Ga naar inhoud

BMW G29 Z4


Audi S8

Aanbevolen berichten

Sportcat gaat idd minder kosten, en krijg je direct een heel ander geluid. Maar zo geraak je door de keuring niet denk ik. Automatisch ook foutmeldingen geloof ik (lamda waarde?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, -Fred- said:

Sportcat gaat idd minder kosten, en krijg je direct een heel ander geluid. Maar zo geraak je door de keuring niet denk ik. Automatisch ook foutmeldingen geloof ik (lamda waarde?)

Los daarvan, als je een nieuwe koopt, daar gaat je fabrieksgarantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het idd niet waard.... Maar als Porsche het kan, waarom kan een ander dan plots geen mooi klinkende auto meer maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, -Fred- said:

Dat is het idd niet waard.... Maar als Porsche het kan, waarom kan een ander dan plots geen mooi klinkende auto meer maken?

Als Porsche het kan?

Vergelijk de sound van een 996 GT3 eens met een 991 GT3. Dat valt ook ferm tegen hoor.

Alles is relatief uiteraard 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ex-Mooseman zei:

tegenwoordig draait men alle geluid vakkundig de keel om.  Of het dan een gecastreerde 6 cylinder of maar een 4 cylinder...   't zou ook een daily zijn, en dan is automaat een must 

Dit! Ik heb jaren geleden in Bornem de Z4 M40i testgereden, en wat me vreselijk stoorde was het valse motorgeluid door de luidsprekers binnen. Zo zonde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, BMWMB said:

Dit! Ik heb jaren geleden in Bornem de Z4 M40i testgereden, en wat me vreselijk stoorde was het valse motorgeluid door de luidsprekers binnen. Zo zonde!

Het is dat of niks. En daar kan BMW niks aan doen. Die zoeken creatieve oplossingen voor een probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als Porsche het kan?

Vergelijk de sound van een 996 GT3 eens met een 991 GT3. Dat valt ook ferm tegen hoor.

Alles is relatief uiteraard 😉 

Die klinken toch beide fenomenaal goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Het is dat of niks. En daar kan BMW niks aan doen. Die zoeken creatieve oplossingen voor een probleem.

Moest ik eentje kopen, ik zou onmiddellijk de fiche uittrekken van dat vals geluid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, BMWMB said:

Moest ik eentje kopen, ik zou onmiddellijk de fiche uittrekken van dat vals geluid. 

Daar is geen fiche voor he :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, BMWMB said:

Die klinken toch beide fenomenaal goed. 

Je moet ze eens naast mekaar horen.

Ik heb niet gezegd dat een 991 slecht klinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de TTS (en andere 'sportieve' VAG producten) is dat ook maar ik heb dat met mijn OBDeleven afgezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Daar is geen fiche voor he :D 

Dat is dus niet uit te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel. Ik geloof dat er voor elk bouwjaar wel een fix is. Bij oudere modellen is dat idd een fiche, bij nieuwere is dat coderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/2/2024 om 18:02, BMWMB zei:

Dit! Ik heb jaren geleden in Bornem de Z4 M40i testgereden, en wat me vreselijk stoorde was het valse motorgeluid door de luidsprekers binnen. Zo zonde!

erger ik mij kapot aan, dat en fake uitlaten

voor niks nodig 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/2/2024 om 13:04, gTa zei:

En inderdaad:

  • met ZF automatic: co²-uitstoot op 19" is 179-181 gram
  • met manuele bak: co²-uitstoot op 19/20" is 195-197 gram

Naar tax in Vlaanderen betekent dat:

  • voor de automatic:
    afbeelding.png.8845acd328f10e60a5075f9bd22d6b7c.png
  • voor de manuele:
    afbeelding.png.cbf71346898435e5de8cc1035d4f354c.png

De BIV is dus nog eens 1.400 EUR hoger ook voor de manuele.

 

 

Toch een kostelijke manuele bak (0 euro my ass) ....... waarbij 't grootste deel van de meerkost in het verdienmodel van BMW zit, as could be expected.

Het zal me benieuwen:
- de Z4 is sowieso al geen succes (zacht uitgedrukt)
- het is in zijn (tanende) segment sowieso niet de meest dynamische, noch de meest tot de verbeelding sprekende
- mooi uitgerust kost een manuele Z4 M40i mooi voorbij de 80.000 EUR
- voor dat geld heb je ook al een Boxster, die toch de referentie is in dat segment én die TCO-gewijs de interessantere zal zijn
(maar dan moet je wel vrede nemen met een flat four ... objectief zeker een OK motor, subjectief is een ander verhaal)

Boxster spyder 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Asserti zei:

Boxster spyder 

Net niet, denk ik? (Ook een 3,8- of een 4-liter, plus Porsche is ook Porsche inzake onderhouds- en onderdeelprijzen.)

Maar dat zou het summum zijn, ja. Alleen: niet (ook) als daily. Kistje moet ook dienen voor daily commute.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/2/2024 om 19:43, BMWMB zei:

Dat is dus niet uit te zetten?

Via bimmercode software kan je dat uitzetten. Ik kan het bij mijn M135i ook zo doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid