Jump to content

gTa
 Share

Recommended Posts

11 uren geleden, DDke zei:

Ligt dat aan mij of is dat niet duur?

Tgohja, blijft een fiets van 4,5 jaar oud, en eentje "van voor de upgrade/facelift". Ook al heeft hij maar 15k km ... 't is dat wat hem nekt, denk ik.

Vergelijken met vraagprijzen op de Belgische markt is moeilijk, want iedereen die z'n moto hier verkoop vraagt 30 tot 50% te veel. ūüėē

That said: da's een aanvaardbare prijs voor een ABSURD goeie moto, ja. :inlove: 

Link to comment
Share on other sites

Guest wooter
12 hours ago, DDke said:

Ligt dat aan mij of is dat niet duur?

Voor de leeftijd is dat duur. Qua afschrijving doen die K1600GT's het slechter dan de R1200RT. Maar hier betaal je vermoedelijk 2K extra omwille van de speciale kleur.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, wooter said:

 Qua afschrijving doen die K1600GT's het slechter dan de R1200RT. 

Dacht het idd al. hoe komt dat?

Link to comment
Share on other sites

Guest wooter

Minder populair, duurder.

Zot eigenlijk want 6 cilinders is veel romiger en zachter, maar ook krachtiger dan 2 schuddende cilinders.

Er is een idee dat een boxer makkelijker te onderhouden valt, maar dat is enkel waar voor de kleppen. Voor een nieuwe koppeling - en dat gebeurde regelmatig op de pre-2014 RT's met hun droge koppeling - moest je hele motorfiets in 2. Bij een K1600GT is dat gewoon een cassette die er aan de zijkant uit kan.

Link to comment
Share on other sites

Minder populair, duurder.
Zot eigenlijk want 6 cilinders is veel romiger en zachter, maar ook krachtiger dan 2 schuddende cilinders.
Er is een idee dat een boxer makkelijker te onderhouden valt, maar dat is enkel waar voor de kleppen. Voor een nieuwe koppeling - en dat gebeurde regelmatig op de pre-2014 RT's met hun droge koppeling - moest je hele motorfiets in 2. Bij een K1600GT is dat gewoon een cassette die er aan de zijkant uit kan.

Dat is inderdaad een serieuze klus bij die boxers tot de watergekoelde versie. Ze hebben wel hun charme.
Link to comment
Share on other sites

@Tomski

Test van de Yamaha Tracer 900 GT in de 05/2018 editie MotoPlus. Vergelijkende test, eigenlijk.

Als ik dat zo lees: verdomd goeie machine, prijs/gebodene zowat van 't beste dat je (nieuw) kopen kan. Zeer toegankelijk qua motorkarakter en rijgedrag, karaktervolle 3-cilinder die onderin koppelrijk is en bovenin potent en geciviliseerd, veel karakter in 't motorblok, valt bijzonder schakellui en stil te rijden, gaat ook voorbij de 10k rpm en voelt daar niet geforceerd aan. Moderne fiets met de nodige rijhulpsystemen, quick shifter, ...

Moet in Belgi√ę 12,5k nieuw kosten, ik denk dat je voor dat geld ook bij BMW kan shoppen (staande twin) maar niet zo'n volwaardige/volledige motorfiets in de plaats krijgt, laat staan met zoveel power en dat (motor)karakter.

Zeker eens gaan testrijden.

 

Smaak is persoonlijk, maar verkrijgbaar in een fantastisch mooi mat blauw metallic:

34_2018-yamaha-tracer-900-gt-review.ashx

Precies de kleur waarin ik mijn K13R graag zou willen laten wrappen :inlove: 

 

Link to comment
Share on other sites

De moto die ik wil, maar die BMW maar niet wil maken.

13524414_10154514677507985_6395140741891

C104D6C0-D4B9-4B8A-A74C-9B6FE1D2BEAE_zps34ht9rh4.png.c74e13f13831d3789036b8a21d66bd0b.png

Naked versie van de "1600" zespitter. (De kont mag wel een tik minder spits en oplopend voor mij...)

Er is dus een (bijzonder degelijk ontworpen en OEM-like gemaakte) aftermarket versie, maar die moet 49.900 EUR kosten. :silly: 

Ik zou nog eens diep in mijn buidel tasten om dat nieuw te halen, mocht BMW dat maken (zou dan naar schatting een 21k nieuw moeten kosten, standaard), alhoewel dat eigenlijk boven mijn budget is. Maar 't mag dus niet zijn. :cry: 

Er zijn hobbyisten die 't ook proberen, maar er ligt zo denderend veel cablage helemaal bloot als je de kuipdelen van de GT(L) wegneemt, dat je echt professionele middelen moet hebben om een nieuw "koetswerk" te cre√ęren die dat allemaal mooi √©n elegant wegsteekt.

Schwanitz heeft er trouwens ook een prachtige einddemper voor gecre√ęerd:

maxresdefault.jpg

Al zal die stijgende buis richting einddemper wel snel wat aangekoekte/gesmolten kledij tegen zich hebben, denk ik. :D 

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, gTa zei:

@Tomski

Test van de Yamaha Tracer 900 GT in de 05/2018 editie MotoPlus. Vergelijkende test, eigenlijk.

Als ik dat zo lees: verdomd goeie machine, prijs/gebodene zowat van 't beste dat je (nieuw) kopen kan. Zeer toegankelijk qua motorkarakter en rijgedrag, karaktervolle 3-cilinder die onderin koppelrijk is en bovenin potent en geciviliseerd, veel karakter in 't motorblok, valt bijzonder schakellui en stil te rijden, gaat ook voorbij de 10k rpm en voelt daar niet geforceerd aan. Moderne fiets met de nodige rijhulpsystemen, quick shifter, ...

Moet in Belgi√ę 12,5k nieuw kosten, ik denk dat je voor dat geld ook bij BMW kan shoppen (staande twin) maar niet zo'n volwaardige/volledige motorfiets in de plaats krijgt, laat staan met zoveel power en dat (motor)karakter.

Zeker eens gaan testrijden.

 

Smaak is persoonlijk, maar verkrijgbaar in een fantastisch mooi mat blauw metallic:

34_2018-yamaha-tracer-900-gt-review.ashx

Precies de kleur waarin ik mijn K13R graag zou willen laten wrappen :inlove: 

 

Ik heb de gewone tracer mt 09gehad en was een leuke moto.  Maar minpuntje was toch dat de voorkant licht werd bij het optrekken 

Link to comment
Share on other sites

55 minuten geleden, timvan zei:

Ik heb de gewone tracer mt 09gehad en was een leuke moto.  Maar minpuntje was toch dat de voorkant licht werd bij het optrekken 

Ok, maar een Tracer 900 GT is iets helemaal anders dan een MT09. Test spreekt ook absoluut niet van licht wordende voorkant, integendeel spreekt van een zeer 'planted' voortrein met goed wat gewicht op en mooie communicatie over wat de voorkant doet en voor de kiezen krijgt. 

Link to comment
Share on other sites

In de hoop dit openbare moto-topic wat leven in te blazen. Voor zover ik weet (maar ik zeg niet dat dat de laatste stand van zaken is) dacht ik dat hij mogelijks misschien wel een tweewieler zou willen. Maar da's aan hem om dat hier te delen, of niet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik kan niks bijdragen, ken alleen klank en beeld. De moto die misschien wel de meeste indruk gemaakt heeft was heel lang geleden de Ducati Monster. Ik hoorde hem en dacht waw dat moet ik zien.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben nog altijd steke zot van de MV Augusta Brutale 800. [emoji7][emoji7]

Zo zalig machine, maar ook zo onbetrouwbaar met alle Italiaanse electronica. [emoji848]

Link to comment
Share on other sites

Ik kan niks bijdragen, ken alleen klank en beeld. De moto die misschien wel de meeste indruk gemaakt heeft was heel lang geleden de Ducati Monster. Ik hoorde hem en dacht waw dat moet ik zien.

Ik heb 3 jaar met de Ducati Monster 1100 S gereden. Deze was uitgerust met heel wat carbon onderdelen en de Termignoni uitlaten. Heel leuke machine , maar ik ben toch meer een 4cyl liefhebber...

a8196d6b471f12915c223e8be59f3a7e.jpg
ad5f59a6b68802f3660d2e5d0afeb927.jpg




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dat wist ik niet @tsmetjen, ook nog niet zo heel lang geleden, dat, blijkbaar. De voorganger van je GSX-S? 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, tsmetjen said:


Ik heb 3 jaar met de Ducati Monster 1100 S gereden. Deze was uitgerust met heel wat carbon onderdelen en de Termignoni uitlaten. Heel leuke machine , maar ik ben toch meer een 4cyl liefhebber...

a8196d6b471f12915c223e8be59f3a7e.jpg
ad5f59a6b68802f3660d2e5d0afeb927.jpg




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Monster :inlove: Heb de mijne nu 2,5 jaar en blijft een plezier :inlove: Lang geen 1100 maar meer dan leuk genoeg :D

Link to comment
Share on other sites

Toen had ge de 600 en 900. Niet de meest praktische machines meende ik te verstaan. Onlangs nog iets knap gezien. Bij opzoeken uitgekomen bij een Ducati Sportclassic 1000s . Nog minder praktisch.

Edited by Le Capri Mauve
Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden, Le Capri Mauve zei:

Toen had ge de 600 en 900. Niet de meest praktische machines meende ik te verstaan. Onlangs nog iets knap gezien. Bij opzoeken uitgekomen bij een Ducati Sportclassic 1000s . Nog minder praktisch.

Er is hier iemand die heel wat kan vertellen over zo'n Sportclassic.

  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

Dat wist ik niet [mention=3146]tsmetjen[/mention], ook nog niet zo heel lang geleden, dat, blijkbaar. De voorganger van je GSX-S? 

Inderdaad , na de Fireblade waar ik op het laatst al blijtend meenaar huis reed van de pijn, wou ik overschakelen op naked en deze heb ik van 2012 tot 2015 gehad. Was tweedehands met slechts 1100 km toen ik hem kocht, de eerste eigenaar was iemand met veel centen maar had er schrik op. En die heeft hem toen overgelaten aan 8500‚ā¨ , met alle opties (carbon, open koppeling, termignoni),‚Ķ was die nieuw ongeveer 17000‚ā¨.

Na 3 jaar kreeg ik in de Suzuki garage nog 7000‚ā¨ ervoor.

Dus een vrij goeie deal geweest.

 

Mijn eerste en enige 2 cylinder, in begin was het aanpassen, ik trok hem te snel in het rood...[emoji16].

 

Uiteraard niet de meest practische motor, maar wel 1 van de mooiste in zijn genre volgens mij.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest wooter

Ik ben op zoek naar een interessante motortrailer... Ik moet soms toch een hele afstand rijden voor een wielerwedstrijd en zoek een oplossing om comfortabel naar wedstrijden te rijden en bijvoorbeeld de avond tevoren te overnachten bij een Airbnb in plaats van 's morgens vroeg te vertrekken, 250km op een motorfiets te zitten, dan 250km wielerwedstrijd te doen en nog 200km naar huis te moeten rijden. Er is niks interessants aan die 450km snelweg op een dag, en sommige grote wedstrijden hebben zelfs de briefing de dag tevoren dus ben je 800km snelweg verscheten aan motorrijden. En met mijn auto heb ik autopilot en meer bergruimte...

Wat met dit?

 

Ideaal zou een vlakke aanhangwagen zijn met een huif, die toch een systeem heeft om het plateau te verlagen tot op ideale rijhoogte. Zodoende moet ik maar 1 aanhangwagen kopen, en kan ik naar keuze de motorfiets laden of tuinafval naar het containerpark brengen.

Link to comment
Share on other sites

On 10/5/2018 at 12:30 PM, Ian said:

Ik ken niets van moto's, en heb lang geen interesse gehad erin. Maar sinds een jaar of zo begint een moto me wel te interesseren. Vooral omdat autorijden in Vlaanderen eigenlijk niet leuk meer is, en een moto een grotere rijbeleving zou bieden. Naast het gebrek aan kennis houdt de financi√ęle drempel me voorlopig tegen om voor een moto rijbewijs te gaan.

Motorrijden in Vlaanderen is ook kut. Gevaarlijk en in no time heb je een boete aan je broek.

Link to comment
Share on other sites

3 uren geleden, wooter zei:

Ideaal zou een vlakke aanhangwagen zijn met een huif, die toch een systeem heeft om het plateau te verlagen tot op ideale rijhoogte. Zodoende moet ik maar 1 aanhangwagen kopen, en kan ik naar keuze de motorfiets laden of tuinafval naar het containerpark brengen.

Wat ge dus echt niet wilt meemaken is dat ge op die wielerwedstrijd naar uw oude matras op de trailer staat te kijken en u afvraagt wat ge dan de dag ervoor naar het containerpark gebracht hebt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

√ó
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions