont zeker he?


Jup, ook de 2WD GTS heeft de brede kont.
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, ir_fuel zei:

Een auto huren op 18 maand, ik zie het probleem niet.

Dat mag ja, maar eerst nog 30k afschrijven niet (meer altijd) ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

en, leuk?


De 911 GTS was zeker leuk, die sleurt er wel aan tot aan de redline ;) motorsound vond ik ook wel dik in orde. Verbruik op snelweg was niet veel maar er wat mee trappen was 24liter..

De 718 heeft een directere gasrespons, maar wat is dat geluid slecht!? Dank klinkt mijn panamera 100 keer beter. Moest de 718 klinken als de 911 GTS dan kocht ik gewoon privé een 718 S en klaar. Je zou natuurlijk kunnnen zeggen is dat geluid van belang? Ik vind alleszins van wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid