Ga naar inhoud

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Oogt zeer Velarrerig qua proporties en zo, niet helemaal zeker of ik dat wel leuk vind (want Velar's got issues, vind ik ondertussen, in de looks department).

Deze vind ik wel dik, qua looks. :inlove:  Niet in het wit voor mij, wel die fijne-spaakvelgen van de eerste foto's ajb. :inlove:  

Benz-interieurs met de dubbele pano-TV vind ik best te pruimen. Kan op foto misschien enige zanik-factor hebben (wat dit topic bewijst) maar als je in zo'n auto zit valt dat plots allemaal veel minder op dat het "er op geplakte tablets" of "slecht ingewerkte TV's" zijn: zo'n screen real estate is gewoon absurd zalig. In vergelijking daarmee vind ik de verticale oplossing van de gedoodverfde electro-concurrent (die ik niet durf noemen uit vrees van een tirade van de Slutsla-godzilla van 't forum hier over m'n kop te krijgen...) vooral veel lelijker (= subjectief) en nog een tik minder aangenaam/gebruiksvriendelijk: je moet meer "weg" kijken (ook al zie je eigenlijk alles wat je nodig hebt voor je) + het bedienconcept vind ik (tot nu toe) minder trefzeker. Niks mis mee (met beide oplossingen), zeker ook niet met de Benz-oplossing. 't Werkt fucking great en 't ziet er awesome uit als je aan 't bollen bent.

Qua specs zou dat voor mij perfect volstaan (daily use), 's avonds naast de elektrische vlo en de Dyson staafstofzuiger in de priez steken en 's morgens bollon. :inlove: 

Voor de rest slaat de waanzin hier wel een beetje toe. Komt er (éindelijk) een serierijpe, knappe, topsegment concurrent voor de Teslae van deze wereld, is 't weer niet goed want raakelaak te laat en laadt te traag en blaat blaat blaat. Was 't dan beter mocht er géén zijn, mocht Benz dit ding weer in hun loods hebben gestopt?

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, wooter zei:
  • 7,5kW on board AC lader is dezelfde misser als de I-Pace;

 

Waarom gebruiken die merken dat dan, als het zo een nadeel is (wat ik best geloof)?
Zijn er ook voordelen aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Framfy said:

 

Waarom gebruiken die merken dat dan, als het zo een nadeel is (wat ik best geloof)?
Zijn er ook voordelen aan?

Het component is goedkoper, en ik heb horen waaien dat er een tekort is aan krachtigere laders bij toeleveranciers.

De 7,5kW lader is een component dat vooral wordt geplaatst bij hybrides dus er is veel vraag bij de toeleveranciers en ook veel productie. Voor laders van een hoger vermogen is dit beperkt tot enkel EV's, en dan nog eigenlijk enkel Tesla. En Tesla heeft heel wat van hun componenten zelf ontwikkeld omdat er gewoon geen producenten waren van onderdelen voor EV's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, wooter zei:

Het component is goedkoper, en ik heb horen waaien dat er een tekort is aan krachtigere laders bij toeleveranciers.

De 7,5kW lader is een component dat vooral wordt geplaatst bij hybrides dus er is veel vraag bij de toeleveranciers en ook veel productie. Voor laders van een hoger vermogen is dit beperkt tot enkel EV's, en dan nog eigenlijk enkel Tesla. En Tesla heeft heel wat van hun componenten zelf ontwikkeld omdat er gewoon geen producenten waren van onderdelen voor EV's.

kunnen die laders niet automatisch meer aan eens aangesloten op 3fase (of wat is de juiste benaming.)

mijn lader die tegen de muur hangt (of in de koffer ligt) heeft 7.2kw als opschrift. laden met een gewoon stopcontact duurt 7u voor de batterij vol te krijgen. als ik dezelfde lader echter een andere stekker geef en dus op de zwaardere belasting ga, laad hij vol op 3u dacht ik. ook al blijft het dezelfde lader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, gTa said:

Voor de rest slaat de waanzin hier wel een beetje toe. Komt er (éindelijk) een serierijpe, knappe, topsegment concurrent voor de Teslae van deze wereld, is 't weer niet goed want raakelaak te laat en laadt te traag en blaat blaat blaat. Was 't dan beter mocht er géén zijn, mocht Benz dit ding weer in hun loods hebben gestopt?

Dat lijkt me geen waanzin. De EV media is vrij unaniem in hun oordeel dat het een teleurstellend aanbod is als dat uit komt in 2020. Dit ding hoort nu met specs uit te komen die de Model X te kijk zet en de Model S benadert, en dat is niet zo. En ik denk ook niet dat je dit aan 65K bijeen kan klikken op hun configurator tegen dan, wat het verschil met Tesla compenseert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, tuscani said:

kunnen die laders niet automatisch meer aan eens aangesloten op 3fase (of wat is de juiste benaming.)

mijn lader die tegen de muur hangt (of in de koffer ligt) heeft 7.2kw als opschrift. laden met een gewoon stopcontact duurt 7u voor de batterij vol te krijgen. als ik dezelfde lader echter een andere stekker geef en dus op de zwaardere belasting ga, laad hij vol op 3u dacht ik. ook al blijft het dezelfde lader.

Voor Mercedes kan ik niet spreken maar voor de Jaguar I-Pace is de 7,2kW lader die men monteert enkelfase.

Je moet bedenken dat er naast jouw 'lader' die aan de muur hangt of in je koffer ligt, er ook nog een component in de auto zit dat van de AC stroom die je 'lader' geeft, DC maakt om echt de batterij te laden. Wat jij kent als lader is eigenlijk geen lader, maar eerder een component dat de AC netspanning beveiligt en communiceert over de 2 signaalkabels van je Type 2 aansluiting of en wanneer AC stroom op de polen te zetten. De eigenlijke lader zit in je auto.

In jouw Q7 zit een 17,3kWh batterij. Als je 7 uur moet laden, zit je vermoedelijk aan 10A 240V te laden (2,4kW). Als je op 3 uur kan laden, trek je 5,7kW wat drie fase zal zijn (~14A 400V).

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, RRD said:

Awel, ik vind hem knap. 

Hopen dat BMW snel met een antwoord komt want hieraan gaan we klanten verliezen.

Ik zag net gisteren specs van de iX3 passeren: 400km WLTP op 70kWh accu.

De grote concurrent lijkt me de Audi e-tron met 95kWh batterij, zeker omdat daarvan de productie net gestart is. Dat is makkelijk een voorsprong van anderhalf jaar op Mercedes.

Klanten verliezen zal relatief zijn aan het aantal dat men zal kunnen produceren. Ik maak me geen illusies, de meeste van deze modellen zullen niet de 20000 stuks per jaar benaderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Benz-interieurs met de dubbele pano-TV vind ik best te pruimen. Kan op foto misschien enige zanik-factor hebben (wat dit topic bewijst) maar als je in zo'n auto zit valt dat plots allemaal veel minder op dat het "er op geplakte tablets" of "slecht ingewerkte TV's" zijn: zo'n screen real estate is gewoon absurd zalig. In vergelijking daarmee vind ik de verticale oplossing van de gedoodverfde electro-concurrent (die ik niet durf noemen uit vrees van een tirade van de Slutsla-godzilla van 't forum hier over m'n kop te krijgen...) vooral veel lelijker (= subjectief) en nog een tik minder aangenaam/gebruiksvriendelijk: je moet meer "weg" kijken (ook al zie je eigenlijk alles wat je nodig hebt voor je) + het bedienconcept vind ik (tot nu toe) minder trefzeker. Niks mis mee (met beide oplossingen), zeker ook niet met de Benz-oplossing. 't Werkt fucking great en 't ziet er awesome uit als je aan 't bollen bent.

Da is, zeker at night met de sfeerverlichting er nog eens bij, het 'klopt' ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, wooter zei:

België is geen langstreckenbereich he.

Langstreckenbereich is Berlin-München ofzo. België doe je 200km en ben je het land door

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Carlito said:

België is geen langstreckenbereich he.

Langstreckenbereich is Berlin-München ofzo. België doe je 200km en ben je het land door

Met een EQC mag je dan niet op vakantie naar Oostenrijk ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, wooter zei:

Met een EQC mag je dan niet op vakantie naar Oostenrijk ofzo?

Dat staat er niet, er staat dat de auto daar inderdaad niet voor gemaakt is.

Als er anders stemmen zijn dat een elektrische auto (lees Tesla) ongemakkelijk is om lange afstanden te doen is het van "oh, maar daar pas je je op aan" "dat gaat gemakkelijk, als je maar genoeg snacks eet!"

Als er iemand zegt hoe het in elkaar zit, namelijk:

Quote

Aan de andere kant worden elektrisch aangedreven voertuigen in essentie zeker niet gebruikt in het langeafstandsgebied op de snelweg.

krijgt hij een :fp: 

Ik volg niet meer, maar soit....

Akkoord, een grotere range gaat het vergemakkelijken, maar als je lange afstanden wilt doen is er nog steeds zoiets als diesel

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, wat ga je doen, voor die 2 weken autovakantie een diesel huren om daarmee door de bergen te taffelen? Is dat de Mercedes oplossing?

Ik vind het gewoon erg vreemde PR, om langeafstandsverkeer nu al af te schrijven, in plaats van innovatief uit de hoek te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, wooter said:

Trouwens, wat ga je doen, voor die 2 weken autovakantie een diesel huren om daarmee door de bergen te taffelen? Is dat de Mercedes oplossing?

Ik vind het gewoon erg vreemde PR, om langeafstandsverkeer nu al af te schrijven, in plaats van innovatief uit de hoek te komen.

Het grappige is dat er al leasingmaatschappijen zijn die je binnen je lopend elektrisch voertuig-contract een vloeibare-dinosaurus auto aanbieden voor je jaarlijkse vakanties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, wooter zei:

Behalve dat men in Duitsland diesel wil gaan verbieden binnen steden, net zoals andere steden in Europa.

Naft dan he.

Maar Diesel verbieden wil ik nog wel eens zien :lolz: 

Zoals ze de stukken zonder snelheidslimiet willen afschaffen in Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Stuttgart is de diesel verboden als het geen euro4 motoren of hoger zijn. En het verbod geld enkel voor piekmomenten van vervuiling.

En in Hamburg zijn het maar enkele straten waar een volledig diesel verbod is.

Dus een compleet dieselverbod zal nog wel even duren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid