Ga naar inhoud

Belcar Youngtimer Cup #69


thaenzy

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, Krikkie zei:

Wat doet die allemaal met die 190 evo II? 😀 

Dit seizoen kon ik hem enkele keren in de fout doen gaan door druk te zetten en er zo dicht mogelijk bij te blijven... In een compilatie zie je het 'voorbereidend' werk natuurlijk niet 😋

Hij had echter wel wat koppelingsproblemen en blijkbaar problemen met wegligging.

8 minuten geleden, dragonfly zei:

Fout van Texaco boy zag je ook van ver aankomen :D 

Die was even iets te enthousiast ja 😁 Wel zot hoe hard hij daar voorbij komt. Had naar het einde toen ook koppelingsproblemen waardoor ik hem kon passeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Over 2 weken beginnen we er weer aan. De start van de onze Belcar Historic & Youngtimer Cup.

https://www.bravoracing.be
https://www.facebook.com/belcarhistoricandyoungtimercup/

Het belooft een lastig seizoen te worden voor mij. Heb zelf wat taken overgenomen in het bestuur waardoor een deel van de administratie geautomatiseerd wordt (+beheer website/facebook). Helaas voor mij resulteert dat er in dat er 2 wagens in mijn klasse terecht komen die ik (normaal gesproken) nooit bij kan houden. De Mazda RX3 (wegens te nieuwe onderdelen rijdt hij bij de youngtimers. Wankelmotor 1300cc*1.8=2300cc 😞) Daarnaast de E30 M3 van van Rompuy. Tel daarbij ook nog de Peugeot 205 GTI van Bruynoghe en dan weet je dat de podiums lastig worden voor mij. (Ook gezien het geweld dat ik afgelopen seizoen maar nèt achter me kon houden)

Gelukkig moet iedere koers gereden worden (èn de volle 30 minuten) dus we gaan gewoon keer op keer alles proberen te blijven geven.

Moest ik ècht vooraan mee willen spelen dan had ik een nieuwe motor moeten bouwen deze winter maar dat zag ik financieel even niet zitten. Heb wel enkele nodige upgrades/onderhoud uitgevoerd

- Revisie van de Intrax ophanging
- APRacing remupgrade

Gezien de vele real life racers hier heb ik een vraag. Ik post hieronder mijn snelste laptimes op Zolder en Spa. Zien jullie, op beide circuits, de mogelijkheid om een seconde te winnen? Dat zou me namelijk al bij de rondetijden van de M3 van van Rompuy kunnen brengen. En een beetje druk kùnnen zetten, doet al veel 😉 Of adviseren jullie mij iets anders om minstens die seconde te kunnen vinden? Real life coaching? Met welke coach? Heb al enkele coachings doorlopen (1x Zolder/1x Spa), met iedere keer énorm succes. (ps: Ik heb helaas geen telemetrie gegevens in de wagen...)

 

sticker.png

chase.jpg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, abtler zei:

Kameraad van me (kompaan van Dieter en Tim) rijdt dit seizoen ook mee :party: met een oranje B

Check. Héél mooi ding! En dikke upgrades!

atrexbmw.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, thaenzy said:

Zien jullie, op beide circuits, de mogelijkheid om een seconde te winnen?

Gewoon overal later remmen en vroeger op de gas.

Klaar 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Gewoon overal later remmen en vroeger op de gas.

Klaar 😛

Remmenupgrade en gereviseerde ophanging. Moet lukken 😋

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Krikkie zei:

Zijn de uren wanneer jullie racen al bekend voor 30-31 maart? Wil wel eens komen kijken. 

Altijd welkom 🙂 

Timing:

Zolder%201000km.jpg

 

Deelnemersveld:

Entry_list_race1-1.png

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/3/2019 om 10:43, thaenzy zei:

Gezien de vele real life racers hier heb ik een vraag. Ik post hieronder mijn snelste laptimes op Zolder en Spa. Zien jullie, op beide circuits, de mogelijkheid om een seconde te winnen? Dat zou me namelijk al bij de rondetijden van de M3 van van Rompuy kunnen brengen. En een beetje druk kùnnen zetten, doet al veel 😉 Of adviseren jullie mij iets anders om minstens die seconde te kunnen vinden? Real life coaching? Met welke coach? Heb al enkele coachings doorlopen (1x Zolder/1x Spa), met iedere keer énorm succes. (ps: Ik heb helaas geen telemetrie gegevens in de wagen...)

Heb even naar je video van je snelste lap zitten kijken en dat ziet er zoals Jokke zegt zeer goed uit. Enkel moet je je handen op kwart voor 3 aan je stuur lijmen 😛 dat zal je niet onmiddellijk sneller maken maar mogelijk consistenter maken op de lange termijn. Je lijnen zien er goed uit, je pakt de curbs waar het moet en gebruikt de ruimte. Zonder telemetrie en tijden is het eigenlijk moeilijk om te oordelen, dus ik zou eerst en vooral investeren in een aimke. Maar sws goed bezig. Vergeet niet dat je met de setup van je wagen een seconde cadeau kunt krijgen, maar dat finetunen vergt veel ervaring, dan heb je eigenlijk iemand nodig die elke week in een koerswagen zit, en die mannen kosten geld. 

Eenmaal je overal tegen de griplimiet rijdt dan kun je naar mijn mening enkel nog wat winnen door zoveel mogelijk te spelen met de tracklimits. In de source kun je nog wat winnen door met je rechter spiegel langs de muur te gaan.

Als we mekaar eens tegenkomen wil ik je gerust helpen. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet echt wel een heerlijk gegeven zijn zo met je eigen bolide deelnemen aan zoiets en de progressie meemaken!

Ziet er ook wel goed uit; bedeesde, gecontroleerde rijstijl! Verder viel me, net als Waky, het 'hernemen' in het stuur op tijdens het nemen van de chicane. Hier zou ik dus ook overnemen zodoende je altijd 1 hand op dezelfde plaats houdt en mogelijke correcties tijdig kunt uitvoeren bij uitbreken,...

Anderzijds zit het echter al goed. Op basis van 1 lap natuurlijk moeilijk te evalueren, maar ikzelf zou speakers corner net iets later durven insnijden waardoor je hem breder ingaat en iets meer exit snelheid kunt bekomen. Maar dat is eerder persoonlijke stijl. Ik ken de wagen ook niet dus grip/balans van de wagen is me onbekend en kan ie mogelijks ook wat lift-off oversteer induceren, waarbij je ook nog minimaal links kunt bijremmen.

In ieder geval volg ik dit met plezier op en betrap ik mezelf erop dat ik enorm veel goesting krijg om terug aan zoiets deel te nemen :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/3/2019 om 09:10, Waky zei:

Heb even naar je video van je snelste lap zitten kijken en dat ziet er zoals Jokke zegt zeer goed uit. Enkel moet je je handen op kwart voor 3 aan je stuur lijmen 😛 dat zal je niet onmiddellijk sneller maken maar mogelijk consistenter maken op de lange termijn. Je lijnen zien er goed uit, je pakt de curbs waar het moet en gebruikt de ruimte. Zonder telemetrie en tijden is het eigenlijk moeilijk om te oordelen, dus ik zou eerst en vooral investeren in een aimke. Maar sws goed bezig. Vergeet niet dat je met de setup van je wagen een seconde cadeau kunt krijgen, maar dat finetunen vergt veel ervaring, dan heb je eigenlijk iemand nodig die elke week in een koerswagen zit, en die mannen kosten geld. 

Eenmaal je overal tegen de griplimiet rijdt dan kun je naar mijn mening enkel nog wat winnen door zoveel mogelijk te spelen met de tracklimits. In de source kun je nog wat winnen door met je rechter spiegel langs de muur te gaan.

Als we mekaar eens tegenkomen wil ik je gerust helpen. 

Thanks voor de tips allemaal. AIM investering staat inderdaad op de planning. Een seconde winnen met setup door een coach is wel z'n geld waard dan. Voordat ik een seconde win met motor/wagenupgrades, ben ik wellicht al een veelvoud van die investering kwijt 🙂 Raad je iemand in het bijzonder aan?

Op 19/3/2019 om 09:31, B3noît zei:

Moet echt wel een heerlijk gegeven zijn zo met je eigen bolide deelnemen aan zoiets en de progressie meemaken!

Ziet er ook wel goed uit; bedeesde, gecontroleerde rijstijl! Verder viel me, net als Waky, het 'hernemen' in het stuur op tijdens het nemen van de chicane. Hier zou ik dus ook overnemen zodoende je altijd 1 hand op dezelfde plaats houdt en mogelijke correcties tijdig kunt uitvoeren bij uitbreken,...

Anderzijds zit het echter al goed. Op basis van 1 lap natuurlijk moeilijk te evalueren, maar ikzelf zou speakers corner net iets later durven insnijden waardoor je hem breder ingaat en iets meer exit snelheid kunt bekomen. Maar dat is eerder persoonlijke stijl. Ik ken de wagen ook niet dus grip/balans van de wagen is me onbekend en kan ie mogelijks ook wat lift-off oversteer induceren, waarbij je ook nog minimaal links kunt bijremmen.

In ieder geval volg ik dit met plezier op en betrap ik mezelf erop dat ik enorm veel goesting krijg om terug aan zoiets deel te nemen :) 

Feel free to join 😉 Ik heb van nog een forumlid hetzelfde gehoord dus wie weet... Het inschrijvingsgeld is het laagste in België denk ik? (€2550 voor 5 koersweekends met 2 races van half uur) Alleen de running costs liggen misschien wat hoger omdat je bv qua motor tijdsgebonden moet blijven.

Jep het vasthouden van het stuur is iets waar ik echt op moet letten. Thanks voor de tips!

Heb Speaker's corner op een aantal manieren geprobeerd en werkt op deze manier best voor mij. En ideale inhaalpositie omdat er zeer veel daar inderdaad later insturen.

Ben op zich wel 'trots' op m'n 2e sector. Dat is de plaats waar ik m'n gebrek aan vermogen het meest goed maak en het moet hebben van de smoothness 😁

smoothspa.png

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Feel free to join [emoji6] Ik heb van nog een forumlid hetzelfde gehoord dus wie weet... Het inschrijvingsgeld is het laagste in België denk ik? (€2550 voor 5 koersweekends met 2 races van half uur) Alleen de running costs liggen misschien wat hoger omdat je bv qua motor tijdsgebonden moet blijven.
Jep het vasthouden van het stuur is iets waar ik echt op moet letten. Thanks voor de tips!
Heb Speaker's corner op een aantal manieren geprobeerd en werkt op deze manier best voor mij. En ideale inhaalpositie omdat er zeer veel daar inderdaad later insturen.
Ben op zich wel 'trots' op m'n 2e sector. Dat is de plaats waar ik m'n gebrek aan vermogen het meest goed maak en het moet hebben van de smoothness [emoji16]
smoothspa.png&key=e6afd0f57452a35755f73ac5a0634f2c89046b9568b57685e27e1ccfa9e864af
Ik luister! Hoe bedoel je joinen? Met jouw wagen dan of soortgelijke? Stuur gerust eens een pm met wat meer info als je kan, I'm all ears [emoji1]
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, B3noît said:

Ik luister! Hoe bedoel je joinen? Met jouw wagen dan of soortgelijke? Stuur gerust eens een pm met wat meer info als je kan, I'm all ears emoji1.png

Hebt gij geen oud ijzer staan dat daar voor kan dienen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hebt gij geen oud ijzer staan dat daar voor kan dienen? :D

Dat bedoelde ik inderdaad ook 😁 Mijn eigen wagen ga ik niet (meer) delen. Daarvoor amuseer ik mij te kostelijk: ideale afwisseling voor drukke werkweken 😉 (en geen zin in complexe verhuur/aansprakelijkheidsscenario's)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt gij geen oud ijzer staan dat daar voor kan dienen? [emoji3]
Hehe, is echt een droom van me, zo'n E9 circuitbak! Serieus, Alexander calders CSL is mindblowing. Maar om de mijne te verbouwen vind ik echt te zot voor woorden.

Desondanks dat, schitterend kampioenschap!
Toch maar eens agenda 2019 bekijken [emoji1]
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, thaenzy zei:

Thanks voor de tips allemaal. AIM investering staat inderdaad op de planning. Een seconde winnen met setup door een coach is wel z'n geld waard dan. Voordat ik een seconde win met motor/wagenupgrades, ben ik wellicht al een veelvoud van die investering kwijt 🙂 Raad je iemand in het bijzonder aan?

Zelf geen ervaring met 'coaches'. De jokke is altijd mijn coach geweest, eerst online en later offline 😁 dus als ik iemand kan aanraden is hij het wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 days to go!

Het startveld is inmiddels uitgebreid tot 60 wagens (we werken wel met een gescheiden 30 seconden start tussen Historics en de rest van het veld).

Denk dat het verkeer een hele grote rol gaat spelen... Benieuwd wat dat gaat geven!

Nieuwe bestickering is ook afgerond.

sticker1.jpg

 

sticker2.jpg

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig verhaal :)

Heb ik erover gelezen waarom er twee autos in zelfde bestickering staan?

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/3/2019 om 14:02, The Swede zei:

Prachtig verhaal :)

Heb ik erover gelezen waarom er twee autos in zelfde bestickering staan?

 

Atrex is de garage van een kameraad. Hij rijdt zelf met het witte exemplaar 😉 (Dat is een 2.9, rond de 210-220pk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen weekend was het eindelijk zover na 5 maanden ongeduldig wachten. De Mercedes van vorig jaar is helaas ineens niet meer bij te houden, zijn wegligging zit nu een heel pak beter, helaas voor mij.

Ik hink een beetje op 2 gedachten. Enerzijds zeer fijne duels gehad in beide koersen. Anderzijds teleurgesteld omdat ik in plaats van een snellere tijd, net een stuk trager ben dan de laatste koersen vorig jaar. (1.49.9 vorig jaar tov 1.51.3 nu) Toegegeven, ik moest ineens wennen aan zowel nieuwe remklauwen als de ophanging, maar dan nog... Daardoor hang ik meer in het middenveld, dan dat ik vooraan probeer aan te klampen. Ik heb het gevoel dat er enkele paardjes in de winterstalling zijn blijven staan maar ik moet toegeven dat het ook evengoed aan mezelf kan liggen/afstelling wagen. Uitzoek- /werkpuntje dus voor tegen de volgende koers, eind juni in Spa!

Heb enkel beelden van de eerste koers waarin ik de eerste 16 minuten vol in duel zat met een snelle Golf. (Wel frustrerende situatie wanneer de andere snel is op de rechte stukken en te pakken is in de bochten :-D)  Flink gewerkt om hem voorbij te geraken maar dan had ik jammer genoeg het tanken verkeerd ingeschat waardoor ik de laatste ronden moest consolideren om aan de finish te geraken. M'n zuur verdiende plekje moeten afgeven en als P10 over de finish gebold. (P6 in de klasse)

In race 2 hetzelfde verhaal: zware strijd met de Golf en dankzij een goede tankbeurt nu wel uit kunnen rijden, vóór de Golf 😄 P8 algemeen, P6 in de klasse.

image.png.6320d6b8e98d1aed07a32867e0454082.png

image.png.de0889202fff5f4dfb2cd0312df5bc30.png

 

Al bij al geen slecht weekend maar strijden voor de podiumplaatsen is toch fijner 😁 We zullen zien wat we er in Spa van kunnen maken!

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zware problemen met de motor. Die is (grotendeels) voor de vuilbak. Compressieverlies op 3 zuigers en een hoop bijbehorende stukken. Hoofdoorzaak ligt wellicht bij een misshift ergens begin vorig seizoen. Was laatste koersen met +-205pk aan het rijden.

We gaan nu voor een nieuwe build en zou dan hopelijk op een 240-250pk moeten uitkomen. Gelukkig is de volgende koers pas eind juni. Ik hoop uiteindelijk mee te kunnen strijden met de M3 en de Mercedes. 🤞 Wel kostelijk, zo youngtimer koersen. (Doet je nadenken over arrive-and-drive formules 😂)

  • Vind ik leuk 4
  • Whut?! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid