Jump to content
Sign in to follow this  
Audi S8

2019 Audi e-Tron

Recommended Posts

Audi S8    649
Audi S8

Prijzen in de USA vanaf $74,800, da's wel heel scherp en ver onder de $83,000 basisprijs van de Model X.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cyrano.ak    1,335
Cyrano.ak

Het merk uit Ingolstadt laat weten dat de e-tron wordt aangedreven door twee elektromotoren en een nieuwe generatie Quattro. Deze nieuwe variant van het wereldberoemde vierwielaandrijvingssysteem van Audi verdeelt de aandrijfkracht variabel over de twee aangedreven assen. Het systeemvermogen komt uit op 408 pk en 660 Nm koppel. De e-tron heeft een 95 kWh batterij en de actieradius bedraagt 400 kilometer volgens de WLPT-cyclus (net zoals de EQC), wat niet heel bijzonder is. Wie remt met de e-tron wint energie. Ook dat is an sich niets nieuws, maar volgens Audi is de e-tron de enige elektrische auto die met 90 procent van de afremacties energie weet te winnen. Met de e-tron kan zowel AC als DC worden geladen tot 150 kW. In het gunstigste geval duurt het ongeveer 30 minuten om de batterij voor 80 procent op te laden. Wie thuis wilt laden kan een 9.6-kW lader aansluiten op een 240 of 120 volt stopcontact. De e-tron heeft een top van 200 km/u. Door de aanwezige elektropower gaat een sprintje naar de honderd wel rap. De e-tron heeft daar 5,5 seconden voor nodig.

 

https://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-dit-is-de-nieuwe-audi-e-tron-114779

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    33,111
ir_fuel
1 hour ago, Audi S8 said:

Prijzen in de USA vanaf $74,800, da's wel heel scherp en ver onder de $83,000 basisprijs van de Model X.

Ja, maar op de Model X heb je misschien 4 opties. Is dat hier ook zo, of is het qua opties een typische Audi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
William Blake    1,490
William Blake

Zoals ik al zei in het EQC topic, Audi en BMW zullen met gelijkaardige specs komen ;)

Deze heeft exact even veel pk en kleine 100 Nm minder dan de Benz, grotere batterij maar kan ever ver geraken.

Audi is iets langzamer van 0-100 maar kan wel 20 km/u harder.

Mooie auto dit, en qua prijs ook zeer gelijkaardig, 75-80k..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    9,492
Lotuzzz

Best knap, en inderdaad met de digitale spiegeltjes. 

Die ik zag deze zomer had klassieke.

(Sorry, foto vanop achterbank)

cwxXfyQ40MWTBQOO5Ndz-I1mre1xoZ-bTVZ5R5xrBR7gIIDcFfPiHqsp7Qr1e81_WpHOFHDpOxQwEwCx5_6LpYA2A7qlxzvW7QbmIiEWqpOPorzfUZI8I9g-u43coHJm5_nIxnpdYb_XulybLvUDmpqQlV3FD3k20yM4Tt7I-dM-v8mum-hkVhnJ31unEoKIR6hw6n374n14CiHKK-IYF9pIRdvJXWUc4Y8H7-etKUxygk2tvuozCnwuo_rzf39_f5yZS-_WRJWmgL7umGagT6IKdacS2JxgLumEfUKPNE_8gDjc-5dfSsqoW8Y1XpTn-y9P9CF_OFwbXTzyKhYUQwFD7WKBnbKlVWbVzBFgOUu11SChZUJBQX_XUA9XGdOIDvB_14qF8fBAi0owGNVPc2OGySp5YyEqgLfUdCb4mjQ7tsLQSr6jsInWR_FZiPUTSchxT8xLyHLETV67xeqmAyfQg_s0N6ZptfzVIHbKf-2oDKEOFRpHmJSxp8XHnCPQl8L05n45Ab27NtuI3kz0N1kN6a8QlVlVWem4Q_IFqQ090KQiBPRY2ZyKvrPmy0cIPJHIvdPM1fqc8oCFO60lTLN3DkBjXkI92dApXhxJ44XhniY3IvJFMIXxW4X88Ie3=w931-h671-no

Share this post


Link to post
Share on other sites
kefkie    1,187
kefkie

Dat ziet er niet verkeerd uit.

Het interieur ziet er wel iets aangenamer uit dan dat van de Mercedes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    5,872
tuscani

mooi, al moeten al die grijze accenten wel weg bij de blauwe (in koetswerkkleur als het kan, want nu heb je blauw grijs en zwart door elkaar)

die spiegels zijn knap! maar verbruiken toch ook elektriciteit? kunnen ze toch beter gewone plaatsen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
2 hours ago, Audi S8 said:

Prijzen in de USA vanaf $74,800, da's wel heel scherp en ver onder de $83,000 basisprijs van de Model X.

Dit is een auto ter grootte van een Q5. Vergelijk het met de EQC en de X3, niet met een grote SUV met derde zitrij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi S8    649
Audi S8
Zojuist, wooter zei:

Dit is een auto ter grootte van een Q5. Vergelijk het met de EQC en de X3, niet met een grote SUV met derde zitrij.

Dus een Q5 meet 4,9m? Laat me niet lachen. De e-tron is nagenoeg even groot als een Q7.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Een Cw van 0,28 met camera's ipv spiegels. Als je dan ergens woont waar de camera's niet zijn toegelaten maar je de spiegels moet hebben, zit je met een Cw die even groot is als een I-Pace.

Met eenzelfde batterij en eenzelfde Cw, voorspel ik even slechte cijfers qua verbruik en range.

Ik voorspel dit:

image.png.5531ea7891afff3b9f6a395c34f15c4a.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
1 minute ago, Audi S8 said:

Dus een Q5 meet 4,9m? Laat me niet lachen. De e-tron is nagenoeg even groot als een Q7.

Nagenoeg = kleiner, en het dak is lager. Ook geen derde rij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi S8    649
Audi S8
1 minuut geleden, wooter zei:

Nagenoeg = kleiner, en het dak is lager. Ook geen derde rij.

So what? Hoe functioneel is die 3e zitrij volgens jou?
De E-Tron is een C-segment SUV zoals de Q7 en geen B-segment SUV zoals de Q5.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    5,872
tuscani
16 minuten geleden, wooter zei:

Nagenoeg = kleiner, en het dak is lager. Ook geen derde rij.

de Q8 (etron) is volgens mij eerder een X6 variant. dus een sportievere Q7 qua maat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
15 minutes ago, Audi S8 said:

So what? Hoe functioneel is die 3e zitrij volgens jou?
De E-Tron is een C-segment SUV zoals de Q7 en geen B-segment SUV zoals de Q5.

In een Model X kunnen volwassenen comfortabel op die 3e zitrij zitten.

Ik heb afgelopen juni 1600km gedaan met een volwassene op de 3e zitrij die er nu nog lyrisch over spreekt.

Ik denk dat je snel gaat merken dat een Model X niet te vergelijken valt met een E-tron die duidelijk kleiner is. Dan op prijs gaan wijzen, en er ook even nalaten om erbij te vermelden dat je bij een Model X momenteel enkel maar meerprijzen hebt voor het vermogen, de kleur, velgen, het nepleder, aantal zetels op de middelste rij, autopilot en zelfrijdende functies, maar dat alle andere dingen standaard zijn. Juichen dat een kale E-tron 9K goedkoper is, is dan iemand vrolijk maken met een dooie vis.

Maar het interieur zal klassieker zijn dus als je gaat snacken kan je dat in een vertrouwde omgeving doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
msxx    4,422
msxx

 

4 minuten geleden, wooter zei:

In een Model X kunnen volwassenen comfortabel op die 3e zitrij zitten.

Ik heb afgelopen juni 1600km gedaan met een volwassene op de 3e zitrij die er nu nog lyrisch over spreekt.

Echt een USP voor de moderne Turk met geld en een gezin als ware het een roedel!

Share this post


Link to post
Share on other sites
vince522    1,452
vince522
9 minutes ago, wooter said:

In een Model X kunnen volwassenen comfortabel op die 3e zitrij zitten.

Een Model X is dan ook geen SUV met een 3de zitrij maar een volumewagen.

Knap ding jammer dat ze (wellicht) niet aan de range van een Tesla gaan geraken, zoals fuel ook aangaf, de instapprijs is doorgaans geen referentie bij Audi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    620
Le Capri Mauve

Kotsmoe, is dat gewoon, 'heel erg moe' ,lijk keimoe?  Da's gewoon saai.

Veel pittiger is het kotsmoe te interpreteren als uitgeput en uitgedroogd van het kotsen.

mvg, uw taaladviseur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joske    229
Joske



Het merk uit Ingolstadt laat weten dat de e-tron wordt aangedreven door twee elektromotoren en een nieuwe generatie Quattro. Deze nieuwe variant van het wereldberoemde vierwielaandrijvingssysteem van Audi verdeelt de aandrijfkracht variabel over de twee aangedreven assen. Het systeemvermogen komt uit op 408 pk en 660 Nm koppel. De e-tron heeft een 95 kWh batterij en de actieradius bedraagt 400 kilometer volgens de WLPT-cyclus (net zoals de EQC), wat niet heel bijzonder is. Wie remt met de e-tron wint energie. Ook dat is an sich niets nieuws, maar volgens Audi is de e-tron de enige elektrische auto die met 90 procent van de afremacties energie weet te winnen. Met de e-tron kan zowel AC als DC worden geladen tot 150 kW. In het gunstigste geval duurt het ongeveer 30 minuten om de batterij voor 80 procent op te laden. Wie thuis wilt laden kan een 9.6-kW lader aansluiten op een 240 of 120 volt stopcontact. De e-tron heeft een top van 200 km/u. Door de aanwezige elektropower gaat een sprintje naar de honderd wel rap. De e-tron heeft daar 5,5 seconden voor nodig.
 
https://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-dit-is-de-nieuwe-audi-e-tron-114779


9,6kW lader aan 230V?

Gemiddeld huis is 40A aan 230V is 9,2kW.
Dus wie kan dat thuis opladen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • 3000
      By 3000
      In het topic van @Goesting z'n Stromer merkte ik dat er precies wel plaats is voor een algemeen topic over ebikes.  Kwestie van zijn topic niet vol te zetten met algemene klap over fietsen. 
      Momenteel twijfel ik over de Vanmoof S3. Voor €1998 heeft die echt veel voor z'n geld, en die limiter valt eenvoudig op 32kmh te zetten... 😬 Of zijn er andere fietsen voor max 2500 euro die ik moet overwegen?
    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
      The Mercedes-Benz EQS has been spied testing once again on the streets of Germany, this time with less camo than before.
      Notice that the plastic cladding on the hood has been trimmed down and the stickers covering the upper and lower grilles have been cut. The headlights are more visible too, with their incorporated LED DRLs, and the door handles are different and appear to have a pop-out design.
      The fake exhaust pipes are gone and the rear bumper now looks cleaner. There is also less cladding on the tailgate, so the tiny wing is more visible. Last, but definitely not least, the provisional taillights have been replaced with a new set that will bring it closer to some of the automaker’s modern vehicles.
      A challenger to the likes of the Porsche Taycan and Tesla Model S, as well as the upcoming Audi e-tron GT and BMW i7, the EQS will be built on the MEA platform and should be offered from launch with a dual-motor setup. The base model is understood to pack over 400 HP, and the range might be topped by a very potent version, which could partly be the work of AMG, with nearly 600 HP.
      Daimler’s head honcho, Ola Kallenius, has recently confirmed the range of the electric flagship sedan, which will stand at over 435 miles (700 km) on a single charge, in the WLTP cycle. Mind you, this will be in the range-topping non-AMG variant of the car, but even the base model is believed to achieve over 310 miles (500 km).






    • Phil
      By Phil
      Officieel: BMW iX3, eindelijk volledig elektrisch (2020)
      14/07/2020   Na veel teasers en gelekte beelden heeft BMW het doek van zijn volledig elektrische X3 gehaald. Die krijgt de naam iX3, gebruikt een batterij met capaciteit van 80 kWh en een elektromotor van 286 pk.   In 2013 bracht BMW met de i3 al een volledig elektrisch model op de markt, in autojaren nog lang voor er sprake was van strenge uitstootnormen in 2020. Opmerkelijk genoeg is deze iX3 nog maar het tweede volledig elektrische model. Hoewel er binnenkort nog enkele aankomen, zoals de i4, concentreerden de Beiers zich de afgelopen jaren vooral op plug-inhybrides.
        WLTP-cijfers
      Deze iX3 is dus de eerste volledig elektrische SUV van BMW, enkele jaren nadat zijn grootste concurrenten bij Audi en Mercedes al met de E-Tron en de EQC op de proppen kwamen. De BMW iX3 gebruikt een gelijkaardige batterijcapaciteit als die van de EQC (80 kWh) en een kleinere dan die van de E-Tron (95 kWh). De Beier zegt verder te geraken op een volle batterij. De iX3 geeft 460 WLTP-kilometers op, de E-Tron 436 kilometer en de EQC 417 kilometer, al moet je dat in de praktijk natuurlijk met een korrel zout nemen.
      BMW werkte de batterij in de vloer in. Dat voegt flink 500 kilogram toe aan het gewicht en daardoor wordt de kofferruimte nipt kleiner: van 550 naar 510 liter, en van 1.600 naar 1.560 liter met de achterbank neergeklapt. De elektromotor waaraan de batterij gekoppeld is, is 286 pk en 400 Nm sterk, en moet de iX3 in 6,8 seconden naar 100 km/u stuwen. Bij 180 km/u houdt hij het voor bekeken. Slepen kan overigens ook, tot 750 kilogram.
      Opladen doe je al rijdend met verschillende gradaties van energierecuperatie, en stilstaand aan een snellader tot 150 kW. Op die manier moet je tot 80 procent van het batterijniveau kunnen bijladen in 34 minuten. Eenfasig laden gebeurt aan 7,4 kW, driefasig aan 11 kW. In dat laatste geval is de batterij in 7,5 uur volledig volgeladen.
      Herkenningspunten
      Visueel herken je deze BMW iX3 meteen aan zijn gewijzigde radiatorrooster, terwijl hij nog enkele specifieke details in de bumpers krijgt. Opmerken laat hij zich helemaal met de specifieke aerodynamische velgen en de felblauwe accenten. Het radiatorrooster is weliswaar niet helemaal toegewerkt: het laat toch nog een luchtstroom door die bepaalde onderdelen van de aandrijflijn toch nog van koeling voorziet. Binnenin wijzen blauwe accenten, specifieke logo’s, en lichtjes andere displays op het verschil met de gewone X3.
      Het zwaartepunt van deze iX3 komt door de batterij zo’n 7,5 centimeter lager te liggen. Adaptieve dempers zijn standaard, adaptieve M-dempers kunnen later als een over-the-air-update worden bijbesteld. Opmerkelijk: BMW werkte als optie ook een rijgeluid uit, dat zowel binnenin als buiten de auto te horen is.
      Prijs
      De BMW iX3 gaat later dit jaar in productie. Niet in Spartanburg, zoals de gewone X3, maar in China. De standaarduitvoering heet “Inspiring” en krijgt navigatie mee, Apple CarPlay, airco met drie zones, een automatische achterklep enzovoort. De uitvoering “Impressive” voegt er 20-duimsvelgen, sportzetels, een Harman Kardon-installatie, een head-updisplay en uitgebreide parkeerhulp aan toe. Bij ons krijgt de BMW iX3 een prijskaartje mee van 69.950 euro.
       
      Bron: Autofans
    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
      Spy photos of the BMW i7, the brand’s electric 7 Series, aren’t new. Images of the all-electric sedan emerged late last year, but at the time, it wore the body of the current 7 Series. That’s no longer the case. New spy photos show the BMW i7 covered in camouflage trying to hide its unique design, though there are some things the automaker can’t hide.
      While we expect the i7 to share its look with the upcoming 7 Series update, it appears it’ll have some unique styling features. The front end is a bit more shark nosed than before with the headlights looking to sit lower on the face than before; however, they may not be production units or they’re part of BMW’s camouflage. We can also spot a new design for the door handles.
      One thing BMW couldn’t hide well were the multiple cameras on the outside of the car, which could hint at the model’s potential to offer partially self-driving technologies. BMW would be following other luxury automakers that are increasingly focusing on infusing such technology into their top models. There appears to be a camera just above the grille, one in the shark fin antenna, and one on each front fender. There are also seems to be sensors along the car’s side sills, too.
      Rumors persist that the new i7 will be the model’s most potent offering. Powertrain details remain corralled in the Speculation category. However, it could offer as much as 650 horsepower (484 kilowatts) or more, supplanting the M760i with its twin-turbo 6.6-liter V12 engine as the car’s most potent option. Allegedly, the car’s battery pack could offer up to 400 miles (644 kilometers of range). BMW likely won’t confirm these details anytime soon as we don’t expect the i7 to arrive until 2022.
      Source: Carpix




       





       
    • tuscani
      By tuscani
      https://www.polestar.com/nl-be/polestar-2/configurator/534EDPI1E00072800RF8000_00000001150__1150#summary
      Aangezien er een configurator bestaat en je kan bestellen (levering 2020) mag er een topic bij nieuwe wagens vermoed ik?
      2 elektromotoren (achter- en vooras), Vermogen 300 kW / 408 pk, Koppel 660 Nm
      Bereik doel: 500 km (WLTP)
      Batterijen: 78 kWh in 27 modules
      0 tot 100 Kilometer per uur : 4,7 sec
      prijs begint vanaf 59000€

       

       

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions