Ga naar inhoud

Welke kleur voor velgen Peugeot 106 XSI?


TomT

Speedline SL434, welke kleur?  

37 leden hebben gestemd

  1. 1. Speedline SL434, welke kleur?



Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Lotuzzz zei:

Vind ik ook. Standaard laten :oops:

 

3 uren geleden, gTa zei:

Velgskes is ok, vind ik. Da's zo weer standaard gezet, die wieletjes zijn niet verloren. En die velgskes die TomT wil zijn toch echt wel moddervet :inlove: 

Maar kistje staat stock inderdaad ook al behoorlijk guitig op z'n pootjes, yep!

Ik zit zelf ook constant in tweestrijd... compleet origineel laten of bilstein B12 kit met een 3cm verlaging en sportievere dempers, samen met de speedlines. Beide zaken zijn snel terug origineel te zetten maar ik heb er wel extra rijplezier van.

 

Aan de reacties te zien van de velgen is het ook allesbehalve een duidelijke lijn die erin zit. De ene gaan voor wit, de andere zeker géén wit. Dan weer mensen die gaan voor anthraciet, anderen die weer allesbehalve anthraciet zouden nemen. Het zilver komt er als meest neutrale uit denk ik, maar ben ik zelf het minst van overtuigd.

 

Conclusie: de keuze is er niet makkelijker op geworden.^_^ In ieder geval al bedankt aan allen voor de input!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Witte velgen op een rode vind ik nog ietwat OK op een rallye, die geen zwarte baguetten heeft.

photo_2_.jpg

...

maar steekt dat op dees kar

B28336D1-DE38-409C-9725-163FFF4917C0.jpeg

... dan komt dat inet goed met die zwarte baguettekes, vrees ik?

Gelijk dit:

8AA7331C-7716-4A5B-B6C3-D36629AB6A78.jpeg

Toch minder mijn ding.

(Hoewel ook zeer vet. Misschien leuk als contrast: als 't racy mag dan meteen ook qua kleur wat specialers, en als ge 't graag ne keer dezent hebt dan steekt ge de ori wielekes.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, TomT zei:

Ik zit zelf ook constant in tweestrijd... compleet origineel laten of bilstein B12 kit met een 3cm verlaging en sportievere dempers, samen met de speedlines. Beide zaken zijn snel terug origineel te zetten maar ik heb er wel extra rijplezier van.

Dan moet ge niet twijfelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, TomT zei:

Aan de reacties te zien van de velgen is het ook allesbehalve een duidelijke lijn die erin zit. De ene gaan voor wit, de andere zeker géén wit. Dan weer mensen die gaan voor anthraciet, anderen die weer allesbehalve anthraciet zouden nemen. Het zilver komt er als meest neutrale uit denk ik, maar ben ik zelf het minst van overtuigd.

Ik zou 't in jouw geval ook niet makkelijk hebben. Succes met de keuze. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag hier niet meer te vaak komen kijken want het begint godverdomme weeral te jeuken om leboncoin/mobile.de/en consorten open te zwieren in de zoektocht naar een leuk Frans gebakje 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tiep zei:

Ik mag hier niet meer te vaak komen kijken want het begint godverdomme weeral te jeuken

Zalfke op uwen tiep smeren en 't is over.

Of de VB/BIV berekenen van zo'n XSi :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, TomT said:

 

Ik zit zelf ook constant in tweestrijd... compleet origineel laten of bilstein B12 kit met een 3cm verlaging en sportievere dempers, samen met de speedlines. Beide zaken zijn snel terug origineel te zetten maar ik heb er wel extra rijplezier van.

Je kan ook gaan voor de verlaging met betere veren en dempers (+ vermoedelijk een hoop nief verse rubberts aan uw ophanging), icm de originele wielen! 
Ene sluit het andere ook niet uit, die speedlines kunnen later nog altijd. 

Eerst de speedlines en dan pas ophanging is wrong way around vrees ik. Zowel voor show als voor go.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Alexis zei:

bahhh veel te breed en teveel wheel gap :sick:

'k Vind ze op TomT z'n foto's (op een 106) ook zeer (te?) breed vooraan.
Dat kar moet gedropt worden als je die wieletjes steekt, is evident. Ging 'm hier om kleurencombo wielen/auto.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

antraciet voor mij.

de zilveren zijn te gewoon en de witte te racy voor uw variant.

velgvariant  lijkt ook precies ook geen wit te verdragen.  (er zijn andere velgen mooier in het wit dan deze)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

2 uren geleden, gTa zei:

Witte velgen op een rode vind ik nog ietwat OK op een rallye, die geen zwarte baguetten heeft.

 

...

maar steekt dat op dees kar

 

... dan komt dat inet goed met die zwarte baguettekes, vrees ik?

Gelijk dit:

8AA7331C-7716-4A5B-B6C3-D36629AB6A78.jpeg

Toch minder mijn ding.

(Hoewel ook zeer vet. Misschien leuk als contrast: als 't racy mag dan meteen ook qua kleur wat specialers, en als ge 't graag ne keer dezent hebt dan steekt ge de ori wielekes.)

Dat bedoelde ik met 'bodykitafhankeljik'. 

MAAR: Met Belgische platen erop kan het nog mooi zijn. 1-XSI-106

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, PJH zei:

De hamvraag is echter: welke kleur is de lichtste, en wat is de totale besparing aan onafgeveerde massa? B)

8kg per velg. Het gewicht zit sowieso goed, onafhankelijk van de kleur, zodat PJH trots kan zijn op mij.:inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, TomT said:

8kg per velg. Het gewicht zit sowieso goed, onafhankelijk van de kleur, zodat PJH trots kan zijn op mij.:inlove:

Hoeveel scheelt dat met de ori velgjes? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, TomT zei:

8kg per velg. Het gewicht zit sowieso goed, onafhankelijk van de kleur, zodat PJH trots kan zijn op mij.:inlove:

Denk eraan he, minder gewicht is minder dat je krijgt voor dat oud ijzer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid