Ga naar inhoud

BMW G29 Z4


Audi S8

Aanbevolen berichten

Ik wil dit eens zien met een klassevolle donkerblauwe kleur, chrome nieren en zilverkleurige wielen. Zal al een pak beter zijn dan deze foorbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nooit gehad voor de Z4 en voor deze ook niet, niet lelijk maar het gehele concept van die wagen spreekt me totaal niet aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, William Blake zei:

Fiat 124 + KIA Stinger

Ik vind er echt weinig BMW aan.

De Fiat zie ik er ook in. De Stinger niet direct.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, William Blake zei:

Fiat 124 + KIA Stinger

Ik vind er echt weinig BMW aan.

Ik heb ook enorm veel moeite met die nieuwe stijl van BMW, zijn echt hun typische allures kwijt, ook op andere modellen, vooral de achterlichten zijn niet meer te herkennen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan een rotvaart blijft BMW nieuwe modellen uitvinden of huidige modellen vernieuwen. Denk maar aan de X7, 8 Reeks, M2 Competition of de op til staande nieuwe generatie 3 Reeks. Wij, wij kijken stiekem het meest uit naar de nieuwe generatie Z4. Waarom? Wel, laten we het even hebben over de 8 belangrijke feitjes over BMW's nieuwste.

1: HET WAS DRINGEND TIJD

Je weet het misschien niet maar al sinds 2016 heeft BMW de Z4 uit haar gamma gehaald. Die had toen 7 jaar op de teller en de zes-in-lijn voorin was nog eentje die ook werd gebruikt in de BMW 1M. Een auto die niet meer op kon tegen de huidige emissienormen en fiscaliteit, zeg maar. Het was dus dringend tijd voor een vervolg, want de 2 & 4 Reeks Cabrio waren geen echt respectabel alternatief.

2: TERUG NAAR DE (STOFFEN) ROOTS

Cabrio's van BMW deden het altijd met een stoffen dak. Van de Z1, over de e46 M3 tot de BMW M6 cabrio. Tot midden jaren 2000, wanneer de autosector plots besloot dat een gecompliceerd stalen dakje the next big thing was. Die hype lijkt nu wat gaan liggen, waardoor ook de nieuwe Z4 terug een stoffen dakje krijgt (elektrisch weliswaar). Ontiegelijk belangrijk voor het gewicht, opberggemak en laag zwaartepunt natuurlijk.

bmw-z4-m40i-2018

3: DE PUURSTE

Je zou het een merk als BMW met drieëntachtigduizend modellen niet geven maar in realiteit heeft het amper 4 cabrio's in productie. De 2 Reeks cabrio en 4 Reeks Cabrio zijn het brood en boter, de i8 Roadster is het statement en de nieuwe Z4 moet de rijdersauto pur sang gaan worden. De Duitsers maakten er dan ook een erezaak van om een 50:50 gewichtsverdeling te bekomen, geaccentueerd door de centrale zitpositie van de chauffeur.

4: BEDANKT TOYOTA

Al moeten we niet alle eer toeschrijven aan de Duitsers, want ook de Japanners deden een duit in het zakje. De fundamenten van deze Z4 werden namelijk samen met Toyota ontwikkeld. Die zullen dat chassis dan gaan gebruiken voor de nieuwe Supra. Een belangrijk detail trouwens, want doordat beide merken de schouders onder het project plaatsen, krijgen de Supra en Z4 een onderstel dat met geen enkele andere productiewagen zal gedeeld worden. Geen 3 Reeks in vermomming dus, deze Z4.

bmw-z4-m40i-2018

5: HANDBAK?

Ah, het grote vraagteken nog bij de nieuwe generatie Z4. BMW heeft namelijk nog niet alle info vrijgegeven over de roadster, waardoor er nog een paar puzzelstukjes ontbreken. Een daarvan is het aanwezig zijn van een handbak. Die zou volgens insiders er enkel komen op de 180 pk sterke viercilinder turbobenzine (s20i). Alle motoren daarboven - s30i en M40i - gaan aan de 8-trapsautomaat van ZF. Geen vloek natuurlijk.

6: DIESEL? KOM OP!

Op geen enkel punt in de geschiedenis van de Z4 was er een uitvoering beschikbaar met een diesel. Iets waar de Audi TT en Mercedes SLK (ruwweg de concurrentie) wel aan ging. Gezien de daling in populariteit en het "on-sportieve" karakter van een diesel moet je ook deze generatie geen dieselmotor voorin de Z4 gaan verwachten. Een hybrideversie? Gezien de samenwerking met Toyota niet uitgesloten.

bmw-z4-m40i-2018

7: M40I KONING VAN DE Z4'S

Wel uitgesloten - tot de wind draait bij BMW - is een puur M-derivaat van de Z4. Helemaal bovenaan komt dus de M40i te staan. Die beschikt over een zes-in-lijn met 340 pk en 430 Nm. Cijfers waarmee de Z4 in 4,6 naar de honderd sprint. Voor de eco-geeks onder ons; zo'n Z4 M40i legt ook een normverbruik neer van 7,1 l/100 km en een C02-uitstoot van 162 g/km. Een Mazda MX-5 stoot bijna zo veel uit met z'n 150 pk.

8: VOLGENDE LENTE

Met een eerste blik op de Z4 probeert BMW klanten al warm te maken. Volgende maand vult BMW de resterende info aan (technische fiche, motorversies, etc), iets later volgen hoogstwaarschijnlijk de prijzen. Ongeacht zal BMW de eerste exemplaren tegen de lente van 2019 kunnen afleveren bij klanten. Nog even wachten dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, William Blake zei:

162 gram, amai, da's echt laag voor NEDC2.0

Dat ze de huidige verkeeebelasting en biv maar snel afschaffen...  en Km rijden invoeren gebaseerd op uitstoot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Dirk75 zei:

Dat ze de huidige verkeeebelasting en biv maar snel afschaffen...  en Km rijden invoeren gebaseerd op uitstoot...

Leuk voor de mensen die veel kilometers per jaar doen om hun job te kunnen doen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook elke keer hetzelfde gezaag wanneer BMW een nieuw model voorstelt. Het is niet mooi, het is niet goed, het is niet hetzelfde als vroeger, blablablablabla. Wat moeten ze dan doen? Om de vijf jaar dezelfde auto voorstellen en doen alsof het een compleet nieuwe auto is?

En elke keer wanneer het nieuwe model uitkomt is het oude opeens wel mooi en puur en beter. :lolz: 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

mogelijkheid de M40i ook manueel te krijgen, de Supra zou dit precies krijgen.

Who cares of ze hier nu een handbak in steken of niet. Voor die tien man en ne paardenkop die dat absoluut moeten hebben om interessant te doen. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Thebiemerke zei:

Leuk voor de mensen die veel kilometers per jaar doen om hun job te kunnen doen :) 

Die rijden  nu ook met een eco model...  vaa, rendement, brandstof. Ik zie daar geen z4 40i... 😉

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, brjefs said:

Het is ook elke keer hetzelfde gezaag wanneer BMW een nieuw model voorstelt. Het is niet mooi, het is niet goed, het is niet hetzelfde als vroeger, blablablablabla. Wat moeten ze dan doen? Om de vijf jaar dezelfde auto voorstellen en doen alsof het een compleet nieuwe auto is?

En elke keer wanneer het nieuwe model uitkomt is het oude opeens wel mooi en puur en beter. :lolz: 

 

de vorige is zelfs niet mooier

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, brjefs zei:

Wat moeten ze dan doen?

Niet meer van die super knappe concepts maken en daar dan alle autoshows mee aflopen en de mensen wijsmaken dat het definitieve product er 90% op zal lijken,  waardoor de verwachtingen super hoog liggen.

Om dan na 2 jaar en oneindig veel getease met een slap afkooksel ervan te komen..

Zeker die rijtesten in half afgeplakte auto's, waar is dat nu voor nodig? Ik snap wel dat ze een hype rond hun nieuw model willen creëren, maar als je het proces zo lang rekt is de spanning er in mijn ogen ook wel uit..

En wat ik echt niet snap is waarom de schuin geplaatste grille, zowel van de 8 serie concept als de Z4 concept verloren gegaan zijn. Voetgangersveiligheid kan toch niet als je ziet wat Aston met hun DB11 gedaan heeft. Of gelden daar andere regels voor omdat lagere productie aantallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik het nu zie, krijgen de z4en de 3 reeks de nieuwe  centrale console...

Wel handig die centrale startknop, nu je geen sluiten meer hoeft te gebruiken. Starten en in drive zetten in 1 vlotte beweging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, William Blake zei:

162 gram, amai, da's echt laag voor NEDC2.0

Inderdaad, ik zit nu aan 164gr met de oude waarde.

Zal in de US dan wel meer uitstoten aan 380pk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-8-2018 om 10:24, dragonfly zei:

Manueel hoeft voor mij niet maar die ZF bak is niet sportief genoeg voor die motor.

Zou mij daar echt aan storen in zo'n auto.

ZF niet sportief genoeg? Quoi!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid