Ga naar inhoud

Belcar Youngtimer Cup #69


thaenzy

Aanbevolen berichten

34 minuten geleden, Jokke_vlo zei:
Je hebt echt wel minder power tov die witte.......Ā 

Inderdaad. Hij rijdt wel in een andere klasse (nineties tot 2500cc) maar is steeds een leuke strijd voor de algemene plaatsen...

Als je nog rijdtips hebt, feel free šŸ˜‰ sta altijd open voor verbetering, ook al paar coachings met Steve C. gedaan.

PS: Wij waren het trouwens die in Spa die tent rond je P. hadden gebouwd [emoji23] (zeer voorzichtig geweest hoor maar er was geen andere plaats meer...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Well done :) zeker omdat je die kerel met z'n benz op z'n bek geeft na dat blok- en run-wide manouvre in bruxelles :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, PJH zei:

Well done :) zeker omdat je die kerel met z'n benz op z'n bek geeft na dat blok- en run-wide manouvre in bruxelles :D

That's racing šŸ™‚Ā Maar het was wel een heerlijk gevoel omĀ 25 minuten lang te jagen en pushen, 0.5 sec per ronde goed te maken, en er dan uiteindelijk toch voorbij te geraken. (zij het met een foutje langs zijn kant) Je voelt gewoon dat je hem aan't opjagen bent, heerlijkĀ šŸ˜

9 uren geleden, Waky zei:

Zalig! Hoeveel wagens staan er zo aan de start bij deze races?Ā 

Op de grotere circuits zoals Spa en Nurburgring GP rijden wij (GT's, Youngtimers en Nineties) samen met de Historics. We starten dan wel in 2 velden met 30 seconden tussen.

In totaal zijn we dan met een een deelnemersveld van 45-60 wagens. Wij (mogen) rijden op slicks, de historics op semi's.

In Zolder rijden de Historics apart sinds dit jaar. In ons veld zitten we dan met +- 30 wagens, de historics zitten dan rond de 15-20 wagens.

Timing voor komend weekend:

timetable%20american%20festival.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof!Ā 

Compagnon van mijn kameraad sponsort de serie en zijn zonen (hij zelf ook af en toe) rijden met capri en e36 mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/10/2018 om 20:24, abtler zei:

Tof!Ā 

Compagnon van mijn kameraad sponsort de serie en zijn zonen (hij zelf ook af en toe) rijden met capri en e36 mee.

Klopt, met Tim (E36) al heel wat leuke races gehad šŸ™‚Ā 

De wagen staat inmiddels in Zolder. Nu afwachten wanneer ik vader word. Hopelijk in combinatie met de eindzege in de klasse.

Combinatie blauw - oranje was nooit mijn favoriet, tot nuĀ šŸ˜

e30remork.jpg

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/10/2018 om 22:46, thaenzy zei:



PS: Wij waren het trouwens die in Spa die tent rond je P. hadden gebouwd emoji23.png (zeer voorzichtig geweest hoor maar er was geen andere plaats meer...)

Hahahahah, ja sorry ik wist niet dat ik daar in de weg stond :)Ā 

Was leuk gedaan :D

Ā 

Tips: best in PMĀ 

Ā 

Ā 

Ā 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste wedstrijden van het kampioenschap waren een schitterend succes šŸ™‚Ā 2x P2 geĆ«indigd in de klasse, voor m'n nabije concurrent: de Mercedes Evo II. Aan de Peugeot 205 van Bruynoghe kan ik helaas niets tegen beginnen, da's een raketĀ šŸ˜‚Ā Gelukkig heeft hij een deel van het kampioenschap met zijn 309 betwist (klasse 4D) waardoor hij eigenlijk geen ĆØchte concurrent was voor het kampioenschap.

Met deze P2 ben ik zeker van het kampioenschap, mag eind december m'n beker(tje) gaan ophalen op de RACB awards. Toch zƩƩr tevreden mee in het eerste seizoen waar toch een aantal felle strijden geleverd werden.

Een samenvatting van het weekend:Ā 

Kwalificatie

De kwalificatie was geen succes, maar dat was enigszins te verwachten gezien ik een set redelijk aftandse slicks op wou rijden (3u mee gereden) zodat ik op iets verser Michelin rubber kon starten.

Besttijd: 1.52.3
Klasse 4C: P3
Algemeen: P12

image.png

Race 1

Vervolgens de Michelins gemonteerd en dan merk je onmiddelijk wat een verschil dat dat geeft. Heb in race 1 m'n persoonlijke besttijd kunnen verbeteren door een eerste keer onder de 1.50 te rijden. ZĆ©Ć©r tevreden mee. Met een temperatuur van 20Ā° ook de ideale omstandigheden voor een toptijd natuurlijk...Ā BovendienĀ ook zeer constant kunnen rijden, de Mercedes in de fout kunnen dwingen en zodoende P2 geĆ«indigd in de klasseĀ šŸ’ŖĀ Algemeen was dit goed voor een P8. 2 startijen naar voren voor race 2! Natuurlijk wel een beetje geholpen door uitvallers vooraan...

image.png.02950192632e5c69c73deb3627ae459a.png

image.png.4bccdc6e307b40f1710df7da71703ecd.png

Een compilatie ga ik wellicht nog eens maken, maar dit zijn iig de beelden van race 1. Tot aan 12:50 in hot pursuit of the Mercedes, daarna aan strak tempo voorsprong uitgebouwd.

image.png.05c58c2884251aeb55a3c1290d0e26ec.png

Snelste ronde:

Race 2

Op dit moment was ik al zeker van het kampioenschap dus race 2 gaf eigenlijk wat minder druk maar goed, toch maar alles geven voor een zo goed mogelijk algemeen resultaat. Bij de start snelde de Mercedes me weer voorbij. Na een korte achtervolging ging hij helaas een beetje te wijd in de eerste linkse. Koppelingsproblemen bij hem gaven de doorslag en ik kon 'zorgeloos' m'n race verder zetten. Ik bleef lange tijd op een quasi gelijke afstand van de E30 M3 van Qvick waardoor ik toch maar besloot om te blijven pushen. Met succes want in de laatste ronde raakte hij in een gevecht met de Ford Sierra Cosworth van Van Elderen waardoor ik aan kon sluiten. Ik geraakte wonderbaarlijk ook de Cosworth voorbij (dat gebeurt me nooit meer denk ikĀ šŸ˜‚, na afloop bleek dat hij koppelingsproblemen had) en zat nu in't gat van de M3. M'n laatste kans was de Rea. Als ik daar een goede exit had, kon ik me hopelijk langs hem zetten of toch tenmiste druk zetten. Ging echter wat te vroeg op het gas waardoor de wagen uitbrak, tijd verloor en ik dus rustig de wedstrijd moest uitrijden.

Ā 

Opnieuw een P2 in de klasse en een P5 algemeen was het resultaat!

image.png.f440ee5a5ec233432f37eb4dde7c20ca.png

Evertjan Alders #49 is een kameraad van mij en reed dit weekend ook schitterende koersen. Zijn wagen staat genoteerd als 325i maar is eigenlijk een 329i (rijdt ook klasse hoger). In deze klasse haalde hij ook de P1 dit weekend.

foto van Atrex Motorsports.

foto van Atrex Motorsports.


Trouwens, onze FB paginaĀ https://www.facebook.com/atrexmotorsportsšŸ˜‰

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterke tijden met die auto, 1.45 halloĀ !!! Wat weegt die eigenlijk en welk koppel en pk heb je?

Ā 

Ā 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, thaenzy said:

Een compilatie ga ik wellicht nog eens maken, maar dit zijn iig de beelden van race 1. Tot aan 12:50 in hot pursuit of the Mercedes, daarna aan strak tempo voorsprong uitgebouwd.

Ā 

Net de eerste 13 minuten gezien.

Nice! De Mercedes ging alle kanten op tot het eens mis liep. Gewoon wachten en druk zetten :)Ā 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Sterke tijden met die auto, 1.45 halloĀ !!! Wat weegt die eigenlijk en welk koppel en pk heb je?

Evertjan zijne weegt +- 990kg enĀ heeft ergens rond de 320pk, koppel weet ik niet precies. Zijn stevige waardes voor een 12-klepper, waar we aan gebonden zijn bij deze motorenĀ šŸ™‚

Mijne weegt 940kg en zit rond deĀ 220pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mogen we u nu proficiat wensen met een zoon of dochter?
Yes! Vanmiddag papa geworden van de tweede zoon!

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
Ɨ
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid