Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

1 hour ago, Tjeu said:

Denk dat ik in de laatste twee jaar mijn integraal niet meer opgehad heb. Rij eigenlijk altijd met mijn potje. 

In Amerika rijden er hopen motards rond zonder helm.

Not my problem, het is mijn hoofd niet 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij de laatste 3 jaar met open helmen (Premier carbon, Shark Raw), ervoor met systeemhelmen (Shuberth C3, Shark Evoline 3 (die gehomologeerd is als systeem en integraal)) en daarvoor enkel integraal (shark en shoei). Dit heeft voornamelijk te maken met de 3 fases in mijn motor carrière, eerst supersports (gsx-r, cbr fireblade....), daarna de super naked (monster 1100S, gsx-s 1000) en nu dus de rustige naked (z900rs). Uiteraard is de rijstijl, de snelheid, de fratsen ...in functie van de leeftijd, de gezondheid, het verkeer, de wetten……enorm geëvolueerd. Ik apprecieer nu de open helmets vooral om hun gewicht (de Premier carbon weegt 800gr denk ik)…Ze zijn inderdaad minder veilig, maar ik voel me niet minder veilig. Als ik al eens een lang stuk autosnelweg neem, dan opteer ik eerder de systeemhelm te dragen maar dan enkel voor het geluidscomfort.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren het autosalon bezocht en vooral bij de motors blijven hangen. Serieus wat modellen testgezeten :oops:

Een racer is niets voor mij, helaas.. Ik voelde al druk op mijn onderrug van er nog maar op te zitten, altijd al een zwak punt geweest.

Ik ben enorme fan van de Ninja 650 (sporttourer) als concept. En het zit dan nog eens geweldig, lichtjes voorover gebogen maar toch nog vrij recht.

Verder heb ik een zwak geregen voor hoogpoters zoals de Africatwin, CB500X, Versys, Superduke,..

Grote ontgoocheling was de Suzuki Katana. Stond ook wat aan de zijkant en deed me zeer weinig in het echt. 

En vooral veel lekkers gezien om over te dromen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, toere zei:

Moto's op het salon geven mij nog altijd een grote kick als ik die ga gaan bewonderen.
Ben er wel te oud voor gewordenemoji16.png

Toen ik mijn Duke ging halen, kwam er een 80-jarige zijne nieuwe KTM Adventure halen ;)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pa van een vriendin is ook al dik in de 70. Heeft altijd met Goldwing gereden, doet verschrikkelijk veel km's daarmee. Kan mij niet meer herinneren wanneer hij mij heeft verteld dat hij de kaap van 500.000km had overschreden. Zit misschien al aan 600.000[emoji16]

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, toere zei:

Pa van een vriendin is ook al dik in de 70. Heeft altijd met Goldwing gereden, doet verschrikkelijk veel km's daarmee. Kan mij niet meer herinneren wanneer hij mij heeft verteld dat hij de kaap van 500.000km had overschreden. Zit misschien al aan 600.000emoji16.png

Vandaag nog een Goldwing gezien denk ik. Leuk met die sneeuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/1/2019 om 22:15, gTa zei:

Ook lang gedacht dat te doen, en ook in de UK wegens double-d. (Zelfs in RAD raadden ze me dat aan zo te doen, veeleer dan daar eentje te kopen en nadien te laten ombouwen :lol: ).

Herkende jouw NW200-versie (ja toch?) GT-Air meteen. 🙂

Maar nu er dus een GT-Air II komt (binnenkort, dacht ik, maart of april ofzo) ... denk ik toch te wachten. De I slaat nog niet af trouwens, gek genoeg.

Ik moet maar XXL hebben (ik heb 61 à 62) :D 

Destijds MSXX zijn voorstel gevolgd en ook in de UK gekocht voor de DD sluiting. Zeer goede helm maar is wat te klein geworden dus ik moet ook veranderen.

Ging dezelfde kopen maar dan wacht ik wel nog 3 maanden.

RAD heeft in december grote promo gedaan op helmen, de GT-Air stond erbij maar ik wil geen kliksluiting.

ik 62,5cm dus dan ook XXL :o 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, dragonfly zei:

Destijds MSXX zijn voorstel gevolgd en ook in de UK gekocht voor de DD sluiting. Zeer goede helm maar is wat te klein geworden dus ik moet ook veranderen.

Ging dezelfde kopen maar dan wacht ik wel nog 3 maanden.

RAD heeft in december grote promo gedaan op helmen, de GT-Air stond erbij maar ik wil geen kliksluiting.

ik 62,5cm dus dan ook XXL :o 

What are the odds :lol: 

Blij te lezen dat je er tevreden van was. Sterkt me nog méér in de overtuiging dat dat een steengoeie helm is.

Anderzijds wacht ik altijd graag om een nieuw product te kopen, totdat wat ingeburgerd is, de kinderziektes er uit zijn, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

Anderzijds wacht ik altijd graag om een nieuw product te kopen, totdat wat ingeburgerd is, de kinderziektes er uit zijn, enz.

Klopt maar 6 maanden wachten is hier geen optie, rijd al 1 jaar rond met pijn dus 't is genoeg geweest 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, dragonfly zei:

Colors.png

Als ik de GT Air II koop, wordt het een matgrijze. M'n vorige integraalhelm (BMW Sport) was ook die kleur, quasi identiek met het kleur van frame/velgen/cardan van m'n moto.

En er komen opnieuw wat zwarte retroflecterende stickers op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, dragonfly zei:

Klopt maar 6 maanden wachten is hier geen optie, rijd al 1 jaar rond met pijn dus 't is genoeg geweest 😛 

Snap ik volledig. Da's zoiets dat men zo makkelijk uitstelt en iedere keer opnieuw vervloekt als de hoofdpijn de rit komt verpesten.

Bij mij is 't zo erg niet als bij jou, denk ik, maar wel compleet dezelfde  "werkwijze". :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/19/2019 at 4:09 PM, tsmetjen said:

Ik rij de laatste 3 jaar met open helmen (Premier carbon, Shark Raw), ervoor met systeemhelmen (Shuberth C3, Shark Evoline 3 (die gehomologeerd is als systeem en integraal)) en daarvoor enkel integraal (shark en shoei). Dit heeft voornamelijk te maken met de 3 fases in mijn motor carrière, eerst supersports (gsx-r, cbr fireblade....), daarna de super naked (monster 1100S, gsx-s 1000) en nu dus de rustige naked (z900rs). Uiteraard is de rijstijl, de snelheid, de fratsen ...in functie van de leeftijd, de gezondheid, het verkeer, de wetten……enorm geëvolueerd. Ik apprecieer nu de open helmets vooral om hun gewicht (de Premier carbon weegt 800gr denk ik)…Ze zijn inderdaad minder veilig, maar ik voel me niet minder veilig. Als ik al eens een lang stuk autosnelweg neem, dan opteer ik eerder de systeemhelm te dragen maar dan enkel voor het geluidscomfort.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

De automobilist die je niet gezien heeft en je omver rijdt zal het worst wezen of je met een supersport of een chopper rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog een Goldwing gezien denk ik. Leuk met die sneeuw.
Als het in Heule of omstreken was is hij het zeker, want rijdt zeer zelden met de auto[emoji16]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Goldwing, wat een beest 😃 en behoorlijk fel in Sport mode. Beetje de S63 of M760i van de moto's?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/1/2019 om 21:35, 3000 zei:

Die Goldwing, wat een beest 😃 en behoorlijk fel in Sport mode. Beetje de S63 of M760i van de moto's?

Mjah, geen idee, toch misschien eerder de Lexus LS500h ofzo.

BMW's eigen K1600GT(L) met 6-cilinder motor rijdt op quasi elk vlak beter, heeft een veel begeesterende motor, heeft meerdere karakters.
Die kan je meer de S 63 AMG of de M760Li noemen in de motorwereld. Of de Rolls Ghost zelfs, want sneller/beter bestaat er eigenlijk niet in de comfy hoek. En gaat verdomd hard, plus zalige zescilinderklank. ❤️

 

 

 

Niettemin, zo'n basis Goldwing, met lage ruit, zwarte afwerking (geen chroom) en zonder topcase achteraan ... i like it a lot ❤️

19_GoldWing_MatteMajesticSilver_DCT_1470

(imo pakske knapper dan de "full spec" comfy 2-up versie)

19_GoldWingTourAirbag_CandyArdentRedBlac

 

 

 

Nu ja, BMW heeft dat ook allemaal, hé:

 

De gewone, ook in (optionele) Sport kleuren:

P90312787_highRes_bmw-k-1600-gt-style-.thumb.jpg.ab0080e9c97dfc1f5d728445c1d61cbf.jpg

Dan de GTL, da's de full comfy one:

P90312791_highRes_bmw-k-1600-gtl-style.thumb.jpg.99eb5e9baa319a122ac20bd64f06dbaa.jpg

Dan de bagger:

P90312798_highRes_bmw-k-1600-b-imperia.thumb.jpg.dd821e8d48a261a105cc07ca5ce869af.jpg

(zeer vergelijkbaar met de basis Goldwing, dus)

En tenslotte de bagger met een iets grotere ruit en een topcase, de 'Grand America':

P90312802_highRes_bmw-k-1600-grand-ame.thumb.jpg.ae671474efb69101467928afd478d246.jpg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen zomer diverse keren 'oververhit' geweest tijdens het rijden. Ofwel langere trips waarin je op zeker wilt spelen en je op pad gaat in gelamineerd gore-tex ondanks 27graden... (en inderdaad paar stevige buien gehad, maar daarnaast ook veel en hard gezweet).

Dagtrips rijd ik echter het liefst in het leer, maar ook dat kent zijn beperkingen. Dus ik zocht nog iets om het te completeren en ik heb alvast een jas gevonden die hieraan voldoet. Beter om kan gaan met temperatuurschommelingen en potentiële buien. Absoluut ongeschikt voor een hele dag in de regen te rijden, maar goed genoeg voor een onverwachte bui. Belangrijker, als je de binnenvoering eruit haalt dan bestaat het vooral uit mesh en toch is er volop aandacht geweest voor de veiligheid. Typisch Dainese dus:

 

Dainese20Super20Rider20D-Dry.jpg

 

Nu nog zien welke broek ik kan vinden die dicht aanleunt bij deze eigenschappen. Ik koop enkel nog Dainese, enerzijds omdat je een keuze maakt voor één merk waardoor alles onderling uitwisselbaar wordt. Zo gebruik ik nu een in alle drie de jassen dezelfde borstplaat:

dainese_l1_chest_protector_black_750x750

 

Ook de rugbescherming is uitwisselbaar. En de broeken/jassen zijn te connecten middels een rits welke hetzelfde format volgt.

 

Als iemand nog tips heeft voor een goede broek van Dainese met perfecte bescherming en toch luchtig genoeg is? En idealiter schizofreen karakter kent en ook waterdicht gemaakt kan worden? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid