Jump to content
Sign in to follow this  
Guest wooter

BMW Vision iNEXT

Recommended Posts

Thebiemerke    2,878
Thebiemerke

These two prototypes are very different than the ones we've seen prior.

Here’s something our spy team wasn’t expecting to find, but it’s quite a find indeed. Sitting on a transporter were not one, but two BMW iNEXT prototypes, easily identified both by shape and the required Electric Test Vehicle markings. Take a closer look, however, and you’ll see these prototypes aren’t quite the same as what we’ve seen previously. In short, these two camo-wrapped electric SUVs could be sporting production-spec bodies.

The obvious difference is found in the side windows and beltline. These vehicles have different C and D pillars, with the rearmost side windows getting an up-kink similar to the X5. It’s clearly a completely different greenhouse at the rear, but a close look at the front reveals some differences, too. These prototypes have a front fascia that appears completely closed in, and the entire nose has a more pronounced slope. Pointed headlights are clearly defined as well, and it all points to these prototypes being production-based test vehicles as opposed to powertrain mules with near-production skin.

 

Not everything is production-spec. The rear fascia is fitted with lights and reflectors that are simply there for testing purposes, and some added cladding on the rear hatch around the window could obscure the SUV’s final shape for its backside. We do get a proper sense of size, however, as one of the prototypes is parked beneath a blue X5 on the trailer. There are some clear similarities in design, but the iNEXT appears just a bit longer overall with a slightly longer wheelbase as well. This all-electric people-mover won’t be small.

Since these prototypes were stuck on a truck, the photographer swooped in for a look at the interior. Most items are covered, and with generic test controls mounted through the compartment, we’re not looking at a production-ready interior. However, that is definitely the iNEXT steering wheel that BMW just teased a couple of days ago, and the dash has the makings for the wraparound display BMW said was coming.

We’re still a long ways off from seeing this EV on the road, with a launch for the 2021 model year expected. At least we know the iNEXT development process is well on its way to meeting that deadline.

Source: CarPix

 

bmw-inext-spy-photo.jpg

bmw-inext-spy-photo.jpg
bmw-inext-spy-photo.jpg
bmw-inext-spy-photo.jpgbmw-inext-spy-photo.jpg
bmw-inext-spy-photo.jpg
bmw-inext-spy-photo.jpg
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,169
Rabbit

Het is oprecht te hopen dat dit ding potten gaat brekken. Ben al dat getease en getreuzel eigenlijk wat beu aan het geraken.

Audi,  MB allemaal al een volwaardige elektrische auto op de markt, en meanwhile ligt BMW maar wat te teasen met één of ander Prius ding.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,573
The Swede

Waarom moet de naam van elk zogezegd trendy of nieuw model tegenwoordig met "i" beginnen terwijl electric in zowat elke westerse taal met "e" begint. (behalve natuurlijk bij de Finnen waar ze er een Sähkö van moesten maken :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,573
The Swede
On 11/5/2019 at 3:56 PM, Thebiemerke said:

 

 

2021-bmw-inext-spy-photos.jpg

 

Die moffen hebben nog steeds geen gevoel voor humor. Bij had daar gegarandeerd "missile" en "eject" bij die rooi knoppen gestaan. Just al om de volgende journalist te doen lachen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,649
ir_fuel
4 minutes ago, The Swede said:

Waarom moet de naam van elk zogezegd trendy of nieuw model tegenwoordig met "i" beginnen terwijl electric in zowat elke westerse taal met "e" begint. (behalve natuurlijk bij de Finnen waar ze er een Sähkö van moesten maken :lol: )

#becauseapple

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maaher    1,288
Maaher

Fins is geen westerse taal, als ik het me goed herinner.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    507
Le Capri Mauve
4 uren geleden, Maaher zei:

Fins is geen westerse taal, als ik het me goed herinner.

Fins heeft twee talen, en het zijn Oeraltalen. Hongaars  is er ook een.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,573
The Swede
4 hours ago, Maaher said:

Fins is geen westerse taal, als ik het me goed herinner.

Is idd uralic of Ugrische taal, oorspronkelijk van Noord Mongolië. In Europa zijn Fins, Ests en Hongaars de drie talen van dezelfde familie. Hongaars is wel al serieus verbasterd met latijnse en slavische invloeden. Fins is de meest zuivere. En als je Fins kan, dan kom je in Estland ook makkelijk uit de voeten want is als een soort dialect. (Beke als Nederlands tov Duits, maar dan nog dichter aanleunend).

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,573
The Swede
8 hours ago, ir_fuel said:

#becauseapple

Dat zat ik dus just te bedenken. Is de wereld echt zover gekomen? :fp: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    434
Ian

Wel vreemd dat Apple daar niet moeilijk over doet dat ze die 'iUwwoordhier' schrijfwijze gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soundstorm    1,553
Soundstorm

Bij elektrische auto's is het ergens wel logischer om die i te gebruiken dan bij Apple producten. Elektrische stroom krijgt in de wetenschap de letter I (wel een hoofdletter), en aangezien dat nu net het verschil is met de motoren die draaien op fossiele brandstof.

Maar uiteindelijk komen al die e/i/blue/green modellen uit de marketing afdeling. hetgeen dat op dat moment goed bekt dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stijn82    97
stijn82
20 minutes ago, Soundstorm said:

Bij elektrische auto's is het ergens wel logischer om die i te gebruiken dan bij Apple producten. Elektrische stroom krijgt in de wetenschap de letter I (wel een hoofdletter), en aangezien dat nu net het verschil is met de motoren die draaien op fossiele brandstof.

Maar uiteindelijk komen al die e/i/blue/green modellen uit de marketing afdeling. hetgeen dat op dat moment goed bekt dus.

Idd. Nu bij i3/i8 leg ik ook niet de link met apple. iNext komt daar wat uit voort, maar het klink wel als (en is in feite ook) vaporware.

Of toch een link met apple? https://nl.wikipedia.org/wiki/NeXT 

Edited by stijn82

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,649
ir_fuel
44 minutes ago, Ian said:

Wel vreemd dat Apple daar niet moeilijk over doet dat ze die 'iUwwoordhier' schrijfwijze gebruiken.

Kunnen ze ook niet, want het concept i..... zal je niet kunnen trademarken en het is nu niet dat BMW smartphones of computers verkoopt genaamd i...., of dat Apple al jaren auto's verkoopt genre de iCar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    507
Le Capri Mauve

Toyota zou wel bezwaar kunnen maken tegen de iGo. Of Apple tegen de MePhone.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phil    7,402
Phil
On 11/8/2019 at 3:47 PM, ir_fuel said:

Kunnen ze ook niet, want het concept i..... zal je niet kunnen trademarken en het is nu niet dat BMW smartphones of computers verkoopt genaamd i....

iDrive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • tuscani
      By tuscani
      proto of afgewerkt?
      Alleszins zeker geen lelijke wagen
      https://www.polestar.com/polestar-1



       
       
      Het is eindelijk zover: het Zweedse Volvo-dochtermerk Polestar onthulde in Shanghai zijn allereerste productiemodel. In tegenstelling tot wat eerst gedacht werd, is de Polestar 1 niet volledig elektrisch, maar een plug-inhybride die 600 pk en 1.000 Nm belooft.
      Wim Bervoets 18/10/2017 0:18:25   De band met moederbedrijf Volvo is meteen duidelijk: de Polestar 1 bevat heel wat visuele elementen van de Volvo S90, maar is toch een stuk korter én er valt geen enkel Volvo-logo te bespeuren. Toch kan de Polestar 1 zijn roots traceren tot een Volvo-conceptcar: de Volvo Concept Coupe uit 2013.
      Zelfde platform, andere uitwerking
      De Polestar 1 gebruikt trouwens hetzelfde SPA-platform (scalable product architecture) als de Volvo S90. Toch is de Polestar een stuk compacter: de wielbasis is bijvoorbeeld 320 millimeter korter, en de totale lengte bedraagt 4,50 meter, tegenover 4,96 meter voor de S90. Voor het koetswerk maakten de Zweedse ingenieurs overvloedig gebruik van met koolstofvezel versterkt plastic
      CFPR), waardoor ze het gewicht drastisch konden verlagen, de stijfheid verhogen en het zwaartepunt lager konden leggen.
      Toekomst volledig elektrisch Geen volledig elektrische aandrijflijn onder de kap dus: de scherpe deadline tegen wanneer deze eerste creatie voorgesteld moest worden, liet dat nog niet toe. Toch drukte Polestar ons op het hart dat deze Polestar 1 de enige hybride zal blijven. Lees: de toekomst van het nieuwe merk wordt volledig elektrisch.
      Twee elektromotoren
      Deze Polestar 1 combineert dus een klassieke verbrandingsmotor met een elektromotor. Correctie: twee elektromotoren, want elk achterwiel krijgt een 80 kW sterk exemplaar. Samen zijn ze goed voor 218 pk en 480 Nm. In combinatie met Volvo’s bestaande T6-viercilinder turbobenzine, die hier 343 pk en 520 Nm produceert, levert dat een gecombineerd vermogen op van 600 pk en 1.000 Nm. De benzinemotor drijft via de Aisin-Warner-achttrapsautomaat (uit onder meer de XC90 T8) de voorwielen aan, de elektromotoren de achterwielen. Daardoor is deze Polestar 1 dus vierwielaangedreven.
      Drie batterijpacks
      De Polestar-ingenieurs combineerden maar liefst drie batterijpacks om de elektromotoren te voeden: een in de transmissietunnel, twee boven de achteras. Samen zijn ze goed voor 34 kWh, en een rijbereik in volledig elektrische modus van 150 kilometer. De batterijen kunnen al rijdend worden geladen tot 50%, of volledig via de kabel aan een stopcontact. Polestar denkt eveneens aan snellaadmogelijkheden, waardoor je in een 40-tal minuten de batterijen terug volledig van stroom kunt voorzien.
      Meer cijfers?
      Tijdens de presentatie goochelden de Zweden met nog meer cijfers: een bijna ideale 48/52-gewichtsverdeling bijvoorbeeld, die de balans en het rijplezier van de Polestar 1 ten goede moet komen. Ondanks een totaalgewicht van zowat 2,2 ton, want het gewicht dat Polestar wint door het gebruik van koolstofvezel in het koetswerk komt er natuurlijk met drie batterijpacks opnieuw bij. Desondanks zou deze Polestar 1 een topsnelheid in volledig elektrische modus halen van 160 km/u, en van 250 km/u in hybridemodus.
      Chassis
      Voor het chassis sloeg Polestar de handen in elkaar met een ander Zweeds bedrijf: de ophangingsspecialisten van Öhlins. Die ontwikkelden specifieke dempers voor de Polestar 1. Remmenspecialist Akebono, een grote naam uit de racewereld, moet met 400 millimeter grote remschijven omgeven door 20-duimsvelgen voor de nodige stopkracht zorgen om de 2,2 ton tot stilstand te brengen.
      Vertrouwd
      De Polestar 1 wordt geen echte vierzitscoupé, maar een 2+2-zitter. Het interieur komt vertrouwd voor: dat hevelt Polestar integraal over van Volvo. De geventileerde lederen zetels, het Bowers & Wilkins-audiosysteem en het grote tabletvormige infotainmentscherm zorgen dus voor een bekende omgeving voor wie al eens in de V90 en S90 heeft gezeten.
      Diensten
      De prijs van deze Polestar 1? Die is er nog niet. Een echte catalogusprijs zal er ook niet komen: net als bij de nieuwe XC40 zal je deze Polestar gewoon kunnen huren. Maar in tegenstelling tot de kleine Volvo-SUV is dat bij Polestar de enige mogelijkheid: je betaalt geen voorschot, daarna betaal je gedurende twee of drie jaar een maandelijkse huurprijs, die alle kosten bevat. Bestellen gebeurt online, maar je zou terecht moeten kunnen in “Polestar Spaces” voor advies en testritten.
      On demand-diensten zijn er eveneens voorzien, zoals dakkoffers wanneer je op vakantie gaat, huurauto’s enzovoort, die gewoon op je maandelijkse factuur worden aangerekend. Onderhoud wil Polestar zoveel mogelijk zorgenvrij laten gebeuren voor de klant: het merk geeft zelf aan wanneer dat moet gebeuren, pikt de auto zelf op (door een smartphone-app die als digitale sleutel kan worden gebruikt), voert het onderhoud uit en zet hem netjes gewassen terug op je parking.
      Productie
      De Polestar 1 wordt in de loop van 2018 volledig productieklaar gemaakt. Begin 2019 wordt de productie van dit eerste model opgestart. De Zweden laten voor Polestar een gloednieuwe ecologische fabriek optrekken in het Chinese Chengdu.
      bron  http://www.vroom.be/nl/nieuws/officieel-polestar-1-de-zweedse-hybridecoup
       
       
       
       
       
    • Soul
      By Soul
      BMW X8 G09 likely to be unveiled by 2021

      The new X8 won’t be an ordinary model. Firstly, it will be offered as an M Performance model, similar to the X7. Secondly, the M division has put some extra work into the X8 so we will see an X8 M model as well. The new range-topping BMW X8 M model would be conceived as a competitor to the likes of the Audi RS8, the Mercedes-AMG GLE 63 and the Porsche Cayenne Turbo.
      Under the hood, the X8 M would get the 4.4 liter V8 TwinTurbo unit known from the newly unveiled M8, which implies a power output of over 600 horsepower.
      https://www.bmwblog.com/2019/11/01/bmw-x8-g09-likely-to-be-unveiled-by-2021/
    • The Swede
      By The Swede
      Er spraken er hier over de nieuwe M3 en over het feit dat de huidige eigenaars misschien wat langer hun huidig model zouden houden.
      Daarop ging ik uit curieusiteit efkes kijken naar de waarde van de M3's tegenwoordig, en dan vooral de twee laatste modellen.
      Dit bracht me op het idee van deze poll:
      - Stel, je bent familievader en je droomt van een sportieve wagen waar ook het gezin (plus rommel) mee kan. Je voorkeur gaat naar een M3 of RS4. Je budget zit rond de 20-25k. 
      Ik keek zelf naar wagens vanaf 2008-2009. Een mooie RS4 komt rond de 20k. Een M3 berline is makkelijk een 5000 duurder.
      Ik geef bij deze de twee onderstaande voorbeelden.
      http://www.virtando.de/ad3708683-Audi-RS4-Avant-42FSI-Quattro1HandBOSENaviXenon-2008
      https://www.bytbil.com/skane-lan/personbil-m3-sedan-420hk-7783-13733872
      Wat kies je wanneer je ook het budget in aanmerking neemt ? (ik zoek dus geen louter theoretisch antwoord over de persoonlijke voorkeur, maar voeg er de afweging van budget bij)
      De RS4 aan 20k of de M3 aan 25k ? 
       
    • Soul
      By Soul
      Upcoming BMW M5 CS shows off its badge

      The BMW M5 CS will be a new addition to the already exciting M5 family. Currently, the super sporty business sedan comes in standard form as well as with a Competition package. But next year, the BMW M5 CS will become the top model of the range.
      https://www.bmwblog.com/2019/10/23/upcoming-bmw-m5-cs-shows-off-its-badge/
    • Audi S8
      By Audi S8
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions