Ga naar inhoud

2019 Audi e-Tron


Audi S8

Aanbevolen berichten

Just now, wooter said:

Het is een optie van ettelijke wetten. De concepten van Tesla waren ook altijd zonder spiegels, maar de wetgever liet dat niet toe.

Nog altijd niet overigens.

In Europa wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, wooter zei:

Het is een optie van ettelijke wetten. De concepten van Tesla waren ook altijd zonder spiegels, maar de wetgever liet dat niet toe.

Nog altijd niet overigens.

aaaah, we hebben iets gevonden waar andere merken beter in zijn dan tesla. :D

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, wooter zei:

In een Model X kunnen volwassenen comfortabel op die 3e zitrij zitten.

 

op een etron zitten camera's ipv spiegels. iets wat tesla niet gedaan krijgt.

 

 

neh

:D

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een grotere Model X is mét spiegels zuiniger dan een e-tron zonder spiegels :ninja:

De 8 camera's op een Model X zorgen ervoor dat dat ding in grote mate automatisch rijdt op snelwegen en grote verbindingswegen :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Luidt e-tron van audi het einde van Tesla in?" titelt de standaard. tja ik weet niet ik denk dat er volgend jaar wel heel wat meer model 3'tjes hier gaan rondbollen dan elektrische audi's... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, stijn82 zei:

"Luidt e-tron van audi het einde van Tesla in?" titelt de standaard. tja ik weet niet ik denk dat er volgend jaar wel heel wat meer model 3'tjes hier gaan rondbollen dan elektrische audi's... 

 

Bwa, een tesla 3 €65000 of een audi van €80000.

In leasing kijken ze naar de restwaarde.

Ik durf zo een voorspellingen niet doen...

Welke zou jij kopen tweedehands, aan halve prijs ?

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, wooter zei:

Wil je er echt een Tesla topic van maken? Ik heb genoeg links om aan te tonen dat een Tesla sneller verkoopt en beter zijn waarde houdt dan een Audi.

Neen 😉😆

En al zeker geen tesla forum... 👹

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minutes ago, Dirk75 said:

Bwa, een tesla 3 €65000 of een audi van €80000.

In leasing kijken ze naar de restwaarde.

Ik durf zo een voorspellingen niet doen...

Welke zou jij kopen tweedehands, aan halve prijs ?

je vergeet wel de opties bij audi er bij te tellen en de startprijs is 82.400€. Een 'kale' tesla 3 (wellicht ook in 2019 leverbaar) zal rond de 45k zitten.. en die zal kwa rijbereik ook al wel in de buurt komen ( 350 km). En als ik zou moeten kiezen tussen een full option tesla 3 voor 65k en een rijbereik van 500 km (EPA meting), of een kale e-tron voor 82k met 400 km bereik (WLTP) .. nja dan ga ik ze in elk geval toch eerst aan een grondige test onderwerpen ;) 

En tweedehands... ik heb geen glazen bol, je zal nog een jaar of 4-5 mogen wachten eer je die aan halve prijs kan kopen. 

Mocht ik nu 2e hands kopen: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/nissan-leaf-150ch-40kwh-tekna-elektrisch-wit-860ffd72-e58f-45de-a5cc-bfc2b5be4180?cldtidx=7

nu geloof ik best dat de e-tron goed in de markt zal liggen, maar de productiecapaciteit is beperkt.. vandaar mijn voorspelling over het grotere aantal tesla's. 

 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan we nu al een Model 3 met een E-Tron vergelijken? Dat is als zeggen dat je twijfelt tussen een C-klasse en een Q7? Nogal logisch dat zr een groot prijsverschil is.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, wooter zei:

't was Dirk die die scheve vergelijking maakt.

Het was Stijn die over tesla 3 begon.

nb: een tesla 3 aan €45000 ga je hier de eerste 2 jaar niet zien rondrijden.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het artikel:

Voor Tesla breken moeilijke tijden aan

Met de lancering van de Audi e-tron komt Tesla in een moeilijke nieuwe realiteit terecht: opboksen tegen rivalen met veel meer ‘brand-power’ en bakken ervaring.


Het tijdperk dat Tesla alleenheerser was in het premiumsegment van elektrische wagens komt aan zijn einde. Afgelopen nacht stelde Audi zijn langverwachte, volledig elektrische e-tron voor in San Francisco. De SUV, die in de fabriek van Vorst zal worden gebouwd, zal 82.400 euro kosten en heeft volgens Audi een actieradius van meer dan 400 kilometer. Met snelladers laad je de lege batterij in 30 minuten op tot 80 procent van haar capaciteit.

Prestige van de vier ringen

Daarmee lijkt de e-tron hard op de SUV van Tesla, de Model X. Alleen verschilt het prijskaartje sterk. De Tesla kost makkelijk 15.000 euro meer. En dus is de e-tron een bron van kopzorgen voor Tesla-ceo Elon Musk. ‘Er zal zeker een verschuiving komen van het publiek van Tesla’s Model X naar de Audi e-tron’, meent Tony Verhelle van Autogids. ‘Tesla kampt met productieproblemen, komt de laatste tijd negatief in het nieuws. Aan de Model S en X zijn ook vaak mankementen. Dat kan ertoe leiden dat mensen nu naar de traditionele constructeurs zullen kijken, zoals Audi. Dat heeft ook nog het prestige van de vier ringen.’

Want in de autosector vormen specificaties maar de helft van de aantrekkingskracht van een wagen. Minstens even belangrijk is de uitstraling van een merk. ‘Het automerk drukt de persoonlijkheid of de aspiraties uit van de chauffeur’, stelt marketingexpert Fons Van Dyck van Think BBDO.

En daar staat Elon Musk zwak. Want hoezeer Tesla ook een hype is, het merk Audi staat nog veel sterker. ‘Tesla blijft een nichemerk’, zegt Van Dyck. ‘Geliefd bij analisten, journalisten en mensen die met technologie bezig zijn, maar qua sterkte van het merk heeft Audi zeker een streepje voor. Audi is veel meer matuur en veel bekender bij een breed publiek.’

Stortvloed op komst

Boven op de problemen die Tesla teisteren, van productieproblemen met de ‘goedkope’ Model 3 tot het onstabiele gedrag van ceo Elon Musk, komt dus de komst van prestigieuze titanen van de autosector op de elektrische markt. Want niet enkel Audi komt aanzetten, ook Jaguar zet de aanval in met zijn I-Pace, en Mercedes-Benz met zijn Mercedes EQC. Allemaal automerken met namen en logo’s die al decennialang klinken als een klok, met auto’s die op technisch vlak naast Tesla’s duurdere alternatieven kunnen staan.

En daar blijft het niet bij. ‘In 2019 volgt er een waterval van elektrische wagens die op de markt komen’, zegt Verhelle. Zoals de Audi e-tron Sportback, een coupé-variant van de pas gelanceerde SUV e-tron. Die zal volop de concurrentie met Tesla’s Model S aangaan. En daarnaast komen er ook elektrische wagens in lagere prijsklassen aan, zoals de elektrische I.D.-reeks van Volkswagen.

Einde van Tesla?

Wordt dit offensief van de groten het begin van het einde van Tesla? ‘Er is een grote kans’, zegt Verhelle. ‘Ik bewonder de aandeelhouders dat ze nog altijd in Tesla blijven investeren, want veel is er (op financieel vlak, red.) nog niet uitgekomen. De beurswaarde van Tesla is puur kunstmatig, die zou snel naar beneden kunnen donderen.’

Dat Tesla tenondergaat zou zelfs compleet logisch zijn, argumenteert Van Dyck. ‘Voor wie de geschiedenis van technologiebedrijven kent is dat zelfs heel voorspelbaar’, zegt hij. ‘Het zijn zelden de innovatoren die overleven of marktleider worden. Daar is al veel wetenschappelijk onderzoek naar verricht. Meestal zijn het de slimme volgers die op termijn het meest succesvol blijken.’

Dat Elon Musk in een recent en veelbesproken interview met de New York Times zei dat hij 120 uur per week werkt en volop aan de pillen zit om de slaap te vatten, illustreert volgens Verhelle dat ook de ceo van Tesla zich daarvan bewust is – al zal hij dat natuurlijk nooit openlijk zeggen.

Het kan ook anders lopen

Toch heeft niemand een glazen bol; het kan natuurlijk ook helemaal anders uitdraaien. Zo toonde Patrick Hummel, analist van het doorgaans Tesla-kritische UBS zich positief over de levensverwachting van Musks bedrijf. Hij was namelijk helemaal niet onder de indruk van het aanbod dat Audi nu in de markt zet. ‘De e-tron onderstreept dat Tesla inhalen moeilijker is dan velen hadden verwacht’, stelde hij in een nota waaruit zender CNBC citeert. Hij noemt de lancering van de e-tron ‘een nieuwe overwinning voor Tesla’.

Hij haalt daarvoor technische argumenten aan: over het rijbereik van de Audi dat lager ligt en de tragere acceleratie. Volgens hem hebben de traditionele spelers Tesla qua aandrijving nog altijd niet ingehaald. Volgens hem zal dat de vraag naar de e-tron drukken, en in de kaarten van Tesla spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, stijn82 zei:

jij hebt wel een glazen bol?

Wacht, nu bestellen is 12 tot 18 maanden wachten. En alleen de long range ea.

De 35000$ komt veel later, zelfs in  usa. Zijn gegevens... Om de rendabiliteit te waarborgen, prijs van de batterijen gaan pas naar beneden bij grote productie.

Die 35000$ is zonder btw en enige invoertaxen...

https://www.theguardian.com/technology/2018/may/25/tesla-model-3-tax-credits-elon-musk-buy

@wooter ?

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Productie van de base model zou binnen dit en 8 maanden van start gaan. dan denk ik dat het wellicht minder dan 2 jaar zal duren eer ze hier rond bollen. 

wat bedraagt de levertijd van de e-tron trouwens? met de huidige voorziene productiecapaciteit (ik dacht 20000 per jaar? vind het niet terug maar dacht zoiets gelezen te hebben) zal dat ook wel snel meer dan een jaar worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, stijn82 zei:

Productie van de base model zou binnen dit en 8 maanden van start gaan. dan denk ik dat het wellicht minder dan 2 jaar zal duren eer ze hier rond bollen. 

wat bedraagt de levertijd van de e-tron trouwens? met de huidige voorziene productiecapaciteit (ik dacht 20000 per jaar? vind het niet terug maar dacht zoiets gelezen te hebben) zal dat ook wel snel meer dan een jaar worden. 

12 tot 18 maanden levertermijn...  zou van start gaan...  allemaal variabelen... ik steek mijn hand daar niet voor in het vuur.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, stijn82 zei:

Daarom dat ik spreek van 45k € . 

Ik haalde ook €45k aan.. met die denkwijze. En eigenlijk is dit de 35000$ versie.

Die pas later komt.

ik ben dit topic aan het vervuilen, sorry. Ik stop hier over tesla.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle nieuws over levertermijnen over de Model 3 vind je in het Model 3 topic. Ik ga dat hier niet herhalen.\

Over deze e-tron is de informatie beperkt.

0,28 Cw voor het model met camera's, 0,30 Cw voor het model met spiegels. En 95kWh batterij.

Enige wat ik nog gevonden heb is dat het ding dus aan maximum 150kW zou kunnen laden (mits er een DC snellader is met dergelijk vermogen), en dat je tot 80% aan die snelheid kan laden en tot 98% aan 50kW. Dit zijn cijfers waar Tesla momenteel niet aan komt, daar begint de laadsnelheid te temperen eens de 50-60% voorbij en daalt tot 4kW net aan 99%. Bij Tesla is dat gedaan om de batterijen te beschermen, ik weet niet wat Audi doet om hogere vermogens toe te laten.

Nog een interessante: Audi geeft 8 jaar garantie op de batterijen, tot 160000km. Tesla geeft 8 jaar garantie zonder kilometer-limiet op de Model S en X.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid