Ga naar inhoud

BMW G29 Z4


Audi S8

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, Jan zei:

ZF niet sportief genoeg? Quoi!?

Een deftige DCT is toch aanzienlijk scherper en meer 'connected' qua gevoel

Maar de ZF8 is een superautomaat, dat wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Jan zei:

ZF niet sportief genoeg? Quoi!?

 

4 minuten geleden, William Blake zei:

Een deftige DCT is toch aanzienlijk scherper en meer 'connected' qua gevoel

Maar de ZF8 is een superautomaat, dat wel

Sorry maar kan je echt niet vergelijken, DCT is veel beter dan ZF8.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wel, en welke andere m35/40i heeft een DCT?

T'is geen volbloed M product, misschien dat die er nog komt. ZF automaat in m'n vorige M135i vond ik sportief genoeg. Ja, het is een koppelomvormer Ipv dubbele koppeling, al maken ze met de software veel goed..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/8/2018 om 12:54, Dirk75 zei:

Die rijden  nu ook met een eco model...  vaa, rendement, brandstof. Ik zie daar geen z4 40i... 😉

ik weet dat zo niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jan zei:

En in welke auto ligt jouw exemplaar? (Veronderstel dat je zelf 1tje hebt?)

Zou zo al duidelijk moeten zijn hé. Gok eens :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/8/2018 om 12:36, brjefs zei:

Who cares of ze hier nu een handbak in steken of niet. Voor die tien man en ne paardenkop die dat absoluut moeten hebben om interessant te doen. 

Dergelijke auto zou ik nochtans enkel met een manuele bak willen.  Je haalt die niet uit om effe van A naar B te rijden, uiteraard ook maar initieel koop je zo’n ketel om plezier mee te hebben.  En dan biedt een automaat met flippers niet hetgeen ik verlang, dan wil ik met die pook spelen en mijn voeten laten dansen om op het juiste moment de tiphielen, ook al lukt dit zeker niet iedere keer.  Los daarvan vind ik dit model niet geslaagd, geef mij maar zijn voorganger.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, dragonfly zei:

 

Sorry maar kan je echt niet vergelijken, DCT is veel beter dan ZF8.

Dat hangt er vanaf. Ik vergelijk dan met de DKG in de 35i en de ZF8 in de 30d. Die DKG voelde wat mechanischer aan een gaf de auto een specialer gevoel . Maar ik vond die DKG eigenlijk alleen een meerwaarde als je hem effectief manueel gebruikte. Als je hem gewoon als automaat gebruikt is de ZF8 de betere bak, ik denk zelfs dat hij even snel is als de DKG zonder dat hij die haperingen heeft op lage snelheden. Ik heb het hier wel over de DKG in de 35i maar in principe is dat dezelfde boite als in de E92 M3. Maar in de M- modellen had  je daarentegen veel meer instellingsmogelijkheden terwijl die in de 35i wat 'civieler' was afgesteld en daardoor een beetje als compromis aanvoelde. Als je echt 'connected' wilt zijn kan niets tippen aan een goeie handbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nochtans, in m’n vorig krel had ik daar geen last van.. adaptaties resetten en met een wat sportievere voet inleren. Kan wonderen doen 😀

aangepast door Jan
Typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/26/2018 at 10:31 PM, dragonfly said:

Hoe kan je 1-2sec delay nu comfortabel vinden? 🤔

In D bedoel je. Daar is het letterlijk 1-2 seconden. 

In S schakelt die toch zeer direct.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/26/2018 at 8:11 PM, William Blake said:

Een deftige DCT is toch aanzienlijk scherper en meer 'connected' qua gevoel

Maar de ZF8 is een superautomaat, dat wel

Het zal aan mij liggen maar ik voel het niet. Kan dan niet vergelijken met een DCT, wel met PDK of DSG. In Sport schakelt dat echt snel.

Het enige wat me stoort (maar dat zit in de software en ik weet niet hoe het daarmee zit in de laatste generatie DKG bij BMW) is dat geklop en gereutel bij het opschakelen in sport modus. Van wat ik hoorde ging dat schakelen echt naadloos in de E92 M3, maar misschien is dat in de F80 ook aangepast om "sportiever" te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/24/2018 at 12:34 PM, brjefs said:

Het is ook elke keer hetzelfde gezaag wanneer BMW een nieuw model voorstelt. Het is niet mooi, het is niet goed, het is niet hetzelfde als vroeger, blablablablabla. Wat moeten ze dan doen? Om de vijf jaar dezelfde auto voorstellen en doen alsof het een compleet nieuwe auto is?

Ah maar dit is fase 1. We zijn nog te vroeg voor fase 2. Fase 2 is:

"Oh, IRL en met een M Pack is het echt een dikke auto!"

On 8/24/2018 at 12:34 PM, brjefs said:

En elke keer wanneer het nieuwe model uitkomt is het oude opeens wel mooi en puur en beter. :lolz: 

Ja dat ook :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het zal aan mij liggen maar ik voel het niet. Kan dan niet vergelijken met een DCT, wel met PDK of DSG. In Sport schakelt dat echt snel.

Het enige wat me stoort (maar dat zit in de software en ik weet niet hoe het daarmee zit in de laatste generatie DKG bij BMW) is dat geklop en gereutel bij het opschakelen in sport modus. Van wat ik hoorde ging dat schakelen echt naadloos in de E92 M3, maar misschien is dat in de F80 ook aangepast om "sportiever" te maken.

DKG geef ook echt klappen in sport al maar dat voelde minder fake aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Ambi said:

DKG geef ook echt klappen in sport al maar dat voelde minder fake aan.

Wat is daar minder "fake" aan? Blijft compleet nep en nutteloos. Je gaat een dubbele koppeling gebruiken voor supersnel schakelen en dan ga je daar zo een overgangen in programmeren? Houdt geen steek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid