Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Ja, wou van hem graag even weten hoe dat scoort qua geluidsisolatie op een naked. Ik ken niemand anders die daar ervaring mee heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, msxx said:

@gTa  net de motorrijder dan maar gekocht, moest van jou! Vanavond eens lezen

 

Kwam net deze nog tegen, volgens mij heeft dat jouw interesse:

https://www.rad.eu/nl/c/p/52862-shark-drak-tribute-rm-mat-zwart-antraciet-antraciet-kaa.htm

 

Levensgevaarlijk zo een ding. Heeft niks van kinbescherming.

Sorry maar om met een jet helm op een moto te rijden moet je een paar vijzen kwijt zijn.

 

En de stijl "stoere motorhelm", mja ... dat is iets voor 16-jarigen op hun scooter vind ik :lol: Er zijn zo nog van die modellekes. Doe mij maar een normale, veilige, helm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Levensgevaarlijk zo een ding. Heeft niks van kinbescherming.

Sorry maar om met een jet helm op een moto te rijden moet je een paar vijzen kwijt zijn.

Ik volg. Bij mij zou 't alleen al om wille van de geluidsisolatie zijn (ik vermoed dat zo'n helm een pak luider is dan een goeie integraal- of systeemhelm).

 

Een kennis (werkelijk :D ) van me is zo'n typische "ik-ga-bij-BMW-Motorrad-langs-en-koop-me-een-full-option-1200-GS-Adventure-met-alle-mogelijke-Fahrerausstattung-erbij-zodat-alles-mooi-op-één-factuurtje-staat-en-in-de-boekhouding-kan-(ook-al-rijd-ik-nooit-motor-voor-werkverplaatsingen)-en-daarmee-heb-ik-me-voor-plus30k-aan-avontuurlijke-vrijheid-gekocht" peet. (Niks mis mee, zo iemand doet uiteindelijk geen vlieg kwaad en 't houdt de business draaiende.) Die rijdt op zijn GS-Adventure (met extra grote rut) altijd met zijn systeemhelm open. "Ha ja, want dat waait toch niks in mijn gezicht." Tot ik 'm zei dat dat niet veilig is: "Jawel, want zo'n helm klapt vanzelf dicht bij de eerste stevige beweging, ik kan hem bv perfect dichtklappen met een stevige knik met het hoofd dus als je valt, klapt dat doe. Dat heet "klaphelm", wetewel?":fp:  :cry:  'k heb 't hem uitgelegd en hij gelooft me wel. Maar rijdt nog vaak met z'n systeemhelm opengeklapt rond...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het zelf ook nooit moeten hebben, heb zelfs geen klaphelm om die reden. Maar wie ben ik?

Ken er verschillende die een systeemhelm/klaphelm hebben en vrijwel altijd open rondrijden. Ook een aantal flikken en die zouden toch genoeg gezien moeten hebben aan littekens..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er wel ééntje, ongewild eigenlijk. Ik had een BMW Sport (integraalhelm) waar ik enorm content van was. Comfy, stil, ... maar er was een recall (zonder ooit te zeggen waarom) en daardoor ben ik aan 't twijfelen geslagen. Je kon eender welke helm ter vervanging kiezen, dus ook de toch enkele 100'en euro's duurdere System 6 Evo (die ook een inschuifbaar zonnevizier heeft). Uiteindelijk toch maar gedaan.

't Is ietsje makkelijker om op te zetten (al is de winst eigenlijk minimaal), ik heb niet de indruk dat die luider is (dus de naad tussen kinstuk en helm is voldoende geïsoleerd + er is een erg grote kinflap die na 't dichtklappen onder je bakkes zit en zo mooi de helm afsluit, dat helpt enorm) en dat inklapbaar zonnevizier is wel handig (maar niet onmisbaar). Grootste nadeel bij mij is dat de pasvorm minder goed is: na enkele uren gaat-ie duwen op mijn voorhoofd. (Ik heb een zeer moeilijke kop om een helm "passend" rond te krijgen.)

Ding heeft ondertussen 30k km en ik overweeg een vervanger. (Ruikt niet meer zo fris vanbinnen, vizieren beginnen goed bekrast te worden, enz.)  Zou 'm nog houden voor het snelle heen&terug rijden naar 't werk, maar wil graag een goeie integraalhelm als vervanger. My money is on a Shoei GT Air II, at the moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gTa zei:

Ik heb er wel ééntje, ongewild eigenlijk. Ik had een BMW Sport (integraalhelm) waar ik enorm content van was. Comfy, stil, ... maar er was een recall (zonder ooit te zeggen waarom) en daardoor ben ik aan 't twijfelen geslagen. Je kon eender welke helm ter vervanging kiezen, dus ook de toch enkele 100'en euro's duurdere System 6 Evo (die ook een inschuifbaar zonnevizier heeft). Uiteindelijk toch maar gedaan.

't Is ietsje makkelijker om op te zetten (al is de winst eigenlijk minimaal), ik heb niet de indruk dat die luider is (dus de naad tussen kinstuk en helm is voldoende geïsoleerd + er is een erg grote kinflap die na 't dichtklappen onder je bakkes zit en zo mooi de helm afsluit, dat helpt enorm) en dat inklapbaar zonnevizier is wel handig (maar niet onmisbaar). Grootste nadeel bij mij is dat de pasvorm minder goed is: na enkele uren gaat-ie duwen op mijn voorhoofd. (Ik heb een zeer moeilijke kop om een helm "passend" rond te krijgen.)

Ding heeft ondertussen 30k km en ik overweeg een vervanger. (Ruikt niet meer zo fris vanbinnen, vizieren beginnen goed bekrast te worden, enz.)  Zou 'm nog houden voor het snelle heen&terug rijden naar 't werk, maar wil graag een goeie integraalhelm als vervanger. My money is on a Shoei GT Air II, at the moment.

Als je het zonnescherm geen grote toegevoegde waarde vindt dan moet je niet voor de GT Air gaan maar voor een NXR. 100 gram lichter en betere ventilatie. 'konstruktionsbedingt' kan je met zonnevizier nu eenmaal minder goed ventileren.
Als je dat in ogenschouw/voor lief neemt is er geen betere keuze dan de GT Air. Alleen blijft het een compromis.

Vizieren moet je (bij jouw kilometrages) eigenlijk jaarlijks wisselen. Het verschil in zicht (en vermoeidheid!) is echt enorm!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is al m'n tweede klare vizier en nog altijd m'n eerste getinte vizier. Dus 'k ga er 3 versleten hebben op 30k km. 't Is inderdaad wel een goeie tip: klaar zicht maakt alle verschil.

Nu, die dingen kosten 80-90 euro en dan heb je je pinlock-vizier nog niet gewisseld, en ze zouden eigenlijk allebei vervangen moeten worden (met ook allebei een pinlock), wat betekent dat ik tegen 220-240 euro vizieren zit aan te kijken. ... Een nieuwe helm kost maar ietske meer dan 't dubbele, dus. :D 

Ik zeg "niet onmisbaar", maar ik gebruik het wel. Niet zelden om een klein beetje naar beneden te schuiven en zo een "zonneband" te creëren waardoor ik door een helder vizier naar d straat kijken maar alles boven de horizon verduisterd wordt. Geen idee of ik het wil/kan missen. Kunnen zeker wel (vandaar "niet onmisbaar"). Willen? Ik zou dan moeten 't voordeel van een NXR (die inderdaad ook in scope zit bij mij + nog makkelijker want ook in .be met Double-D sluiting daar waar je een GT-Air in de UK moet kopen om een Double-D te hebben) afwegen tegenover een GT-Air. En dat betekent back-to-back testen. Niet evident. (Wel mogelijk bij RAD, mogelijks.) Een helm zonder ingebouwd zonnevizier is doorgaans ook wat kleiner van omvang, wat naar 't schijnt (heel) aangename effecten heeft op de krachten die je helm op je nek en schouders zet, op hoe die helm zich gedraagt in de rijwind. (En mogelijks ook op de geluidsisolatie?)

Mjah, geen slecht idee om dat toch niet zomaar terzijde te schuiven, dat NXR-plan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga niet. 'k Zou weer veel te veel goesting krijgen... Nog niet zo heel lang geleden bijna de bon getekend voor een R Nine-T Racer... Heb me toen net op tijd kunnen inhouden. Nu zit ik te broeden op één of andere power reisenduro (Superadventure S of een Duc 1260 of straks een nieuwe S1000XR?). Grrrr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Ik ga niet. 'k Zou weer veel te veel goesting krijgen... Nog niet zo heel lang geleden bijna de bon getekend voor een R Nine-T Racer... Heb me toen net op tijd kunnen inhouden. Nu zit ik te broeden op één of andere power reisenduro (Superadventure S of een Duc 1260 of straks een nieuwe S1000XR?). Grrrr.

Zie dat je niet vergeet om nu te genieten van je centen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk ook straf dat jethelmen nog altijd toegelaten zijn, alsook andere sluitingen dan dubbel D. 't Is nu niet dat zo een dubbel D zo moeilijk open en dicht te doen is, en je helm zit tenminste vast (en ik vind met meer comfort want je hebt zo geen plastieken ding tegen je bakkes duwen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou zo'n metalen rachtet dan zo veel minder veilig zijn? Kan ik toch niet geloven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, gTa said:

Zou zo'n metalen rachtet dan zo veel minder veilig zijn? Kan ik toch niet geloven...

Je zit met een kliksysteem. Lijkt me altijd minder veilig dan iets dat met een soort knoop op zichzelf vastgetrokken is.

En ik heb het vooral over die systemen met zo een zwart blokje met rode knop op, dat je ineen klikt. Daarbij moet je niet eens de gesp deftig aanspannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, msxx zei:

Zie dat je niet vergeet om nu te genieten van je centen :)

Ik geef sowieso al te snel/makkelijk geld uit. En vooral: een Racer naast de mijne, da's te veel van hetzelfde.

Ik heb wel "een blanco bon getekend" bij BMW Motorrad voor een K 1600 R ... mocht die er komen. (Wat niet het geval gaat zijn, tenzij BMW nog in 2021 / vroeg 2022 een specialleke doet met de dan bijna op vervanging staande 6-in-lijn.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Je zit met een kliksysteem. Lijkt me altijd minder veilig dan iets dat met een soort knoop op zichzelf vastgetrokken is.

En ik heb het vooral over die systemen met zo een zwart blokje met rode knop op, dat je ineen klikt. Daarbij moet je niet eens de gesp deftig aanspannen.

OK, op dat vlak geen discussie ... maar ik durf te denken dat bij homologatie zo'n dingen toch worden getest?

Dat een dubbel-D sluiting meerdere zware batsen gaan overleven zonder losser te komen zitten, of toch beter dan een goeie kliksluiting: akkoord.
Maar dat betekent toch niet noodzakelijk dat een andere sluiting dan een dubbel-D bij de minste zwieper los komt en je helm aan 't vliegen gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wou van hem graag even weten hoe dat scoort qua geluidsisolatie op een naked. Ik ken niemand anders die daar ervaring mee heeft. 

7c003b464dd5665d66f37391c6d1f3b0.jpg




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn motto is meer moto's hier.

Mijn 'palmares' 2 wielers in volgorde van aankoop:

2004 Aprilia RS50
31826291857_3621e9d25f_b.jpg

1981 Suzuki GSX1100
45852733695_3a7dbc9a3c_b.jpg

1995 Kawasaki GPX600R
32892321598_b0d0f50ca2_b.jpg

2012 BMW F800R
32892347078_976f167d20_b.jpg

2015 BMW S1000R (huidig)
40739207854_b24be5e8bb_b.jpg

2000 Aprilia RS 125 (huidig)
45223508925_6d7b1f0a00_b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

mocht die zijn helm eens afzetten zodat we aan zijn gezicht kunnen zien wie het is, zou al veel helpen

e3983d7b93720d339c416b3b1e67da15.jpg



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, gTa said:

OK, op dat vlak geen discussie ... maar ik durf te denken dat bij homologatie zo'n dingen toch worden getest?

Ja, indien goed vastgemaakt. Die onnozele kliksystemen daar zitten volgens mij de gespen bij vele mensen veel te los.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een roof helm is eigenlijk geen helm om voor lange ritten te dragen, noch qua geluid, noch qua windbescherming.

Om eerlijk te zijn, het ziet er zeer cool uit, maar echt praktisch is zo'n helm niet.

Dat voorstuk moet je omhoog trekken. Zeker als brildrager ook niet simpel, met diene skibril.

Voor mij een helm om in de zomer eens te dragen, voor een korte afstand.

Heb er geen gelijk veiligheidsgevoel in als in een integraalhelm. Zeker naar bescherming van de kin/mond/tanden toe. En ik heb het wel moeilijk, als dat éénmaal in mijn hoofd zit.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, binnenmuisarchitekt said:

Heb er geen gelijk veiligheidsgevoel in als in een integraalhelm. Zeker naar bescherming van de kin/mond/tanden toe. En ik heb het wel moeilijk, als dat éénmaal in mijn hoofd zit.

Toen ik in Gent woonde is er daar aan de Dampuurte ene op zijn muil gegaan met zijne moto, met open helm. 't was geen schoon zicht ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Toen ik in Gent woonde is er daar aan de Dampuurte ene op zijn muil gegaan met zijne moto, met open helm. 't was geen schoon zicht ...

Drie jaar geleden ben ik omver gekegeld door een auto, aan zeer lage snelheid. Mijn kin raakte als eerste het asfalt. Gelukkig met integraalhelm, geen littekens aan overgehouden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

10 uren geleden, ir_fuel zei:

Levensgevaarlijk zo een ding. Heeft niks van kinbescherming.

Sorry maar om met een jet helm op een moto te rijden moet je een paar vijzen kwijt zijn.

 

Denk dat ik in de laatste twee jaar mijn integraal niet meer opgehad heb. Rij eigenlijk altijd met mijn potje. 

Nu, in verband met de BMW kan je - gezien het gebrek aan enige vorm van prestaties - wel al eens discuteren of dat wel in de categorie 'moto' valt. Nu, sinds er, na bijna acht jaar sukkelen, een nieuwe batterij in zit is hij toch wel weer wat competenter! in november bijna de 140 op teller aangetikt. 

 

14856198_10154681940049146_8395792018713

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid