Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, wooter zei:

Ideaal zou een vlakke aanhangwagen zijn met een huif, die toch een systeem heeft om het plateau te verlagen tot op ideale rijhoogte. Zodoende moet ik maar 1 aanhangwagen kopen, en kan ik naar keuze de motorfiets laden of tuinafval naar het containerpark brengen.

Koopt u dan een gewone remork. Wielhouder vooraan, paar ankerpunten, een oprijplaat en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Dawud said:

Koopt u dan een gewone remork. Wielhouder vooraan, paar ankerpunten, een oprijplaat en klaar.

Daar een race-moto of naked in zetten is vrij easy.

Weet niet of dat zo evident is met een touring bakbeest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet echt wel iets hebben waar ik mijn voeten kan op zetten bij het in- en uitrijden terwijl ik er op zit. Ik wil daar niet met de gas en koppeling willen gaan spelen terwijl ik er naast sta.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje Top Gear challenges van vroeger op 2 wielen. Echt grappige gasten ook. Aflevering 2 is super, beste dat ze ooit gemaakt hebben denk ik.

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ir_fuel zei:

Daar een race-moto of naked in zetten is vrij easy.

Weet niet of dat zo evident is met een touring bakbeest.

Hoeveel keer ga je dat doen? Iemand even mee helpen?

Ik zet samen met mijn schoonpa zo moto’s van 400kg in een camionette.

20 uren geleden, wooter zei:

Ik moet echt wel iets hebben waar ik mijn voeten kan op zetten bij het in- en uitrijden terwijl ik er op zit. Ik wil daar niet met de gas en koppeling willen gaan spelen terwijl ik er naast sta.

Brede oprijplaat dan?

 

Natuurlijk als je wat geld neerlegt kan je een mooie remork kopen. Ik beschreef gewoon hoe je een simpele remork kan aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Dawud zei:

Hoeveel keer ga je dat doen? Iemand even mee helpen?

Ik zet samen met mijn schoonpa zo moto’s van 400kg in een camionette.

Brede oprijplaat dan?

 

Natuurlijk als je wat geld neerlegt kan je een mooie remork kopen. Ik beschreef gewoon hoe je een simpele remork kan aanpassen.

Ik weet niet of je er echt blij van wordt.

@wooter huur er eerst eens eentje om te ervaren hoe dat verloopt. Ik heb zelf twee jaar een aanhangwagen gehad, specifiek voor vervoer van motoren. Ik vond het een enorm gedoe, oprijden, vastzetten, etc. Het rijdt ook niet lekker met zo'n ding achter je auto (en ja, ik had vermogen genoeg).

Heb er drie motoren van mijzelf mee vervoerd, meerdere malen. En ook eens met twee motoren tegelijk. Gewicht tussen de 180 en 250kg rijklaar. Racer tot Allroad. Maar jouw motor is wel buitencategorie natuurlijk :D

Als je hem er alleen op wil kunnen zetten is een verlaging inderdaad essentieel. Maar hem 'borgen' zodat hij niet omvalt is echt wel essentieel, zelf was ik nooit op mijn gemak op dat vlak. (ermee naar Spanje, Oostenrijk en Frankrijk geweest en 2x bij verkoop om motoren weg te brengen)

Om die reden heb ik hem ook weer verkocht en erop gelet dat ik een motor koop waarmee het prima is om op en af te rijden. En met jouw motor zou mijn keuze dan ook zeer snel gemaakt zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn bij ons in de club al 2 die het met een trailer doen en ik ben er jaloers op default_smile.png. K1600GT is een mooie reismoto maar daar heb je niet veel aan als je als een zombie in de wind zit op een kaarsrechte snelweg omdat je om 4u30 bent opgestaan...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, wooter zei:

Er zijn bij ons in de club al 2 die het met een trailer doen en ik ben er jaloers op default_smile.png. K1600GT is een mooie reismoto maar daar heb je niet veel aan als je als een zombie in de wind zit op een kaarsrechte snelweg omdat je om 4u30 bent opgestaan...

 

Als ik de afweging niet zou snappen zou ik ooit zelf ook geen motortrailer gekocht hebben he. Maar ik vond het meer gedoe (en tijd!) om het op/afladen dan dat het me voordeel bracht.
Het ding staat thuis ook al eens in de weg (nu had ik de ruimte wel, maar toch).

Het is vooral enorm interessant voor mensen met firmawagen met tankpas/elektriciteitspas waardoor het vervoer naar een vakantiebestemming ineens 'gratis' wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor mij scheelt is het laadvermogen na de auto (kofferruimte) om een airbnb te nemen, en autopilot voor die saaie stukken. Heb enkele weken terug met een aanhangwagen een uurtje aan 90 op de snelweg gezeten en dat was super relax.

 

Daarentegen ken ik de events nog waar ik mijn hele hebben en houden in mijn koffers moest krijgen om enkele nachten in een airbnb te slapen om niet elke dag +300km te pendelen en om 5 uur op te moeten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, msxx said:

 

Het is vooral enorm interessant voor mensen met firmawagen met tankpas/elektriciteitspas waardoor het vervoer naar een vakantiebestemming ineens 'gratis' wordt.

Daar moet je ook al een paar jaar voor op verlof gaan met die aanhanger...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wil road-trippen met de moto is zo een aanhanger toch ideaal. Anders zijn je banden vierkant tegen dat je in het zuiden van Fr. staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enorm gedoe :blink:

Ja het lijkt me vrij eenvoudig. In de wielhouder rijden, riemen voor en achter rond de band en nog 2 riemen rond de valbeugel en klaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ideaal wordt het een aanhangwagen die mechanisch kan verlaagd worden met optionele zijwanden en huif, en een losse voet voor het voorwiel en wat riemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, DDke zei:

Daar moet je ook al een paar jaar voor op verlof gaan met die aanhanger...

Mijn aanhanger had ik nieuw voor 800 euro.

Banden gaan 6000km mee = 320 euro
Brandstof aan 6000 autostrade km's 540 euro

Oftewel, twee keer net over de grens in Spanje of drie keer naar Oostenrijk en je hebt de aanhangwagen al terug verdiend. Welke daarna nog altijd te verkopen is voor 4 a 500 euro, wat dan pure winst is.

Maar het reisgevoel halveert. Ik ga liever met de motor van deur tot deur.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, abtler said:

Om eens te proberen; kameraad van me verhuurt diverse verlaagbare.

VSC%20-%20Aanhangwagen%2014%20-%20Verlaa

Dat is overigens een Stema WOM XT die al op mn longlist staat. Daar kan je dus inderdaad het platform verlagen, maar je kan er ook zijwanden op plaatsen en een huif, zodat het een klassieke aanhangwagen wordt.

En als je heel gek wil doen koop je ze bij BIkeBox:

cache_2476200134.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een aanhanger voor de moto moet ge er op letten dat hem ook schokdempers heeft.
Gewone remork heeft da meestal nie, en da kan echt een verschil met een 'beperkt' gewicht maakt schokdempers een groot verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/16/2018 at 3:05 PM, wooter said:

Verspeek, ik blijf die al jaren tegenkomen :)

 

On 10/16/2018 at 3:07 PM, abtler said:

waarin ? Als het in de IT was dan kom je hem niet meer zo snel tegen

Heeft hier jaren gewerkt, toffe kerel wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen al twee mini verspeek'jes  :)

Doet nu met name preventie ............... en remorken (naast nog wat andere zaken)

 

image001(2).jpg

image002.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid