Ga naar inhoud

2019 MINI JCW GP


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Op 4-9-2018 om 20:32, Thebiemerke zei:

It looks like we'll get some limited-edition GP models after all.

The evolution of the Mini, at least from a styling standpoint, hasn’t been too dramatic over the years. That could be one of the reasons why this winged wonder was spied by our photographers without any sort of camouflage. We think it’s a high-performance John Cooper Works GP version, which we saw in a concept form a year ago at the Frankfurt Motor Show. There’s another more applicable reason, however, for this test car to be running without coverings. We’re likely seeing a test mule wearing a standard Mini Cooper S body with upgraded bits underneath.

If you recall, the JCW GP Concept was rather flamboyant with its body kit, scoops, and of course the big wing on the back. The wing is the obvious giveaway that something different is happening on this Mini – it’s a dead ringer for the concept’s wing, but couldn’t this just be a Cooper S with a spoiler on the roof? The metal strip down low on the front fascia and the red sensor box tell us this is some kind of test mule, and the brake rotors behind the wheels look bigger as well. For that fast, the exhaust tips at the rear appear larger, too.

 

If this is a test mule for a new higher-performance JCW GP variant, what other kinds of performance tweaks can we expect? The larger exhaust points to more power than the current 228 horsepower (170 kilowatts) available in the JCW. How much more isn’t confirmed, but rumors suggest something in the 280 - 300 hp (209 - 224 kW) range. We’ve already seen larger brakes, and there would certainly be some suspension tuning for better poise at the track. Expect some carbon fiber infusion as well to help reduce weight.

Mini did a limited run of previous GP models, and now that we’ve seen a car on the street running with the big wing, it seems a new batch of hardcore track-focused models are in development. As for when it will be available, that will likely happen sometime late next year, or early in 2020.

Source: CarPix

 

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

 

Heb ooit eens met een JCW gereden. Fantastische ervaring

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
32 minuten geleden, flupke73 zei:

kan je foto's niet in de juiste volgorde van de bochten van de Ring zetten aub

nu is het verwarrend :(

Volgens mijn info hebben ze achteruit de Ring afgereden, dus de volgorde klopt wel degelijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mooie wielkasten.
Serieus, hoe blijven ze het verzinnen?

Tegenwoordig blijkbaar zo moeilijk om nog een cleane, strakke auto te ontwerpen zonder al die uitvergrote bumpers en plastic brol die ze erop monteren.
Algemene trend bij meerdere merken.

Op 16/9/2019 om 10:11, Stancke zei:

Dit wordt een razend dikke ketel 😛 Ook knappe foto's...

P90352757_highRes.jpg

P90352761_highRes.jpg

P90352762_highRes.jpg

@Denniske zou het niet beter kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie wielkasten.
Serieus, hoe blijven ze het verzinnen?
Tegenwoordig blijkbaar zo moeilijk om nog een cleane, strakke auto te ontwerpen zonder al die uitvergrote bumpers en plastic brol die ze erop monteren.

+1

En dan binnen een paar jaar lekker afgeschenen zoals bij de Ford Ka en Corsa B destijds. :sick:
Link naar reactie
Delen op andere sites

how jem die fotos; al die fake radial / motion blur om toch maar aan te tonen hoe dynamisch en snel die bak door die bochten sleurt.

Ook elke lichtlaag serieus liggen tweaken om die kleuren wat te verkrachten imo. Benieuwd hoe die fotos er origineel uitzagen wel. 

Sowieso getrokken op 1/1000ste f8.0 ofzo?!

 

Maar wel akkoord; @Denniske zou het niet beter kunnen. 

 

Dit allemaal terzijde, ik zou em wel willen.. alleen die wielkasten heb ik ook zo mn vragen bij. Wat gaat dees grapke kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Glenn-N zei:

 

@Denniske zou het niet beter kunnen.

 

15 uren geleden, Davidk zei:

 

Maar wel akkoord; @Denniske zou het niet beter kunnen. 

Klootzakken.

18 uren geleden, Timo zei:

Ik moet flashen van die foto's. Krijg er serieus hoofdpijn van.

Ik vind de kleuren in sommige best wel leuk gedaan maar voor de rest meh. Wat was jouw mening @Denniske?

Trekt echt op niks. Die motion blur is zo fake en dan ook eens enorm slecht gedaan..

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
stond dit hier al ? 
Kwestie van geld teveel hebben
 
Geen compassie mee.



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geld heeft hij, aandacht krijgt hij inderdaad méér dan genoeg ............. maar respect voor zijn wagens is helaas ver te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die software maakte voor de pharma me dunkt, en die dan zijn bedrijf verkocht heeft. François Dequidt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liegen kan hem alvast zeer goed.
Zat blijkbaar niet achter het stuur ook al zei hij van wel. Die YouTubers toch [emoji2371]04d484a0b6702508b2ae2b0fcf7a42b8.jpg

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid