Ga naar inhoud

2019 Audi e-Tron


Audi S8

Aanbevolen berichten

Alle Tesla’s zijn vrij gemediatiseerd gedisassemblisseerd door verschillende onderzoeksfirma’s en elke Tesla sinds de Model S is altijd de veiligste in zijn klasse gebleken in crashtesten. Geen idee dus waar je die claims haalt alsof Tesla’s met haken en ogen aan mekaar hangen en het daarom is dat de concurrentie er niet aan geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GM heeft overigens een veel grotere schuld, en dat is na eens failliet te zijn gegaan, en het is niet alsof Tesla subsidies krijgen omdat ze verlies maken. Ze krijgen belastingsvoordelen van lokale overheden om hun fabrieken daar te plaatsen, net zoals de concurrentie (Ford kreeg zo de terreinen in Genk gratis in de jaren 60 + verlaagde belastingen).

De enige Credits waarvan sprake is die die Tesla verkoopt aan de concurrentie omdat de concurrentie met een te hoge uitstoot van hun wagenpark zit en door credits van Tesla aan te kopen hun taksen kunnen verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het kort: je kent er moedwillig niks van of heb je onzorgvuldig geïnformeerd, misschien omdat de realiteit je niet aanstaat dat de klassieke autobouwers al jaren op hun luie zak rijk worden van incrementele kleine verbeteringen waar de sector elke 2 jaar een nieuw model voor ging kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Bouncing Bullet zei:

.. feit is dat vele OEMs zo een kar nooit zouden gebouwd zouden hebben omdat het gewoonweg financiële put zou zijn op het vlak van garantie en schade-claims en een afbreuk aan bedrijfsinterne regels en vereisten. 

 

14 minuten geleden, wooter zei:

Geen idee dus waar je die claims haalt ..

Begrijpend voorlezen doet de Tesla nog niet zo te zien. Ik lees daar toch niks over claims aan Tesla.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijpend voorlezen doet de Tesla nog niet zo te zien. Ik lees daar toch niks over claims aan Tesla.

Ik lees daar dat Tesla zich zou blootstellen aan schadeclaims en interne regels overtreden.

Weet je welke merken daar last van hebben?

VW heeft zoiets nu aan de hand, iets met diesels... misschien heb je ervan gehoord...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees daar dat de gekende merken het niet aandurfden om een ‘Tesla’ op de markt te brengen aangezien ze bang waren dat hun klanten het produkt niet ver genoeg ontwikkeld zouden vinden terwijl Tesla wel de ‘moed’ heeft gehad om de pioniersrol te pakken.

Wat dieselgat hier nu weer mee van doen heeft weet ik niet ............ maar ja; bij elke ‘aanval’ op Tesla moet jij schijnbaar iets anders erbij halen. 

Telkens neem ik me dan ook weer voor om niet te reageren aangezien het telkens weer zinloze reacties oplevert. Spijtig dat een interessant onderwerp (in de toekomst zullen we er niet meer aan ontsnappen om ons te verdiepen in EV .... zoals binnen 1,5 jaar als mijn madam haar nieuwe firmakar moet kiezen binnen een bedrijf dat zich sterk EV oriënteert) de mensen hier zo tegen gemaakt wordt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, wooter said:


Ik lees daar dat Tesla zich zou blootstellen aan schadeclaims en interne regels overtreden.

Dan raad ik aan om je nog snel in te schrijven voor het 3de leerjaar, want dat staat er toch echt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees daar dat de gekende merken het niet aandurfden om een ‘Tesla’ op de markt te brengen aangezien ze bang waren dat hun klanten het produkt niet ver genoeg ontwikkeld zouden vinden terwijl Tesla wel de ‘moed’ heeft gehad om de pioniersrol te pakken.

Wat dieselgat hier nu weer mee van doen heeft weet ik niet ............ maar ja; bij elke ‘aanval’ op Tesla moet jij schijnbaar iets anders erbij halen. 

Telkens neem ik me dan ook weer voor om niet te reageren aangezien het telkens weer zinloze reacties oplevert. Spijtig dat een interessant onderwerp (in de toekomst zullen we er niet meer aan ontsnappen om ons te verdiepen in EV .... zoals binnen 1,5 jaar als mijn madam haar nieuwe firmakar moet kiezen binnen een bedrijf dat zich sterk EV oriënteert) de mensen hier zo tegen gemaakt wordt. 

Tja dat is echt niet wat ik lees in het epistel. Het begint positief maar in het tweede deel lees ik echt wel dat de gevestigde merken hoekjes er niet willen afrijden wat insinueert dat Tesla dat wel zou doen, tezamen met schuld afwegen tegen subsidies.

 

Maar goed: on topic:

http://www.autonews.com/article/20180924/RETAIL/180929905/audi-etron-inventory-reservation

 

En hetzelfde verhaal zonder spin:

https://insideevs.com/audi-no-stock-e-tron-dealerships-special-order/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig. Ofwel willen ze de e-tron gewoon niet verkopen ofwel kan heel het showroom concept (en eigenlijk heel het dealernetwerk) naar de prullenbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, stijn82 zei:

Grappig. Ofwel willen ze de e-tron gewoon niet verkopen ofwel kan heel het showroom concept (en eigenlijk heel het dealernetwerk) naar de prullenbak.

Awel, ik zou het dan eerder omschrijven als frappant. Als bijvoorbeeld een merk als Ferrari dat doet, is het dan 'grappig'? 
Ik benadruk al jaren dat de retail (en dus dealernetwerken) in slechte papieren zit... Omdat de wereld reeds verbonden is dankzij het internet. Omdat merken controle willen uitvoeren op de gehele ervaring van de klant. Omdat het ultiem ook efficiënter kan zonder tussenpersonen. Het aanleggen van een stock kan aantrekkelijk zijn voor kopers die op zoek zijn naar instant gratification. Maar dat is per definitie een cashflow ramp voor de constructeur. Het is dan ook geen verrassing als ze enkel BTO verkopen. Hoe deed Tesla het (retorische vraag mannen)... in 2009 kreeg ik dit in mijn mailbox: "The reservation fee for the Model S Signature Series is EUR 30,000". En wanneer zou ik de wagen gekregen hebben, eind 2013?

Model 3/Roadster reservaties zijn wat dat betreft niet zo gek verschillend. Ik denk dat Tesla de weg geplaveid heeft om zo'n schaarste acceptabel te maken. Het spel van een product aan te kondigen, pas jaren later opleveren (ondertussen een voorschotje vragen). Ik kan hooguit 3 maand wachten, als het niet sneller kan, hoeft het voor mij niet... wil dus zeggen dat ik in de praktijk nog eerder een 2e hands zou kopen om dergelijke wachttijden te vermijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar daartegenover staat dat de markt in de VS echt niet wacht op BTO en het normaal is dat daar dealer lots vol staan van nieuwe stockwagens, en dat is de basis van de opmerking.

Daarom des te opvallender dat Tesla wel door BTO zolang kon werken, hoewel ze nu met de Model 3 naar een stock opschuiven - gezien de aantallen mensen die vandaag bestellen en op 2 weken hun auto hebben, als ze een courante combinatie van kleur en aandrijving hebben gekozen; alle andere huidige opties dan buitenkleur en velgen op een RWD zijn nl. softwarematig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, 'k snap de Amerikaanse auto-verkoop ook wel. Eigenlijk heeft Tesla nog altijd geen stock hé. Een stock zijn wagens die niet verkocht zijn. In het geval van Tesla en de Model 3, zijn er nog steeds veel wachtenden, ze zijn maw verkocht maar ze krijgen die hoeveelheid wagens op dit eigenste ogenblik niet snel genoeg de deur uit. Noem het een logistiek probleem, geen strategie. Er dienen zich al vrijwilligers aan vanuit de community om de wagens mee te helpen opleveren, wat ze nog gaan toelaten ook. Op zich fijn om zo'n hechte community te zien, daar niet van. Maar dit is het Audi E-tron topic, in hoeveel bochten zitten we ons te wringen om te concluderen dat wat Audi doet niet vreemd is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, wooter zei:

In het kort: je kent er moedwillig niks van of heb je onzorgvuldig geïnformeerd, misschien omdat de realiteit je niet aanstaat dat de klassieke autobouwers al jaren op hun luie zak rijk worden van incrementele kleine verbeteringen waar de sector elke 2 jaar een nieuw model voor ging kopen.

 

Ik ben er vrij zeker van dat @Bouncing Bullet gezien zijn job veel meer weet dan hetgeen jij nu wilt proberen laten uitschijnen omdat het weer niet in het Teslakraam past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat hierop al gealludeerd is, na vergelijkbare claims van hem... Maar hij mag omwille van zijn functie het achterste van zijn tong niet laten zien, en wat hij alludeert is in tegenspraak met waar andere onderzoeksbureau's zijn mee uitgekomen. En blijkbaar is waar hij op alludeert ook niet gekend in de media wat ervoor zorgt dat de private kennis zijn werkgever niks opbrengt want mensen blijven Tesla's kopen.

Dus ja, boeie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder vind ik het naïef om te denken dat batterijen automagisch beter worden in 2020, zonder dat er vraag naar is. Vraag creëert een noodzaak om te verbeteren, en creëert betere batterijen.

Verder moeten Duitse constructeurs vooral niet teveel claimen dat Tesla sjoemelt. Er zitten verdorie kaderleden van VW en Audi in de gevangenis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de E-tron. 

Hoe geweldig is het niet dat Audi meteen toont hoe ze zo'n EV verder kunnen verfijnen met camera's als achteruitkijkspiegels. Dat heeft namelijk ook als doel om windgeruis te beperken, minder parasitaire geluiden als gevolg, waardoor je nog meer van de stilte kan genieten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel mooie video, maar als je weet dat Audi journalisten naar Namibië brengt, Jaguar journalisten naar Portugal overvliegt, en Tesla doet zo een incentives niet... En natuurlijk ook geen praktisch inzicht over hoe dat laden gaat of wat de reële range is... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel mooie video, maar als je weet dat Audi journalisten naar Namibië brengt, Jaguar journalisten naar Portugal overvliegt, en Tesla doet zo een incentives niet... En natuurlijk ook geen praktisch inzicht over hoe dat laden gaat of wat de reële range is... [emoji4]
Das wat hij zegt hé, pas als ze hem binnenkort in Nederland gaan testen ga je een idee hebben over dit alles.

Zijn vermoeden is dat er nog versies gaan komen zoals bij Tesla. Als deze effectief al 400km kan dan ga ik ervan uit dat de zwaardere versies wel eens echt potten kunnen breken.



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Luv4DLM said:

Zijn vermoeden is dat er nog versies gaan komen zoals bij Tesla. Als deze effectief al 400km kan dan ga ik ervan uit dat de zwaardere versies wel eens echt potten kunnen breken.

Deze zal geen 400km halen:

  • Jaguar I-Pace volgens WLTP haalt 470km
  • Audi e-Tron quattro heeft een vergelijkbare luchtweerstand als de I-Pace
  • I-Pace haalt ~300km in reele testen
  • Met een vergelijkbare luchtweerstand maar mindere range op WLTP is dus de verwachting dat de e-tron minder range effectief heeft dan de I-Pace.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid