Ga naar inhoud

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Op ‎11‎/‎09‎/‎2018 om 19:13, wooter zei:

Ik hoop dat je tegen je prospecten echt niet zegt dat ze 300-350km op een acculading zullen kunnen rijden.

WLTP van de Jaguar I-Pace is 21,2kWh/100km, maar praktijk is 26,5kWh/100km.

WLTP van deze EQC zou 22,2kWh/100km zijn, wat hoger is dan het I-Pace normverbruik.

Als ik voor het gemak het reële verbruik van de I-Pace pak, en 5kWh marge pak in het battery pack van 80kWh in zo een EQC, zit je aan 283km range, en heb je dat ding van 100% tot 0% leeg gereden en sta je best terug aan een laadpaal.

De Noord-Amerikaanse media spreekt ook over 200 mijlen, wat vermoedelijk de EPA rating is die accurater is dan WLTP en NEDC, en dan zit je aan 322km. Nu, die EPA rating is ook optimistisch voor de I-Pace hoor; 50km minder range dan wat EPA zegt is in lijn met de realiteit.

Ga je dat ding van 90% naar 10% rijden want je wil de batterij beschermen en toch ook niet absoluut helemaal leeg rijden, zit je aan een praktische range van 226km.

Zeer interessante info, bedankt. 

Dat ze dergelijke concrete zaken ook maar in de persmappen voor de dealers meergeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, wooter zei:

Als Tesla 9 maanden nodig heeft om de productie op orde te krijgen, is het omdat ze geen auto's kunnen bouwen.

Mercedes?

http://europe.autonews.com/article/20180907/ANE/180909850

Ik denk dat ze dit willen vermijden: https://www.whatcar.com/news/reliability-survey-2018-9/

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, jvc zei:

Ik denk dat ze dit willen vermijden: https://www.whatcar.com/news/reliability-survey-2018-9/

Te laat

https://www.whatcar.com/news/reliability-survey-2018-10/

Oké, 86,2 is beter dan 50.9, maar het is dan ook een eeuwenoud concept vs. Nieuwe technologie. 

En een 26e plaats VS 31 is ook geen stoef

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Hyundai Kona is in de zomer van 2017 aangekondigd, en leveringen zijn pas recent begonnen en men zal tegen eind dit jaar de 6000 geleverde stuks niet halen.


Ik heb recent nog contact gehad met diverse Hyundai garages en ik kon zelfs nog geen kona bestellen ! Ze konden mij er ook niets zinnigs over vertellen behalve dan dat hij normaal eind dit jaar in de showroom zou staan... of bij het autosalon.

De kona met zijn 60kw batterij zag er anderzijds wel goed uit
Link naar reactie
Delen op andere sites

30% van de posts in dit topic zijn van@wooter met als enige doel om te melden dat een Tesla beter is (in deze ook waar). Moet dat nu echt elke 3 posts nog eens gemeld worden?

Ik zou verdorie de Mercedes kopen. Ge verkloot echt het imago van Tesla met dat gedoe.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Gisteren voor het eerst zien rijden ( Duitse platen )

Hij reed ongeveer 90kph op de snelweg. Hii zal geweten hebben dat er amper DC chargers zijn in België ?

Toch geen mooie verschijning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Al bij al een goed artikel. Ze geven de juiste redenen aan: niet bepaald een uitblinker in zijn categorie, maar Mercedes vertraagt de verkoop zelf ook zo veel mogelijk omdat het interessanter is vanaf 2020 de CO2 omlaag te krijgen. 

Plus het is niet bepaald een knapperd in vergelijking met de Audi etron - die met zijn 172 stuks procentueel wel veel meer verkoopt dan de Merc maar 't is nu ook niet om te zeggen wow ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Marvin zei:

die met zijn 172 stuks procentueel wel veel meer verkoopt dan de Merc maar 't is nu ook niet om te zeggen wow ...

172 stuks in 1 maand is volgens mij toch niet slecht. het gaat nog altijd over een wagen die rond  de 100K kost.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral omdat de afwerking wel erg plastiekerig is. 

Waarom konden ze deze aandrijving niet gewoon in een gewone Benz gieten die met edele materialen (deftig) in mekaar is gezet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die front vind ik echt afschuwelijk.

Idd, precies een Lexus of zo.

Achterkant is ook niet wauw, en dat logo onder ipv boven de achterlichten(lijn) triggert mijn OCD ook wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net eentje zien rijden. Moet je die middelste ledstrip speciaal opzetten of staat dat automatisch aan? Serieus raar zicht van voor zo. 

Achteraan ben je dat al gewoon door Porsche en audi. Maar langs voor, nog nooit gezien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/1/2020 om 18:31, The Swede zei:

Vooral omdat de afwerking wel erg plastiekerig is. 

Waarom konden ze deze aandrijving niet gewoon in een gewone Benz gieten die met edele materialen (deftig) in mekaar is gezet?

Ik vond dat nu eigenlijk niet echt opvallen. En ik heb er een kleine dag mee rondgereden. Dat leek voor mij ( maar ik heb er niet hard op gelet ) toch een benz die niet moest onder doen voor andere Benzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/5/2020 at 5:40 PM, tuscani said:

Serieus raar zicht van voor zo. 

 

Da is idd iets heel.... lelijk IMO

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik vind het vreemd dat MB meedoet aan wedstrijden waarbij de eerste x-personen die een testrit uitvoeren een prijs krijgen. De kans dus gegrepen en een MB EQC testrit aangevraagd, er meteen bijgezegd dat ik wel geen potentiële koper ben :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid