Ga naar inhoud

Stalling auto


Maxime S

Aanbevolen berichten

Stel, je hebt een oldtimer of een fun auto die je maar af en toe gebruikt en tijdens de wintermaanden mooi op stal laat.
Je hebt thuis geen ruimte over en overweegt de auto ergens te stallen. 

Wat zijn je eisen en wensen voor stalling? Dat we over een vochtvrije ruimte spreken met druppelladers, lijkt me evident. Maar wat verwacht je nog meer?

  1. Welke prijs ben je bereid te betalen / maand ? 
  2. Wens je zelf toegang tot de stalplaats of is een telefoontje naar de verantwoordelijke die de wagen voor je klaarzet ook ok? 
  3. Zijn er criteria hoeveel m² je wenst voor je auto? 
  4. Wens je extra services ?
    • moet de wagen aan een check worden onderworpen ? (met herstellingen tegen een meerprijs)
    • moet de wagen worden gepoetst ? 
    • verwacht je een hoes voor je wagen ? 
    • wil je een webcam waarbij je ten alle tijde zicht hebt op je auto? 
    • verwacht je dat de wagen af en toe wordt gestart - en er misschien wordt mee gereden- om de benzine en olie niveaus op peil te houden
    • andere ? 

 

Gezien we wat vrije ruimte hebben in onze hangar, zou ik dat misschien willen organiseren met Twinstarcars. 
Vooral puntje 2 lijkt me een belangrijk gegeven. Want indien blijkt dat de meeste eigenaars te allen tijde zelf aan hun auto willen kunnen, moet ik structurele aanpassingen voorzien aan het gebouw en zijn inrichting. 

Ik ben benieuwd! 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier bij ons in de buurt hebben we zo een stalling.

Langs de ene kant is het goed dat de uitbater de wagen stalt en buiten haalt.
Zo is er maar één verantwoordelijk als er iets mis gaat.
Langs de andere kant is het vervelend om telkens een afspraak te moeten maken als je de auto nodig hebt om een ritje te doen of om er een beetje aan te prutsen.

Alles moet al te veel gepland worden.
Dat heeft mij er doen van afzien om daar te gaan.
Goedkoop was het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Structurele aanpassingen zou ik sowieso doen.

Anders krijg jij telefoon om zondag om 7u 's ochtends dat hij zin heeft te gaan rijden met het onverwacht goede weer, kan je uit je bed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, ir_fuel zei:

De vraag is: is het winterstalling, of is het stalling het jaar door voor mensen die hun auto sporadisch uithalen? Groot verschil in opzet denk ik.

In eerste instantie zou ik het willen proberen als winterstalling.

Vraag is natuurlijk: heeft iemand die 'm in de zomer kan stallen, dan plots geen plaats meer in de winter? 
Of verwacht men dan ook meer (goede zorgen) tijdens de winterperiode in een externe stalplaats?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Carlito zei:

Structurele aanpassingen zou ik sowieso doen.

Anders krijg jij telefoon om zondag om 7u 's ochtends dat hij zin heeft te gaan rijden met het onverwacht goede weer, kan je uit je bed.

Dat zou inderdaad de grootste struikelblok kunnen zijn in mijn ogen.

Langs de andere kant, kan je met 1 verantwoordelijke het aspect van extra veiligheid uitspelen. 

Iets wat bij ons in de grensstreek met Frankrijk misschien ook wel geapprecieerd kan worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Gixxer zei:

Hier bij ons in de buurt hebben we zo een stalling.

Langs de ene kant is het goed dat de uitbater de wagen stalt en buiten haalt.
Zo is er maar één verantwoordelijk als er iets mis gaat.
Langs de andere kant is het vervelend om telkens een afspraak te moeten maken als je de auto nodig hebt om een ritje te doen of om er een beetje aan te prutsen.

Alles moet al te veel gepland worden.
Dat heeft mij er doen van afzien om daar te gaan.
Goedkoop was het ook niet.

Kan je me zeggen wat de prijs is/was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Lefty said:

Normale prijs zonder te veel franjes lijkt me 50 EUR / maand. Alles daarboven lijkt me samen te (moeten) gaan met extra perks.

 

Kan natuurlijk niet spreken voor streek waar Maxime actief is, maar in de buurt van Gent vind je al geen overdekte staanplaats voor €50 per maand, laat staan een afgesloten garagebox. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Lefty said:

Normale prijs zonder te veel franjes lijkt me 50 EUR / maand. Alles daarboven lijkt me samen te (moeten) gaan met extra perks.

 

50 euro/maand. Dat is gewoon een garagebox huren op het platteland.

En dan zit je nog eens met alle aanpassingen want op dat moment wil je iemand toegang kunnen geven wanneer hij wilt. Dan zou ik er niet aan beginnen.

 

Om je een idee te geven: ik huur een parkeerplaats in een hangaar, voor mijn camionette. Dat kost BTW in 72.6 euro (60 ex) per maand. Dat is een hangaar waar camerabeveiliging hangt en een alarm, en waar je een poort hebt die je enkel kan open doen met een afstandsbediening. Staan voor de rest hoofdzakelijk mobilhomes en caravans. Is wel 24/7 toegankelijk. Alle voertuigen staan dus in dezelfde ruimte.

 

Er zijn zo toch van die "car hotels" rond het Gentse dacht ik? Eens zien wat die vragen anders.

 

Wat je zegt @Maxime S is ook wel waar. Iemand die plaats heeft in de zomer voor zijn auto zal die plaats in de winter ook wel hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn oldtimer staat in de zomer bij mij onder de carport, in de winter gaat die naar de hangaar bij een goede vriend van mij. Simpelweg omdat mijn dagelijkse auto de carport in de winter gebruikt (geen zin in krabben bij ijsdagen).  Dus er zijn randgevallen. 😁

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maxime S  In de Gullegemstraat in Wevelgem doet Frank Deryckere (ex-Lada-concessie) dat met zijn voormalige showroom en een achterliggende hangar.  Ik geloof dat hij inderdaad rond de 50 euro/maand als basis vraagt.   De bijhorende diensten waarvan je sprak, zijn ook mogelijk (al is het vooral op het mechanische).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, Dan ben ik er goed vanaf voor 35€/maand, in Kortrijk, overdekt met afstandsbediening en elektriciteit voor druppellader precies...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen. Ik zet zelf mijn auto's soms bij Carcave in Hasselt. Daar kost het € 85,- / maand ex BTW.


En is dat enkel stalling of omvat dat nog iets anders van “service”?
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Bree is er iemand die vooral caravans, mobilhomes en boten stalt.
Ik heb mijn auto daar mogen zetten voor 11 euro per maand(1 euro/m2 per maand) + je moet zelf een brandverzekering nemen tegen derden.

Je moest wel altijd bellen als er iemand thuis was, dus even snel de auto gaan halen zat er niet, maar ik mocht wel afwisselen met mijn 2 oldtimers dus met 1 garage thuis was dat ideaal. Voor de rest was er niet veel qwa faciliteiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij ook af hoe ver iemand daar voor wil rijden?

Bij mij was het al een dikke 10km en moet dan al een ander voertuig gebruiken om daar te geraken.
Daar waren toen ook geen parkeerplaatsen voorzien buiten de stalling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid