Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

[emoji15]
Welke kwibus geeft er zoveel uit aan een kleur?
 
In tijden van Instagram en andere meuk, waar iedereen probeert elkaar de ogen uit te steken met iets unieks, zou je nog hard kunnen verschieten van hoeveel mensen dit zouden nemen.



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Rabbit zei:

Blijkbaar een Belg, die zich bekend maakt met een getunede 330e:

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1680617&fbclid=IwAR3oUU8yy5vzbPfJUQxuXbFUfvgGna4cjmPLaEdVPlcRn4mH78F1je_R-YU

En die vbak zou tot 700nm aankunnen.

@Thebiemerke, klopt dit?

Ik vind deze type van bak GA8P75HZ. 
Die zou maximaal 750nm aankunnen :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minutes ago, Stancke said:

En dan volgt een 320e hybride.

18i + elektroboost

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 

Is dat een echte hybride met een batterij zoals de 330e? Of een mild hybrid met 48v batterij :D Bestelbaar vanaf en leverbaar vanaf? Q3 leveren, klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat een echte hybride met een batterij zoals de 330e? Of een mild hybrid met 48v batterij [emoji3] Bestelbaar vanaf en leverbaar vanaf? Q3 leveren, klopt dat?
Echte hybride. 320e komt eraan maar ik gok dat het in die combinatie zal zijn, is niet officieel.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag in München deze camo 3 reeks zien rijden. Iemand enig idee wat hieronder verscholen zit?

5af9a7045f622c06b479e520ec3e11c7.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tommie said:

Want...?

Lelijk. Obvs. 

Maar ja ok smaken verschillen et cetera ladida ;) al een geluk. Elk zijn goesting. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, Marvin said:

Lelijk. Obvs. 

Maar ja ok smaken verschillen et cetera ladida ;) al een geluk. Elk zijn goesting. 

Dat die neus van de nieuwe M3 gatlelijk is, kan ik inkomen. Maar wat is er verkeerd aan de gewone 3?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag in München deze camo 3 reeks zien rijden. Iemand enig idee wat hieronder verscholen zit?

5af9a7045f622c06b479e520ec3e11c7.jpg&key=634e48be78f938bf88810aecc9de9c424f43b1f89d7c23a262421cfc3f1f2623


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als ze bij BMW verstand hebben, dan is het een EV.
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/21/2020 at 9:41 PM, Rabbit said:

Blijkbaar een Belg, die zich bekend maakt met een getunede 330e:

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1680617&fbclid=IwAR3oUU8yy5vzbPfJUQxuXbFUfvgGna4cjmPLaEdVPlcRn4mH78F1je_R-YU

En die vbak zou tot 700nm aankunnen.

@Thebiemerke, klopt dit?

Zet er maar eerst 100K km op en dan zullen we nog eens spreken.

 

Ik word misschien oud, maar dat soort "zero wheel gap" verlagingen, het is toch mijn ding niet.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, The Swede said:

Dat die neus van de nieuwe M3 gatlelijk is, kan ik inkomen. Maar wat is er verkeerd aan de gewone 3?

Het geheel is niet echt gebalanceerd.

De nieren vooraan zijn eigenlijk gewoon niet mooi. Vroeger waren ze rechthoekiger (de basisvorm), nu ovaler. En door de grootte en de dikte van de chroomrand ligt daar veel meer nadruk op.

Er zitten ijskrabbers in de voorbumpers die met zwart plastic omrand zijn en dus altijd opvallen op lichte kleuren. En persoonlijk vind ik zwart plastic op auto's maar zelden smaakvol. (Zie bvb alle X-varianten van gewone auto's: daar neem je gespoten onderdelen weg om ze te vervangen door plastic, en je betaalt daar extra voor ... Whot?) Vooraan heb je nog de luchthapper onderaan die zwart is waardoor - weer op bleke auto's - er een stuk uit lijkt te zijn. Bij zwarte auto's valt dat minder op.

De flank heeft een plooi die al niet mooi was op de vorige A-klasse. Veel te geprononceerd en ze leidt eigenlijk nergens toe, terwijl zo'n lijn wel visueel impliceert dat er iets te zien valt. De schaduwen zijn daardoor ook heel bruusk. Enfin, het kon allemaal net wat subtieler geweest zijn. Ook de dikker wordende flank boven de achterwielen ... Dat ziet er niet gespierd maar eerder vet uit. 

Bovendien heb je dan nog de gemiddelde Vlaamse-spec met 16" die het geheel nog minder geslaagd maakt. Met grotere wielen valt het wel mee. Mercedes had dat vroeger ook: denk aan de Mercedes E uit 2009 zoals die er in basis uitziet. Kleine wielen en een auto die echt daardoor nog afzichtelijker wordt dan hij al is ... 

Typische BMW-kenmerken zijn aan het verdwijnen zoals de Hofmeister-knik. De voorlichten zien er veel agressiever uit zonder de corona's maar met die nieuwe soort eyeliner onder de lichten (of in het donker niet herkenbaar als BMW zonder corona's, wanneer de dagrijlichten gewoon vormloos zijn - zie ook de BMW 1 die je op geen enkele manier als BMW kan identificeren in het donker: profiel is niet meer RWD, lichten zijn gewoon halogeen). De achterlichten zijn ook vernieuwd met die L-streep (Lexus-style). Weer karakter weg en door de zwart/rode-combinatie redelijk agressief ook . En er zitten daar ijskrabbers, net als vooraan. Echt mooi kan je die op zich al niet vinden, toch?

Ter referentie: https://www.netcarshow.com/bmw/2019-3-series/1280x960/wallpaper_01.htm & https://www.netcarshow.com/bmw/2019-3-series/1280x960/wallpaper_1a.htm

Dat is dus allemaal louter een mening. Ik heb hiermee geen kritiek op mensen die dit mooi vinden. Ik heb enkel kritiek op de vorm van de auto. Het gaat er vooral om dat ik ontgoocheld ben in BMW omdat ik vroegere BMW's knap vond, maar er nu veel stijl, elegantie en understatement verdwenen is en het heel schreeuwerig is geworden. Ergens vind ik dat pijnlijk - ook bij Audi vind ik dat, of bij Mercedes bij de vorige generatie modellen. Bij andere merken zou mij dat minder of niet kunnen schelen omdat die auto's of de geschiedenis van de merken mij weinig zeggen. 

aangepast door Marvin
Typo
  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, ir_fuel said:

Zet er maar eerst 100K km op en dan zullen we nog eens spreken.

 

Ik word misschien oud, maar dat soort "zero wheel gap" verlagingen, het is toch mijn ding niet.

Helemaal met je mee. Allemaal wel es leuk als oefening, maar het haalt de waarde en het imago toch echt wel naar beneden.

En over dat oud worden... ik ken nochtans ouderen hier die nog steeds denken dat dat cool is. Al zijn dat doorgaans ook diegenen die meer bezeten zijn door wat anderen van hen denken dan zelf ooit te denken. :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Marvin said:

Het geheel is niet echt gebalanceerd.

De nieren vooraan zijn eigenlijk gewoon niet mooi. Vroeger waren ze rechthoekiger (de basisvorm), nu ovaler. En door de grootte en de dikte van de chroomrand ligt daar veel meer nadruk op.

Er zitten ijskrabbers in de voorbumpers die met zwart plastic omrand zijn en dus altijd opvallen op lichte kleuren. En persoonlijk vind ik zwart plastic op auto's maar zelden smaakvol. (Zie bvb alle X-varianten van gewone auto's: daar neem je gespoten onderdelen weg om ze te vervangen door plastic, en je betaalt daar extra voor ... Whot?) Vooraan heb je nog de luchthapper onderaan die zwart is waardoor - weer op bleke auto's - er een stuk uit lijkt te zijn. Bij zwarte auto's valt dat inderdaad minder op.

De flank heeft een plooi die al niet mooi was op de vorige A-klasse. Veel te geprononceerd en ze leidt eigenlijk nergens toe, terwijl zo'n lijn wel visueel impliceert dat er iets te zien valt. De schaduwen zijn daardoor ook heel bruusk. Enfin, het kon allemaal net wat subtieler geweest zijn. Ook de dikker wordende flank boven de achterwielen ... Dat ziet er niet gespierd maar eerder vet uit. 

Bovendien heb je dan nog de gemiddelde Vlaamse-spec met 16" die het geheel nog minder geslaagd maakt. Met grotere wielen valt het wel mee. Mercedes had dat vroeger ook: denk aan de Mercedes E uit 2009 zoals die er in basis uitziet. Kleine wielen en een auto die echt daardoor nog afzichtelijker wordt dan hij al is ... 

Typische BMW-kenmerken zijn aan het verdwijnen zoals de Hofmeister-knik. De voorlichten zien er veel agressiever uit zonder de corona's maar met die nieuwe soort eyeliner onder de lichten (of in het donker niet herkenbaar als BMW zonder corona's, wanneer de dagrijlichten gewoon vormloos zijn - zie ook de BMW 1 die je op geen enkele manier als BMW kan identificeren in het donker: profiel is niet meer RWD, lichten zijn gewoon halogeen). De achterlichten zijn ook vernieuwd met die L-streep (Lexus-style). Weer karakter weg en door de zwart/rode-combinatie redelijk agressief ook . En er zitten daar ijskrabbers, net als vooraan. Echt mooi kan je die op zich al niet vinden, toch?

Ter referentie: https://www.netcarshow.com/bmw/2019-3-series/1280x960/wallpaper_01.htm & https://www.netcarshow.com/bmw/2019-3-series/1280x960/wallpaper_1a.htm

Dat is dus allemaal louter een mening. Ik heb hiermee geen kritiek op mensen die dit mooi vinden. Ik heb enkel kritiek op de vorm van de auto. Het gaat er vooral omdat ik ontgoocheld ben in BMW omdat ik vroegere BMW's knap vond, maar er nu veel stijl, elegantie en understatement verdwenen is en het heel schreeuwerig is geworden. Ergens vind ik dat pijnlijk - ook bij Audi vind ik dat, of bij Mercedes bij de vorige generatie modellen. Bij andere merken zou mij dat minder of niet kunnen schelen omdat die auto's of de geschiedenis van de merken mij weinig zeggen. 

Wat je hier allemaal opnoemt, is wel al 15 jaar minstens een BMW ziekte: ze maken een auto waar iedereen mee dweept, maar je moet hem wel eerst zelf afwerken.

Ik herinner me nog menig discussie op AF destijds met (voornamelijk) een vooraanstand forumlid hier waarbij ik stelde dat ik niet zag waarom er zoveel poeha was rond de BMW 1. Ik reed er met verschillende als renters toen en vond dat vreselijke krellen. Triest en die beweeglijke wegligging... onderstuur, jawel. 

Het antwoord dat ik toen kreeg, was dat de 1 wél een topwagen was, je moest alleen grotere wielen, en geometrie wat aanpassen, en spoorverbreders, en lederen sportzetels, en stiksels en, en, en... 

Kon BMW hem niet direct zelf afmaken?? Waarom moet ik hem aanpassen om de wegligging leuk te maken? Of om er hem goed te doen uitzien?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Marvin zei:

Het geheel is niet echt gebalanceerd.

De nieren vooraan zijn eigenlijk gewoon niet mooi. Vroeger waren ze rechthoekiger (de basisvorm), nu ovaler. En door de grootte en de dikte van de chroomrand ligt daar veel meer nadruk op.

Er zitten ijskrabbers in de voorbumpers die met zwart plastic omrand zijn en dus altijd opvallen op lichte kleuren. En persoonlijk vind ik zwart plastic op auto's maar zelden smaakvol. (Zie bvb alle X-varianten van gewone auto's: daar neem je gespoten onderdelen weg om ze te vervangen door plastic, en je betaalt daar extra voor ... Whot?) Vooraan heb je nog de luchthapper onderaan die zwart is waardoor - weer op bleke auto's - er een stuk uit lijkt te zijn. Bij zwarte auto's valt dat minder op.

De flank heeft een plooi die al niet mooi was op de vorige A-klasse. Veel te geprononceerd en ze leidt eigenlijk nergens toe, terwijl zo'n lijn wel visueel impliceert dat er iets te zien valt. De schaduwen zijn daardoor ook heel bruusk. Enfin, het kon allemaal net wat subtieler geweest zijn. Ook de dikker wordende flank boven de achterwielen ... Dat ziet er niet gespierd maar eerder vet uit. 

Bovendien heb je dan nog de gemiddelde Vlaamse-spec met 16" die het geheel nog minder geslaagd maakt. Met grotere wielen valt het wel mee. Mercedes had dat vroeger ook: denk aan de Mercedes E uit 2009 zoals die er in basis uitziet. Kleine wielen en een auto die echt daardoor nog afzichtelijker wordt dan hij al is ... 

Typische BMW-kenmerken zijn aan het verdwijnen zoals de Hofmeister-knik. De voorlichten zien er veel agressiever uit zonder de corona's maar met die nieuwe soort eyeliner onder de lichten (of in het donker niet herkenbaar als BMW zonder corona's, wanneer de dagrijlichten gewoon vormloos zijn - zie ook de BMW 1 die je op geen enkele manier als BMW kan identificeren in het donker: profiel is niet meer RWD, lichten zijn gewoon halogeen). De achterlichten zijn ook vernieuwd met die L-streep (Lexus-style). Weer karakter weg en door de zwart/rode-combinatie redelijk agressief ook . En er zitten daar ijskrabbers, net als vooraan. Echt mooi kan je die op zich al niet vinden, toch?

Ter referentie: https://www.netcarshow.com/bmw/2019-3-series/1280x960/wallpaper_01.htm & https://www.netcarshow.com/bmw/2019-3-series/1280x960/wallpaper_1a.htm

Dat is dus allemaal louter een mening. Ik heb hiermee geen kritiek op mensen die dit mooi vinden. Ik heb enkel kritiek op de vorm van de auto. Het gaat er vooral om dat ik ontgoocheld ben in BMW omdat ik vroegere BMW's knap vond, maar er nu veel stijl, elegantie en understatement verdwenen is en het heel schreeuwerig is geworden. Ergens vind ik dat pijnlijk - ook bij Audi vind ik dat, of bij Mercedes bij de vorige generatie modellen. Bij andere merken zou mij dat minder of niet kunnen schelen omdat die auto's of de geschiedenis van de merken mij weinig zeggen. 

Mooie post, knap uitgelegd!  Ben het hier volledig mee eens! 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, The Swede said:

Design opzettelijk zo gemaakt dat je opties zou kopen? 

Dat doen veel (vooral premium?) merken. Kijk naar hoe onaantrekkelijk de C-klasse in basistrim was voor de facelift: een soort eco-designvelgen met sleuven, comfortophanging waardoor hij echt hoog stond, één miezerige chroomstreep onder de DLO ... Dat - en de uitrusting van hun business editions - hebben ze nu beter aangepakt en ... behold: je ziet meer basis-C-klasses rijden. Ze blijven 16"-velgen hebben maar die zijn toch iets aantrekkelijker, de auto heeft de verlaagde comfortophanging, heeft ook een chroomstreep onderaan (maar nog altijd niet rond de hele DLO) en heeft vanaf vrij lage uitrustingsniveaus ook ledlichten vooraan. Daardoor ziet die kar er al veel edeler uit dan voordien.

En bij BMW: de nieuwe 7's die ik hier zie rijden hebben meestal een zwart radiatorrooster. Ik weet niet of dat een betalende optie is, maar het is wel tekenend dat je als merk een mogelijkheid moet aanbieden om je lelijke grote nieren te camoufleren omdat een groot stuk van de markt dat ook niet moet hebben.

Maar goed, op zich is dat dan weer niet raar, want smaken verschillen en de markt biedt uiteraard alternatieven aan. De keuze van Mercedes om op de vorige C-klasses de optie te laten tussen een gewoon radiatorrooster met ster bovenaan of het Avantgarde-rooster met ster in verwerkt, is geniaal gebleken. En daarvoor had je al de vergaande personalisatie van een Mini, bijvoorbeeld. Dus niet raar dat andere fabrikanten gelijkaardige dingen doen. Ze moeten geld verdienen.  

Die merken weten ook dat ze in een segment aanwezig zijn waar klanten daar geld willen voor neerleggen. Dat sijpelt ook geleidelijk door naar lagere segmenten. Maar ik kan me voorstellen dat iemand die zijn eigen centen neerlegt voor een Peugeot 208 andere prioriteiten en verwachtingen heeft qua uiterlijk van zijn auto, dan iemand die een auto heeft als deel van zijn loon en dus andere budgettaire beperkingen heeft. 

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid