Ga naar inhoud

BMW Vision iNEXT


Gast wooter

Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later...

These two prototypes are very different than the ones we've seen prior.

Here’s something our spy team wasn’t expecting to find, but it’s quite a find indeed. Sitting on a transporter were not one, but two BMW iNEXT prototypes, easily identified both by shape and the required Electric Test Vehicle markings. Take a closer look, however, and you’ll see these prototypes aren’t quite the same as what we’ve seen previously. In short, these two camo-wrapped electric SUVs could be sporting production-spec bodies.

The obvious difference is found in the side windows and beltline. These vehicles have different C and D pillars, with the rearmost side windows getting an up-kink similar to the X5. It’s clearly a completely different greenhouse at the rear, but a close look at the front reveals some differences, too. These prototypes have a front fascia that appears completely closed in, and the entire nose has a more pronounced slope. Pointed headlights are clearly defined as well, and it all points to these prototypes being production-based test vehicles as opposed to powertrain mules with near-production skin.

 

Not everything is production-spec. The rear fascia is fitted with lights and reflectors that are simply there for testing purposes, and some added cladding on the rear hatch around the window could obscure the SUV’s final shape for its backside. We do get a proper sense of size, however, as one of the prototypes is parked beneath a blue X5 on the trailer. There are some clear similarities in design, but the iNEXT appears just a bit longer overall with a slightly longer wheelbase as well. This all-electric people-mover won’t be small.

Since these prototypes were stuck on a truck, the photographer swooped in for a look at the interior. Most items are covered, and with generic test controls mounted through the compartment, we’re not looking at a production-ready interior. However, that is definitely the iNEXT steering wheel that BMW just teased a couple of days ago, and the dash has the makings for the wraparound display BMW said was coming.

We’re still a long ways off from seeing this EV on the road, with a launch for the 2021 model year expected. At least we know the iNEXT development process is well on its way to meeting that deadline.

Source: CarPix

 

bmw-inext-spy-photo.jpg

bmw-inext-spy-photo.jpg
bmw-inext-spy-photo.jpg
bmw-inext-spy-photo.jpgbmw-inext-spy-photo.jpg
bmw-inext-spy-photo.jpg
bmw-inext-spy-photo.jpg
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Het is oprecht te hopen dat dit ding potten gaat brekken. Ben al dat getease en getreuzel eigenlijk wat beu aan het geraken.

Audi,  MB allemaal al een volwaardige elektrische auto op de markt, en meanwhile ligt BMW maar wat te teasen met één of ander Prius ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet de naam van elk zogezegd trendy of nieuw model tegenwoordig met "i" beginnen terwijl electric in zowat elke westerse taal met "e" begint. (behalve natuurlijk bij de Finnen waar ze er een Sähkö van moesten maken :lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/5/2019 at 3:56 PM, Thebiemerke said:

 

 

2021-bmw-inext-spy-photos.jpg

 

Die moffen hebben nog steeds geen gevoel voor humor. Bij had daar gegarandeerd "missile" en "eject" bij die rooi knoppen gestaan. Just al om de volgende journalist te doen lachen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, The Swede said:

Waarom moet de naam van elk zogezegd trendy of nieuw model tegenwoordig met "i" beginnen terwijl electric in zowat elke westerse taal met "e" begint. (behalve natuurlijk bij de Finnen waar ze er een Sähkö van moesten maken :lol: )

#becauseapple

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Maaher zei:

Fins is geen westerse taal, als ik het me goed herinner.

Fins heeft twee talen, en het zijn Oeraltalen. Hongaars  is er ook een.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Maaher said:

Fins is geen westerse taal, als ik het me goed herinner.

Is idd uralic of Ugrische taal, oorspronkelijk van Noord Mongolië. In Europa zijn Fins, Ests en Hongaars de drie talen van dezelfde familie. Hongaars is wel al serieus verbasterd met latijnse en slavische invloeden. Fins is de meest zuivere. En als je Fins kan, dan kom je in Estland ook makkelijk uit de voeten want is als een soort dialect. (Beke als Nederlands tov Duits, maar dan nog dichter aanleunend).

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, ir_fuel said:

#becauseapple

Dat zat ik dus just te bedenken. Is de wereld echt zover gekomen? :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij elektrische auto's is het ergens wel logischer om die i te gebruiken dan bij Apple producten. Elektrische stroom krijgt in de wetenschap de letter I (wel een hoofdletter), en aangezien dat nu net het verschil is met de motoren die draaien op fossiele brandstof.

Maar uiteindelijk komen al die e/i/blue/green modellen uit de marketing afdeling. hetgeen dat op dat moment goed bekt dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Soundstorm said:

Bij elektrische auto's is het ergens wel logischer om die i te gebruiken dan bij Apple producten. Elektrische stroom krijgt in de wetenschap de letter I (wel een hoofdletter), en aangezien dat nu net het verschil is met de motoren die draaien op fossiele brandstof.

Maar uiteindelijk komen al die e/i/blue/green modellen uit de marketing afdeling. hetgeen dat op dat moment goed bekt dus.

Idd. Nu bij i3/i8 leg ik ook niet de link met apple. iNext komt daar wat uit voort, maar het klink wel als (en is in feite ook) vaporware.

Of toch een link met apple? https://nl.wikipedia.org/wiki/NeXT 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, Ian said:

Wel vreemd dat Apple daar niet moeilijk over doet dat ze die 'iUwwoordhier' schrijfwijze gebruiken.

Kunnen ze ook niet, want het concept i..... zal je niet kunnen trademarken en het is nu niet dat BMW smartphones of computers verkoopt genaamd i...., of dat Apple al jaren auto's verkoopt genre de iCar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/8/2019 at 3:47 PM, ir_fuel said:

Kunnen ze ook niet, want het concept i..... zal je niet kunnen trademarken en het is nu niet dat BMW smartphones of computers verkoopt genaamd i....

iDrive.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
  • 1 maand later...
Op 29/10/2020 om 22:00, Rabbit zei:

Is er al enig idee in welke prijsrange we deze mogen verwachten?

Is dat iX3 territorium? Duurder?

Ik gok toch wel stukje duurder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid