Ga naar inhoud

BMW M140i vs VW Golf GTI PP 245 pk.


Beta

Aanbevolen berichten

@Simoni

Een 35/40i gekoppeld aan die 8-traps automaat is een compleet ander verhaal als daily, en een betere vergelijking tov de DSG.

Als ik autostrade afhaspelde op cc (sportieve rijstijl volgens de Tesla eigenaars) zat ik aan +- 8-8,5.. Mijn overall verbruik was 13.4, dat terzijde 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Beta zei:
48 minuten geleden, Krikkie zei:
Verkoop mijne niet maar weet er nog wel eentje, wel variant:
https://www.dutrycars.be/nl/wagen/volkswagen-golf-variant-wvwzzzauzgp556677
Advertentie staat wel vol met fouten emoji848.png

Nogal... 221 pk? Zal wel kw zijn. En de specs van een 114d eronder...

Heb het doorgegeven, ligt aan zijn webdesigner, ander en beter :D

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden. Volkswagen Golf Variant 2.0TSI 4X4 DSG*Panodak*Navi*Keyless*ACC*trekhaak - Verkoopprijs: € 33.850,-
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volkswagen-golf-variant-2-0tsi-4x4-dsg-panodak-navi-keyless-acc-trekhaak-benzine-blauw-8d5cf08f-181f-4d1e-8126-d03c69feece6

aangepast door Krikkie
Linkje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het doorgegeven, ligt aan zijn webdesigner, ander en beter [emoji3]
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden. Volkswagen Golf Variant 2.0TSI 4X4 DSG*Panodak*Navi*Keyless*ACC*trekhaak - Verkoopprijs: € 33.850,-
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volkswagen-golf-variant-2-0tsi-4x4-dsg-panodak-navi-keyless-acc-trekhaak-benzine-blauw-8d5cf08f-181f-4d1e-8126-d03c69feece6
Dikke ketel wel, al ben ik geen fan van dat blauw. En die blekecstrokrn op de zetels worden snel vuil, zag ik al op andere foto's.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Titleist zei:

Die site is maaanden kapot lol, is dat jouw 190? :D

Klopt, staat al een jaar tekoop, wil hem ook wel houden, denk daarom dat hij niet wil onderhandelen/prijs verlagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je ook kan doen is een M140i nieuw kopen in de UK, die zijn daar veel goedkoper (je moet maar eens kijken hier of op bimmerboard) zijn verschillende topics over die export wagens (dus linksgestuurd) uit een Londonse BMW dealer. 

Enige nadeel is dat ze daar ook vermoedelijk geen manueel meer zullen aanbieden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je ook kan doen is een M140i nieuw kopen in de UK, die zijn daar veel goedkoper (je moet maar eens kijken hier of op bimmerboard) zijn verschillende topics over die export wagens (dus linksgestuurd) uit een Londonse BMW dealer. 
Enige nadeel is dat ze daar ook vermoedelijk geen manueel meer zullen aanbieden...
Ik wil een automaat hoor, dus geen probleem.
Linksgestuurd? In the UK??
Rechtsgestuurd zie ik niet zitten. Lichte vracht eventueel wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Links gestuurde kunnen ze daar ook leveren, scheelt hem veel geld tav hier. Ken iemand die er een Golf 7R heeft gekocht, gaat hem niet over 10% minder ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Beta zei:

Ik wil een automaat hoor, dus geen probleem.
Linksgestuurd? In the UK??
Rechtsgestuurd zie ik niet zitten. Lichte vracht eventueel wel.

ja linksgestuurd want is een dealer, namelijk Parklane in London, die wagens mag bestellen voor export. Heb heel dat topic op bimmerboard of autoforum gelezen en ook dit hier: 

 

Zelfs als je nog maar op de bmw.co.uk configurator ziet, merk je al een verschil en ook in opties krijg je meer dan in Belgie. Zoals bv echt leder standaard, DAB en alarm standaard en dan krijg je daar nog een mooie korting

wat lichte vracht betreft, ik had gehoord dat dit sinds juli niet meer zou gaan maar andere zeggen dan weer het tegendeel.  Ik kan je alvast zeggen dat ik ook aan het twijfelen was voor een I30N performance maar deze niet LV kon. Nu bij de BMW betaal ik 89 euro ipv 800 euro taks. BIV is normaalgezien iets van 1500 euro maar valt weg door ombouw en dat was iets van 1300 euro incl btw.

aangepast door Liquid Li0n
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Links gestuurde kunnen ze daar ook leveren, scheelt hem veel geld tav hier. Ken iemand die er een Golf 7R heeft gekocht, gaat hem niet over 10% minder [emoji6]
Op een M140i krijg ik hier via de dealer ongeveer 20 procent korting. Loont het dan de moeite in de UK? Betaal je geen invoerrechten?
Ik zal eens moeten zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Beta zei:

Op een M140i krijg ik hier via de dealer ongeveer 20 procent korting. Loont het dan de moeite in de UK? Betaal je geen invoerrechten?
Ik zal eens moeten zien.

Dit is het topic dat ik bedoelde, op autoforum. Zijn actuele posts meer naar achter in het topic.

http://www.autoforum.be/forum/auto-algemeen/die-of-dat/37145-nieuw-bmw-kopen-in-engeland-londen

op parklane of londen/london zoeken op de 3 fora kan ook wel wat info geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Liquid Li0n zei:

wat je ook kan doen is een M140i nieuw kopen in de UK, die zijn daar veel goedkoper (je moet maar eens kijken hier of op bimmerboard) zijn verschillende topics over die export wagens (dus linksgestuurd) uit een Londonse BMW dealer. 

Enige nadeel is dat ze daar ook vermoedelijk geen manueel meer zullen aanbieden...

 

13 uren geleden, Beta zei:

Op een M140i krijg ik hier via de dealer ongeveer 20 procent korting. Loont het dan de moeite in de UK? Betaal je geen invoerrechten?
Ik zal eens moeten zien.

Neen loont niet, koop maar hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, Simoni said:

De BMW had wel enkele nadelen waar ik me steeds aan bleef storen:

- Een vervelende vaagheid bij rechtdoor rijden, enorm storend op de autostrade waarbij rond het center wat speling zat. Beter wanneer hij in sport stond maar nooit helemaal weg

Eigenlijk nooit gemerkt. Dat het stuur geen toonbeeld van feedback is is wel juist. En van sport moet je afblijven op de snelweg, artificieel zwaar en te vermoeiend voor kleine correcties in je rijvak.

18 hours ago, Simoni said:

- Kuipstoelen waren te weinig kuip maar hadden toch alle nadelen van een kuip

Daar is niks OEM aan die stoelen he, die kan je bij BMW niet kopen. Ik vond ze trouwens veel beter rijden dan de gewone stoelen, qua feedback. Het verschil is enorm. Ik heb beide gereden in dezelfde auto.

18 hours ago, Simoni said:

- verbruik vond ik relatief hoog, zelf bij eco runnen (zat gemiddeld net niet op 11)

M235i =/= M240/M140i Ik zit op 2 liter minder icm automaat + andere motor, dus jij rijdt  die kar op 8,5 liter 😛 

18 hours ago, Simoni said:

- koppelingspedaal gaf weinig feedback. Weinig duidelijk wanneer hij precies pakt. 

Ja daar valt iets van te zeggen, maar ik heb me daar nooit aan gestoord.

18 hours ago, Simoni said:

- versnellingspook kan niet echt als soepel of smooth omschreven worden

Nog een reden om voor de automaat te kiezen. Ik vond de versnellingsbak ok, stoorde me er niet aan, maar dat was het dan ook. Langs de andere kant rijdt de automaat gewoon raar als je gaat raggen, met die 8 versnellingen. Ik schakel me daar gewoon compleet verloren in. Maar het is idd geen Porsche of S200 boite.

18 hours ago, Simoni said:

Ivm de 235 is ie dagdagelijks veel beter. De automaat en betere koffer zijn overduidelijk. Maar ook het verbruik ligt een pak lager, gisteren nog op 7.1 na een langere rit. 

Dat is dus 10 liter in mijn handen :D En de automaat kan je dus ook hebben op de BMW, dat is geen argument.

Koffer is groter ja, maar we vergelijken met een 1, niet met een 2. Dat scheelt toch een pak.

18 hours ago, Simoni said:

Daarnaast heeft ie de typische GTI eigenschap. Fantastisch, wanneer je niet meer dan 90% geeft/vraagt. Wanneer je echt zou racen kan je altijd meer power wensen, of meer sound. Vele autoliefhebbers zijn echter positief verrast van het geluid en de prestaties.

Nadelen heeft ie ook. De fwd blijft fwd maar met sper valt ie echt OK te rijden. Net zoals je RWD als een nadeel/voordeel zou kunnen zien. Daarnaast is 19" mooier maar minder naar demping op slecht wegdek. 

Ik vind echt dat je dat niet kan vergelijken. De M140i speelt toch een serieuze klasse hoger op alle vlakken dan een Golf GTI. We spreken hier al over 2 cilinders en meer dan 100pk verschil (op papier, want in de praktijk is de M140i sneller dan je zou vermoeden. Volgens mij heeft die ook meer dan 340pk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Beta said:

Op een M140i krijg ik hier via de dealer ongeveer 20 procent korting. Loont het dan de moeite in de UK? Betaal je geen invoerrechten?
Ik zal eens moeten zien.

20%? Nee dan gewoon hier kopen. Je gaat hetzelfde betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, dragonfly said:

Verbruik van de M140i is inderdaad hoog maar het geeft je dan ook veel plezier :D 

Ik vraag me echt af wat jij ermee uitzet. Sta je veel in de file ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Beta zei:

Op een M140i krijg ik hier via de dealer ongeveer 20 procent korting. Loont het dan de moeite in de UK? Betaal je geen invoerrechten?
Ik zal eens moeten zien.

Kan je beter in BE bestellen.

Hoor eens bij @Tommie

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren was hij 1000 euro goedkoper dan vandaag, dus ik hoop dat Bikefreak gisteren besteld heeft!
Nope. En ik weet ervan, maar moest ik al honderd procent zeker zijn, had ik wel besteld.
Feit is dat het om een privé-aankoop gaat. Dus alle andere kosten moeten ook gewoon zelf betaald worden. Ik kan dat allemaal niet inbrengen.
Vereisten waren aanvankelijk een tweeliter viercilinder op benzine met 200+ pk. Een M140i is eigenlijk al een categorie hoger. De moeite waard, maar over de jaren heen merkbaar duurder dan een Golf GTI bv.
Link naar reactie
Delen op andere sites

20%? Nee dan gewoon hier kopen. Je gaat hetzelfde betalen.
Ik las dat er een half jaar geleden een voordeel van 30 procent tegenover de Belgische cataloguswaarde kon bekomen worden in de UK. Uiteraard geen idee hoe het nu zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, Beta said:
53 minutes ago, ir_fuel said:
20%? Nee dan gewoon hier kopen. Je gaat hetzelfde betalen.

Ik las dat er een half jaar geleden een voordeel van 30 procent tegenover de Belgische cataloguswaarde kon bekomen worden in de UK. Uiteraard geen idee hoe het nu zit.

Een dik jaar geleden was dat toch niet het geval. Ik heb zelf voor de keuze gestaan (en mijn M235i kwam uit de UK). Ja er was nog een prijsverschil in het voordeel van de UK, maar dat was niet van de grootte-orde om het nog te doen. Ik heb toen bij @Tommie gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid