Ga naar inhoud

2019 Audi e-Tron


Audi S8

Aanbevolen berichten

Het merk uit Ingolstadt laat weten dat de e-tron wordt aangedreven door twee elektromotoren en een nieuwe generatie Quattro. Deze nieuwe variant van het wereldberoemde vierwielaandrijvingssysteem van Audi verdeelt de aandrijfkracht variabel over de twee aangedreven assen. Het systeemvermogen komt uit op 408 pk en 660 Nm koppel. De e-tron heeft een 95 kWh batterij en de actieradius bedraagt 400 kilometer volgens de WLPT-cyclus (net zoals de EQC), wat niet heel bijzonder is. Wie remt met de e-tron wint energie. Ook dat is an sich niets nieuws, maar volgens Audi is de e-tron de enige elektrische auto die met 90 procent van de afremacties energie weet te winnen. Met de e-tron kan zowel AC als DC worden geladen tot 150 kW. In het gunstigste geval duurt het ongeveer 30 minuten om de batterij voor 80 procent op te laden. Wie thuis wilt laden kan een 9.6-kW lader aansluiten op een 240 of 120 volt stopcontact. De e-tron heeft een top van 200 km/u. Door de aanwezige elektropower gaat een sprintje naar de honderd wel rap. De e-tron heeft daar 5,5 seconden voor nodig.

 

https://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-dit-is-de-nieuwe-audi-e-tron-114779

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Audi S8 said:

Prijzen in de USA vanaf $74,800, da's wel heel scherp en ver onder de $83,000 basisprijs van de Model X.

Ja, maar op de Model X heb je misschien 4 opties. Is dat hier ook zo, of is het qua opties een typische Audi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zei in het EQC topic, Audi en BMW zullen met gelijkaardige specs komen ;)

Deze heeft exact even veel pk en kleine 100 Nm minder dan de Benz, grotere batterij maar kan ever ver geraken.

Audi is iets langzamer van 0-100 maar kan wel 20 km/u harder.

Mooie auto dit, en qua prijs ook zeer gelijkaardig, 75-80k..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi, al moeten al die grijze accenten wel weg bij de blauwe (in koetswerkkleur als het kan, want nu heb je blauw grijs en zwart door elkaar)

die spiegels zijn knap! maar verbruiken toch ook elektriciteit? kunnen ze toch beter gewone plaatsen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Audi S8 said:

Prijzen in de USA vanaf $74,800, da's wel heel scherp en ver onder de $83,000 basisprijs van de Model X.

Dit is een auto ter grootte van een Q5. Vergelijk het met de EQC en de X3, niet met een grote SUV met derde zitrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, wooter zei:

Dit is een auto ter grootte van een Q5. Vergelijk het met de EQC en de X3, niet met een grote SUV met derde zitrij.

Dus een Q5 meet 4,9m? Laat me niet lachen. De e-tron is nagenoeg even groot als een Q7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Cw van 0,28 met camera's ipv spiegels. Als je dan ergens woont waar de camera's niet zijn toegelaten maar je de spiegels moet hebben, zit je met een Cw die even groot is als een I-Pace.

Met eenzelfde batterij en eenzelfde Cw, voorspel ik even slechte cijfers qua verbruik en range.

Ik voorspel dit:

image.png.5531ea7891afff3b9f6a395c34f15c4a.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, wooter zei:

Nagenoeg = kleiner, en het dak is lager. Ook geen derde rij.

So what? Hoe functioneel is die 3e zitrij volgens jou?
De E-Tron is een C-segment SUV zoals de Q7 en geen B-segment SUV zoals de Q5.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, wooter zei:

Nagenoeg = kleiner, en het dak is lager. Ook geen derde rij.

de Q8 (etron) is volgens mij eerder een X6 variant. dus een sportievere Q7 qua maat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Audi S8 said:

So what? Hoe functioneel is die 3e zitrij volgens jou?
De E-Tron is een C-segment SUV zoals de Q7 en geen B-segment SUV zoals de Q5.

In een Model X kunnen volwassenen comfortabel op die 3e zitrij zitten.

Ik heb afgelopen juni 1600km gedaan met een volwassene op de 3e zitrij die er nu nog lyrisch over spreekt.

Ik denk dat je snel gaat merken dat een Model X niet te vergelijken valt met een E-tron die duidelijk kleiner is. Dan op prijs gaan wijzen, en er ook even nalaten om erbij te vermelden dat je bij een Model X momenteel enkel maar meerprijzen hebt voor het vermogen, de kleur, velgen, het nepleder, aantal zetels op de middelste rij, autopilot en zelfrijdende functies, maar dat alle andere dingen standaard zijn. Juichen dat een kale E-tron 9K goedkoper is, is dan iemand vrolijk maken met een dooie vis.

Maar het interieur zal klassieker zijn dus als je gaat snacken kan je dat in een vertrouwde omgeving doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

4 minuten geleden, wooter zei:

In een Model X kunnen volwassenen comfortabel op die 3e zitrij zitten.

Ik heb afgelopen juni 1600km gedaan met een volwassene op de 3e zitrij die er nu nog lyrisch over spreekt.

Echt een USP voor de moderne Turk met geld en een gezin als ware het een roedel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, wooter said:

In een Model X kunnen volwassenen comfortabel op die 3e zitrij zitten.

Een Model X is dan ook geen SUV met een 3de zitrij maar een volumewagen.

Knap ding jammer dat ze (wellicht) niet aan de range van een Tesla gaan geraken, zoals fuel ook aangaf, de instapprijs is doorgaans geen referentie bij Audi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kotsmoe, is dat gewoon, 'heel erg moe' ,lijk keimoe?  Da's gewoon saai.

Veel pittiger is het kotsmoe te interpreteren als uitgeput en uitgedroogd van het kotsen.

mvg, uw taaladviseur.

Link naar reactie
Delen op andere sites



Het merk uit Ingolstadt laat weten dat de e-tron wordt aangedreven door twee elektromotoren en een nieuwe generatie Quattro. Deze nieuwe variant van het wereldberoemde vierwielaandrijvingssysteem van Audi verdeelt de aandrijfkracht variabel over de twee aangedreven assen. Het systeemvermogen komt uit op 408 pk en 660 Nm koppel. De e-tron heeft een 95 kWh batterij en de actieradius bedraagt 400 kilometer volgens de WLPT-cyclus (net zoals de EQC), wat niet heel bijzonder is. Wie remt met de e-tron wint energie. Ook dat is an sich niets nieuws, maar volgens Audi is de e-tron de enige elektrische auto die met 90 procent van de afremacties energie weet te winnen. Met de e-tron kan zowel AC als DC worden geladen tot 150 kW. In het gunstigste geval duurt het ongeveer 30 minuten om de batterij voor 80 procent op te laden. Wie thuis wilt laden kan een 9.6-kW lader aansluiten op een 240 of 120 volt stopcontact. De e-tron heeft een top van 200 km/u. Door de aanwezige elektropower gaat een sprintje naar de honderd wel rap. De e-tron heeft daar 5,5 seconden voor nodig.
 
https://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-dit-is-de-nieuwe-audi-e-tron-114779


9,6kW lader aan 230V?

Gemiddeld huis is 40A aan 230V is 9,2kW.
Dus wie kan dat thuis opladen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid