Ga naar inhoud

BMW M140i vs VW Golf GTI PP 245 pk.


Beta

Aanbevolen berichten

Twee hot hatches, beiden uit een licht andere prijsklasse. De Golf relatief duur (een vergelijkbare 125i kost evenveel, waardoor VW niet echt een goedkoper merk meer is). Bovendien geeft VW ook minder korting dan BMW.
De BMW heeft een fantastische motor, maar deze komt ook met hogere gebruikskosten.
De GTI is een icoon, maar iets minder discreet. Hij is ook minder snel, maar an such snel genoeg.
Beiden zijn op leeftijd.
Ik laat de Golf R bewust uit de vergelijking.
Het verschil in aankoopprijs bedraagt ongeveer 4000 euro, mits gelijke uitrusting, maar de Bimmer kost 1000 euro meer aan inschrijving en 1200 euro meer per jaar (taks, verzekering en brandstof mits pakweg 1000 km per maand).
Bij gelijke kosten, zou ik de M140i kiezen, maar de andere kosten jagen de prijs over de jaren heen wel sterk omhoog.
Opinies?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee hot hatches, beiden uit een licht andere prijsklasse. De Golf relatief duur (een vergelijkbare 125i kost evenveel, waardoor VW niet echt een goedkoper merk meer is). Bovendien geeft VW ook minder korting dan BMW.
De BMW heeft een fantastische motor, maar deze komt ook met hogere gebruikskosten.
De GTI is een icoon, maar iets minder discreet. Hij is ook minder snel, maar an such snel genoeg.
Beiden zijn op leeftijd.
Ik laat de Golf R bewust uit de vergelijking.
Het verschil in aankoopprijs bedraagt ongeveer 4000 euro, mits gelijke uitrusting, maar de Bimmer kost 1000 euro meer aan inschrijving en 1200 euro meer per jaar (taks, verzekering en brandstof mits pakweg 1000 km per maand).
Bij gelijke kosten, zou ik de M140i kiezen, maar de andere kosten jagen de prijs over de jaren heen wel sterk omhoog.
Opinies?




M140i blijft leuk en is een ervaring door de RWD en de motor. De GTI is gewoon een snelle daily.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Beta zei:

Twee hot hatches, beiden uit een licht andere prijsklasse. De Golf relatief duur (een vergelijkbare 125i kost evenveel, waardoor VW niet echt een goedkoper merk meer is). Bovendien geeft VW ook minder korting dan BMW.
De BMW heeft een fantastische motor, maar deze komt ook met hogere gebruikskosten.
De GTI is een icoon, maar iets minder discreet. Hij is ook minder snel, maar an such snel genoeg.
Beiden zijn op leeftijd.
Ik laat de Golf R bewust uit de vergelijking.
Het verschil in aankoopprijs bedraagt ongeveer 4000 euro, mits gelijke uitrusting, maar de Bimmer kost 1000 euro meer aan inschrijving en 1200 euro meer per jaar (taks, verzekering en brandstof mits pakweg 1000 km per maand).
Bij gelijke kosten, zou ik de M140i kiezen, maar de andere kosten jagen de prijs over de jaren heen wel sterk omhoog.
Opinies?

 

Eigenlijk niet zo moeilijk... Laat je hart spreken, dan je ratio en maak een compromis met je geldbeugel.

Je komt er wel uit. 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Gixxer zei:

Voor die 1200€ taks neem ik wel de Golf.
Betaal al genoeg belasting.

1200 euro meer per jaar inclusief taks, verzekering en benzine volgens TS.

No brainer: M140i

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Golf 6 GTI gehad, geen slechte daily. Maar ik miste toch iets hoor (zeker komende van een E46 M3). Te braaf, te stil, voorwielaandrijving, 4-cylinder, ....
Nu een M140i en ik zou in geen geval nog terug willen wisselen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

die Golf kan je nog lichte vracht maken, de BMW niet meer dus dit is wel in voordeel van Volkswagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die Golf kan je nog lichte vracht maken, de BMW niet meer dus dit is wel in voordeel van Volkswagen.
De M140i kan je ook naar lichte vracht ombouwen. Afgelopen vrijdag nog gevraagd bij de dealer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De M140i kan je ook naar lichte vracht ombouwen. Afgelopen vrijdag nog gevraagd bij de dealer.
Hangt af van diegene die de wagen keurt. Enkele weken geleden gevraagd aan iemand die ombouw doet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n golfje zal altijd sneller/efficiënter worden, de bmw zit op zijn hoogtepunt. Dus nu kopen. [emoji3]
Het prijsverschil in aankoop is eerder klein.
Komt ook nog bij dat de Golf volgend jaar vervangen wordt door iets soortgelijks, waar de M140i de laatste in zijn soort wordt: rwd en zescilinder.
Ik overweeg hem wel met Xdrive, maar dan nog is hij vooral rwd-gestuurd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd zelf met een Golf R, moest ik moeten kiezen tussen een GTI en een 140i zou het toch de laatste worden, GTI is niet supersnel en/of speciaal, enige groot voordeel bij de GTI zijn de lage extra kosten tav de 140i. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou ook voor de M140i gaan, een 3 deurs met 6 cilinder, +300pk, RWD, wordt iets uniek... enkel spijtig dat je deze niet meer in manueel kan krijgen en een GTI pp in DE nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Beta zei:

Het prijsverschil in aankoop is eerder klein.
Komt ook nog bij dat de Golf volgend jaar vervangen wordt door iets soortgelijks, waar de M140i de laatste in zijn soort wordt: rwd en zescilinder.
Ik overweeg hem wel met Xdrive, maar dan nog is hij vooral rwd-gestuurd.

Geen Xdrive!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen Xdrive!
Waarom niet? Met mijn E87 120d krijg ik het vermogen al niet kwijt op de baan in natte omstandigheden. En ik weet wel dat een M140i meer grip heeft, maar toch... Xdrive kost ook maar 1000 euro extra.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie banden leggen.. (PSS of PS4s)

Xdrive heeft geen enkel voordeel voor de Belgische markt, kost meer, gewicht, meerverbruik, relatief gevoelig en je verliest een deel van de speelsheid. Dat laatste lijkt me nu eerder de reden om een M140i te kiezen. Verder mag je je banden vervangen per set van 4 en met een sterlabel.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie banden leggen.. (PSS of PS4s)
Xdrive heeft geen enkel voordeel voor de Belgische markt, kost meer, gewicht, meerverbruik, relatief gevoelig en je verliest een deel van de speelsheid. Dat laatste lijkt me nu eerder de reden om een M140i te kiezen. Verder mag je je banden vervangen per set van 4 en met een sterlabel.
Het koppel en vermogen blijven gelijk, dus waarom zou de globale bandenslijtage dan toenemen? Ik vermoed dat de achterbanden op een rwd M140i er wel erg vlot door gaan. Met mijn huidige wagen rijd ik Michelin Premacy's op op 25000 km.
En wat heb je aan 340 pk als je die tijdens de vele natte winterdagen niet kwijt kan?
Het zijn maar bedenkingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Beta zei:

Het koppel en vermogen blijven gelijk, dus waarom zou de globale bandenslijtage dan toenemen? Ik vermoed dat de achterbanden op een rwd M140i er wel erg vlot door gaan. Met mijn huidige wagen rijd ik Michelin Premacy's op op 25000 km.
En wat heb je aan 340 pk als je die tijdens de vele natte winterdagen niet kwijt kan?
Het zijn maar bedenkingen.

Neem dan maar een 20d zoals jakkel met 40i skytune uitlaat.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je aanpast aan de omstandigheden en winterbanden steekt zal dat wel meevallen, met een fwd (Golf GTI) ga je hetzelfde "probleem" hebben. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem dan maar een 20d zoals jakkel met 40i skytune uitlaat.
Heb ik al. Wil ik niet meer. Ik kan anders net zo goed nog vier jaar met de mijne blijven bollen. Ik ben het type dat graag zijn zin koopt, maar niet gaat veranderen, enkel en alleen om iets anders te hebben. In dat opzicht snap ik mensen, die een nieuw model kopen, gewoon omdat het een nieuw model is, totáál niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

300pk rwd willen maar moet wel xdrive zijn hoor :fp: En laat de ESP en tractiecontrole maar de rest doen.

Koop dan idd gewoon een 1.6 diesel hé.

  • Vind ik leuk 4
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

300pk rwd willen maar moet wel xdrive zijn hoor :fp: En laat de ESP en tractiecontrole maar de rest doen.
Koop dan idd gewoon een 1.6 diesel hé.

Agree


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

300pk rwd willen maar moet wel xdrive zijn hoor :fp: En laat de ESP en tractiecontrole maar de rest doen.
Koop dan idd gewoon een 1.6 diesel hé.
Dat slaat nergens op. Een M140xi blijft nog steeds hoofdzakelijk achterwielaangedreven. Dat is nog steeds iets compleet anders dan een Golf R of Audi met Quattro. En al zeker dan een FWD wagen.
Je boet een beetje in aan speelsheid, maar je wint aan efficiëntie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid