Ga naar inhoud

BMW M240i vs M2


lobotommy

Aanbevolen berichten

6 minutes ago, Bouncing Bullet said:

En dan knalt een deb in een S1 voorbij aan 240 :D

Het gaat van zo snel te rijden (en sneller), maar het is redelijk vermoeiend :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, ir_fuel zei:

LOL.

Ik heb met mijn M140i Duitsland doorkruist. Boven de 210-220 wordt dat ding gewoon onstabiel. Dat is met 2 handen aan het stuur en 100% concentratie als je richting de begrenzer wilt gaan. @dragonfly kan bevestigen :) 

Met de Porsche rijd je aan 260 met 1 hand aan het stuur (met de GT3 was dat zelfs aan 300).

Ik vermoed dat een M2 dat toch wel beter zal doen.

288km/h met de M4 was nog steeds planted :inlove: 

M2 heeft wel een zeer korte wielbasis dus kan wel zijn dat die ook onstabiel is. M140i sowieso, voortrein is te zwak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, dragonfly zei:

288km/h met de M4 was nog steeds planted :inlove: 

M2 heeft wel een zeer korte wielbasis dus kan wel zijn dat die ook onstabiel is. M140i sowieso, voortrein is te zwak.

Is dat echt een kwestie van wielbasis? Ik had verwacht dat de uitlijning belangrijker zou zijn (de cijfers die ge bij de bandencentrale kunt laten afstellen) en dat de M2 afgesteld is om speelser te zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL.
Ik heb met mijn M140i Duitsland doorkruist. Boven de 210-220 wordt dat ding gewoon onstabiel. Dat is met 2 handen aan het stuur en 100% concentratie als je richting de begrenzer wilt gaan.

Dat gevoel had ik ook bij de M140i. De E46 M3 was toch stabieler.
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, ir_fuel said:

LOL.

Ik heb met mijn M140i Duitsland doorkruist. Boven de 210-220 wordt dat ding gewoon onstabiel. Dat is met 2 handen aan het stuur en 100% concentratie als je richting de begrenzer wilt gaan. @dragonfly kan bevestigen :) 

Met de Porsche rijd je aan 260 met 1 hand aan het stuur (met de GT3 was dat zelfs aan 300).

Ik vermoed dat een M2 dat toch wel beter zal doen.

Eigenlijk doe de M140i het ietsje beter (minder harde ophanging).

Maar je slaat nagels met koppen. Tot 210 loopt alles redelijk en eens d’r boven begint het ding onstabiel te worden en kunt ge niet meer op uw gemak zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt raar die verhalen over de F20 aan hoge snelheid. Is dat dan de combinatie van relatief korte wielbasis, veel lift en RWD ofzo? Mijn auto is dezelfde klasse maar dan niet premium, kan je gewoon aan 240 het stuur quasi loslaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Alexx zei:

Vind ik dan wel weer serieus overdreven :D 

Ik niet hoor als die kar op PSS stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, Lotuzzz said:

Echt raar die verhalen over de F20 aan hoge snelheid. Is dat dan de combinatie van relatief korte wielbasis, veel lift en RWD ofzo? Mijn auto is dezelfde klasse maar dan niet premium, kan je gewoon aan 240 het stuur quasi loslaten.

Zo kort is die wielbasis toch niet.

Ik denk dat het een combinatie van lift is (misschien dat die m performance splitter soelaas brengt) met een iets te zompige vering. En als je ze op sport zet is ze eigenlijk te hard voor de autobahn. Doet me denken dat het probleem bij de veren zit en niet bij de dempers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Jochen said:

 

Had maar een sper moeten pakken. Mijn M235i was echt onvoorspelbaar in het nat op circuit. Dat ding deed lotto tussen onderstuur, overstuur, en draaien maar met spinnend binnenwiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, dragonfly zei:

Ik niet hoor als die kar op PSS stond.

Nee feit. Maar ik bedoel maar, als er plassen op de baan liggen moet je geen +200 rijden.. dus ze hebben het wel wat uitvergroot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Alexx zei:

Nee feit. Maar ik bedoel maar, als er plassen op de baan liggen moet je geen +200 rijden.. dus ze hebben het wel wat uitvergroot. 

Audi A5 op PS4 had daar geen last van, met de M140i op PSS zou ik dat niet proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Ik zou ermee rekening houden dat een M (2) versie altijd specialer blijft dan een M240i. Ik denk dat ze binnen 20 jaar meer geld gaan vragen voor 'echte' M modellen in plaats van die er net onder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donderdag gaan testrijden met de M2 [emoji12]
Ik had nog een testrit met de i8 tegoed van BMW van een wedstrijd en kunnen omzetten in M2.
Hopelijk krijg ik hem een uurtje of 2 gewoon mee.. [emoji1695]

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Maarten Ballière zei:

Donderdag gaan testrijden met de M2 emoji12.png
Ik had nog een testrit met de i8 tegoed van BMW van een wedstrijd en kunnen omzetten in M2.
Hopelijk krijg ik hem een uurtje of 2 gewoon mee.. emoji1695.png

Indien testrit in Bornem, kan je het vergeten die wagen alleen mee te krijgen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien testrit in Bornem, kan je het vergeten die wagen alleen mee te krijgen [emoji4] 

‘t Is bij de garage zelf


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan enkel uit mijn ervaring spreken.

M135 - M2.

M135 was een zalige daily. Bij sportief weggedrag of circuit had je veel bodyroll, slappe achterkant. Maar out of the box een heel leuke auto. Deze ben ik dan beginnen aanpassen: platensper, Bilstein ophanging, m4 draagarmen etc... 

Wel, zelfs standaard rijdt die M2 veel baanvaster, scherper. Je merkt echt dat alles op elkaar is afgesteld. 

+ ik ben helemaal weg van de looks van een M2. Vele verklaarde me zot, maar heb nog geen moment spijt. 

M240i zal sneller zijn in rechte lijn. En in de bochten hangt het vooral af van de bestuurder. Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt en wat financieel mogelijk is. Velen verkiezen de M240i omdat ie sneller is in rechte lijn. Wel, als je echt rijdt met een M zoals het hoort. En je hem bij zijn nekvel durft grijpen met dsc off.. dan pas weet je waarom je voor een M2 gaat.. heerlijk ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/25/2019 at 7:04 PM, Speedhunter said:

Ik zou ermee rekening houden dat een M (2) versie altijd specialer blijft dan een M240i. Ik denk dat ze binnen 20 jaar meer geld gaan vragen voor 'echte' M modellen in plaats van die er net onder. 

Aja want we rijden allemaal 20 jaar lang met onze BMW :) 

En dat restwaardeverschil compenseert op geen enkele manier het verschil in aanschafprijs.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien testrit in Bornem, kan je het vergeten die wagen alleen mee te krijgen [emoji4] 

Deze morgen anderhalf uur de M2 DKG alleen meegekregen voor testrit. Ff over en rond de kwaremont gereden. Toch wel een heel ander diertje tov de m140i dat ik ook es mee getest heb.

Jammer van het lange steering rack, anders wel een hele toffe hooligan! Beetje zwaar maar goe..

 

c6d9935e7c90e3b6b0e60db3fd51dfbe.jpg&key=18103bfb3932237ad430b0d5cda63e2504c1636108e3803489fad3f5308f056a

12b2858013ba61a425d6ae5965ce9e12.jpg&key=d5591ce76fad824b4144b4a11e5e2ebf3d363d894b31351f809e5a7ca04a93e7

9b4e7c0547835a3e41063dab6baa53fa.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de 1st gen?

Vorige week met een (ex)-eigenaar gesproken die dat echt niks vond, en dat spel vrij snel verkocht heeft. Rijdt nu met een M2 Competition en dat schijnt een gans ander beest te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

Dat is de 1st gen?

Vorige week met een (ex)-eigenaar gesproken die dat echt niks vond, en dat spel vrij snel verkocht heeft. Rijdt nu met een M2 Competition en dat schijnt een gans ander beest te zijn.

 Vond dat anders ook niet bijster. Playstation on wheels. 😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid