Ga naar inhoud

Welke kleur voor velgen Peugeot 106 XSI?


TomT

Speedline SL434, welke kleur?  

37 leden hebben gestemd

  1. 1. Speedline SL434, welke kleur?



Aanbevolen berichten

M'n eerste gedacht gaat naar antraciet, maar die blinkende rand doet me dan weer twijfelen. Dus zou eerder naar wit neigen, maar ben ook daar niet helemaal overtuigd.

De standaard wielen zijn eigenlijk ook best knap. Zet die kar iets lager en da's al een heel ander zicht.

Je kan ze ook herspuiten in 't antraciet. :D

$_86.JPG


Indien je voor wit gaat zou ik eerder gewoon een andere velg nemen, zoals deze:

106_XSI_205_CTI_4.jpg

$_86.JPG


Of deze:

Autolifers-Peugeot-106-pug-gti-rallye-cherry-s2-14.jpg

Autolifers-Peugeot-106-pug-gti-rallye-cherry-s2-12.jpg

P1210800.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

witte velgen zijn alleen maar mooi, als de rest uni is. (zonder zwarte plastiek bedoel ik)

allez dat trekt toch op geen hol, die 2 bordeauxkleurige, de rode met gespoten wielbogen is veel beter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

witte velgen zijn alleen maar mooi, als de rest uni is. (zonder zwarte plastiek bedoel ik)
allez dat trekt toch op geen hol, die 2 bordeauxkleurige, de rode met gespoten wielbogen is veel beter

Wheel gap lijkt groter, zeker op standaard hoogte. De zwarte wielbogen vind ik wel knap indien ie verlaagd is.


Die Michelin steelies van op de Rallye zijn natuurlijk ook erg knap. Maar is mss wat 'willen maar niet kunnen'. 

Is elke niet-originele velg niet een beetje 'willen maar niet kunnen'? [emoji14]
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

verdomme, in dat blauw :inlove::inlove::inlove:

Ik ben vooral fan van zijn zelfgemaakte hot engine bay air exit nozzles die hij in zijn deur ge...euhm...fabriceerd heeft. :inlove:  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, TomT said:

Wauw merci @Phil!:up::inlove:

 

Zou he het zien zitten om dat ook even te doen met wit en zilver?:oops:

Met plezier. Nee pak maar anraciet, zilver is wat gewoontjes en wit is niet proper te krijgen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Bon, ze zijn besteld! Het zijn de witte geworden.

 

Nu moet ik nog banden hebben. In de bandenmaat 195/50R15 blijkt er niet zoveel keuze qua sportieve banden.

Ik had zelf al de Toyo Proxes TR1 en de Michelin PS3 gevonden.

De Toyo’s zijn merkelijk goedkoper, maar hebben als je reviews mag geloven een vage communicatie bij zware belasting door de zeer zachte flanken. Net hierdoor blijven ze echter wel goed grippen rond de gripgrens in plaats van weg te breken.

Van de Michelin vind ik weinig slecht, maar als ik het mij goed herinner was de PS2 top, maar een van de opvolgers iets minder. Was dit de PS3 of PS4?

 

Wat kunnen de bandenspecialisten mij aanraden? Ik vermoed dat een E30 wat in dezelfde maat zit, wat kunnen de E30-peten hierover kwijt?

 

@gTa @Alexis @Mayonaise @PJH

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Dunlop Bluresponse steken in die maat.
Rijden pakken beter als de Toyo's naar mijn mening.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar moet de band aan voldoen? Zoek je echt performance, of eerder all weather?

Ik ben meer thuis in performance en zou dan gaan voor één van deze:
Toyo T1R is voor janetten, R1R of R888(R) is wat je wil bij Toyo :)
Nankang AR1 krijgt overal goeie reviews. Denniske is er ook tevreden van.
Yokohama AO48R is ook awesome, dat heb ik nu op de Exige liggen. AD08R zorgt voor iets meer regenbestendigheid.
Federal 595EVO zou ook goed zijn, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik weet ook niet of ze bestaan in die maat.

Vraag is alleen of je echt maximale grip wil op zo'n kistje. Want als je echt maximale grip gaat zoeken, dan gaat je ophanging al snel het zwakke punt worden (denk ik, geen idee hoe goed die stock is). En bovendien koop je dat voor de speelsheid, dus misschien is maximum attack dan niet wat je wenst.

Hoe dan ook, een sportieve velg met een goeie vierkante vlezige band op is wel supergeil op zo'n kistjes.



 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, PJH zei:

Waar moet de band aan voldoen? Zoek je echt performance, of eerder all weather?

Ik ben meer thuis in performance en zou dan gaan voor één van deze:
Toyo T1R is voor janetten, R1R of R888(R) is wat je wil bij Toyo :)
Nankang AR1 krijgt overal goeie reviews. Denniske is er ook tevreden van.
Yokohama AO48R is ook awesome, dat heb ik nu op de Exige liggen. AD08R zorgt voor iets meer regenbestendigheid.
Federal 595EVO zou ook goed zijn, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik weet ook niet of ze bestaan in die maat.

Vraag is alleen of je echt maximale grip wil op zo'n kistje. Want als je echt maximale grip gaat zoeken, dan gaat je ophanging al snel het zwakke punt worden (denk ik, geen idee hoe goed die stock is). En bovendien koop je dat voor de speelsheid, dus misschien is maximum attack dan niet wat je wenst.

Hoe dan ook, een sportieve velg met een goeie vierkante vlezige band op is wel supergeil op zo'n kistjes.



 

Goed punt! Performance wil ik zeker, maar zoals je zegt moet het wel speels blijven.

 

Toyo R888 is echt semi en dat wil ik sowieso niet omwille van de bruikbaarheid in de regen en de belasting op de ophanging. 

 

Een goede, sportieve straatband volstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Ik heb de Dunlop Bluresponse steken in die maat.
Rijden pakken beter als de Toyo's naar mijn mening.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
 

Bedankt voor de input! Kan je je ervaringen wat verder in detail toelichten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de input! Kan je je ervaringen wat verder in detail toelichten?
De T1R's hebben het probleem dat ze rap grip verlies hebben in de regen en de limiet in het droog is niet bijster hoog. Veel vertrouwen had ik er niet in.

Heb sinds deze zomer de Dunlop's op de MX-5 en das voor mij ideaal voor tussen de velden wat te gaan knallen. Grip ligt een pak hoger en de band op zich geeft enorm veel vertrouwen.

Heb ook nog getwijfeld voor de Michelin maar op dat punt heb ik de prijs de doorslag laten geven.

Voor track gebruik komt er een aparte set met Nankang AR-1.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, TomT zei:

Bon, ze zijn besteld! Het zijn de witte geworden.

 

Nu moet ik nog banden hebben. In de bandenmaat 195/50R15 blijkt er niet zoveel keuze qua sportieve banden.

Ik had zelf al de Toyo Proxes TR1 en de Michelin PS3 gevonden.

De Toyo’s zijn merkelijk goedkoper, maar hebben als je reviews mag geloven een vage communicatie bij zware belasting door de zeer zachte flanken. Net hierdoor blijven ze echter wel goed grippen rond de gripgrens in plaats van weg te breken.

Van de Michelin vind ik weinig slecht, maar als ik het mij goed herinner was de PS2 top, maar een van de opvolgers iets minder. Was dit de PS3 of PS4?

 

Wat kunnen de bandenspecialisten mij aanraden? Ik vermoed dat een E30 wat in dezelfde maat zit, wat kunnen de E30-peten hierover kwijt?

 

@gTa @Alexis @Mayonaise @PJH

Ik vrees dat ik inhoudelijk / op basis van ervaring niet zo denderend veel kan adviseren :oops: en bovendien ben ik nors omdat je witte nam. :D 

Wat PJH vertelt houdt wel steek (maar zo ver was je zelf ook al): niet overdrijven qua grip, eerder inzetten op respons en communicatie. Als die gewoon goed gript (en dus niet meteen squealend in onderstuur gaat van zodra je aan je stuurtje draait) maar je voelt beter wat je doet en vertaalt stuurinput (zo) vlot (mogelijk) in de gevraagde richtingswissel, dan lijkt mij dat voor zo'n carré confitureke gelijk 't uwe wel de betere keuze dan een band die slapper is maar wel veel meer gript. Je verliest dan de vivacité die je net wil in zo'n bouletteken à plumes en nadien verlies je ook de fun van 't feit dat 'ie zich laat schuiven en zo.

Nah, zoals ik 't in jouw post lees, zou ik alvast die TR1 niet willen.

Ik zocht snel even op banden-pneus-online en inderdaad: als je alle B-merken (en zeker C-merken) weglaat en de sportievere banden overhoudt, dan zijn 't er inderdaad niet zo héél veel. Maar toch:

  • Hankook Ventus V12 Evo is (was?) een soort van 'geheimtip' voor oudere BMW's (E36 en zo): niet duur, sportieve band, e.d. ... de youngtimer-BMW-peten gaan dat beter kunnen vertellen. 
  • PS3 was inderdaad de "mindere" na de voorgangers; die werd wat meer "GT" en minder "sport". Of dat dan een slechte band is? Ik zou dat niet denken. En eigenlijk hoort op een crème françaiseke ook ne Fransen band, non?

Zoek anders eens bandentests 2010-2014 van rubber voor hot hatches? Wie weet zit daar wat tussen dat je ook in jouw maat kan krijgen. Ene maat is de andere niet maar de grote lijnen gaan toch overdraagbaar zijn naar jouw maat, zou ik denken. 

 

p.s.: WTF hoe goedkoop kunnen banden zijn :inlove:  50 neuro's voor de Hankook V12 Evo, 65 zeuro's voor de PS3. Maar enfin! Mijn motobanden zijn 3 keer zo duur! 😮  Waarom twijfelen? Pakt ze alle twee en wisselt eens af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al enkele sets T1R op de E30 gehad. Was daar toen ik er nog regelmatiger mee reed best tevreden van. 
Zou er nu eigenlijk nog eens goed mee moeten doorrijden om te kunnen vergelijken met bvb de Dunlop Sportmaxx RT's die ik nu op de S2000 heb. 
 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, gTa zei:

Ik vrees dat ik inhoudelijk / op basis van ervaring niet zo denderend veel kan adviseren :oops: en bovendien ben ik nors omdat je witte nam. :D 

Wat PJH vertelt houdt wel steek (maar zo ver was je zelf ook al): niet overdrijven qua grip, eerder inzetten op respons en communicatie. Als die gewoon goed gript (en dus niet meteen squealend in onderstuur gaat van zodra je aan je stuurtje draait) maar je voelt beter wat je doet en vertaalt stuurinput (zo) vlot (mogelijk) in de gevraagde richtingswissel, dan lijkt mij dat voor zo'n carré confitureke gelijk 't uwe wel de betere keuze dan een band die slapper is maar wel veel meer gript. Je verliest dan de vivacité die je net wil in zo'n bouletteken à plumes en nadien verlies je ook de fun van 't feit dat 'ie zich laat schuiven en zo.

Nah, zoals ik 't in jouw post lees, zou ik alvast die TR1 niet willen.

Ik zocht snel even op banden-pneus-online en inderdaad: als je alle B-merken (en zeker C-merken) weglaat en de sportievere banden overhoudt, dan zijn 't er inderdaad niet zo héél veel. Maar toch:

  • Hankook Ventus V12 Evo is (was?) een soort van 'geheimtip' voor oudere BMW's (E36 en zo): niet duur, sportieve band, e.d. ... de youngtimer-BMW-peten gaan dat beter kunnen vertellen. 
  • PS3 was inderdaad de "mindere" na de voorgangers; die werd wat meer "GT" en minder "sport". Of dat dan een slechte band is? Ik zou dat niet denken. En eigenlijk hoort op een crème françaiseke ook ne Fransen band, non?

Zoek anders eens bandentests 2010-2014 van rubber voor hot hatches? Wie weet zit daar wat tussen dat je ook in jouw maat kan krijgen. Ene maat is de andere niet maar de grote lijnen gaan toch overdraagbaar zijn naar jouw maat, zou ik denken. 

 

p.s.: WTF hoe goedkoop kunnen banden zijn :inlove:  50 neuro's voor de Hankook V12 Evo, 65 zeuro's voor de PS3. Maar enfin! Mijn motobanden zijn 3 keer zo duur! 😮  Waarom twijfelen? Pakt ze alle twee en wisselt eens af!

Thanks voor je inbreng! 

 

- Hankook: helaas las ik hierover ook veel slechte reviews over, waardoor deze niet meteen vertrouwen geven. Misschien leveren deze door hun gebrek aan grip misschien wel net een grappige wending aan het weggedrag, kan.

- PS3: grappig dat je dat aanhaalt van een Franse band onder een Franse auto. Ik had hier ook al aan gedacht maar dacht direct erna 'Tom, je bent waarschijnlijk de enige die hieraan denkt, wat een onnozel criterium om een band te kiezen', maar blijkbaar ben ik niet alleen.:lol:

 

Ik zal inderdaad eens oudere tests opzoeken. Probleem is dat veel banden niet in die kleine maat leverbaar zijn.

 

Prijs is inderdaad een meevaller ja.^_^

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een tijdje yokohama AD08R's onder m'n clio 3RS gehad. heel content van. zit qua grip tussen een gewone straatband en een semi-slick in. is te verkrijgen in 195/50 15, maar een beetje duurder dan de prijzen die hierboven vermeld staan.

 

https://www.renn-reifen.de/shop2/yokohama-advan-neova-ad08-15-zoll/yokohama-ad08-195-50-r15.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid